Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Hvad gør PS3'eren ikke godt nok, siden du vil have dedikeret afspiller?
Fedt med lærred - dit rum fortjener også et meget større billede! Hvor lang sidder du for lærred? Dividér din siddeafstand med 1,26 og du har en god regel for bredden på dit 2.35:1 lærred. |
|
|
PS3 er blandt de ringeste på lydsiden..
Det er jo det. 3,85m fra lærred. I følge den tommelfingerregel skal mit lærred være 3m. i bredden. Det passer vel ca. med 125 - 130".
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Stereolab skrev:
Lyder godt med Oppo'en. Skifede selv min PS3 ud med en Oppo BDP-93, så det kan du sagtens glæde dig til.
Mht. til lærred mener du så CIH? hvis du bruger sidemasking?
|
|
|
Hvis CIH er det med sidemasking, så er det det jeg godt kunne tænke mig ja.. Hvis jeg skal op i et større 16:9 lærred med masking for oven og forneden, bliver 16:9 formatet for det første for stort fra 3,85m afstand, og for det andet bliver det alt for højt, da alle højttalere står under lærredet. Jeg vil gerne op i 125 - 130" - det stiller så godt nok krav til valg af dug samt projektorens lysoutput.. |
|
|
Ja, det er CIH (constant image height) du er ude efter så  I stedet for at udskifte projektoren kunne du i stedet overveje en anamorfisk linse f.eks. Prismasonic der har nogle til en rimelig pris... __________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fed hjemmebio by the way!
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab skrev:
The Elite skrev:
Stereolab skrev:
Lyder godt med Oppo'en. Skifede selv min PS3 ud med en Oppo BDP-93, så det kan du sagtens glæde dig til.
|
|
|
Hvis CIH er det med sidemasking, så er det det jeg godt kunne tænke mig ja.. Hvis jeg skal op i et større 16:9 lærred med masking for oven og forneden, bliver 16:9 formatet for det første for stort fra 3,85m afstand, og for det andet bliver det alt for højt, da alle højttalere står under lærredet. Jeg vil gerne op i 125 - 130" - det stiller så godt nok krav til valg af dug samt projektorens lysoutput..
|
|
|
Ja, det er CIH (constant image height) du er ude efter så I stedet for at udskifte projektoren kunne du i stedet overveje en anamorfisk linse f.eks. Prismasonic der har nogle til en rimelig pris...
|
|
|
Jeg har overvejet den anamorfiske linse. Hvad jeg har hørt skal man dog regne med ca. 25k hvis man skal ha en af en ordentlig kvali..
Har du et link til de prismasonic og pris?
Tror stadig det bliver et problem med lyset selvom jeg får en ana linse..
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereolab skrev:
Super fed hjemmebio by the way!  |
|
|
Tak for det, Stereolab 
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Stereolab skrev:
The Elite skrev:
Stereolab skrev:
|
|
|
Hvis CIH er det med sidemasking, så er det det jeg godt kunne tænke mig ja.. Hvis jeg skal op i et større 16:9 lærred med masking for oven og forneden, bliver 16:9 formatet for det første for stort fra 3,85m afstand, og for det andet bliver det alt for højt, da alle højttalere står under lærredet. Jeg vil gerne op i 125 - 130" - det stiller så godt nok krav til valg af dug samt projektorens lysoutput..
|
|
|
Ja, det er CIH (constant image height) du er ude efter så I stedet for at udskifte projektoren kunne du i stedet overveje en anamorfisk linse f.eks. Prismasonic der har nogle til en rimelig pris...
|
|
|
Jeg har overvejet den anamorfiske linse. Hvad jeg har hørt skal man dog regne med ca. 25k hvis man skal ha en af en ordentlig kvali..
Har du et link til de prismasonic og pris?
Tror stadig det bliver et problem med lyset selvom jeg får en ana linse.. |
|
|
Ja, en A-linse kan hurtigt blive dyrt, men det kan det også at skifte projektor. Hvad der er mest optimalt i dit tilfælde kan jeg ikke sige, men jeg synes du skulle prøve at kontakte cso.dk, htp.dk, csn-teknik.dk og/eller tapeconnection.dk. De har sikkert en mening om hvad der passer bedst til dit rum og dit budget. Hvad angår A-linser kan du i den billigere ende af skalaen kigge på Prismasonic og Panamorph. I den dyrere ende Sneider eller Icos. Mht. projektorer med indbygget zoom-funktion er der vel kun modeller fra Panasonic og JVC pt... __________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg sgu solgt min projektor og lærred Der er så lige kommet en Oppo 93 ind ad døren i dag. Glæder mig helt sindssygt til at prøve den.
Mht. projektor køber jeg en JVC X30, og lærredet bliver enten et Lissau TC eller et Stewart ST130 - helst sidstnævnte, men det er 3 gange prisen ift. Lissau. Det vil dog være det perfekte valg til min JVC. Størrelsen bliver ca. 120" cinemascope 
Derudover får jeg snart kalibreret min bio, så alt bare spiller..
Men det bliver sgu hårdt at undvære min bio i 14 dages tid 
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Så fik jeg sgu solgt min projektor og lærred Der er så lige kommet en Oppo 93 ind ad døren i dag.
Glæder mig helt sindssygt til at prøve den.
Mht. projektor køber jeg en JVC X30, og lærredet bliver enten et Lissau TC eller et Stewart ST130 - helst sidstnævnte, men
det er 3 gange prisen ift. Lissau. Det vil dog være det perfekte valg til min JVC. Størrelsen bliver ca. 120" cinemascope 
Derudover får jeg snart kalibreret min bio, så alt bare spiller..
Men det bliver sgu hårdt at undvære min bio i 14 dages tid  |
|
|
Hvad er grunden til at gå fra HD550 til X30? Er det ikke marginal forskel i billedkvalitet? Måske endda lidt dårligere sortniveau
pga 3d i X30?
Og du skal da op i noget større end 120" hvis det er 2.35:1
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo nok sket lidt. X30 er jo alligevel to generationer nyere. Jeg får 30% mere lys, og den har lens memory. To altafgørende forskelle når jeg dertil skal ha cinemascope lærred. Mit QS var det forkerte lærred til en JVC projektor, da det på sortniveau er decideret dårligt. Det har jo en gain på 1,1 på papiret, men det holder ikke i praksis - der er det nærmere 1,2 eller 1,3. Og så er det ikke farveneutralt.
Hehe tror det bliver 120" (3,85m. afstand) - det er jo alligevel ½ meter bredere end det gamle. 16:9 bliver jo ca. samme størrelse.
|
Til top |
|
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror 120" vil passe perfekt, det har jeg.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
Tror 120" vil passe perfekt, det har jeg. |
|
|
Jep. Ser du slet ik de sorte bjælker, når du kører dem udover lærredet ved 2.35:1?
|
Til top |
|
|
Stereolab Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elite, inden du trykker aftrækkeren på den JVC X30 burde du måske lige se den her tråd: www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1376514
Jeg er nemlig selv interesseret i den samme projektor, men er blevet mere i tvivl efter at jeg har læst overstående. Det lader til at lamperne kan tabe lysstyrke utroligt hurtigt og meget. Om det er et generelt problem er ikke blevet fastslået, men det ser ud til at der er mange der oplever problemer...
Ikke for at male fanden på væggen, mere for lige at gøre opmærksom...
__________________ Mvh
Stereolab
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der ka opstå problemer med lampen, men det afholder mig nu ikke for at købe den. Ellers må man jo bare købe en ny pære..
|
Til top |
|
|
martin_p Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej man ser slet ikke de sorte bjælker, men det kommer du til at se på søndag. Jeg forstår bare ikke hvorfor du ikke kigger på Panasonic nye pj
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det glæder jeg mig også til. I det hele taget at se hvordan det hele fungerer.. Jeg kan godt li de fordele JVC teknologien har - og jeg har jo kun de to valgmuligheder (lens memory), da jeg vælger at købe et 2.35:1 lærred
|
Til top |
|
|
martin_p Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke fordele har jvc, som pannyen ikke har
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
Hvilke fordele har jvc, som pannyen ikke har |
|
|
Jeg kender ikke Panasonicén, men ved bare det er to forskellige teknologier, og LCD har aldrig været de mest foretrukne.. Jeg vil tro JVCén har bedre sortniveau og bedre on/off kontrast..
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin_p skrev:
Hvilke fordele har jvc, som pannyen ikke har |
|
|
den har den fordel at den er dyrer
PS: ole forfilenda skulle du ikke vente på de ny Benq modeler,,, JVC er lidt opreklameret....
|
martin_p Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2012 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.projectorcentral.com/panasonic_PT-AE7000U_home_th eater_projector_review.htm
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 25 Februar 2012 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du rent faktisk set 550 vs x30? Tror vitterligt ikke du får en specielt stor forbedring. Du kan vel adde en scaler i stedet for at projektoren skal have zoom.
|
Til top |
|
|