Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 09:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Verdens bedste højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 115
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
Ole Hedegaard skrev:
velkommen skrev:
hej rene-h

jamen jeg har jo fortalt holger4 at jeg ikke kan hitte ud af at ligge billeder ind...er ingen kompjuternørd!!!!!

mvh velkommen

Det er jeg!

Hvis du gerne vil have mig til at lægge billeder op kan du bare sende en PB.  Man bliver jo nysgerrig af alt det hemmelighedskræmmeri 

hej ole...har sendt dig et pb...mvh velkommen

Tjae... hvis du skal sætte ord på det hele skal der vist afsættes plads til noget på størrelse med Lademanns leksikon . Glæder mig til tråden - skal gerne være behjælpelig med billeder når det bliver.
Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Ole Hedegaard skrev:
velkommen skrev:
Ole Hedegaard skrev:
velkommen skrev:
hej rene-h

jamen jeg har jo fortalt holger4 at jeg ikke kan hitte ud af at ligge billeder ind...er ingen kompjuternørd!!!!!

mvh velkommen

Det er jeg!

Hvis du gerne vil have mig til at lægge billeder op kan du bare sende en PB.  Man bliver jo nysgerrig af alt det hemmelighedskræmmeri 

hej ole...har sendt dig et pb...mvh velkommen

Tjae... hvis du skal sætte ord på det hele skal der vist afsættes plads til noget på størrelse med Lademanns leksikon . Glæder mig til tråden - skal gerne være behjælpelig med billeder når det bliver.

ja der bliver noget at skrive om.....derfor venter jeg også da tiden går med at bygge lige nu

velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg husker da holger startede denne tråd. Jeg skrev til ham at han ikke skulle være ked af de urimelige indlæg der kom. Man kan jo lytte først før man udtaler sig om andres anlæg.
Meget kan påståes men tager man imod og besøger holger får man nok et positivt indtryk af holger og anlæget.
Da jeg startede for ca 30år siden handlede det meget om hvor mange watt man havde og hvor mange % ens forstærker forvrængede. Efter mange penge spildt og div fejlkøb ændrede jeg min indstilling til lyd HIFI.
Jeg begyndte at gå til koncerter,Blues,jazz,rock  Akustisk og el     . torsdags koncerter.Og Wagner på det kongelige. Så gik det op for en at den jagt man havde om det skulle være så realistisk godt kunne glemmes. I dag handler det kun om at kunne nyde sin musik Det hele lige meget om det er LP/CD eller ens gamle 78,er ALT KAN SPILLES   .Det samme synes jeg om holgers anlæg. Jeg havde Orgl,rock,pop,Blues, med alt kunne spille med et godt resultat. Højt eller MEGET HØJT hvis man ville. Jeg synes jo sådan må det være nemlig at kunne spille alt muligt. Hva nytter det at man har en stor samling af musik men kun kan spille en lille del.Jeg har været på en del hifi besøg hvor nogle ganske få cd var udvalgt og dem hørte man så hele aften.. Jeg må dog indrømme at da jeg stod over for holgers anlæg var min første reaktion DET GÅR ALDRIG. Men så tænkte jeg på mit ejet anlæg, så væk med de fordomme man har. Og på med GRAND FUNK. Af respekt spillede jeg ikke så højt som jeg plejer hjemme.Men Men så satte holger noget af sit på og det gik op for en  hvor stort overskud det anlæg har. Jeg nævnte for holger at dette var jo hifi med P.A bas MEN aligevel ikke for bassen var også dyyb. Hmm. Som hjemme hos mig.
Ang målinger. Jo det kan da godt være at hvis måler man på holgers anlæg , at det måler som vinden blæser. Men det er et sted lige meget for når man sidder der nyder man musikken, jeg gør.
Så er det ligemeget hvordan det måler. Her giver det lyst til at lytte musik højt eller lavt. Men vil man det højt jamen så skruer man bare højre op for anlæget har det overskud der skal til.Men har jeg slet ingen kritik. Jo lidt for mit anlæg spiller på en helt anden måde. Jeg har Bla Båndhøjtaler og os der har det ved de har helt sin ejen måde at spille på. Men det er jo holgers anlæg og forvente samme lyd som hos mig er jo ikke det man vil. Nej disse besøg er der noget ved netop at opleve noget man ikke selv har. Endnu en påstand. Hvis holger ikke havde vist sit anlæg via af fotos og man kom på besøg og anlæget var dækket til eller man fik bind for øjen ville de fleste nok ikke gætte eller lytte sig frem til det de så. Hvis man altid har haft små højtaler med to enheder bas /dikant får de fleste sig nok et  chok ved et besøg hos holger.Men er man som jeg vant til at kunne gengive hele tone området  højt om man vil er det en ren fornøjelse. Selv om der findes få indspilninger der har det. Men i bund og grund er min mening lige meget for En får den fornemmelse at holger er tilfreds.
V.H. Carsten

Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Præcis.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

ja det må man godt nok sige...det var flot skrevet lassencad, hatten af for det...og tre klap på dine skuldre....

mvh velkommen

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Vil godt høre Holger, om det var af høflighed I ikke skruede op?

- for jeg har da ikke tidligere haft fornemmelse af at der mangler luft i anlægget - selv med noget at mit mere "prøvende"surround-materiale, hvor der er BUND i.. så det batter.. og hvor der stadig er fuldt blus på mellemtone og diskant også.
Vi ramte vores og bloklysenes grænse.. det hele hoppede, og der stod stearin 1 meter op i luften fra lyset på bordet.. men anlægget spillede uanstrengt videre.. (til Holgers forfærdelse.. Måske var det toppen af hvad anlægget er blevet budt indtil videre.)

Men.. Holger har jeg ikke oplevet som fedtet med at skrue op   

Så - godt at høre en helt anden musik-reference blive sammenlignet med Holgers - det kan kun give nuancer og en mere detaljeret forståelse for de der endnu ikke har været forbi selv.

Igen - tak for skriv fra besøgende - og tak for at du - Holger - stadig har en rimeligt åben dør.

Mvh. Offcourse

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Holgers lille stereo-hybel-setup har den unikke force, at når alle tror nu slutter festen (der kan ikke trækkes mere ud af det strømudtag i væggen) - ryger der lige 3dB på, og så 6 dB mere...  vel at mærke i hele spektret... er det ikke nok - skruer manden bare et par grader op til der føles en anelse af overbevisning om; - at DETTE gøres nok IKKE bedre i privat regi!

Men hvad fanden gør man som besøgende når alting i huset står og hopper og danser og stearinlys og kerter acceleres op i højden med lydens hastighed og ens medbragte kaffebønner nærmest knuses på køkkenbordet mens anlægget spiller "nu er kaffen klar"

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Sendt: 23 Januar 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

hej der ikk så meget mere at gå i bedene med ,omkring holger s unikke lyd setop for dem som ønsker sublim lyd med fysisk oplevelse i og nærværelse af musikkens mange nerver og passager
der er bare tale om et :så gemmenprøvet system (holger lagt så utrolig meget lytning og tilpasning som sjældent ses ,vil jeg tro)
jeg skal høre dette idag og er så overvældet af spændning)
mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

hej folk !
så kom dagen hvor jeg skulle opleve ,HOLGERS 4
s lydmaskine"
sikke oplevelse ,troede ej det var muligt at,
få så optimal udnyttelsesgrad ud af hvert led/enhed i sådanne et potent system .
Så megen saft og kraft med en lige så sikker detaljerigdom i en herlig forening,
det skal ikke her være meningen at overbevise,nogen som helst om dette vidunder til grejs,evne for det skal opleves.
hvis ellers man er parat til at ,erkende ens eget grejs begrændsninger.

må lige uddybe forholdet ved den unikke formåen,
ved de enkeltes frekvensers arbejde og skarpstilling til det de sat i verden for,og intet andet,de bidrog kun til det som de skulle.
ingen farvning her !
så er der den dybe bas evne til,at bidrage med "anslag" som jeg kun har hørt i systemmer med seperate mid.bas kabinetter/enhedder,
men holger har formået at "vække de store 18" ere til live i sådan grad at ,de er så livlige når det kræves af dem..takket være korrekt tilstedeværelse af strøm og aktiv deling FLOT FLOT
om systemmet kan spille højt:jooo hvor højt ønsker du det ..
jeg som godt kan bede mit eget om at,flytte sofabordet en meters penge ,oplevede bestemt den mulighed og lidt til her
ingen limit i det system og vellyd som må opleves
tak for den oplevelse mvh RENE-H

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg besøgte kære Holger4 i lørdags og han er stadig lige kæk og hvalpet. Et flot setup af spise-ting gjorde, at vi blev særdeles fortrolige på et splitsekund. Venlige mennesker var også tilstede

Der blev testet og nærlyttet og hoppet i sofa og stol og kerten på bordet stod som vanligt i lys lue hjulpet godt på vej op i højden af det fantastiske tryk der var opbygget i lokalet. Sukkerskålens top røg som vanligt også af på de af Hoger udvalgte CD-numre.

Det var første gang jeg hørte setuppet med de der dunk - dunk lyde som Golf ejere fyrer af i deres bagagerum - tror det hedder Trance eller Techno og det gik i indvoldene på værst tænkelige måde - jeg fik ubehag over tid! Målte kun omkring 115dB, men det blev ved.... Dunk dunk dunk - av.

Jeg kan ikke vurdere om det er musik eller tortur, men hælder til det sidste.

Senere efter massagen - blev der sat min musik på. Tony Sheridan & The Beat Brothers (senere Fab-4) m. det følsomme nummer: Nobody's Child indspillet i 62 eller 63; - og halløj der var nerve og samvær dengang. Mener der blev spurgt om det var Elvis. En gang sækkepibe m. Hevia - Busindre reel kom også på, og inden jeg smuttede  - en gang Unbelieveable med Diamond Rio. Disse 3 numre  - som er mine referencer - stod mejslet i stuen med et attack og soundstage uden lige !!

Dog ligger der en hund dybt gemt i Holger4... Han nægter seriøst at have justeret hele bas-sektionen op med hvad jeg anslår +4-6dB siden mit første besøg for over et år siden (ved at delefrekvens er ændret fra ca. 120Hz til 150Hz men noget mere må være kommet med). Og lige de +dB gør; at jeg synes anlægget spillede mere homogent første gang jeg lyttede.

Anyway og statement: Ekstremt uhyggeligt velspillende (EUV), ikke at forveksle med ÆV

Ps. Godt for noget?: Glemte at spille Jumping Jack and The Flashes' "My ding-a-ling" for promotion only udgaven recorded LIVE at Bierhalle  

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Nåe jo.... Glemte at nævne at Holger4 også har fået et flot Surround-setup. Nu med 50" Samsung TV og lækre - men ældre Infinity højttalere - som baghøjttalere. Fedt...Bzzzzzz

Fronterne kender vi jo  og sub'en med 2*18" og de 4*18" front-basser og mellemtonerne og diskanterne  ohhhh

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

ja rigtige mænd har store højttalere, og det har holger4 jo...er også skidemisundelig jeg ikke kan få mine ting leveret så jeg også kan blive mand som holger, i hifi verdenen

men vi er tæt på...måske inden for 14 dage hvis leverandør leverer!!!!!

mvh velkommen

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

@velkommen. Hvad har du gang i, og hvilke enheder kan true Holgers

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

nu har jeg jo ikke truet holger men blev ret inspireret af ham og hans historie om verdens bedste højttalere...så efter en snak med ham over tlf...flere gange startede jeg med at finde hvilke enheder jeg skulle bruge, dvs jeg havde driverne jbl i et bestående system, som så skal køre i det nye...næsten mage til holgers i bassen...

jeg kører med 2x18LW1400 i hver side som holger, og ikke 2 18" sub men en 21" LW1400 hver trækkes af en crown K2...

deler så ved 100hz til en 12MB1000 og til 800hz trækkes af en nakamichi PA7EII og herfra en ældre jbl 2"driver type 375 med TAD træhorn og en 077, disse deles kun passivt, og disse trækkes også af en nakamichi PA7EII

mvh velkommen

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

Mik112 skrev:

nu har jeg jo ikke truet holger men blev ret inspireret af ham og hans historie om verdens bedste højttalere...så efter en snak med ham over tlf...flere gange startede jeg med at finde hvilke enheder jeg skulle bruge, dvs jeg havde driverne jbl i et bestående system, som så skal køre i det nye...næsten mage til holgers i bassen...

jeg kører med 2x18LW1400 i hver side som holger, og ikke 2 18" sub men en 21" LW1400 hver trækkes af en crown K2...

deler så ved 100hz til en 12MB1000 og til 800hz trækkes af en nakamichi PA7EII og herfra en ældre jbl 2"driver type 375 med TAD træhorn og en 077, disse deles kun passivt, og disse trækkes også af en nakamichi PA7EII

mvh velkommen

Hold da op - der er kam til håret. Det setup kan ikke gå helt galt. Synes det er lækkert at du vælger at dele omkring 100Hz. Har evt. du en tråd hvor vi kan følge sagen?

Held og lykke med projektet.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
velkommen skrev:

Mik112 skrev:

mvh velkommen

Hold da op - der er kam til håret. Det setup kan ikke gå helt galt. Synes det er lækkert at du vælger at dele omkring 100Hz. Har evt. du en tråd hvor vi kan følge sagen?

Held og lykke med projektet.

nej ikke endnu...men starter måske en tråd når jeg er fædig...er ikke begyndt på den 21" endnu.

men får jeg det sidste jeg skal bruge i næste uge så bliver jeg snart færdig...men husk lige her, at jeg kører med 4 gange 300litr kabinetter til de 18" og de går selv til 22hz...når 21 kommer på i netto 385 litr går den til 17hz uden eq, men får sin egen delefilter så jeg kan køre lidt med frekvensen og slop....og en brokoblet crown K2 på 1600watt på, så tråden kommer i foråret.

mvh velkommen

ps. du kan sende en pb med din mail...så kan du få lidt billeder der.

hifikim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

hej alle..

sjældendt har jeg læst så lang en tråd... og hold da kæ... noget mundælv nogle kunne skrive ned..

har kun et at sige.. respekt..   der SKAL store højtaler til at gengi musik ..så det kommer tættest på real live instrumenter..

prøv for ex. at lytte til en lilletromme der får tæsk på et par 2 vejs ..   behøver jeg sige mere..

gad godt at lytte noget pink floyd på disse højtaler..om der er dybde eller ej...

LIVE LYD i STUEN.... venner og kaffe ... kan man hygge sig bedre

lyd er FYSIK....og længre er den ikke.. og vores opfattelse af lyden er alt for forskelligt til at blive enig om...

men syntes bestemt det er et fedt projekt...

tak for en god omgang hyggelæsning...

Til top Vis hifikim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifikim

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

hifikim skrev:

hej alle..

sjældendt har jeg læst så lang en tråd... og hold da kæ... noget mundælv nogle kunne skrive ned..

har kun et at sige.. respekt..   der SKAL store højtaler til at gengi musik ..så det kommer tættest på real live instrumenter..

prøv for ex. at lytte til en lilletromme der får tæsk på et par 2 vejs ..   behøver jeg sige mere..

gad godt at lytte noget pink floyd på disse højtaler..om der er dybde eller ej...

LIVE LYD i STUEN.... venner og kaffe ... kan man hygge sig bedre

lyd er FYSIK....og længre er den ikke.. og vores opfattelse af lyden er alt for forskelligt til at blive enig om...

men syntes bestemt det er et fedt projekt...

tak for en god omgang hyggelæsning...

nemlig!!!!! sådan!!!! respekt.

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2010 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Hej HIFIKIM..
hvor blev jeg glad på holger4 s vejne da jeg læste dit indlæg,og din begejsring for det som ,
du har kunnet få ud af dette seriøse BUMP lydsystem med sublimlyd,og lydtryk så store du ønsker det (tag det alvorligt)
jeg var hos holger4 sammen med nogle andre rare lydt**ser herfra for et par uger siden,vi fik os nogle timer med,hver vores fortrukne musik ikk mindst holgers 4 eget musik.
her var stort set alle musikgenre klasisk/instrumental,dance ,tecno mv
lov dig selv en oplevelse:kontakt holger4 og aftal et lyt fra dette potente system..
jeg selv tosset med lidt større grej end det vanlige herinde ,men med samme mål :at få en lydoplevelse i hus"
mvh RENE-H

<< Forrige Side af 115 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes