Forfatter |
|
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bedre fillrate på JVC (DILA) end Pana's (LCD). Desuden kan JVC'en i kalibreret tilstand levere flere lumen end panasonic'en kan. Dog kan Panasonic'en levere rigtig mange lumen i "ikke korrekte" farver.
3D er bedre på Panasonic'en, men hvis 2D er prioriteten tror jeg ikke man går galt i byen med en JVC maskine.
De har begge lens memory, JVC's skulle drifte en smule, men ikke så galt tilsyneladende - og muligvis en firmware update på vej.
Spændende projekt med CIH!
Har du fået vurderet lyd og billedekvaliteten på Oppo'en vs PS3 endnu?
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
Der er bedre fillrate på JVC (DILA) end Pana's (LCD). Desuden kan JVC'en i kalibreret tilstand levere flere lumen end panasonic'en kan. Dog kan Panasonic'en levere rigtig mange lumen i "ikke korrekte" farver.
3D er bedre på Panasonic'en, men hvis 2D er prioriteten tror jeg ikke man går galt i byen med en JVC maskine.
De har begge lens memory, JVC's skulle drifte en smule, men ikke så galt tilsyneladende - og muligvis en firmware update på vej.
Spændende projekt med CIH!
Har du fået vurderet lyd og billedekvaliteten på Oppo'en vs PS3 endnu?
|
|
|
Nej ikke endnu. Men vi skal ha leget med det hele når projektor og lærred kommer. Der er ikke så skide meget gang i det uden det 
Men har store forventninger til at lyden er laaangt bedre end PS3..
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Men har store forventninger til at lyden er laaangt bedre end PS3.. |
|
|
Altså forbedring ved blurays? Hvilke forbedringer i lyden regner du helt præcist med?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
The Elite skrev:
Men har store forventninger til at lyden er laaangt bedre end PS3..
|
|
|
Altså forbedring ved blurays? Hvilke forbedringer i lyden regner du helt præcist med? |
|
|
Ja. PCM er bedre på Oppo end PS3.
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2012 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er spændt på at læse om lytteindtryk. Bruger selv en PS3 og har altid undret mig over om der var mere at hente på billede og lydsiden med en mere dedikeret BD spiller.
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lærredet regner jeg med kommer forhåbentlig i næste uge. 120" Lissau cinemascope med truecolor og veltex er bestilt.. Har stooore forventninger. Tror dog ikke lysoutputtet bliver særlig meget bedre end før, da billedet bliver en del større. Bjælkerne forsvinder heldigvis, og det betyder jo også en del for den måde man opfatter billedet på 
|
Til top |
|
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er klar på en aften med film ;) det bliver du glad for.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det finder vi ud af Martin. Du slår bare på tråden når du har tid 
|
Til top |
|
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik aldrig dit nummer Ole, men send mig det lige
|
Til top |
|
|
mrnielsen Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 15 Marts 2012 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Elite
Må man spørge hvor i England fandt du den til den super pris, er selv ude efter en JVC X30.
Mvh
Jannik
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 15 Marts 2012 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer der snart billeder af min nye bio 
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 29 Marts 2012 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg gang i min bio igen Lyden fra PS3 ift. Oppo er ganske stor. Der er noget mere hul igennem, mere velopløst, generelt bare mere drama.. Forskellen fra HD lyd på PS3 er større end forskellen fra et 1,5mbps DTS core signal fra min HTPC. Det siger lidt om lydkvaliteten fra PS3. Oppoen er generelt bare FED. En yderligere fordel er subtitle shift, hvilket er nødvendigt med mit 2.35:1 lærred, da underteksterne ellers ville stå under lærredet. CIH er bare optimalt. Det er dejligt at slippe for bjælker nu..
Største forskel på HD550 kontra X30, er kontrasten, og så selvfølgelig lysstyrken. Men lysstyrken opleves egentlig ikke meget mere lysstærkt end før, da jeg jo er gået drastisk op i billedstørrelse Vil tro jeg har ca. samme lysoutput som med min HD550 med ny pære. Jeg kører X30 med fuld skrald på pæren - high mode samt fuld åben iris, og det ser sateme godt ud. Er fint tilfreds med lysoutputtet nu.. Lærredet er desuden kommet 23cm. længere ned.
Lissau dugen skilder sig ud fra mit gamle QS på især sortniveau. Kontrasten tror jeg også Lissau TC sætter et præg på. Så skulle den også være mere præcis på farvegengivelsen. Til gengæld kan jeg bedre li byggefinishen på QS, men det er noget mere simpelt at samle Lissau, da der ingen skruer skal bruges overhovedet, kun til opsætningen på væggen. Velcro til at sætte lærredet fast på rammen med, er jeg ikke imponeret over. Det er svært at få spændt dugen 100% ud. Det lykkedes dog til sidst. CSN teknik skal op og kalibrere den efter 150 timer, plus der kalibrerer han også mine to MX350 manuelt. Tror ikke det er meget jeg henter på subberne, men kan han hive 5% mere ud, så synes jeg pengene er godt givet ud.. Vi har desuden fået kalibreret lyden med db måler, og det hjalp faktisk en del. Alle højttalere stod 3-4db for lavt, pånær subberne som stod 6db for lavt. Min kammerat var pænt overrasket over lyden. Han sagde, som jeg også tydeligt kunne høre, at lyden var som forandret ift. min gamle bio pga. størrelsen på rummet samt de akustiske indgreb. Den meget intense lyd fra et lille rum har jeg ikke på samme måde. Til gengæld virker lyden mindre anstrengt, større, mere bioagtig, mere kontrolleret, samt surroundeffekten er klasser over hvad jeg har været vant til.. Det fungerer suverænt med fire bagkanaler. Med andre ord, han var pænt misundelig, og billederne yder ikke rummet retfærdighed..
Nu er jeg færdig med at opgradere det næste lange stykke tid, og er sindssygt tilfreds med alt som det er nu..

Nu mangler jeg bare at flytte molton gardinerne på begge sider af lærredet ca. 5 cm. længere ud, så de kan køre forbi lærredet. Samtidig skal jeg ha lidt længere gardinstænger på. Dem vil jeg bruge til at afmaske til 16:9 billede. 16:9 er ca. 95" nu - 210cm bredt.
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser kanon fedt ud med scope!:)
Jeg må vist se og få skiftet min PS3 ud med en lidt mere dedikeret BD afspiller....
Din tilbygning var godtnok billig synes jeg! har plads for enden af gavlen....er fristet! :)
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 30 Marts 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke med din bio. Når først man har set cinemascope i hjemmebio'en er der ingen vej tilbage, vel?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 Marts 2012 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gir lige det sidste med scope. Så har man den ting med også - aldrig mere bjælker til mig tak..
Jeg kan varmt anbefale Oppo 93. Tror ikke du finder bedre bluray til prisen..
Ang. tilbygningen - det fede er at man får biffen væk fra huset, så det ikke generere på noget tidspunkt.. Heller ikke om natten 
|
Til top |
|
|
CoooL Branchemedlem

Biograf Shoppen
Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 02 April 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dét er sgu godtnok en flot hjemmebiograf du har fået bygget dig der! Det er dæleme et stort stykke arbejde du har lagt i det..
__________________ Mvh Sonny
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 02 April 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
CoooL skrev:
Dét er sgu godtnok en flot hjemmebiograf du har fået bygget dig der! Det er dæleme et stort stykke arbejde du har lagt i det..
|
|
|
Tusind tak skal du ha 
|
Til top |
|
|
CoooL Branchemedlem

Biograf Shoppen
Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 08 April 2012 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom til at tænke på:
Det tæppe du har sat op på vægen, har det meget effekt?
__________________ Mvh Sonny
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 08 April 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
CoooL skrev:
Kom til at tænke på: Det tæppe du har sat op på vægen, har det meget effekt? |
|
|
Ikke andet end at det absoberer en del lys, og så gir det en hyggelig stemning, i stedet for at bare at male væggen..
Det du ser på billederne der hænger løst, er for at dæmpe den sidste syngende efterklang i de høje toner. Det var alt der skulle til..
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 25 April 2012 kl. 04:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med bio´en.... Ser sku godt ud 
Du skriver bare, når Christian har været ude ved dig, så kommer jeg omgående.... __________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|