Forfatter |
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heltny: Anlægget står på den .
Nat nat  __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Kuk kuk - jeg er lige her. Typisk, når jeg har gemt mig, sætter konen altid brumme-pladen på og sætter den på 30 hz - hun ved nemlig, at jeg altid gemmer mig i subben, når der skal vaskes op . |
|
|

|
Til top |
|
|
PALLAS Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ er det ved at være count down - ...... til dem der skal besøge Holger i morgen, god fornøjelse.   __________________ ....cutting does the trick....
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt er på skinner - ses vi Pallas? (Jeg tager nogle sax-plader med!).
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en af jer har Small Changes - Tom Waitts, så tag den med. Er der faseproblemer bør den kunne afsløre det. Er der ikke, er det blot en skøn plade med fremragende musik og lyd.
Pladen er indspillet direkte til to spor, og Tom går rundt og knipser ind i mellem. Denne knipsen bør står præcist i lydbilledet og man bør kunne følge ham når han går rundt og knipser.
|
Til top |
|
|
sosaudio Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 156
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holger
Jeg synes det er dejligt at du stille op til øretæver med dine små højtalere. Det kan nok være at alle de små low fi!er der har købt deres mini anlæg hos den lokale hifi pusher er kommet op af stolene og er blevet provokeret til at have en mening istedet for at respektere at der en MAND der hsr nosser nok til at stille sig frem og sige se mig. Jeg hører Søren Hagel kommer ogbesøger dig imorgen. Det er godt at I fyre med små højtalere kan holde sammen. Jeg har selv bygget nogle på 270 x 110 x 100 cm Fronlade horn. Der er massert af dynamik og en lyd der er levende. Jeg anvender kun en bi voks kondensator i diskanten. Så er 2 woofer bag ved højtalerne.
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?vevol&1205865278 &read&keyw&zzdiy=horn
Hilsen Ole
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
De billeder kunne sikkert tage livet af en indretningsarkitekt.
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
De billeder kunne sikkert tage livet af en indretningsarkitekt. |
|
|
Tror ikke det er det det drejer sig om................. Det er hifi - ikke Bo Bedre. Nej det er FEDE billeder, af DIY fra dejligste skuffe. Lad os få en DEL mere DIY................. HOLGER, du må igang med et sæt mere
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sosaudio skrev:
Hej Holger
Jeg synes det er dejligt at du stille op til øretæver med dine små højtalere. Det kan nok være at alle de små low fi!er der har købt deres mini anlæg hos den lokale hifi pusher er kommet op af stolene og er blevet provokeret til at have en mening istedet for at respektere at der en MAND der hsr nosser nok til at stille sig frem og sige se mig. Jeg hører Søren Hagel kommer ogbesøger dig imorgen. Det er godt at I fyre med små højtalere kan holde sammen. Jeg har selv bygget nogle på 270 x 110 x 100 cm Fronlade horn. Der er massert af dynamik og en lyd der er levende. Jeg anvender kun en bi voks kondensator i diskanten. Så er 2 woofer bag ved højtalerne.
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?vevol&1205865278 &read&keyw&zzdiy=horn
Hilsen Ole
|
|
|
Wåuuw sosaudio, det ser super-duper-spændende ud dit grej der. Er det akustiske fælder du har lavet til højre i billedet herunder, af isolerings-rørskåle ?
Fede horntragter .... hvilke enheder findes derinde bag ...fortæl, fortæl. 

|
Til top |
|
|
sosaudio Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 156
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er tale om 2 stk AER mk1 i hver side og diskanten er en Heil på 11 kg. Subwoofer er infinity 12. Det er min variation af sound absorters. Anlægget er kun så godt som rummet tillader det. Ja kvinderne i mit liv nyder musikken og glemmer anlægget.
Hilsen Ole
|
Til top |
|
|
audiohagel Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holger
Fedt at se, at du tør stå frem og vise dine "små højttalerer".
Os med HALV SMÅ hølttalere ( over 500 liter ) må jo stå sammen.
Det er godt at vores højttalrer ikke er under 500 liter, for så er
det jo LÆRLINGE højttaler, man har.
mvh
Audiohagel
www.audiohagel.dk
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg byggede på et tidspunkt et par baskasser af en vis størrelse. Min brors børn syntes det var rigtigt sjovt at sætte sig ind i dem, da de stod halvfærdige i min lejlighed.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ...fedt at se nye "hifi-særlinge" ( ikke mange indlæg i har, i jeres tid herinde ).
audiohagel:
Har lige været inde og se din hjemmeside og man kan da kun blive i godt humør af at surfe rundt der. Masser af DIY og så fornemmer jeg et bekendtskab imellem dig og sosaudio (?) 
sosaudio:
Tak for info. 
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
AudioHagel: Jeg glæder mig til at se dig og janils i morgen - det bliver hyggeligt :-). Ja, alt under 500 er ikke til voksne - min sub alene er jo på 800 . Hvis du eller janils har den omtalte Tom Waits-skive, så husk den lige. Vel mødt i morgen . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms: Puuuuuh, det ser vildt ud - spiller det mon i fase  ?????????? __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
PALLAS Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Hvis en af jer har Small Changes - Tom Waitts, så tag den med. Er der faseproblemer bør den kunne afsløre det. Er der ikke, er det blot en skøn plade med fremragende musik og lyd.
Pladen er indspillet direkte til to spor, og Tom går rundt og knipser ind i mellem. Denne knipsen bør står præcist i lydbilledet og man bør kunne følge ham når han går rundt og knipser.
|
|
|
Klart er der een, der har det ;-) Tom er for fæl fed at høre på. Jeg har derudover også hans bedste skive The Heart of Saturday Night samt real gone, big time, one from the heart og så lige Small Change, så den kunne godt blive en del af lydtesten . . . og du har helt ret :-)
Holger: Er du hjemme i morgen tidlig, så smider jeg lige skiven forbi.
Kjeldsen: Er det nummer 2 på skiven "Step Right Up" du tænker på især, ikke? __________________ ....cutting does the trick....
|
Til top |
|
|
PALLAS Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Alt er på skinner - ses vi Pallas? (Jeg tager nogle sax-plader med!). |
|
|
Hej Janils: Vi ses nok desværre ikke i denne omgang ... desværre desværre, for hvor gad jeg vildt godt være med i morgen .... og jeg ÆLSKER at høre fede sax numre . . . mand hvor er jeg trist nu.  Jeg håber der kommer endnu et lyttearrangement et sted, for det er måden at få ny inspiration på, og det sidste sosaudio's DIY anlæg "monteret" i en lejlighed det er da bare for interessant.
__________________ ....cutting does the trick....
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pallas: KANONT, at du har den - det er jo det, man har ægte venner for/til  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Hehe ...fedt at se nye "hifi-særlinge" ( ikke mange indlæg i har, i jeres tid herinde ).
audiohagel:
Har lige været inde og se din hjemmeside og man kan da kun blive i godt humør af at surfe rundt der. Masser af DIY og så fornemmer jeg et bekendtskab imellem dig og sosaudio (?) 
sosaudio:
Tak for info.  |
|
|
Ja det er sgu dejligt med alt det DIY............. Jeg måtte også lige lure (Indlæg ændret, da det ikke faldt i Bolche´s smag)
|
Til top |
|
|