| Forfatter |
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 21 November 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Hej Savklinge. Tak for besøget i dag - det var superhyggeligt . Synd, at vi ikke havde flere timer til rådighed til mer' kaffe og musik...og SNAK . |
|
|
Hej igen Holger4 og Helene
Ja det var suuuper dejlig hyggeligt , nu kommer jeg jo på disse kanter
en gang imellem, jeg kunne godt finde på at, spørge en anden gang om
jeg måtte kigge forbi, med f.esk nogen af mine cdèr, ikke fordi dine er dårlige
vores musik smag var jo ikke vildt forskellig.
NU TIL LYDEN     
NØØØØØØØØØØJ sikke en oplevelse, jeg syntes jeg har hørt lidt af hvert,
jeg kan stadigvæk rigtig godt li`mine Montana EPXèr, som jeg syntes minder en
lille smule og Holger4 system, meeenn så snart Holger4 giver den lidt gas, jaaa
så er man nok solgt til hans system, jeg syntes Holger4`s system kan alt hvad man kan
ønske sig, diskanten er bare silkeblød og luftig, og især anslag på lilletromme, og alle de
andre instrumenter er bare super . Dem der tror at en 18"er langsom, får hår til kammen,
bassen er simpel hen fantastisk . Min søn var også helt vild imponeret , han så sterin-
lysene på bordet, de blinkede i takt med bassen, der var ca. kun halv flamme når der kom
en anslag på f.esk tromme, Der kommer en lidt længere søforklaring i løbet af ugen.
Min vækkeur ringer kl. 4-30 det har været en rigtig god weekend har også været på messe
i København. Meeen nøj sikke et dejlig højttaler-system Holger4 har.    .
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 22 November 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er du meget velkommen og din søn ligeså  ...og SELVFØLGELIG da også din kone  - så kan hun måske også tage nogle af sine plader med  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Hej Savklinge. Tak for besøget i dag - det var superhyggeligt . Synd, at vi ikke havde flere timer til rådighed til mer' kaffe og musik...og SNAK . |
|
|
Hej igen!
Jeg har nu tænkt en del over, hvad jeg hørte i Søndag`s . Det et system
lige i øjet, som jeg gerne have det skal kunne spille i min stue. Jeg prøver at holde
rækkefølgen, som vi spillede musiken i. Vi startede med lidt jazz og bigband musik
ved ca. almindlig lydstyrke, der var faktisk som om musikerne var til stede, ja
meget stort lydbilled så kom der en ren saxofon nummer, nøøøj man trode
virkelig, at manden stod mellem højttalerne i stuen man kunne meget nem
mærke vibrasionerne fra saxofonnen i brystkassen, det er første gang jeg har det,
med en sådan realisme volumen havde vist fået et lille tak op, men det er ikke
noget at snakke om ENDNU, Så tror jeg det var Klaus Sjønning fra en testplade,
tror ikke jeg har hørt det før, men dejlig musik, nu med meget pæn lyd niveau, det
er næsten ufattelig man kan spille så højt UDEN man bliver mættet i ørerene, det er
ikke fordi det mangler høj mellemtone eller diskant, lyden er lige som bare så REN
Så hørte vi også et nummer med Yellow, så var der BAAAS også i den dybe ende nøøøj
HELE huset rystede, men bassen var alligevel meget defineret, det hele rystede VILDT 
meget det er utrolig at der kan være, så meget BAAS i en stue på ca 30-35 kvadratmeter
og det så samtidigt kan lyde RIGTIG GODT Jeg hørte dog et nummer som jeg troede,
ville lyde rigtig godt, Saga med A briefcase, jo det lød da godt, jeg har altid selv brugt nummeret
til test, især i mine Cerwin Vega "dage" men skyltes nok snarere kvaliten af "live indspilningen"
vi hørte mange andre nummere med mere dynamik . Jeg takker for et par dejlige timer,
med jeres store gæst-frihed, også at man kunne "komme lige fra gaden" og så blive inviteret.
PS. Jeg fik ikke lige det med ATTACK-TEN i musiken "kalder man det vist" er næsten overdådig.
M V H SAVKLINGE
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sav,
Holgers setup ER Guddommeligt... Basta!
Intet grej på Hifi-Messen 2010 når Holgers setup til sokkeholderne... Så er det på plads 
Der blev fyret 2kW mono-Macintosh'er af i en lind strøm på messen med forskellige ht. koblet til, men intet setup'up derinde spillede med nerve eller nærvær - det lød forfærdeligt, og ørene skulle lissom renses for forvrængning inden næste lytning.
