Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Verdens bedste højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 115
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Men der er sådan set kun en der kan vurdere hvad god lyd er for Rene - Det er Rene

For holgers vedkommende, der er det skam Holger.

Godt skrevet heltny.

rene-h skrev:

hej varme ven,,hvis nu jeg var en skrøbelig sjæl..var jeg jo ramt i min grundvold..

Enig, men du er ikke en skrøbelig sjæl ...hehe.

kongruens skrev:

Holger, jeg har først lige set videoen nu...

- Det er muligt at verden bliver et bedre sted at leve, og jeg ved også godt, at det kræver en del tid, at udvikle højttalere uden måleudstyr - men se nu for pokker at blive klippet!  

Du ser jo flere år ældre ud, end du egentligt er, og bare fordi man er blevet højttalerguru, behøver man altså ikke ligne en særling.

- Det hjælper, men man behøver altså ikke...

kongruens, du forstår at aflevere humor på et sølvfad, tak for det grin.

Her gik jeg og troede at hårtab skyldtes for "meget" brug af måleudstyr.  Måske en dyst omhandlende "Vis mig din hårpragt" er tiltrængt. Jeg har dog lige chekket i spejlet, det ser desværre ikke for godt ud her.

Ang. videoerne om et bedre sted at leve, må og skal det anses som et håb/en drøm om en bedre verden. Virkeligheden er ikke nødvendigvis det samme.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Kongruens og Kramme - men MEST Kongruens, I er nogle banditter begge to. Her går jeg og prøver at komme til at ligne en ÆGTE hi-fi-nørd, og så bliver man jo på det nærmeste bare SVINET til. Mastervol, nu må du sgu gribe ind - det kan da ikke være rigtigt det her. Jeg har altid ønsket at komme til at ligne den ægte vare, så bare fordi jeg har klippet næsten alt mit hår af, har anskaffet mig tykke briller med sofa-stel, og fordi jeg tit sidder i LEGO-stilling og drikker te og spiser tude-kiks, medens jeg nærlytter til VILD trance, ja, så bliver jeg mobbet på det groveste og så oven i købet af dem, som man troede var de GODE.......hulk, snøft - det er sgu næsten ikke til at klare. Mastervol, skal jeg bare følge dit råd og lade som ingenting? Og Kongruens, fedt, at du gider at afhente (jeg betaler selvfølgelig benz.) mine gamle skrammel-domes, taaaaak. Så fylder de i hvert fald ikke unødigt op, når jeg får ét pr. side af de yderst fede Janils-horn, hæ hæ.

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

....og Kramme for helvede, hvor er dine video'er bare hylende morsomme.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
Kongruens og Kramme - men MEST Kongruens, I er nogle banditter begge to. Her går jeg og prøver at komme til at ligne en ÆGTE hi-fi-nørd, og så bliver man jo på det nærmeste bare SVINET til. Mastervol, nu må du sgu gribe ind - det kan da ikke være rigtigt det her. Jeg har altid ønsket at komme til at ligne den ægte vare, så bare fordi jeg har klippet næsten alt mit hår af, har anskaffet mig tykke briller med sofa-stel, og fordi jeg tit sidder i LEGO-stilling og drikker te og spiser tude-kiks, medens jeg nærlytter til VILD trance, ja, så bliver jeg mobbet på det groveste og så oven i købet af dem, som man troede var de GODE.......hulk, snøft - det er sgu næsten ikke til at klare. Mastervol, skal jeg bare følge dit råd og lade som ingenting? Og Kongruens, fedt, at du gider at afhente (jeg betaler selvfølgelig benz.) mine gamle skrammel-domes, taaaaak. Så fylder de i hvert fald ikke unødigt op, når jeg får ét pr. side af de yderst fede Janils-horn, hæ hæ.

fedt gået holger 4.....du ved du ikke er den eneste der har et supersystem....6 1/2" basser er også yt her...måske de render og måler for at kunne se om der overhovedet er sub til stede...det er ikke nødvendig i vores systemmer....vi mærker det.....skynder mig væk igen

mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

[døde link slettet]

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

kæreste holger,,rolig nu kan godt se den knibe du er kommet i,men vil tro at kramme og kongruens egentlig ikke mener det så slemt..

og jeg BESTEMT sikker på,at mastervol er kompetent til at,skille bukke fra får"

det må være en svær opgave,,men man kunne vel bruge princippet:dem som har haft medlemskort længe ,hælder man ikk bare ud...

ved det ikk men ,et koncept må man jo køre efter..(gud ved om man har glemt,at bande som tiden går ??)

nå fred være..holger op med snuden,sæt noget strøm på baby erne og bliv glad  mange hilsner til alle herinde RENE-H

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Stop så det tuderi Holger4, ellers bliver du fjernet fra denne tråd.  

Og ja lyt nu til janils råd om at få fat i nogle horn ....husk et sæt til panden også ->

Forresten Holger4, så synes jeg ikke at det er fair, hvis kongruens skal have alle enhederne som du skrotter, du må kunne fordele dem lidt, til alle der har deltaget ekstraordinært i denne tråd ...right ?

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

kramme fors....hvor kommer det fra dit forfatterskab ?? du må sku ikk få mig til at græde sådan i utide

de tv dramaer tager livet af mig en skønne dag !!!ha  ha ha ha ha stoooop..

obs:nogle gode bud på i hvilket omfang,en amp i brigdemode slides nævneværdigt mere,end stereokørsel ? såfremt højtaler impedanser er fornuftige og ampen gennerelt er ok strømstærk (arbejder til 1 ohm)..skriver ikk den er strømstærk fordi den først giver op ved 1 ohm men bare en info..mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

HØRT:må kunne fordele dem blandt venner holger..og nu du ska have neody 18"så gælder det også dem..du bare en guttermand tak ..skal nok betale hele portoen lover jeg..mvh RENE-H

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

de tv dramaer tager livet af mig en skønne dag !!!ha  ha ha ha ha stoooop..

Det må du sq' ette rene-h, forestil dig at du pludselig ligger med alle fire hjul i vejret , så vil jeg kunne slæbes for en domstol. Derfor lover jeg dig nu, at jeg aldrig mere får dig til at grine.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

Holger4 skrev:

Stop så det tuderi Holger4, ellers bliver du fjernet fra denne tråd.  

Og ja lyt nu til janils råd om at få fat i nogle horn ....husk et sæt til panden også ->

Forresten Holger4, så synes jeg ikke at det er fair, hvis kongruens skal have alle enhederne som du skrotter, du må kunne fordele dem lidt, til alle der har deltaget ekstraordinært i denne tråd ...right ?

NU STOPPER DU!!! Du kan selv se, der står at det er mig, som er mest bandit!

Selvfølgelig skal du ikke have nogen enheder - de hedder altså Dynaudio, ikke Dinaudio, vel???

Jeg spurgte...øh...tilbød...også først at hjælpe Holger af med skidtet, så hvis der er mere Bullade med dig, så kan du bare Kramme an...

Mvh.

PS: - Holger, du kan nok forstå, at det ikke nytter noget, at vi ikke kan finde ud af, hvem der er den langhårede, når vi kommer på besøg. Det duer heller ikke i forhold til din dræber-labrador. Da jeg så filmen, troede jeg først, at du havde anskaffet dig en old english sheepdog...

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Selvfølgelig skal du ikke have nogen enheder - de hedder altså Dynaudio, ikke Dinaudio, vel???

Jeg spurgte...øh...tilbød...også først at hjælpe Holger af med skidtet, så hvis der er mere Bullade med dig, så kan du bare Kramme an...

Skuffende med den drejning om hvad der er Ditaudio, Banditaudio, Jeresaudio og Voresaudio.  ....Men jeg kan sige så meget at hvis der bliver mere bøvl, så bruger jeg mine administratorrettigheder og så ryger både du kongruens'gulerod og Holger4 ud af denne tråd, med føn og klem. Så kan i sidde og græde sammen med babyerne kun iført 18" basenheder.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hej Holger .... lige hjemvendt fra Bollywood med nogle flere boller på suppen.

Her har du de barske realiteter!

NSD 1095N
18 Sound 1" Neo driver med 44 mm oxid belagt Titanium membran. Følsomhed 110 dB (dropper pænt og roligt opefter). Deles min. med 12dB/oktav ved 1.600 Hz - max. belastning 100 Watt (... hvilket så giver ca. 130 dB lydtryk kontinuerligt - endnu højere peak!).   

.... og her så hornet der skal bruges til den:

18 Sound XR 1064 - constant directivity horn.
Bemærk kun 21 x 21 cm udvendig bredde/højde! Spreder kun 60 grader, så du får mindre reflektioner fra vægge og gulv.

Det bedste af det hele .... priserne:
2 x driver = 1564 x 2 = 3128,-
2 x horn =     559 x 2 = 1118,-

+ moms - ialt kr. 5.330,- kroner!

Du sælger så alt dit forældede Dynaudio krims-krams til Kramme for 1.200 pr enhed = 14.400  

Samtidig kan du sløjfe en forstærker og et filter = endnu flere penge i kassen.

Køb så et par 1.000 liter Cola, 50 pizzaer, et par hundrede kødben til Holger og nyd musikken, som du aldrig har hørt det før! (Husk også at mærke efter hvordan de mange penge varmer i inderlommen her til vinter). 

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

hej igen holger....hvis du nu hopper på den vogn fra janils...så ligner dit system snart mit....

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

NSD 1095N
18 Sound 1" Neo driver med 44 mm oxid belagt Titanium membran. Følsomhed 110 dB (dropper pænt og roligt opefter). Deles min. med 12dB/oktav ved 1.600 Hz - max. belastning 100 Watt (... hvilket så giver ca. 130 dB lydtryk kontinuerligt - endnu højere peak!).  

janils:

Det ser bare alt for spændende ud det der, hvilken delefrekvens vil du selv foreslå og hvor stejlt ?

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej Kramme,

Tja, en ting er specifikationer på et stykke papir. Men hvordan det så lyder er det store problem. Jeg kunne godt finde på at investere i den kombi, bare for at prøve det. Tror nok horn outputtet skal udglattes lidt, men det er nemt med aktivt digitalt delefilter.

Med et passivt filter ville jeg nok prøve at tilpasse/udjævne den let faldende frekvensgang (PC optimering nødvendig), men mon ikke det bliver noget med et 1. ordens filter HP omkring de 3 - 4 kHz, så følsomheden kommer ned omkring de 100 dB og så et 2. ordens filter omkring 1,6 - 1,8 kHz.

Næste problem bliver så at finde en øvre bas/mellemtone der giver ca. 100 dB ud .... men dem har 18 Sound jo flere af!

Herefter skulle man så gerne have et system der dækker fra 200 Hz og op med lige over 100 dB følsomhed! Hvordan de så lyder .... tja, det ved man ikke, men spredningen er ikke særlig god, hvilket kan have sine fordele. Men det bliver et egoistsystem, hvor man kun får det optimale lige i midten (selvfølgelig afhægig af lytteafstanden).

Kom nu på banen Holger .... hvad siger du? Er dine DyneAudio blødmembrans transducere på vej ud af døren?  

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
kongruens skrev:

Skuffende med den drejning om hvad der er Ditaudio, Banditaudio, Jeresaudio og Voresaudio.  ....Men jeg kan sige så meget at hvis der bliver mere bøvl, så bruger jeg mine administratorrettigheder og så ryger både du kongruens'gulerod og Holger4 ud af denne tråd, med føn og klem. Så kan i sidde og græde sammen med babyerne kun iført 18" basenheder.

Det må være Holger, der skal have føn, med det garn han har fået! - Så er der et klem tilbage til mig...  (Hvem har forøvrigt sagt at 18" passer?  )

Holger, du skal ikke høre på, hvad ham båthornet siger om nye janils... øh......omvendt...hvad ham janils siger om nye båthorn. Dyne Dinaudio-enheder skal selvfølgelig ikke sælges på Kramme-marked! Han må have mere end rigeligt i sine videobånd-højttalere...

Mvh.

Ban Ditlevsen aka kongruens

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Bombastisk

Afpresning

heltny, der er highfive til dig.  

....jeg er helt færdig af grin, de videoer er godt stykket sammen.  ( jeg er vild med ham den onde, med grinet = dig ).

Nu hvor jeg var en af dem der modtog bestikkelse , kan jeg fortælle at heltny's højttalere er total overfede.

kongruens skrev:

Det må være Holger, der skal have føn, med det garn han har fået! - Så er der et klem tilbage til mig...  (Hvem har forøvrigt sagt at 18" passer?  )

Holger, du skal ikke høre på, hvad ham båthornet siger om nye janils... øh......omvendt...hvad ham janils siger om nye båthorn. Dyne Dinaudio-enheder skal selvfølgelig ikke sælges på Kramme-marked! Han må have mere end rigeligt i sine videobånd-højttalere...

Jeg tror såmænd bare at Holger4 venter på at hunden Holger bliver langhåret nok til et besøg hos hundeklipperen, så de kan få en billig kombi-klip begge to.

Hvis der er en der fortjener klem, så er det dig kongruens , en kæmpe "kramme'r" til dig herfra. Den 18" som du har fået "klemt" helt op omkring hofterne, må du selv få dig vristet ud af igen, det vil jeg ikke have noget med at gøre, den passer tydeligvis ikke til dig.

Og hov, så lige et kort øjebliks seriøsitet ( det er trods alt et hifi forum), så må jeg lige tilføje at videobånd faktisk ikke er helt dumt til DIY båndhøjttalere, har prøvet det af på et par 1 m høje diskantbånd engang for længe siden.

<< Forrige Side af 115 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes