Forfatter |
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ÈR jo indbygget processor i DVD. Det kalder jeg, at der er 5.1 i røven GG - altså seks individuelle signaler (seks phono-stik), som hver skal videredistribueres til hver deres respektive amp.
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Jeg kører DTS, når formatet ellers til det. Både Denon og Nad er fast indtillet i niveauer til surround. Det eneste jeg skal justere, er forforstærker, som skal stå lige nøjagtigt i pos. kl. 12, så passer den til resten af systemet - NEMT . Efterfølgende sker niveauregulering jo selvfølgelig bare på DVDs "master".
|
|
|
"Bare" er jo nemt når den har det. Jar har solgt rigtigt mange DVD afspillere, og har aldrig forstået hvorfor producenterne dog ikke kunne få fingeren ud og lave en master justering. Jeg har kun set, at man kan justere niveauerne separat på kanalerne. Fedt at Panasonic har lavet den feature. Det burde være logisk for alle producenter, men nej!!
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Jeg kører DTS, når formatet ellers ér til det. Både Denon og Nad er fast indtillet i niveauer til surround. Det eneste jeg skal justere, er forforstærker, som skal stå lige nøjagtigt i pos. kl. 12, så passer den til resten af systemet - NEMT . Efterfølgende sker niveauregulering jo selvfølgelig bare på DVDs "master".
|
|
|
Har effekterne til de øvrige kanaler volumenkontrol? Hvis ikke, hvordan er signal/støjforholdet så?
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg selv haft lyttet til adskillige Vincent CD-S6 afspillere, og der kan være dag & nat til forskel i lyden ”det jo sådan det gode/dårlige; ved rør”..! du skulle prøve at kontakte eks. Audio Consult eller HiFi4You ”der findes sikkert mange andre, og prøve at købe et andet udgangs rør…! du vil blive ekstremt overrasket over hvor meget lyden kan ændres.
Det en beskeden udskrivning, der giver utroligt meget ”men husk, ikke nødvendigvis til det bedre” __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det mest hitte-på-somme er det trillebørs-slange-afkoblings-apparat der er brugt - cool og billigt  Endnu et bevis på at det ikke er prisen der har drevet værket, men effekten af de anvendte ting samlet set. Tak for informationerne - meget spændende at se, hvordan du har samlet mange kræfter og alligevel styrer dem. God sommer-uge - håber anlægget kan tage varmen når du lytter musik. Når du ser film i surround, er det så ved et "fast normal-niveau".. lidt alá Dolby Reference Level.. så du på sin vis plejer at se/høre ligesom i biograferne, der ikke "skruer ned" men hører "ved det niveau der nu engang skal høres ved!!" ? Igen respekt for gennemført selvstændighed ifht. sammensætning og tilgang til hvordan DU har lyst til at musik skal spilles - gæder mig som sagt til at høre efter Fredags lytter udefra.. og får da snart mere og mere lyst til en "fælles-lytter" hvis det kommer på tale en gang. Kunne fx. finde på både at tage Diana Krall og ?! noget heavy / rock med  fnis.. Skal da klart høre noget hvor basserne luftes.. Med på sidelinien  - Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R: Jeg er sikker på, at du har ret. Jeg har også talt med Anders (AudioConsult) om det. Han sagde, at han ikke vidste hvilke rør, som kunne være bedre, og jeg har ikke tænkt mig at købe ti forskellige, for så at vælge det bedste.
Brian321: Både Nad og Denon har pot-metre til regulering af niveau, så S/N er helt okay. Den støj, der måtte være, kommer fra disken (indspilningskvaliteten), for når jeg så trykker på pause, BLÆSER det ikke mere . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. lytte-filosofier. Jeg går også selv ind for at musik også skal kunne høre højt.. og har
oplevet at god lyd højt ikke opleves som højt, og at "høj" lyd ofte
opleves højt når det begynder at lyde dårligt.
Efterhånden kan jeg følge rimeligt med op til omkring 110dB, hvilket er
fint, da det er Dolby´s reference-niveau. (105dB generelt niveau, op til 115dB bas/sub) Af mange (koner) opleves det
meget højt, men jeg oplever at det først er her man virkeligt får
dynamikken ved fx film virkeligt med.
(Lidt tech-info sakset fra nettet: Dolby Reference Level is defined as 105 dB PEAKS at the listening
position. The LFE can be 115 dB (most receivers now add the +10 dB
automatically although some allow you to set it).
The level of the test tone you use determines what level you should
shoot for on the SPL meter. All receiver's internal test tones are at
-30 dB (it's a THX requirement and they all use it, whether the unit is
THX certified or not). Thus, if you want Dolby Reference Level you want
the SPL meter to read 75 dB (75+30=105).
Blot en lytte-filosofisk strø-tanke vedr. afvejningerne ml. niveau/dynamik/perspektiv/... find selv på flere (hifi)lytte-udtryk
Jeg synes det virker spændende at Holger umiddelbart olever at have fået et system der magter både detaljer og niveau.
Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse: Jeg har lige tjekket dit anlæg. Jeg ser, at du har VERDENS BEDSTE 2-VEJS HØJTTALER . Jeg har selv haft dem engang som baghøjttalere. Det er helt sikkert et best buy - de spiller SUPER-godt - og de lyder STORE .__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
PALLAS Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
....og så lige en genudsendelse herunder, fra side 8 af "Verdens ubetinget allerbedste super hifi højttaler mk II"
På billedet skal vi lege legen, find Holger ....hvem finder ham først (?) 

|
|
|
Selvom overskriften varierer hele tiden ..... så HATTEN AF for din humor..... han sidder inde i subben   __________________ ....cutting does the trick....
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
...........ja, højttalerne bliver bedre og bedre  - måske lidt i takt med, at folk herinde har fattet, at der selvfølgelig er et lille bitte stænkt af dril i det  . Men ikke at forglemme, at de jo stadig virkelig ér verdens, absolut, ubetingede ALLER-bedste   , __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt gået, saftig højttaler! Hvilken musik hører du?
Hvis du spiller lavt på dem, lyder det så lige så godt som når du spiller højt? (Måske spiller du slet ikke lavt?!)
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem. Tak for dine fine ord :-). Jeg vil på INGEN måde lyde spids eller nedladende, men sorry, kan jeg ikke lokke dig til at læse svaret på dine spørgsmål i tråden, selv om det efterhånden er blevet til nogle sider  ? __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Medlem. Tak for dine fine ord :-). Jeg vil på INGEN måde lyde spids eller nedladende, men sorry, kan jeg ikke lokke dig til at læse svaret på dine spørgsmål i tråden, selv om det efterhånden er blevet til nogle sider ? |
|
|
Oki Men jeg har ellers fuldt den det meste af vejen, synes ikke lige at jeg er stødt på det, men er nok bare overset 
Men dit svar er jo næsten alligevel så langt, at du lige så godt kunne have svaret 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
åh takker Holger - mit ydmyge (WAF WAF  ) anlæg har fået en slags "footprint-begrænsning.. bare det ikke fylder, og er gratis kan jeg gøre hvad jeg vil (hmm.. men lige så stille sniger der sig da forbedringer ind.) Men det kan nok naturligvis ikke leve op til Holgers bamser. Men indenfor prisrammen spiller det nu fantastisk synes jeg - og det er jo nok så væsentlig en faktor. Ambitionsniveau og økonomi og praktiske (WAF) muligheder er jo forskellige - og det lader til, at Holger har 100% styr på WAF-siden, og det er faktisk der mange af "os andre" strander ifht. STOR lyd. Herefter kommer ofte økonomi. (Jeg lider af begge.. WAF og økonomiske hensyn... derfor er jeg pr. definition "tilfreds"... uden helt at være det alligevel...  ) Men - gode lytte-stunder er jo det bedste ved anlægget - og der er jeg og konen heldigvis enige nok til at en "mindre indsats" fra tid til anden slipper nådigt igennem censuren. Min bror er mere heldig ifht. øonomi, og har taget Bob Carvers teknologi til hjælp - han er gået fra CV-køleskabe til de der små søde satelitter fra Sunfire. Han har så til gengæld en sunfire-EQ-sub med 2 x 12" og 2700 W. til liige at lægge bunden. Jeg vil dog sige, at mit spiller bedre, og næsten lige så højt, selv om han har Sunfire Ultimate Receiver med 7 x 400W til at puste i et 5.1 sunfire setup - til nypris over 110K...(gav vist 70).. og mit er stadig bedre i stereo, og følger med i surround.. Kun hans bas er vildere, men går faktisk ikke dybere.. Undskyld det lange indlæg - men jeg vil lige se lidt film på mit "verdens bedste"  om ikke andet så budget-WAF-tilladte anlæg. (Hæh.. er faktisk glad for det.. alt i alt har jeg jyde-handlet mig frem til det hele for måske 10K efterhånden. Det vil jeg sige er et fund til prisen!) Nå - god nat herfra til denne turbo-tråd - den er altså skæg - der sker noget hele tiden må man sige. Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
PALLAS skrev:
Selvom overskriften varierer hele tiden ..... så HATTEN AF for din humor..... han sidder inde i subben  
|
|
|
Godt at du fandt ham PALLAS, vi må huske at minde hinanden på, at Holger skal lukkes ud af subben, inden janils kommer på besøg.
|
Til top |
|
|
PALLAS Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 29 Juli 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
PALLAS skrev:
Selvom overskriften varierer hele tiden ..... så HATTEN AF for din humor..... han sidder inde i subben  
|
|
|
Godt at du fandt ham PALLAS, vi må huske at minde hinanden på, at Holger skal lukkes ud af subben, inden janils kommer på besøg.
|
|
|
   Ja, det har du helt ret i *gggg* ....ellers bliver der også bare for stille her i forum'et 
__________________ ....cutting does the trick....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Troede et kort øjeblik han gemte sig bag TÅRNET... og ledte også efter genspejlinger i alle kabinetterne omme bagved.. Godt i fandt ham!  Offcourse
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse: Faktisk er jeg jo bare så heldig og PRIVILLIGERET, at jeg har en kone, som synes, at de er fede. Hvad mere utroligt er  - hun forstår VIRKELIG, hvad vellyd er. Hæ hæ, apropos måleudstyr, så er HUN det bedste måleudstyr, jeg har næstefter mine egne små ører  . Fryd i øvrigt, at dit indlæg er længere end bare fem linier - det er sgu så hyggeligt med nogle røverhistorier  __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kuk kuk - jeg er lige her. Typisk, når jeg har gemt mig, sætter konen altid brumme-pladen på og sætter den på 30 hz - hun ved nemlig, at jeg altid gemmer mig i subben, når der skal vaskes op  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget meget på billederne - Ikke for at finde Holger, men for at finde subwooferen................. Hvor er den ?
|
Til top |
|
|