Holger's lille stuesetup spiller nerve og nærvær, og rent op til >125dB/4m fra bund til top uden at lytteren får ondt i ørene. Massage og lettere ondt i maveregionen er noget der følger med u/b. og ondt i røven kan man også få
|
| Til top |
|
| |
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
God Aften
Næste år må vi lokke Holger til at leje en stand vi kunne evt hjælpe ham ned at samle ind. Det er sikkert dyrt. Så de andre kedelige anlæg få en over nakken. Det kunne være det hele værd bare det at se de andre stort set ikke har gæster på deres stand for alle vil se og høre og mærke Holgers anlæg.
Hvilken oplevelse V.H.Carsten
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad skrev:
God Aften
Næste år må vi lokke Holger til at leje en stand vi kunne evt hjælpe ham ned at samle ind. Det er sikkert dyrt. Så de andre kedelige anlæg få en over nakken. Det kunne være det hele værd bare det at se de andre stort set ikke har gæster på deres stand for alle vil se og høre og mærke Holgers anlæg.
Hvilken oplevelse V.H.Carsten
|
|
|
det er sjovt du lige kommer ind på det carsten....jeg har været til udst i odense hver gang siden 75, dog ikke i år...jeg tænkte osse hvis jeg tog mine med, så ville de blive frygtelig ked af det, rundt i de små rum.... 
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv dog Start evt med at høre hva det koster. Jeg skal nok møde op og hjælpe. Carsten
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad skrev:
Prøv dog Start evt med at høre hva det koster. Jeg skal nok møde op og hjælpe. Carsten
|
|
|
nej jeg må hellere lade være...har nu heller ikke lyst til at slæbe 66okg højtalere til hverken københavn eller odense...(med den ryg jeg har) så de bliver stående hvor de står...trods jeg har bygget hjul 6stk ind i hver fod....bare at skubbe dem gir sved på panden
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
AndersKousgaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
for dælen da....., enorme speakers.... (nice)
Tænkte på.., har du billeder/beskrivelse i fremstillingen af disse mastrodonter (højtalere)..., hvis man nu selv en gang ville gøre dig kunsten efter...?
Hvad bruger du af effektforstærker til sådan et par kæmper..?
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg donerer omgående i sagens tjeneste 25 kg. sprøde kødben til Holger 
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndersKousgaard skrev:
for dælen da....., enorme speakers.... (nice)
Tænkte på.., har du billeder/beskrivelse i fremstillingen af disse mastrodonter (højtalere)..., hvis man nu selv en gang ville gøre dig kunsten efter...?
Hvad bruger du af effektforstærker til sådan et par kæmper..?
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81049&P N=2 dette er min tråd....og holger4 ledte mig lidt på vej med hans tråd....så sidste vinter gik med at bygge mine.....
mvh velkommen....
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders
Jamen, jeg vil da gerne give dig et par gode råd. Til at starte med, vil jeg sige til dig
hold dig langt væk fra måleudstyr
og brug dine gyldne ører og din bedste overbevisning og MASSER af forsøg med dit og dat, før du lakerer bæsterne. Havde jeg selv brugt målinger, var jeg ALDRIG endt op med det, jeg har i dag. Måske var resultatet blevet bedre, men jeg tror nu snarere, at udstyret var brændt sammen, hvis jeg bad om en mulig og teoretisk, forsvarlig måde at få alle mine enheder til at arbejde sammen på - hvem ved .
Jeg tror nu nok, at det står i tråd, hvad jeg har brugt af materialer. Nogen har skrevet, at der ligner alt godt fra havet, og andre har kaldt det et T-hansen-projekt , og andre igen mener, at jeg synes, jo flere enheder des bedre. Helt okay med mig, for forummet hedder jo hifi4ALL, så tosserne skal vel også have lov til at være herinde, right ?
6,5" er JBL - 3" er Dynaudio - 1" er ligeledes Dynaudio - 18" er 18Sound.
Det er meget vigtigt, at du monterer en diode-udligner i serie mellem 3" og 1", ellers vil det aldrig komme til at spille i fase.
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ensrettet musik er nemmere at opfatte. Diode-udligneren kan nemt negles fra en Lyskurv i lokalområdet. Rød kurv er bedst med 700W i udbytte!
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart. Jeg prøvede først med gul, og da var fasen stadig skæv. Jeg ved godt, at mange bruger 700 W, men jeg syntes, at 735 W var lige i øjet.
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
-De dér diodeudlignere, er det ikke dem fra T. Hansen?
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|

- Der løber forøvrigt ubekræftede rygter om, at Holger er begyndt at eksperimentere med rør og fuldtonehøjttalere...
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|

- Der løber forøvrigt ubekræftede rygter om, at Holger er begyndt at eksperimentere med rør og fuldtonehøjttalere...
|
|
|
tror ikke lige hvor kære holger går tilbage til fremtiden...han er hvis rigtig godt kørende i nutiden
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Men ud over spøg og skæmt - så lyder det umanerligt rigtigt - både ifht. Live og ifht. studie-optagelser hjemme i Holgers stue. Faktisk - som nævnt, var der intet på messen i år der lød rigtigt. En del var godt, og mest overbevisende indenfor sin kategori var Procella/JoeKane etc./DaLite "hjemmebiografen" med nyt lærred og 3D rumkorrektion. Det var en korrektion til det bedre.. faktisk det bedst korrigerede dårlige rum jeg har hørt indtil nu. Og så tilbage til Holgers setup. Det er jo bygget til rummet - korrigeret ved lytning og omlytning og genlytning i en uendelighed - og netop derfor spiller det SÅ GODT hjemme hos Holger. Tror (ved) faktisk det hele skulle indstilles på ny hvis man flyttede det til en messe.. så derfor - er jeg sikker på - beholder Holger det hjemme, og heldigvis er han en (ualmindelig) flink mand der gerne låner et lyt ud til "fremmede" som fejler det samme som ham - HiFi-nitis. Og tak for det. Glæder mig til en fremtidig lejlighed hvor jeg kan kigge/lytte forbi en gang til..og til .. og til... Mvh. Offcourse (Som faktisk har haft Holger på besøg hjemme i min stue til et "genlyt" på mere beskedent udstyr... for nu selv at forsøge at være tenderende ligeså flink som Holger  - Tak for sidst.)
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:

Men ud over spøg og skæmt - så lyder det umanerligt rigtigt - både ifht. Live og ifht. studie-optagelser hjemme i Holgers stue.
Faktisk - som nævnt, var der intet på messen i år der lød rigtigt. En del var godt, og mest overbevisende indenfor sin kategori var Procella/JoeKane etc./DaLite "hjemmebiografen" med nyt lærred og 3D rumkorrektion. Det var en korrektion til det bedre.. faktisk det bedst korrigerede dårlige rum jeg har hørt indtil nu.
Og så tilbage til Holgers setup.
Det er jo bygget til rummet - korrigeret ved lytning og omlytning og genlytning i en uendelighed - og netop derfor spiller det SÅ GODT hjemme hos Holger.
Tror (ved) faktisk det hele skulle indstilles på ny hvis man flyttede det til en messe.. så derfor - er jeg sikker på - beholder Holger det hjemme, og heldigvis er han en (ualmindelig) flink mand der gerne låner et lyt ud til "fremmede" som fejler det samme som ham - HiFi-nitis.
Og tak for det.
Glæder mig til en fremtidig lejlighed hvor jeg kan kigge/lytte forbi en gang til..og til .. og til...
Mvh. Offcourse
(Som faktisk har haft Holger på besøg hjemme i min stue til et "genlyt" på mere beskedent udstyr... for nu selv at forsøge at være tenderende ligeså flink som Holger - Tak for sidst.)
|
|
|
jeg vil nok sige de forskellige messer skuffer lidt...lydmæssigt nu har jeg så godt nok ikke været på den store messe i københavn, men hvert år i odense siden 75 på nær i år!!!!
så vil hellere tage over og høre holgers...der kunne man hvis nok lære lidt!!!!!
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo sædvanligvis sådan, at hvis nogen synes at noget lyder godt, skal der nok komme én eller anden idiot og smide grus i maskineriet, malurt i bægeret, kæppe i hjulet osv. Da nogen har mere anlæg for, at være idiot end andre, vil jeg naturligvis gerne påtage mig denne rolle...
Nu er det jo ikke sådan, at Holgers anlæg ikke kan forbedres. Det virker bare ikke som om, det er højttalerne, der er det svage led. Så vidt jeg erindrer, er der en vis grundstøj fra forstærkningen, hvilket selvfølgelig kan være en gene ved lave niveauer. Det findes der dog, i Holgers tilfælde, heldigvis råd for.
- Men Holger, vi andre venter spændt på, hvornår du får indkøbt dig en stak 1,5 kW Macintosh monoblokke, til at blæse effekt ind i dine telefonbokse...
|
| Til top |
|
| |