Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2024 | 10:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 03 November 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Ol' Jimi bootlegs 

Min umiddelbare tanke er, at hvis der skal gøres noget vedvarende ved dem (På amatørniveau vel at mærke) ville jeg rippe dem i 24bit/96KHz og arbejde nænsomt og seriøst med dem i Audacity.
Der findes ganske sikkert bedre audioredigeringssoftware, men intet som er så godt og gratis.

Der er en masse pillearbejde i det, men jeg vil mene at det vil give resultater.

Genoprettelse af pitch og frekvensjustering må være et oplagt udgangspunkt.

Under alle omstændigheder er gamle Jimi optagelser reelt historiske dokumenter og alene af den grund kunne det overvejes om de bånd fortjener en anden skæbne end blot at blive spillet i ny og næ af få personer. Der MÅ da være andre Jimi-trippere out there
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 03 November 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Ja min behandling genem Beolab 8000 systemet er ikke så tosset. Mine Beovox M150 afgiver lyden som den er uden nogen former for ændring eller farvning så det giver et meget reelt billed af hvad der kan ændres med tegn på det bedre.

Ja noget af det skal nok igenem computer behandling da jeg ikke har en almindelig båndoptager med pitch control. Jeg har kun en 4 spors Tascam men det kræver båndplads da den kører med dobbelt hastighed.

Jeg kan overspille de Jimi bånd som jeg vil men indtil videre bliver det færdige resultat på de her TDK MA-XG bånd for det meste optaget med Beocord 9000. Jeg skal bare lige havde lyttet dem igenem. Nogen få er faktisk ret gode som de er.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 03 November 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Så er der taget hul på det første bånd. En overførsel af Århus koncerten 2/9 1970 med Dolby C for at se om det sidste sus forsvinder.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 03 November 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hold da op en forskel Stortset ingen sus og bedre mix samt bund for det lider de fleste Hendrix bootlegs af. Ikke overdreven heavy bund men normalt så det lyder balanceret.

Jeg har lige lyttet til Forum 1970 og det er det samme høje sus med for meget highend.

Jeg kommer på arbejde med det her men hvad pokker det er Jimi.

Trods 3 numre samt trommesolo til sidst har Århus koncerten nogen højdepunkter. Trommesoloen er ikke tosset og Jimi for da lidt magi ud af hans Stratocastere. Han skifter efter første nummer.

 

 

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 04 November 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Nåda da det ser ud til at samlingen bliver snart forøget endnu engang.

Var lige tilfældigt i en genbrugsbutik på min vej idag og hvad skuede mit øje sådan lidt højt oppe? Et par højtalere der lignede Beovox. Yep Beovox 2702 i palisander rigtig flotte uden nogen skrammmer eller misfarvninger. De koster en 40kr. stk så det er ikke en heregård. Jeg har aftalt at hente dem imorgen.

Hvad hulen skal de bruges til? Ja I husker vel min Beogram 1202 og min tanke om en Beomaster 901 på et tidligere tidspunkt i denne tråd? Da Beoworld har en del kataloger kan jeg se hvad der hører nogenlunde sammen originalt. Når de Beocords er fikset så må vi se med det. Det bliver nok 2009 inden da.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 05 November 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Her er så nogen billeder nyerhvervelsen:

Denne type Beovox er fra '72-'74. De kan tåle op til 45 watts musik eller 25 wat RMS.

Ovenstående er utrolig pæne og fejler intet. Har testet dem lidt med Beomaster 6000 på lav volume da 6000 har kraftigere udgangs effekt. Svært at sige om de lød optimalt med frekvens deling men lyden er jo B&O så god nok til at beholde.

Der findes ikke fødder eller lignende til. Bagsiden er monteret med 3 ophæng så de kan væg monteres hvis man vil.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 07 November 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Sidste søndag var jeg ude og hente dette. Beomaster 6000 + Beomaster Terminal, Beocord 8004 HX-PRO, Beogram 5000, Bang & Olufsen furniture SC60 og Beovox MS150. Der medfulgte også en JVC equalizer, men den regner jeg ikke med at bruge. 

  • Beomaster 6000, den virker, men den har det med at knase, når man justerer lydstyrken. Remmen til motoren, der styrer lydstyrken, skrider, men den skal vist bare renses. Display'et kan heller ikke vise andet i frekvens end "74.8", men jeg har fundet ud af, at det er en defekt IC (U264B).

 

  • Beocord 8004 HX-PRO, jeg har ikke testet den endnu, men sælgeren sagde, at når man har puttet et bånd i, hopper det op igen.

 

  • Beogram 5000, pickup armen kunne ikke køre helt tilbage, når den var færdig med at spille en lp mm. men det var på grund af, at der var knækket noget af ved armbasen (der kommer et billede af det, der var knækket af, senere).

 

  • B&O furniture SC60, møblet er i god stand, men det har nogle gule skygger. Jeg har prøvet at få det af, med en blanding af salmiak-spiritus og vand, men det fik ikke alt til at forsvinde. Det har også lidt skavanker i form at lidt maling, der er gået af på skille pladerne.

 

  • Beovox MS150, de er i god stand, men som det plejer at ske med skumkanter, er de blevet møre. Jeg regner med selv at sætte nye skumkanter på, jeg skal bare lige have bestilt nogle først. Jeg har tænkt mig at bestille kanterne HER.

Der kommer billeder af det hele senere, jeg skal bare lige have taget dem først.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 07 November 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Stort til lykke herfra

Så har det endelig fundet en køber. Nej jeg har nævnt min mening om netop denne dba annonce som har kørt ihverfald et par måneder. Dårlige billeder samt beskrivelse har typisk afholdt mange intereserede. Jeg har dog nok i min egen samling så bord og MS150 skal findes enkelt vis. SC60 bordet er skaffet mangler transport til under 1000kr. fra KBH til Holstebro.  Fylder/vejer for meget til en DSB tur. Beovox MS150 er der ikke plads til her hvor jeg bor som er 16 kvm desuden er 4 par Beovox rigeligt. Beovox 2702 er nu tilsluttet mit Beovision LX5500 og det lyder faktisk ganske godt. Jeg er ikke bange for at springe dem og de for lov at spille.

Martin og Bremdal i Struer har den IC. Jeg mener at Beocord er et fjeder spørgsmål. Spørgsmålet om det bord kan rettes op med touch up maling men er det ikke pulver lakeret?

Møre skumkanter på Beovox MS150 er jo typiske fejl husk bare at gå delefiltere efter ligeså. Ellers er prisen fair nok. Få den Beogram skiftet til 6000 serien når der dukker en hvid op og sælg 5000. Der er en hvid 6002 på qxl men vær opmærksom på at den er rem trukken og ikke tacho disc.

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=302

Jeg ser frem til de billeder. Hvis du poster forskelligt 2 steder vil det bidrage mere.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 07 November 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Tusind Tak

Jeg beholder Beogram 5000 i min samling, men det er da muligt, at der skal tilføjes en Beogram 6002, eller noget fra 8000 serien, engang.

Billederne kommer nok i aften, eller lidt tidligere.

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 07 November 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Her er de første billeder.

Til højre kan man lige skimte mine Beovox MC120.2.

MS'erne spiller godt, men jeg har ikke lige testet dem ordenligt endnu pga. skumkanterne. Men ud over skumkanterne fejler højttalerenhederne ikke noget, og kabinetterne er også i god stand.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 07 November 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

De ser vældig velholdte ud.

Sålænge de kosmetisk er ok så kan resten fikses. Med 25 år +? så skal det igenem kærlige hænder før eller siden.

Vi har da haft lignende eksempel før i denne tråd men godt at du er manden der tager initiativet til give dem 20 år mere med fremragende lyd. Ligesom Beocord 9000 fik Beovox MS150 State of the art i Hifi anmeldelserne dengang de kom frem.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 07 November 2008 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Beogram 5000.

Her er der først nogle billeder, af det der er blevet limet.

Herefter nogle billeder, af pladespilleren, efter den er blevet samlet.

Lige pt. er der monteret en MMC4 (den fulgte med pladespilleren), men imorgen skal jeg have monteret min MMC1. (Jeg har monteret den originale pickup, fordi jeg skulle teste pladespilleren. Hvis nu der skulle gå noget galt under testen, ville jeg nemlig ikke ødelægge min MMC1)

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 07 November 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Her er der så nogle billeder af det sidste af anlægget.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 08 November 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Tak for upclose billeder. Sådan en et Beosystem 6000 i white editon er dælme specielt tidløst at se på.

I forgårs var jeg lige i den Lokale Fona og på vej ud hvad står der så? Et Beocenter 9300 med Beolab penta højtalere. Det er et super cool anlæg men jeg kan ikke afgøre om 6000 white edition design gør det gammeldags(læs '80r). Faktumet er at mit 6000 anlæg bliver hvor det er.

Den ser godt nok sparsom ud under hjælmen den Beocord 8004. Hvordan med Cr2 bånd?Nogen speciel indstilling?

Jeg ved ikke om jeg investerer i en Beocord til med Dolby C. Måske kun hvis en white edition dukker op.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 11 November 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Tid til en update.

Min Beomaster 8000 driller lidt. Den ledning jeg mener er den kritiske grundet at den gav mest forbindelse er blevet skiftet til en ny men resultatet kom ikke lige med det samme.

Typisk så kunne jeg tænde for Beogram 8002 eller Beocord 9000 med fjernbetjening men Beomaster forblev på svag standby lys. Nogengange kom hele displaylys tilbage og den fungerede optimalt et stykke tid hvoraf den så ville miste en eller anden forbindelse og gå tilbage til standby.

Idag holder den display lyset og alt virker pånær radio kanaler! Ikke en lyd men alt som er forprogrameret vises som det skal. Underligt for det er første gang jeg har oplevet det.

Jeg har tænkt lidt mere over det med Beocords og Dolby C. Som det nu er så beholder jeg Beocord 6000 for den hører til det hvide og vil ellers blive ubrugt. Med 2 systemer er følgende Beocords vinderne 6000 og 9000. Så med hensyn til de Jimi Hendrix bånd så har jeg jo en Sony DTC-57ES DAT båndoptager som virker fint. Jeg benytter den sjælendt men DAT formattet er ganske godt så jeg vil forsøge at optage de her Hendrix bånd til DAT for at optage med Dolby C bagefter og se hvad der vil ske.

Den optager ganske godt og sparer købet af endnu en Beocord hvor af en 9000 til vil nok være det bedste bud grundet record calibration.

Hvordan går det ellers med jeres old school B&O? Lad mig høre men I er nok væk af de dejlige toner ikke?

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 12 November 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Dejlige toner, hmmm, jo, men radioen kan ikke skrue ordentligt op og ned. (Det er fordi remmen skrider) På fredag, skal jeg hente en ny IC, til min Beomaster 6000, så regner jeg med, at få ordnet radioen i weekenden. Jeg bruger ikke radioen før den er iorden, fordi hvis jeg bare har haft skruet en lille smule op, så kan den ikke skrue ned igen, når jeg har slukket, og så står moteren bare og kører. Men jo, det er da dejlige toner,  når det virker.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 17 November 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har nyheder!

Her iforgårs ville jeg optage på min Beocord 9000 men intet input signal! Hmm... Hvordan hvis den kørte med den hvide Beomaster 6000? Det samme. Beocord 6000? Intet problem input signal som den skulle. Når en besked til Martin som gav mig et tip. Der sidder en 3 positions knap på fronten ved hoved telefonstikkket. Den skal stå på amplifier! Der kan være lidt støv så ryk forsigtigt frem og tilbage. Det virker!

Hej,

Når du nu er ved at hoppe på Beocord vognen,  så husk lige at spørge om den kan spole frem når du er et stykke inde på båndet,  det er nemlig et af de største problemer jeg har haft med næsten alle dem jeg har haft fat i, og har nu.

Husk også at spørge om den kan optage,  jeg har en Beocord 9000 der fungere fint,  mange sælgere skriver jo spiller fint og i god stand,  men kan den optage, min Beocord 9000 kan ikke optage,  der er næsten ingen udslag på lamperne + at den ene kanal fare pludselig i bund og jeg ved ikke hvad, jeg har også en Beocord 8000 der gør nøjagtigt det samme.

Men eller er det sku sjovt at lege med,  og det kan stadig imponere folk når de kommer her, jeg har jo også det 7 benede kabel i til min Beocord 8004 (som også kan optage), som gør at den så kan fjerbetjenes igennem Beomaster 6000 (eller Beomaster 8000 hvis man havde sådan en der fungerede ).

Og en ting mere,  så fungere fjernbetjeningerne på de systemer,  man skal ikke som meget af det L..T der bliver smidt på markedt idag sidde og pege for at få kontakt.

Jeg har en og har haft en mere hvor jeg skulle trykke båndet i op til flere gange inden det ville blive siddende,  jeg tror også at det er et problem med flere af dem når de bliver ældre.

Men husk at spørge godt,  for det glemmer jeg af og til selv.

 

[/QUOTE]
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 22 November 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Med B&O selvom det er ældre kan det give så meget nydelse at nyheder samt opdateringer kan være en by i Rusland. Måske man burde gå over til HIFI?

Mangler stadig radiokanaler på Beomaster 8000 men hvad p4 i vestjylland er for meget for en fra sjælland så det haster ikke med at finde den løse forbindelse. Løs forbindelse? Ja som Martin fandt ud af da han så lidt på den er det kotyme for lige min model. Ellers er den stabil og slår ikke fra efter kort tid til standby.

Jeg hører rygter om at de TDK MA-XG bånd som jeg fandt skulle være mindre gode og optagelser kommer med mange drop outs. Dertil kan jeg svare at jeg finder intet men er kun nået til 3 bånd og første kasse. Til prisen kan jeg heller klage. Min Beocord 9000 gør et klasse stykke arbejde og desuden er det high caliber TDK bånd som trods det at havde 1990 stemplet burde stadig kunne bruges. Der er intet tegn på dårlig opbevarelse eller brud på original forsegling.

Tilbage i 2003 kom min farmor på plejehjem og vi måtte tømme hendes lejlighed. Jeg opdagede en lille kasse med kassete bånd som stammer fra '77-'79 og de AudioMagnetic Ferro bånd har ingen dropouts eller lignende trods primitiv/dårlig optagelse og været ubrugt fra 1979 til 2003.

Når jeg vil lige bringe et par billeder taget hertil aften af min Beogram 8002 som for 1 års tid siden var den første til service hos Martin. Den var begyndt at skate! over de første numre så den blev hurtigt taget fra og pakket i en kasse. En 2200kr. var blevet brugt et par måneder før hos den 2tal der fiksede mit Beosystem 2000. Hvad gør man så lille du? Tager turen personligt til Kbh med den.

Yes Gasolin' skal høres på vinyl. En tidligere nu afdød bassist RIP havde nævnt at det kunne lyde som en elendig kombination. Tværtimod vil jeg sige. Det her eksemplar er et godt eksempel på hvordan mine tidligere vinyl venlighed har været og hvor dårlige min pladespillere har behandlet dem. Gasolin' og Roy Thomas Baker samt Flemming Hanson og Flemming Rasmussen ved Sweet Silence hvor Killing Time og Gas 7 blev indspillet er ganske god produktion iforhold til deres første Gas1.

Det er utrolig at der er så lidt overflade støj og generalt knas men det tager Beogram 8002 sig ikke rigtigt af. Det samme kan siges om Beogram 6006. Ligeledes er tangential systemet lig med meget lidt slid på plader. Der er intet at stille på når først det er sat op hvilket er ligetil.

Jeg kan stadig anbefale AM pladerens og stylus cleaner. Et Dansk produkt som jeg fandt på Ebay.co.uk til en 100kr. Jeg kan tydeligt se hvilket plader der er renset og der er der intet ivejen. Intet statisk eller smuds. Bare rent og klart til at blive lyttet til.

Ellers god lørdag aften! Tillykke til Poul Erik som nu er 5500 ejer. Måske han er villig til at bringe nogen billeder her?

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 23 November 2008 kl. 03:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har været lidt væk fra tråden her, bl.a. grundet travlhed og det at jeg desværre er løbet ind i kedelige problemer men min 6000´er. Som tidligere skrevet bestilte jeg en IC og 2 pærer hos Bremdal Radio. De ankom også og jeg kastede mig over udskiftningen. Egentligt forløb alt glat, det er rimeligt nemt at udskifte IC´en og pærene. Men da jeg tilsluttede den igen, virkede den desværre ikke mere

Jeg har rodet en del med den uden held. Den har nu konstant denne fejl: Motoren til volumen kører konstant, og der er kun lys i et enkelt segment i displayet. Jeg hat ikke haft den tilsluttet højtalere, da der nok alligevel ikke er lyd.

Jeg stiller mig uforstående for hvad der er sket, da IC´en og pærene ikke har noget med fejlen at gøre. Eneste ide jeg selv har, er at det lille forsyningsprint til det store print med displayet er defekt.

Ja, der er skide ærgeligt, men det er de "små" slag livet giver. Jeg roder meget med elektronik, har bygget og modificeret en del hifi grej efterhånden, og det er heldigvis yderst sjældent det er gået galt.

Så her står jeg så nu.........

Heldigvis har jeg en toprenoveret Beomaster 1400 i mint stand, så jeg er ikke helt uden B&O lyd












__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 23 November 2008 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har lige købt en Beomaster 5500 + Beocord 5500 & et Master Control Panel 5500,  først købte jeg et MCP 5000 panel da jeg slet ikke havde sat mig ind i at det 5000 MCP ikke kan bruges til en Beomaster 5500 og derover.

Jeg læste at MCP 5500 blev ombygget med en anden slags sender og sender på en anden måde end MCP 5000.

Da jeg undersøgte lidt mere (det skulle man nok gøre inden man køber ), fandt jeg ud af at jeg slet ikke behøver et Master control Panel http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=699 for at få gang i sådan en Beomaster 5500,  der virker en beolink 1000 også, og dem har jeg haft 2-stk af som jeg af en eller anden grund købte for flere år siden.

Jeg ved ikke hvorfor, men af eller anden årsag skulle jeg pludselig prøve at have finger i sådan et sæt så det bliver lidt spændende, jeg tror det er den der master control panel der trækker.

Da jeg har alverdens hifi blade søgte jeg efter en test af det 5500 system og fandt en test af en Beomaster 5500,  den får faktisk en god anmeldelse på nær pladespiller indgangen og så desvære tåler den ikke en 4ohm´s højtaler, så skruer den ned til 2 * 20watt så snart den bliver belastet med 4 ohm, og det er da lidt ærgeligt da man jo idag ikke finder en ægte 8 ohm´s højtaler nogen steder mere.

Men spiller den med en højtaler den kan drive så er der masser af gang i den,  den måler 2 * 59 watt i 8ohm fra 20-20.000hz.

Jeg sad og kiggede på noget materiale om en Beomaster 5000 igår som Peter Pan var så vendelig at sende til mig, på bagsiden af en Beomaster 5000 er der pre-out så man åbenbart kan tilføje en anden effektdel og bibeholde fjernbetjeningen. 

 



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes