Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så havde jeg besøg af CSN-teknik igår. Vi fik kalibreret billedet og sms1 boksen
Billedet smed ca. 10fl. fra sig efter 185 timer, så det må siges at være godkendt på 120". Det gav alligevel en del at få JVC
´en
kalibreret. Farverne er lidt mere naturlige, og billedet virker skarpere. Christian havde en demo disc fra JVC med, som var
optaget i 4k, og derefter downkonvertet til 2k. Jeg har aldrig set så godt et kildemateriale. Kæft det så fedt ud. Den
dybdefornemmelse, og detaljering var noget af det bedste jeg har set på en projektor, og det bedste min JVC kan vise. Gid
alle film var i den kvalitet. Det var milevidt fra selv de bedste blurayudgivelser. Glæder mig til 4k kildemateriale kommer.
Derefter gik turen til min sms1 boks. Den automatiske kalibrering var rigtig go, men kurven var ikke helt liniær. Nu har jeg
en helt liniær kurve ned til 15hz. Mine subs går til 18hz. Bassen blev lidt mere hurtig, lidt mere punchy. Det er ikke nat og
dag, men stadig pengene værd
Han synes min bio var rigtig godt bygget, og den skulle jeg være stolt af. Det er jeg skam også  Han var meget
imponeret af både billed og lyd, og han sagde at jeg skulle være glad for at rummet var så bredt, og at jeg havde placeret
de bedste pladser i midten af rummet, da surroundeffekten virker rigtig go. Han synes dog ikke bassen var så ringe på
anden række, og det var meget almindeligt at bassen kan virke mere dominerende der.
Endnu engang tak for en hyggelig aften..
|
Til top |
|
|
Mettehansen1975 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker lækker hjemmebiograf! Men kan jo kun være lidt misundelig
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid rart med noget ros til bioen :-)
Hvordan kan det egentligt være, at du har ladet alle sidevægge være refleksive? Så vidt jeg husker, er der blot et lag sort filt
på? Hvis jeg var dig, ville jeg lege med noget behandling af de reflektioner som kommer tæt på det direkte signal. (Det kan
måles eller du kan bruge den simple "spejl-metode"). Kender ikke dine højttaleres off-axis response, men hvis den er i orden og
du vil beholde lidt "spaciousness" i lyden, kan du behandle punkterne med diffusion i stedet for at absorbere det.
Men ellers må jeg give Christian ret i, at dimensionerne på dit rum er gode! Hvor langt er det du sidder fra lærred på første
række, og hvor langt fra anden række?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Hvordan kan det egentligt være, at du har ladet alle sidevægge være refleksive? Så vidt jeg husker, er der blot et lag sort
filt
på? Hvis jeg var dig, ville jeg lege med noget behandling af de reflektioner som kommer tæt på det direkte signal. (Det kan
måles eller du kan bruge den simple "spejl-metode"). Kender ikke dine højttaleres off-axis response, men hvis den er i
orden og
du vil beholde lidt "spaciousness" i lyden, kan du behandle punkterne med diffusion i stedet for at absorbere det.
Men ellers må jeg give Christian ret i, at dimensionerne på dit rum er gode! Hvor langt er det du sidder fra lærred på første
række, og hvor langt fra anden række? |
|
|
Filten virker ikke rigtig som noget akustisk forbedring, i så fald en lille en af slagsen. Det er ret tyndt, men jeg synes det gir
en hyggelig stemning sammenlignet med eks. malerfilt. Jeg har noget molton stof hængende på begge vægge ved 1.
reflektion. Jeg havde en lille syngende efterklang før jeg sat dem op. Det gav faktisk en ret go effekt. Nu er rummet helt
dødt alle steder.
Jeg er über tilfreds med akustikken derude, så tænker ikke så meget over ændringer. Men måske noget kinopanel engang.
Men det kræver at jeg piller begge vægge ned. Det kunne forresten blive rigtig fedt.
Jeg sidder ca. 4m. væk på forreste række, når jeg ligger ned i stolene (hvilket jeg altid gør). På anden er der ca. 5½.
Din indbakke er forresten fuld Jonas, så har ikke kunnet svare på din sidste besked.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Du overvejet at få DNP lærred ind? CSN teknik forhandler dem. De billigste fastramme lærred går fra 20.000 kr for 86". Så har du lidt en idé omkring prisniveauet.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Har Du overvejet at få DNP lærred ind? CSN teknik forhandler dem. De billigste fastramme lærred går fra
20.000 kr for 86". Så har du lidt en idé omkring prisniveauet.
|
|
|
Nej skulle de være gode? Så kan du gange størrelsen med to, så er vi ved at være dér :) Men de laver vel ikke akustisk
transperante lærreder? For vil gerne ha et AT lærred næste gang. Har undersøgt priserne, og de er saftsuseme dyre
færdigløsningerne i 160"-170". Så overvejer at bygge rammen selv, og så købe et lærred, evt. Sheerweave som er billigt. Så
vil jeg kunne gøre det for under halvdelen af de færdige løsninger.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke de kan lave et uforpligtende tilbud til dig. Om de også findes i akustiske transparente aner jeg ikke. Men hvad jeg kan finde ud af, så er det
det ypperste man kan få. Lærrederne fungere fx i fuld dagslys med ligeså godt billede som et tv
|
Til top |
|
|

Tak og farvel!
|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bruge ekstra penge på et lærred der er optimeret til fuldt dagslys i et sort dedikeret biorum der kan mørklægges? Giver ingen mening i
mit hoved...
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Hvorfor bruge ekstra penge på et lærred der er optimeret til fuldt dagslys i et sort dedikeret biorum der kan mørklægges? Giver ingen mening i
mit hoved... |
|
|
Selvom rummet er totalt mørklagt, er det vel meget rart at man godt kan tænde en lampe eller 3, uden overhovedet at bekymre sig om lysoutputtet bliver ringere?
|
Til top |
|
|

Tak og farvel!
|
Sendt: 01 November 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole_M skrev:
JBLPro skrev:
Hvordan kan det egentligt være, at du har ladet alle sidevægge være refleksive? Så vidt jeg husker, er der blot et lag sort
filt
måles eller du kan bruge den simple "spejl-metode"). Kender ikke dine højttaleres off-axis response, men hvis den er i
orden og
|
|
Filten virker ikke rigtig som noget akustisk forbedring, i så fald en lille en af slagsen. Det er ret tyndt, men jeg synes det gir
en hyggelig stemning sammenlignet med eks. malerfilt. Jeg har noget molton stof hængende på begge vægge ved 1.
reflektion. Jeg havde en lille syngende efterklang før jeg sat dem op. Det gav faktisk en ret go effekt. Nu er rummet helt
dødt alle steder.
Jeg er über tilfreds med akustikken derude, så tænker ikke så meget over ændringer. Men måske noget kinopanel engang.
Men det kræver at jeg piller begge vægge ned. Det kunne forresten blive rigtig fedt.
Jeg sidder ca. 4m. væk på forreste række, når jeg ligger ned i stolene (hvilket jeg altid gør). På anden er der ca. 5½.
Din indbakke er forresten fuld Jonas, så har ikke kunnet svare på din sidste besked. |
|
|
Indbakke fuld ved 25 beskeder? Det er jo næsten sørgeligt :-) Jeg har slettet nu.
Jeg ville stadig lege med nogle tykkere paneler på sidevægge hvis jeg var dig. Selvom man synes noget er über godt, kan
det jo altid blive bedre. Husk på, at der er reflektionspunkter fra alle 3 højttalere på hver væg og punkterne er forskellige alt
efter om du sidder på første eller anden række.
EDIT: Har du egentligt "line of sight" til hver højttaler fra bagerste række når der sidder folk foran?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 01 November 2012 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
JBLPro skrev:
Hvorfor bruge ekstra penge på et lærred der er optimeret til fuldt dagslys i et sort dedikeret biorum der kan
mørklægges? Giver ingen mening i
mit hoved... |
|
|
Selvom rummet er totalt mørklagt, er det vel meget rart at man godt kan tænde en lampe eller 3, uden
overhovedet at bekymre sig om lysoutputtet bliver ringere?  |
|
|
Det er ikke et issue som jeg ser det..
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 01 November 2012 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Ole_M skrev:
JBLPro skrev:
filt
orden og
|
|
dødt alle steder.
Din indbakke er forresten fuld Jonas, så har ikke kunnet svare på din sidste besked. |
|
|
Indbakke fuld ved 25 beskeder? Det er jo næsten sørgeligt :-) Jeg har slettet nu.
Jeg ville stadig lege med nogle tykkere paneler på sidevægge hvis jeg var dig. Selvom man synes noget er über godt, kan
det jo altid blive bedre. Husk på, at der er reflektionspunkter fra alle 3 højttalere på hver væg og punkterne er forskellige alt
efter om du sidder på første eller anden række.
EDIT: Har du egentligt "line of sight" til hver højttaler fra bagerste række når der sidder folk foran? |
|
|
Måske... ;) Der vil nok altid være ting som liiige kunne gøres en tand bedre, uanset hvem der stod for opbygningen ;) Jeg
gentager gerne mig selv - endnu engang kunne det være sjovt at lege med de kinopaneler.
Ved det faktisk ik, men det er ikke noget problem :) Men der er en go spredning, og M&K´erne er vinklet opad.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 01 November 2012 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Screen Research AT koster desuden 60k i 170". Screen Excellence 43k.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 19 November 2012 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er pladsen til cola bærgerne?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 19 November 2012 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
Hvor er pladsen til cola bærgerne? |
|
|
Haha for nogle år siden, inden jeg fik mit nye rum, så jeg faktisk en bio, som havde installeret kopholdere på colorado stolene.
Jeg husker han havde købt dem i biltema. Jeg har bare endnu ikke fundet dem, ellers kan jeg bare ikke se måden han har
monteret dem på  Men det kunne være dejligt...
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 27 November 2012 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 27 November 2012 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner en af de der rigtigt gode FUR-øl
__________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 27 November 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ning skrev:
Det ligner en af de der rigtigt gode FUR-øl
|
|
|
Haha...... Rigtige øl er specialøl. Den der kan ellers godt anbefales...
|
Til top |
|
|

Tak og farvel!
|
Sendt: 05 December 2012 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed løsning med kopholdere! Den kunne jeg godt finde på at kopiere :)
|
Til top |
|
|