| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sønnen skrev:
Kjeldsen skrev:
Sønnen skrev:
Har du set den der sidder i en N 801 og Snell A ref ?
|
|
|
Snell benytter jo ikke egne enheder! Den oprindelige Snell AIII anvender en italiensk RCF 15" prof enhed.
|
|
|
Nu var det ikke lige den højttaler jeg mente 
Jeg skrev også > den 18" som sidder i subwooferne i Snell A Ref systemet

Men det bliver spændende at se målingerne, især fra lyttepositionen 
|
|
|
Det ved jeg, men jeg tænkte blot at hvis de havde brugt pro enheder før kunne de vel gøre det igen? Hvad er det for enheder der sidder i ref?
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurra for dem ja - De er langt de vigtigeste ... Men hvordan måler man på de højhtalere i en stue med ikke højt til loftet ? Højden af højtalerne spille vel også ind ? Valg af mikrofon, pc og lydkort ? Placeringen af udstyret ?.... Er udstyret kaliberet ? Laves der en usikkerheds beregning ? Flere end en måling og et gennemsnit ? Skal målingen kunne bruges, er der visse faktore som skal overvejes - Ellers bliver den jo kun et fingerpeg. Målinger kan bruges, men bruges kun til udvilking. Går vi ind i HiFi forretning for at købe højtalere er der ikke en som kigger på målinger fra fabrikanten .... Næ vi lytter og bruger vores øre og handler efter dem. Ang. dem som skriger efter målinger i denne tråd, gør det sandsynligvis kun af en årsag og det er kunne sige til Holger, Se vi sagde det jo, dine pricipper er forkert og de lyder ikke godt. Det er lidt mere at gå efter manden og ikke bolden. Målinger eller ej, så er jeg dybt imponeret over Holger, hans gæstfrihed over for fremmede og ikke mindst de timer og penge han har puttet i sit setup. Indrømmet jeg gad sgu ikke. Men Holger du skød dig selv i skoen og hænger på den, da du kaldte trådens overskrifts noget med målinger
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og ang. bruge af ordet Hifi er det lidt udvandet -
Alt som opfylder den gamle Hifi Din norm, er Hifi - PA or not. Så er den ikke længere.
En enhed kan ikke kaldes en HiFi-enhed. En f.eks. diskant ville ikke opfylde normen, så det er noget forbandet dumt vrøvlt at omtale enheder som HiFi enheder.
De opfylder ikke nemlig normen på nogen måde, men gør det tilgengæld først i det færdige produkt.
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Men Holger du skød dig selv i skoen og hænger på den, da du kaldte trådens overskrifts noget med målinger
|
|
|
Egentlig ikke, prøv at gå tilbage og se argumentet dengang for, hvorfor overskriften blev ændret til "målinger" ...der blev netop foretaget et "forsøg" på måling. Holger4 forsvarer faktisk overskriftsændringen i et indlæg, et par sider tilbage. At der stadig står "måling" i overskriften kan/skal jeg ikke forsvare.
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set den er ændre - men så det først efter jeg skrev
Med hed den ikke noget med Målinger af verdens bedste højtaler før ?
Jeg læser desvære ikke alt eller følger alt, så har ikke set forsvaret for overskriften -
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Har set den er ændre - men så det først efter jeg skrev
Med hed den ikke noget med Målinger af verdens bedste højtaler før ?
|
|
|
Jov. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt OT
Bukowski, jeg kan godt lide din bundlinietekst
....vil det virke for "KOPI-agtigt" hvis jeg tilføjede linien: Krall - Armani - Scanspeak - Bud Spencer's kølle og Fransk Lingeri til min egen profil ? 
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - Det er sgu Okay
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, jeg tænkte nok at der var et godt menneske gemt inde i dig. 
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sikkert mange målinger som er "vigtige" dog ser jeg frem til måling derfra hvor man normalt sidder og lytter. Sådan så man kan se hvad det er man "hører" mht højttaler incl rummet  Og dog ville en nærfelt for hver delefiltergren være super, så man kunne se hvordan enhederne opfører sig i det område de spiller i
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helst ikke se nærfeldtsmålinger, på mellemtone diskantenheder. Der er for mange, til det kan lade sig gøre.Men en meter væk cirka skulle kunne vise noget.Nærfeldt på basenhederne. en måling i lyttepositionen. Og TDH målinger, hvis målesystemmet kan det. Ellers kan det gratis program Holmimpulse.
http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php
MVH
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil, Heltny
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Jeg vil helst ikke se nærfeldtsmålinger, på mellemtone diskantenheder. Der er for mange, til det kan lade sig gøre.Men en meter væk cirka skulle kunne vise noget.Nærfeldt på basenhederne. en måling i lyttepositionen. Og TDH målinger, hvis målesystemmet kan det. Ellers kan det gratis program Holmimpulse.
http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php
MVH
|
|
|
Nærfelt på en enkelt enhed ad gangen
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok for omstændigt.Holger skal ikke til at splitte ad, for at lave målinger .
MVH
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil, Heltny
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Det er nok for omstændigt.Holger skal ikke til at splitte ad, for at lave målinger .
MVH |
|
|
Man kunne vel dække de andre enheder over
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurrah - har været forbi Holger og de små tårne i weekenden. Stadig gevaldige musikformidlere - dejligt. Lyttede en af mine for tiden mest brugte refferencer - Trentemøllers "Chronicles-version" af Moan.. det nummer har bare så meget bund, kompleksitet, overlays af "gnister" etc. i lydbilledet så det virkeligt siger noget om formidlingen af rum, spatial placering etc. Og at det som nævnt også fordrer et system med bund i for at lyde rigtigt.. er bare dejligt. Det var det nummer der på Kbh.messen i efteråret ´08 bla. blev spillet på B&W 801D - og der lød det også godt. Den helt særlige sprødhed og hurtighed, fasthed og responsvillighed som jeg oplevede der på 801dérne var også til stede her. Måske ikke helt sammenligneligt til sidst, da Holger blev fristet til at skrue så højt op at "de små" B&Wére ikke kunne have været med.. men under 110-20dB (umiddelbar vurdering) spiller de fantastisk. herover mister man overblikket, da bassen følger med på voldsom vis og pumper med hele kroppen, og "finlytten" ikke er muligt. Men sjovt er det. Men som sagt - på almindeligt højt niveau spiller det godt nok flot og velopløst - det kommer man ikke uden om. Vi havde håbet at kunne måle lidt - for hyggens og sjov skyld. Argh.. problemer med Clio gav ingen brugbare resultater. Der var manglende samspil mellem mikrofon og Clio-kortet, så det fik vi desværre ikke meget ud af - men lidt musik og hygge fik vi så istedet for. . . . og inden andet tænkes.... en "ommer" er på bedding - ikke tidssat endnu, men så snart der kommer styr på enten førnævnte Clio-system, eller et andet nyere / måske endnu mere avanceret system, så prøver vi igen. Sådan noget som impedans kunne også være sjovt at måle.. særligt med de mange forskellige enheder etc. der spiller sammen.. ikke nogen nem opgave. Så - efter anderledes end planlagt gennemføring - glad for at have været der - men håber en ommer giver det vi havde plalagt en anden gang. Jeg kigger altid gerne forbi til et lyt og en snak - man lærer noget nyt hver gang. Og er det ikke netop meningen med et forum - at lære og udvidde sin horisont. Snakke med og evt. møde andre med samme "tilbøjelighed" som en selv - i dette tilfælde smitten med Hifi-bavillen  Håber alle har haft en god weekend - måske ferie.. Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og er det ikke netop meningen med et forum - at lære og udvidde sin horisont.
Jo.
Det glæder at høre at I som sædvanlig har hygget og lyttet. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, vi har været i Holgerland og er nu tilbage, klar til at modtage folkets hån, fordi målingerne kiksede. For at føje spot til skade, har jeg siddet og pillet lidt ved sagerne i dag, hvor de så har beslettet sig for, at fungere upåklageligt...
Som nævnt havde vi alligevel en hyggelig dag med (subvufferen) Holger i storform og med hyggesnak om:
-hjemmebyg (-intet kan måle sig med det...)
-subwooferkældre (en menneskeret.)
-moderne pædagogik (med eller uden skydevåben???)
-fysisk træning (-nødvendig, for at kunne praktisere aktiv deling, bare spørg Holger.)
-hestehold (Det kræver muligvis installation af en galopwoofer, Offhorse!)
og lignende...
Med Vanlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
Ja, vi har været i Holgerland og er nu tilbage, klar til at modtage folkets hån, fordi målingerne kiksede. For at føje spot til skade, har jeg siddet og pillet lidt ved sagerne i dag, hvor de så har beslettet sig for, at fungere upåklageligt...
|
|
|
Nå, jamen så lad os få startet hånen op ...jeg ligger ud/spiller op:
Hvor er målingerne henne ? vi vil se målinger .....NU !!!!! De der højttalere kan umuligt være i fase, med mindre man rager væggen ned og flytter sofaen 5 m længere tilbage, ud på vejen ! 
Måleudstyret har sikkert virket fint, men er gået beserk pga. de mange enheder. 
Var det hån nok, eller skal jeg gi' den mere gas ? 
[EDIT] Nordjydske ironiske hilsner hermed tilføjet. [/EDIT]
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arhahaa.. Tja - den sad vist i skabet - Kramme
Mvh. Ofcårze.. nu uden mål og med...
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT: Appropos målinger ...så har jeg forresten prøvet HOLM impulse, da jeg jo allerede havde en målemikrofon på hylden. Og jo, det var da et okay tidsfordriv og sjovt at prøve det ( helt gratis ).
Offcourse_dk26 skrev:
Arhahaa.. Tja - den sad vist i skabet - Kramme
Mvh. Ofcårze.. nu uden mål og med...
|
|
|
Som man kan se, så har kongruens givet dig nyt navn ....Off-horse, så kom nu op på hesten igen. 
|
| Til top |
|
| |