Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 23:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Verdens bedste højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 115
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2013 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:
Jeg bliver lige nød til at kommentere dit indlæg, Frankie. Ikke for at starte en kæmpe stillings krig op.

Men det er sådan at jo større membran areal du har, jo bedre har du den akustiske kobling til mediet (luften). Selv 18" og
15" har en skrækkelig kobling til mediet men det er intet at regne for hvad enheder i 5" - 8" klassen har som udviser stort
set rent reaktiv belastning, dvs næsten ingen effektafsættelse i mediet. Disse enheder skal arbejde utroligt meget for at
overføre dine filmlyde!! Med stor forvrængning til følge!

Og ikke mindst skal deres vandring være uhyggelig. Din antagelse om at en stor 18" er "sløv" er meget forkert. Den er
netop bedre til at "tracke" signalet, meget bedre end en 8". Ja, den lille skal jo "gå" flere cm for det en 18" måske kun skal
bevæge sig 2mm for set i relation til SPL.

Jeg hakker ikke på dine "fordomme" dem har du lov at have, men før du har hørt et anlæg der ikke lider af kompression ved
et musikalsk korrekt SPL, dvs samme niveau som det udøvende orkester af given art, kan du da ikke fordømme ud fra
billeder. Ud og lyt, der er flere ud over det ganske land, så der er ingen undskyldning!

Dele af det du siger har du da ret i, jeg køre med 6.5" enheder og det er klart at de ikke flytter så meget luft, men det kompensere mit transmission kabinet så tilgengæld overfor ..... tror du vil blive noget overrasket hvis du høre hvor langt ned en sølle 6.5" rent faktisk KAN gå .... det er der i hvert fald flere som har været forbi og undret sig over .... jeg solgte engang en forstærker hvor køberen ikke ville tro på at jeg ikke gemte en sub et sted i stuen !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2013 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jeg høre dagligt folk ytre sig om biler eller bilmærker som de aldrig har været ude at køre i eller .... I
bedste fald ikke har kørt i de sidste 10 år eller mere .... Kan godt være at jeg er lidt fordomsfuld, tror
jeg ærligt alt at de færreste kan sige sig fri for på visse punkter .... Heller ikke de "politibetjente" som i
øjeblikket er ved at hænge mig .... Det er åbenbart ikke tilladt inden for vores fælles lidenskab !   

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Februar 2013 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Naturligvis kan man have en mening om noget man ikke har været i kontakt med eller på anden måde draget direkte
erfaringer med, blot vil det være en urimelig forventning hvis man venter at de der har, tager det særlig seriøst.

Jeg har også gjort mig den erfaring, gennem mange år i branchen og i fredelige meningsudvekslinger med andre brugere af
hifi, at hvis nogen har sat sig noget i hovedet - ja, så er det sådan det er, set fra deres position. Desværre viser det sig ofte
at de samme ikke deler flertallets opfattelse uanset hvad de bliver præsenteret for i form af oplevelser.

Fred være med det og med dem.

Jeg tillader mig i samme ånd at have en mening om hvilken producent af biler der laver de bedste, selvom jeg aldrig har
kørt i en og heller aldrig kommer til det - endsige at have råd til en - men jeg kunne aldrig finde på at fortælle en der havde
råd til det og som havde købt en, omhyggeligt udvalgt gennem prøvekørsler og læsning af tests, at det var noget ubrugeligt
bras han havde anskaffet sig. Omvendt ville det nok ikke forhindre mig i at diskutere det på almindeligt niveau med andre
der heller ikke nogensinde havde prøvet den ene eller den anden bil, under hensyntagen til det faktum at ingen af os ville
vide nok til at afslutte samme diskution.

Men her er det, at jeg synes at finde oplysninger nok i denne tråd til at acceptere at der nok er noget om snakken, når folk
der faktisk har hørt Holger's anlæg, mener at det kan det han siger.

Er det verdens bedste? Sikkert ikke, men som Brian sagde da han blev verdensmester: Jeg ved godt at jeg ikke er verdens
bedste, men jeg er verdensmester.

Jeg tænkte; Det har du nok ret i, men det er nu også meget godt gået.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2013 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:
Naturligvis kan man have en mening om noget man ikke har været i kontakt med eller
på anden måde draget direkte
erfaringer med, blot vil det være en urimelig forventning hvis man venter at de der har, tager det
særlig seriøst.

Jeg har også gjort mig den erfaring, gennem mange år i branchen og i fredelige meningsudvekslinger
med andre brugere af
hifi, at hvis nogen har sat sig noget i hovedet - ja, så er det sådan det er, set fra deres position.
Desværre viser det sig ofte
at de samme ikke deler flertallets opfattelse uanset hvad de bliver præsenteret for i form af oplevelser.

Fred være med det og med dem.

Jeg tillader mig i samme ånd at have en mening om hvilken producent af biler der laver de bedste,
selvom jeg aldrig har
kørt i en og heller aldrig kommer til det - endsige at have råd til en - men jeg kunne aldrig finde på at
fortælle en der havde
råd til det og som havde købt en, omhyggeligt udvalgt gennem prøvekørsler og læsning af tests, at det
var noget ubrugeligt
bras han havde anskaffet sig. Omvendt ville det nok ikke forhindre mig i at diskutere det på
almindeligt niveau med andre
der heller ikke nogensinde havde prøvet den ene eller den anden bil, under hensyntagen til det faktum
at ingen af os ville
vide nok til at afslutte samme diskution.

Men her er det, at jeg synes at finde oplysninger nok i denne tråd til at acceptere at der nok er noget
om snakken, når folk
der faktisk har hørt Holger's anlæg, mener at det kan det han siger.

Er det verdens bedste? Sikkert ikke, men som Brian sagde da han blev verdensmester: Jeg ved godt at
jeg ikke er verdens
bedste, men jeg er verdensmester.

Jeg tænkte; Det har du nok ret i, men det er nu også meget godt gået.

Jamen så ved jeg da om ikke andet hvad jeg er .... Fordomsfuld, dybt useriøs og helt uden nogen som
helst erfaring !

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2013 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Du bestemmer jo selv hvad du læser, men det er nu ikke det jeg mener at skrive, men dig om det.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2013 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:
Du bestemmer jo selv hvad du læser, men det er nu ikke det jeg mener at skrive, men dig om det.

Og du siger heller ikke at jeg synes at Holgers setup er noget bras og at jeg ikke vil ændre mening selvom at jeg høre det, vel ...... hvad er det så lige at du mener/siger ..... Sund ?

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2013 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
kongruens skrev:
Med hensyn til den læderbetrukne frontbaffel, tror jeg ikke, det er tilladt at importere elefantskind til Danmark...

Mvh.

Sgur konen

Hmm, ellers en fin opgave for Holger4' private skrædder !

Hej Kramme . Åh, for den da, hvor er det bare for morsomt med dine BollyWood-indlæg. Surt, at alle andre, tidligere af dine BollyWoods ikke længere er aktive
aeg.gif

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2013 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Bestemt ikke, jeg udtrykker blot nogen betragtninger relateret til denne tråd og dens indhold. Jeg skriver hvad jeg mener,
mens jeg lader det være op til den enkelte hvad de vælger at læse og læse ind i det jeg skriver.

Ligesom jeg ikke ønsker at dømme nogen for den mening de har om biler, eller noget andet for den sags skyld, ønsker jeg
heller ikke at dømme nogen for det de vælger at læse eller lytte til.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2013 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Jamen så ved jeg da om ikke andet hvad jeg er .... Fordomsfuld, dybt useriøs og helt uden nogen som
helst erfaring !

Fordomsfuldt: Du konstaterer, at anlægget ligner et "festanlæg", hvorefter du går ud fra, at så spiller det også sådan. Ikke alene antager du det, du insisterer på det, selv om folk fortæller dig noget andet.

Useriøst: Du diskuterer med stor overbevisning om anlæggets lydmæssige egenskaber med folk som rent faktisk har hørt det spille. Dit vurderingsgrundlag er, såvidt jeg kan læse ud af dine udsagn, at du har set et billede. Dette supplerer du med nogle udtalelser om basgengivelse, som simpelthen er forkerte. Når jeg kan sige, at de er forkerte, skyldes det, at det ikke er et spørgsmål om smag, men om velkendte, afprøvede og beviste, fysiske lovmæssigheder.

Uden nogen som helst erfaring: I denne sammenhæng, altså debat om Holgers anlæg, har du ikke selv hørt det. Du har tilsyneladende heller ikke læst om, hvordan det fungerer, altså hvilke enkeltdele, det er skabt af, hvordan de er sat sammen, og hvorfor. Du har - igen - set et billede, og dette billede udgør dit erfaringsgrundlag med anlægget.

Så ja, udsagnet er måske ikke helt ved siden af...

Der er dog håb, kan vi se. Du er villig til at prøve at lytte og indse, at man ikke skal skue Holgerhunden på hårene. Vi, der har mødt den, ved nemlig, at skønt den ligner en dræber, som går efter struben, så er den i virkeligheden bare en forvokset krammehvalp med silkepels i ørerne.

Mvh.

Knorngesu

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Frankie skrev:
Jamen så ved jeg da om ikke andet hvad jeg er ....
Fordomsfuld, dybt useriøs og helt uden nogen som helst erfaring ! smileys/smiley18.gif">

Fordomsfuldt: Du konstaterer, at anlægget ligner et "festanlæg", hvorefter du går ud fra, at
så spiller det også sådan. Ikke alene antager du det, du insisterer på det, selv om folk fortæller dig
noget andet.

Useriøst: Du diskuterer med stor overbevisning om anlæggets lydmæssige egenskaber med
folk som rent faktisk har hørt det spille. Dit vurderingsgrundlag er, såvidt jeg kan læse ud af dine
udsagn, at du har set et billede. Dette supplerer du med nogle udtalelser om basgengivelse, som
simpelthen er forkerte. Når jeg kan sige, at de er forkerte, skyldes det, at det ikke er et spørgsmål om
smag, men om velkendte, afprøvede og beviste, fysiske lovmæssigheder.

Uden nogen som helst erfaring: I denne sammenhæng, altså debat om Holgers anlæg, har
du ikke selv hørt det. Du har tilsyneladende heller ikke læst om, hvordan det fungerer, altså hvilke
enkeltdele, det er skabt af, hvordan de er sat sammen, og hvorfor. Du har - igen - set et billede, og
dette billede udgør dit erfaringsgrundlag med anlægget.

Så ja, udsagnet er måske ikke helt ved siden af...

Der er dog håb, kan vi se. Du er villig til at prøve at lytte og indse, at man ikke skal skue
Holgerhunden på hårene. Vi, der har mødt den, ved nemlig, at skønt den ligner en dræber, som går
efter struben, så er den i virkeligheden bare en forvokset krammehvalp med silkepels i ørerne.

Mvh.

Knorngesu

Det må jeg jo så tage til efterretning og få gjort noget ved
Det rykker dog ikke ved min opfattelse af at folk har generelt meget travlt med at pudse deres glorie
mht. fordomsfuld hed og man må KUN ha en mening hvis man har afprøvet den .... er da ked af at
tonen blir mere og mere aggressiv i forums .... En gang imellem forstår jeg godt at admin må være lidt
hård ..... Nok om den sag ..... Må op til Holger en weekend eller aften hvis han kan presse flere ind i
kalenderen

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Februar 2013 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Nu kan jeg så heller ikke lade være med at blande mig. Frankie, du virker som en totalt useriøs debatttør i denne tråd. Hvis du havde nøjedes med ovenstående quote, så havde du stadig haft en lille chance, men nej, så skal man åbenbart efterfølgende ævle løs om andre, som "pudser deres glorie"???, og at blande admin ind i det omkring forumudelukkelser, er da vel bare fuldstændigt at tabe ansigt, er det ikke??????. håber selv at være så heldig, at være i nærheden af H4´s højttalere en dag, hvor han er hjemme. Så ku´det jo være, man fik en øjenåbner, og hele dynen skulle skiftes ud???

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Frankie skrev:

Nu kan jeg så heller ikke lade være med at blande mig. Frankie, du virker som en totalt useriøs
debatttør i denne tråd. Hvis du havde nøjedes med ovenstående quote, så havde du stadig haft en lille
chance, men nej, så skal man åbenbart efterfølgende ævle løs om andre, som "pudser deres
glorie"???, og at blande admin ind i det omkring forumudelukkelser, er da vel bare fuldstændigt at
tabe ansigt, er det ikke??????. håber selv at være så heldig, at være i nærheden af H4´s højttalere en
dag, hvor han er hjemme. Så ku´det jo være, man fik en øjenåbner, og hele dynen skulle skiftes ud???

Tjaah meningerne er mange og jeg ser da frem til en øjenåbner !

PALLAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hello Guys :)

Jeg kan ikke lade vaere med at hygge mig hver gang, jeg vender tilbage til dette forum.

Gennem alle aarene kan jeg se (og ja, jeg har laest alle sider - ogsaa de sidste siden jeg var her sidst) at der er kommet andet end nye hoejttalere ud af denne traad isaer - nemlig venskaber. Er man ny her I traaden, saa boer man vide, at man ikke bare lige kan komme med en paastand,    ... for de fleste af os har vaeret der, og blevet gjort opmaerksom paa, at en ting er teori og maalinger, noget HELT andet er at tage paa oplevelsestur og rent faktisk nyde og foele Holgers lyd. House of A -B Testing still stands ... og mange gode stunder er kommet ud af denne traad.

Altsaa. der er bare ingen vej udenom at laese og nyde samtlige 110 sider. En total skam at Krammes aeldre Bollywood ikke er at finde mere. Jeg har ikke grinet saa veldt meget laenge.

Jeg skal ioevrigt hilse og sige, at Holger har bragt smitten til England, saa her bygger vi nu videre. Beviser foelger.

Happy Valentine til jer alle.

Pallas   

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2013 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

PALLAS skrev:
Hello Guys :)

Jeg kan ikke lade vaere med at hygge mig hver gang, jeg vender tilbage til dette forum.

Gennem alle aarene kan jeg se (og ja, jeg har laest alle sider - ogsaa de sidste siden jeg var her sidst) at der er kommet
andet end nye hoejttalere ud af denne traad isaer - nemlig venskaber. Er man ny her I traaden, saa boer man vide, at man
ikke bare lige kan komme med en paastand,    ... for de fleste af os har vaeret der, og blevet gjort opmaerksom paa, at
en ting er teori og maalinger, noget HELT andet er at tage paa oplevelsestur og rent faktisk nyde og foele Holgers lyd. House
of A -B Testing still stands ... og mange gode stunder er kommet ud af denne traad.

Altsaa. der er bare ingen vej udenom at laese og nyde samtlige 110 sider. En total skam at Krammes aeldre Bollywood ikke
er at finde mere. Jeg har ikke grinet saa veldt meget laenge.

Jeg skal ioevrigt hilse og sige, at Holger har bragt smitten til England, saa her bygger vi nu videre. Beviser foelger.

Happy Valentine til jer alle.

Pallas   

Forstår skam godt din pointe og har taget "oplevelsen" til efterretning og skal snart besøge "Holger" ..... synes bare
stadigvæk at folk herinde hurtigt blir "hængt" for at have en holdning/mening .... de fleste har sgu da en mening UDEN de
nødvendigvis har "afprøvet" det i det virkelige liv ..... derfor behøver man da ikke at blive svinet til !   
"Holger" og undertegnede er i gang med at aftale et møde først hos ham og bagefter hos mig og det glæder jeg mig da til
...... så må vi se om vi SÅ blir´ "accepteret" når vi udtaler os om vores oplevelser hos hver især !

PALLAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2013 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej Frankie

Fedt, det kommer du bestemt ikke til at fortryde. Husk at medbringe de cder du ved hvordan skal lyde ;) Jeg ved ikke om du har laest alle siderne endnu, men som jeg sagde....saadan lidt indirekte, saa er du bestemt ikke den eneste med et staenkt af skepsis, der har udtrykt dig paa en ??? maade for dernaest at blive irettesat. Saa kom med aabent sind, og bliv en del af forum, der har open mind for alternative setups.

God fornoejelse, og glem ikke holger-kiksen

Hvornaar skal du ioevrigt paa lyttebesoeg?

PALLAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2013 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
KrammeAcoustics skrev:
kongruens skrev:
Med hensyn til den læderbetrukne frontbaffel, tror jeg ikke, det er tilladt at importere elefantskind til Danmark...

Mvh.

Sgur konen

Hmm, ellers en fin opgave for Holger4' private skrædder !

Hej Kramme . Åh, for den da, hvor er det bare for morsomt med dine BollyWood-indlæg. Surt, at alle andre, tidligere af dine BollyWoods ikke længere er aktive
<TABLE border=0 cellSpacing=0 cellPadding=0>
<T>
<TR align=middle>
<TD>[IMG">title=aeg.gif border=0 alt=aeg.gif src="http://www.westernportalen.dk/smileys/2/thumbnails/aeg. gif" width=42 height=26></TD></TR></T></TABLE>

Kramme, du har gjort det igen    

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej Pallas - din gamle røver .

Fedt at se dig back in business her i tråden...Holger says hi .

PALLAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2013 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Heeeeeyyyy Holger .... og hvor er han (den aegte Holger) blevet stor ;) .... lol

Ja det var lidt skoent at se at der stadig var liv og gang i gutterne herinde.

Rigtig god fornoejelse med de nye he he he he ... ting tager tid ;)

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2013 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

PALLAS skrev:
Hej Frankie

Fedt, det kommer du bestemt ikke til at fortryde. Husk at medbringe de cder du ved hvordan skal lyde ;) Jeg ved ikke om du har laest alle siderne endnu, men som jeg sagde....saadan lidt indirekte, saa er du bestemt ikke den eneste med et staenkt af skepsis, der har udtrykt dig paa en ??? maade for dernaest at blive irettesat. Saa kom med aabent sind, og bliv en del af forum, der har open mind for alternative setups.

God fornoejelse, og glem ikke holger-kiksen

Hvornaar skal du ioevrigt paa lyttebesoeg?

Jeg har skam altid et åbent sind og har altid elsket min hobby
Der er jo en grund til at jeg udtaler mig som jeg gør ..... det er slet ikke Holger der har "Verdens bedste højttaler" men MIG .... Holger ved det bare ikke endnu Min mund er lukket ind til Holger og mig har hørt hinandens setup ... Er sikker på at det nok skal blive sjovt

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2013 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Forstår skam godt din pointe og har taget "oplevelsen" til efterretning og skal snart besøge "Holger" ..... synes bare
stadigvæk at folk herinde hurtigt blir "hængt" for at have en holdning/mening .... de fleste har sgu da en mening UDEN de
nødvendigvis har "afprøvet" det i det virkelige liv ..... derfor behøver man da ikke at blive svinet til !   
"Holger" og undertegnede er i gang med at aftale et møde først hos ham og bagefter hos mig og det glæder jeg mig da til
...... så må vi se om vi SÅ blir´ "accepteret" når vi udtaler os om vores oplevelser hos hver især !

Rolig Frankie,

I denne tråd er vi ganske vist ondskabsfulde, men vi bærer ikke nag.

Grunden til min "irettesættelse" er, at anlægget faktisk er ret udførligt beskrevet - og hvis man nu remser op fra en ende af:

-Egen gruppe fra husets tavle, så ingen forstyrrelser i strømmen og rigeligt af den.

-Rørforstærkning på småsignalniveau.

-Aktiv deling med topklassekomponenter.

-Dermed også seperat forstærkning til hvert frekvensområde.

-Klasse A - forstærkning til de højere frekvensområder (Leveret af forstærkere, de fleste af os ville være glade for, som vores centrale hifi-forstærker!)

-Signalet sendes til udelukkende topklasseenheder fra de mest anerkendte fabrikater...

-Som kun spiller i det snævre frekvensområde, hvor de yder deres bedste, fordi...

-Der er delt op i fire frekvensområder, plus en subwoofer til de toner vi andres anlæg aldrig spiller.

Lyder det så ikke en anelse mere audiofilt...?

Mvh.

Gnu ko rens

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

<< Forrige Side af 115 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum