| Forfatter |
|
PALLAS Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|

Mik112 skrev:
|
Der var tilhvertifald et medbragt nr. med Diamond Rio... Unbelivevable..... Nr. 5 .Det rykker!
Rent score - nummer! Og som efter min beskedne mening lød rigtig godt på Holgers anlæg. 2 sekunder efter start, var der lækker steg i lokalet, og så kan i jo forestille jer hvordan det var gået hvis hele CD' blev fyret af Ren tøsefælde musik 
|
|
|
DET lyder interessant den må jeg høre!!
Holger4: Jeg glemte før at sige tak for listen, den bliver fin indkøbsliste ... jeg er sikker på at kongruens bare ville have en cd, der kunne give ham en blå diode også *LOL*
Kramme: Jeg fik tilsølet min plejlstang noget så grusomt, da jeg ville ordne nano-transerne for at få nattero. ........
__________________ ....cutting does the trick....
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
PALLAS skrev:
|
Kramme: Jeg fik tilsølet min plejlstang noget så grusomt, da jeg ville ordne nano-transerne for at få nattero. ........
|
|
|
Dine udskejelser i sengen, hører ikke hjemme her i forumet ....jeg har undladt at bruge rapportknappen denne gang, men lad det venligst ikke ske igen. 
PALLAS skrev:
|
Urghhhh er du vimmer mand...... jeg lod effekt-transerne ligge i ET DØGN istedet, og nu står jeg midt i et forplantnings-cirkus, hvor der står O12IL ud af effekt-dyserne hvor jeg kan ane sprællende og livlige mini-transerne vildt igang med forplantningen. På grund af, at de har nået nano-størrelse og kan ikke forebygges med nuværende midler, begynder det at ligne en flydende lejrskole, hvor ben 1 og ben 3 er både svære at identificere og derefter at holde i ro under VAC-proceduren. Jeg ramte mig selv i låret, og fornemmer nu en voldsom uro samt en lettere hævelse. Dog kvier jeg mig ved at anvende 10000 VAC på området.....Jeg er ude i tanker om mytteri lige nu, og har derfor lukket kufferten......alt imens jeg holder på låret
|
|
|
Hævelsen i låret er ovre efter få timer, rolig nu . Prøv næste gang om du kan tildele højspændingen på midt-benet, istedet for låret, en ny og mere behagelig hævelse opstår, brug evt. en af transerne SU455G, til at kurere hævelsen med.
Kan se, at det er gået for vidt for dig. Der kommer aldrig vellydende transer ud af det cirkus igen. Du bliver nødt til at pakke kufferten, med hele forplantningshelvedet ind i gaffatape og deponere hele balladen i eks. kælder, i konstant mørke ved max. 10 gr.C
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olie-t**ser    (Olie-tøser?) Men fedt med en spille-liste.. og tænk at have en knap dirtekte til Rapport   Men klart lækker musik til demo-brug - viser mange aspekter af vellyd, og alle beståes med glans. Så mon ikke der er lidt til indkøbslisten.. eller en "demo-backup-kopi" med "Holgers Samlede Værker" på vej! (  ) Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Olie-t**ser   (Olie-tøser?)
|
|
|
Håber at jeg lige kan snige et enkelt OT-svar mere ind , inden His Masters Violence deporterer mig forevigt til Hifi&Musik. Svaret må være at nano-transerne er "både og", de afspiller bedst Freddy Fræk og simple opsætninger, såsom fløjte og enstrengs-instrumenter.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad havde "de andre med" som test-pieces til anlægget her ved sidste demoaften?
(Ud over "ingen pågen" ) Men musikken er nummer et - og dét var på plads !
Mvh. Offcourse
[Edit - "guldkorns-bid fra enden tråd - af "ham selv-sagde hunden"]
PS...Holgers projekt herinde er hybrid-mix af Hifi/Highend og PA-enheder, valgt ud fra enhedernes belastningsevne og lydtryks-loft.
Ved dette mix opnåes et højere muligt dB-nievau, samtidig med at velvalgte enheder stadig fremstiller kvalitets/HiFi/Highend lyd.Blot med evnen til højere lydniveau end normale systemer tilbyder.
Så - derfor vil man ikke kunne slå alle systemer emd brug af PA-enheder i hartkorn alle sammen som "ren PA" - men det er der heldigvis også ved at være forståelse for.
Personligt har jeg stor forståelse for, at ethvert Hifi/HighEnd system trods alt må gå på en række kompromisser - jeg har endnu ikke hørt, hørt om eller set beskrevet den højtaler der påstår den er Perfekt til alt.
Derfor finder jeg det interesasnt, hvilke kompromisser der vægtes og vælges.
Lydtryk er ofte valgt "fra" til fordel for "mikrodetaljer".
Men ved netop at mixe enheder fra HighEnd og "PA-sektorens HighEnd" kan man faktsik opnår skræmmende niveau samtidig med fantastiske detaljer.
Et af de store kompromisser i denne sammenhæng er størrelsen.
Men det er ikke alle der behøver at tage hensyn til den slag. MIsundelse? årh lidt!
Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 20 September 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal da lige huske også at takke Holger4, der med sin gæstfrihed snart bør ændre nick til Holger4All, for at besvære sig med at lave listningen af den sandsynligvis kommende supersælger:
"Holger Hits, the best of House of A and B-Testings!"
Jeg tror faktisk, at en stor del af "konflikten" i denne tråd opstår på grund af omtalen af det voldsomme lydtryk. Jeg tror, at den sædvanlige association til stort lydtryk er: "grim lyd", hvilket jo netop ikke er tilfældet hos Holger. Tværtimod tager man sig selv i, at have "glemt" hvor højt der egentlig spilles, fordi det forekommer afslappet og behageligt.
Med hensyn til at afdække anlæggets begrænsninger ved hjælp af medbragt materiale, kan det nævnes, at der i undertegnedes musikudvalg var hele to tomme covers, som anlægget faktisk slet ikke evnede at afspille....(Ja, jeg har to cd-afspillere i mit anlæg og kom ret hurtigt ud af døren!)
Ellers nåede jeg at plage forsamlingen med:
Jeff Buckley: Grace
Eva Cassidy: Live at Blues Alley
Tom Waits: Small Change
Lill Lindfors/Tommy Nilsson: Salomos Høysang
Crowded House: Temple of low men
Richard Stolzman: Mozarts Klarinetkoncert
Elton John: Live in Australia - with the Melbourne Symphony Orchestra
og endelig
OneTwo: Greatest
(- af personlige årsager, skal det nævnes, inden nogen får audiophile kvababbelser...) Det bør så også tilføjes at der, som svar på Mozarts Klarinetkoncert, fra værtens side blev diverteret med en af husets 5(!) forskellige indspilninger af Carmina Burana.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holger .... nu har du et problem! Jeg har fundet nogle højttaler der er MEGET større end dine. Godt nok har de nogle år på bagen - han startede i 60'erne og meget af anvendes endnu.
http://www.scrounge.org/speak/burwen/
Fuldt hornladet surround lyd i et rum der på ca 7,5 x 12 meter med variabel loftshøjde. Hornene bygget op som en del af rummet (du sidder inden i højttalerne). 20.000 Watt fra 17 effektrin. Som han siger "Trommer optaget live skal ikke klippe, men til alm. musik fra CD er det lige meget".

30 stk. Cervin Vega diskanter i hver af de 3 frontkanaler! Hvem siger man ikke kan anvende flere diskanter på een gang. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årh... vildt. Men svært at flytte etc. - tænk hvis han skulle sælge sit hus! Ellers spændende nok må man sige. Men ikke så pænt som sort blank lakering  God søndag Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEEEEJ Janils  . Det er da vist sgu da nok helt vildt  . Tror du, at det spiller i fase    ??? Jeg har selvfølgelig været inde og tjekke site, og det er da totalt imponerende. Samtidig ser det ikke nær så tilfældigt ud, som mit projekt "måske" gør  ? Vi har i øvrigt samlet et lille hold (Offcourse, Mik112 og mig sææælv), som inden for nærmere fremtid skal jeg hjem til René og høre hans super- FEDE set up - det glæder jeg mig til, for vi har jo en del tilfælles, når det gælder opbygning af ÆGTE  , tsk tsk, HI-FI    . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Jeg synes at kunne se, at du har fået ny PA-orienteret avatar  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Heltny: Jeg synes at kunne se, at du har fået ny PA-orienteret avatar . |
|
|
Så så , er den ikke bare lidt retro __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, VU-metre FTW!
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piobyte og Brian: Jo, retro og faktisk super-hyggelig  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Retro-dioder også  ... ( I det mindste 80ér agtigt) Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Holger4 skrev:
|
Lyden kan ikke beskrives! Jeg inviterer gerne på en kop kaffe og en lytning en dag!!!! Og i særdeleshed til lille janils ;-)
|
|
|
Takker! Se det kalder jeg en positiv tilgang! Meget sandsynligt at jeg tager imod tilbuddet. Jeg er åben for nye oplevelser.
Men jeg er nu ikke så lille endda - ca. 89 kg og 189 cm! Det er noget mindre end mine nye bashøjttalere, som vejer 110 kg pr. stk. (Jo ... jeg kan også bygge STORE højttalere).
|
|
|
Hej Jan det kan du ikke blive ved med at veje, det har du skrevet de sidste 10 år...men det er kun godt, for tabte du dig mere kunne du ikke passe dit hår....
hilsen brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt "snips"fra Arne Rodahls indsigtsartikler:
En kendt højttalerkonstruktører John Bowers (billedet til højre),
benyttede til tider ”live musik” som referencer i a/b test ved
udvikling af nye højttalere. En mindre gruppe klassiske musikere eller
en jazztrio, (akustiske instrumenter), indspillede først musikken på et
mastertape, hvorefter det blev afspillet over den testede højttaler og
sammenlignet med den originale musik. Højttalere og musikere var
placeret bag et gardin så lyttepanelet ikke kunne se hvad der var
lydkilden. - Så stiller man virkelig krav til en højttaler!
Det er jo det - live-sammenligneligt  som et vigtigt aspekt af HiFi.
Dynamisk formåen: Højttaleres evne til at gengive den fulde
styrkeforskel mellem de svageste og kraftigste i passager samt
reaktionsevnen til at gengive impulser (stigetid og faldetid).
Det er også her spændvidden stiller krav, hvis vi ønsker os stor dynamisk formåen - lad os sige 100dB (?!) Eller hvad med 120dB eller 130 dB!
Det kan anbefales at benytte musik hovedsagelig frembragt af
akustiske instrumenter og sang. Herved opnår man den nødvendige
reference til den originale lyd. Valg af musik til vurdering af
højttalerens klangfarve: Bedst egnet er musik med få instrumenter, der
dækker størstedelen af frekvensspektret, kontrabas, klaver og trommer.
Til vurdering af det vigtige mellemtoneleje er kvindesang god til den
øvre del og mandesang god til den nedre del af frekvensafsnittet, -
ligesom soloklaver er velegnet.
Det var netop en stor del af den musik der blev spillet af Holger selv som rammer denne kategori.
Yello-nummerets bas-bonanza var undtagelsen, der bekræfter ikke-reglen om "PA-enheder=Vild bas-fokusering."
Musik til vurdering af højttalerens nuanceringsevne i
diskantområdet er instrumenter med mange overtoner velegenede til test.
Her kan nævnes blæserinstrumenter, fløjte, klarinet, obo, saxofon og
trompet. Næroptagelser med soloviolin, hvor man hører buens harpiks.
Trommeslagerens bækkenspil (anslag). I mellemtoneområdet er
menneskestemmer velegnede til vurdering, specielt ved næroptagelser. I
basområdet foretrækkes den akustiske kontrabas til vurdering. Her hører
man fingrenes anslag mod strengene, ligesom man får testet højtalerens
evne til at starte og stoppe på en transient.
Der blev spillet meget musik med blæsere hos Holger, og jeg forestiller
mig at det også er noget af det der tages med til Rene en af dagene. .
Musik til vurdering af højttalerens dynamiske formåen bør
indeholde store niveauforskelle og forskellige former for lydimpulser.
Musik med stort dynamisk indhold findes i vidt omfang blandt symfoniske
værker, men findes indenfor alle genrer af musik i
kvalitetsoptagelser. Af musik til vurdering af impulsforarbejdning er
klaveret velegnet (anslag på strenge) samt trommer (slag på trommeskind
eller reifeslag).
Vi hørte mange live-tromme-indspilninger hos Holger, og det gik bedre end fint - det var fedt.
Musik til vurdering af lydperspektiv. Højttalerens evne til
imaginært at placere de enkelte instrumenter eller instrumentgrupper i
rum eller koncertsal i et tredimensionelt perspektiv.
Copyright © Arne Rodahl 2007
Her blev lyttet intensivt til trommesæt som kunne høres i deres fulde bredde på lydscenen, symfoniorkestre etc, og det gik også til en flot karakter på både ny og gammel skala
og en lille krølle mere:
Højttalere til hi-fi-anlæg: er separate enheder, hvis opgave
er at formidle lydgengivelsen neutral. Højttalerne er ofte udført i
solide resonansfrie trækabinetter eller specielle aluminiumskabinetter.
Tovejs og trevejs systemer i basreflekskabinetter er ofte benyttede,
ligesom satellitsystemer med subwoofer benyttes grundet disse systemers
gode møblerings-muligheder. Lydkvaliteten må betegnes som neutral og er
velegnet til de fleste musikformer.
Entusiast-højttalere: (high-end) - kan nærmest beskrives som
forfinede hi-fi-højttalere, der benytter drivere af meget høj kvalitet,
ligesom kabinetterne er tunge og næsten uden resonanser og egenlyd.
Lydgengivelsen er særdeles neutral. Højttalernes følsomhed er ofte lav.
Og i en hybrid med nogle af disse krav: PA højttalere skal opfylde flere specifikke krav, hvor evnen til at
afgive store lydtryk i en rimelig lydkvalitet med lav forvrængning nok
er den vigtigste. Til at opfylde dette krav fordres høj følsomhed og
stor belastningsevne af driverne over lang tid. Tillige må kabinetterne
være robuste og kunne tåle stød og slag. PA højttalere er typisk
hornsystemer med høje virkningsgrader ofte kombineret med
basreflekssystemer.
Opnår man noget der minder om "High End med højt lydtryks-formåen". En Holger-Hybrid måske   Joo - det er vist mig - der som bekendt har lyttet lidt til dem..... Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
janils skrev:
Holger4 skrev:
|
Lyden kan ikke beskrives! Jeg inviterer gerne på en kop kaffe og en lytning en dag!!!! Og i særdeleshed til lille janils ;-)
|
|
|
Takker! Se det kalder jeg en positiv tilgang! Meget sandsynligt at jeg tager imod tilbuddet. Jeg er åben for nye oplevelser.
Men jeg er nu ikke så lille endda - ca. 89 kg og 189 cm! Det er noget mindre end mine nye bashøjttalere, som vejer 110 kg pr. stk. (Jo ... jeg kan også bygge STORE højttalere).
|
|
|
Hej Jan det kan du ikke blive ved med at veje, det har du skrevet de sidste 10 år...men det er kun godt, for tabte du dig mere kunne du ikke passe dit hår....
hilsen brutalis
|
|
|
Vejer pt. 86 kg ... hvilket hår? (mange år siden jeg var hos frisøren ) __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har den seneste tid, hørt rygter om udenlandsk sabotage af din tråd Holger4, jeg nægtede at tro det, indtil jeg så dette Indiske tv-klip. http://tinyurl.com/3on3uu PART 1 - 21/9 ( to be continued ).
Der er nu kommet nyt i sagen, det er tilsyneladende stort det her. http://tinyurl.com/4k9w6a PART 2 - 22/9 ( to be continued ).
Der er opklaring i sagen, spændende om der kan forhandles. http://tinyurl.com/47yq74 PART 3 - 22/9 ( to be continued ).
Sidste nyt fra Indien ( 23 nyhederne ) kl. 20 dansk tid. http://tinyurl.com/3m9cjg PART 4 -22/9 ( to be continued ).
Selv om det er nat i Indien , arbejdes der fortsat på sagen. http://tinyurl.com/3z4qm8 PART 5 - 23/9 ( to be continued ).
PART 6 og PART 7, på side 41.
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Hej Holger .... nu har du et problem! Jeg har fundet nogle højttaler der er MEGET større end dine. Godt nok har de nogle år på bagen - han startede i 60'erne og meget af anvendes endnu.
http://www.scrounge.org/speak/burwen/
Fuldt hornladet surround lyd i et rum der på ca 7,5 x 12 meter med variabel loftshøjde. Hornene bygget op som en del af rummet (du sidder inden i højttalerne). 20.000 Watt fra 17 effektrin. Som han siger "Trommer optaget live skal ikke klippe, men til alm. musik fra CD er det lige meget".

30 stk. Cervin Vega diskanter i hver af de 3 frontkanaler! Hvem siger man ikke kan anvende flere diskanter på een gang. |
|
|
jeg mener de diskanter er,anbragt mærkværdigt...hvorfor det valgt..??? hvad har man brugt til at måle horn udmunding med ?? og hvad.....lige pludselig er det indlyssende ,at holgers system spiller efter alle kunstens regler !! RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
| jeg mener de diskanter er,anbragt mærkværdigt...hvorfor det valgt..??? hvad har man brugt til at måle horn udmunding med ?? og hvad.....lige pludselig er det indlyssende ,at holgers system spiller efter alle kunstens regler !! RENE-H |
|
|
Ikke alene placeringen, men også antallet og valget af diskanter kan undre. Der findes nærmest ikke nogen værre diskant overhovedet, men manden er tilsyneladende vild med Cervin Vega. Desuden startede systemet jo i 60'erne, hvor CV var meget populært.
Men hornene ser han nu ud til at have styr på. Eller også har han betalt sig fra det. Bemærk hvordan loftet også ændrer sig, så det er en del af hornet længere fremme i stuen. Hvad der er brugt til at måle nævnes ikke i den korte omtale, men der er nok ikke nogen tvivl om at der ER målt! __________________ Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |