Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 20 Juni 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
The Elite skrev:
p.las skrev:
The Elite skrev:
Hej Peter
Jeg sidder 3,85m. fra lærredet ved de forreste stole, og 5m. fra de bagerste. Lærredet er 104". Jeg havde ca. samme siddeafstand i min gamle bio, altså 3,85m. Synes det passede fint.
|
|
|
jeg er spændt på at høre hvad du siger til lyden fra dine fronter - med tanke på at de står meget lavt. jeg har også selv været bange for at højre/venstre front ikke står langt nok ude . jeg tænker på den sædvanlige trekant
|
|
|
I min gamle bio havde jeg stort set ingen trekant L/C/R. Centeren var kun sænket 10cm. ift. fronterne. Og det fungerede fantastisk. Fronterne står 20cm. under ørehøjde, men er vinklet så de rammer ørehøjde i sweetspot.
|
|
|
Det var i forhold til lyttepositionen jeg mente......altså det med trekanten |
|
|
Nåh den trekant. Så er jeg med. Det er jeg nu ikke bekymret for.
|
Til top |
|
|
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
Bulletdodger skrev:
Det ser rigtig lækkert ud og det er sådan noget som det her, der kan få mig til at overveje at flytte fra byen og ud i en forstad, så man kan få et hus. Men jeg er nok for meget bymand, til at det nogen sinde sker. Så jeg "nøjes" med hjemmebif i en stue i min herskabslejlighed og er glad for tolerante naboer.
Jeg har desuden fundet ud af, at hvis man spiller højt nok, kan man ikke høre dem klage....
Mht. placering af dine fronthøjttalere, så er det perfekt i forhold til billedets størrelse, men overvej evt. at placer L/R med tweeterne ud til siderne i stedet for mod center. Af en eller anden grund giver det som regel mere præcision.... Og det er jo ikke svært at bytte tilbage, hvis du er uenig.
|
|
|
det er lidt sjovt at du nævner det med tweeterne. jeg har lige skiftet mine s150 ud med den helt nye udgave. på de gamle var der ikke nogle højre/venstre. jeg havde dog valgt at vende diskanterne udaf. på de nye ER der en højre/venstre. der vender diskanterne ind af.
|
|
|
Ifølge producenten skal tweeterne altid pege ind mod hinanden, uanset om det er den nye eller gamle udgave ad 150 sættet.
|
Til top |
|
|
Mulan Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud over det, så ser det sku godt ud Ole, det er en virkelig fin bif du har fået lavet.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulan skrev:
Ud over det, så ser det sku godt ud Ole, det er en virkelig fin bif du har fået lavet. |
|
|
Tak skal du have Håber du er glad for dine 150´ere, og med deres pladsering nu 
|
Til top |
|
|
Mulan Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er fint, men skal lige op til Audio Magic og have afkortet 2 af dem, så de kan komme ind i stuen, mit bioprojekt bliver med stor sansynlighed ikke til noget.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 22 Juni 2011 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det er jeg sgu ked af at høre. Men jeg skal nok lige slå på tråden når min er færdig. Det bliver crazy
|
Til top |
|
|
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 25 Juni 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulan skrev:
p.las skrev:
Bulletdodger skrev:
Det ser rigtig lækkert ud og det er sådan noget som det her, der kan få mig til at overveje at flytte fra byen og ud i en forstad, så man kan få et hus. Men jeg er nok for meget bymand, til at det nogen sinde sker. Så jeg "nøjes" med hjemmebif i en stue i min herskabslejlighed og er glad for tolerante naboer.
Jeg har desuden fundet ud af, at hvis man spiller højt nok, kan man ikke høre dem klage....
Mht. placering af dine fronthøjttalere, så er det perfekt i forhold til billedets størrelse, men overvej evt. at placer L/R med tweeterne ud til siderne i stedet for mod center. Af en eller anden grund giver det som regel mere præcision.... Og det er jo ikke svært at bytte tilbage, hvis du er uenig.
|
|
|
det er lidt sjovt at du nævner det med tweeterne. jeg har lige skiftet mine s150 ud med den helt nye udgave. på de gamle var der ikke nogle højre/venstre. jeg havde dog valgt at vende diskanterne udaf. på de nye ER der en højre/venstre. der vender diskanterne ind af.
|
|
|
Ifølge producenten skal tweeterne altid pege ind mod hinanden, uanset om det er den nye eller gamle udgave ad 150 sættet.
|
|
|
Du har helt ret. Jeg oplevede bare det modsatte.... Hvilket jo bare beviser at det er en god ide, altid at prøve sig frem ang. placering...
Klipsch anbefaler at vende hornene udad på deres THX Ultra system og det virker klart bedst. det var på grund af deres anbefaling jeg eksperimenterede med et sæt M&K og det gav klart noget.
Men som de siger i amerikanske fora: Your mileage may vary.....
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 06 Juli 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg gang i min elskede biograf, og jeg må sige, at den tid jeg har brugt på at gøre rummet akustisk godt, har virkelig været det hele værd. Det er en FANTASTISK lyd det har givet. Alle mine bekymringer med at skjule højttalere blev sat til skamme her til aften. ALT spiller 100%. Subberne skal ha lidt mere volumen, og membranerne bevæger sig en del nu ved reference level (0). Frontkanalerne fungerer perfekt.
Det kan jeg varmt anbefale, og for dem der ønsker at bygge en forsatsvæg til at skjule højttalerne i - hvis I ikke har et akustisk lærred, så byg det den på den måde jeg har gjort. Det er nøjagtig ligeså godt, billigt, og ikke mindst, det fungerer.
Den anstrengte dialog jeg havde ER HELT væk nu. Det har åbenbart skyldtes en for lang efterklangstid. Selvom akustikken var go i min gamle bio, så var efterklangen åbenbart ikke go nok.
Og JVC´en - den er fantastisk. Den skal dog lige kalibreres.
Jeg vil komme med de færdige billeder af biffen inden længe, samt en konklusion, budget osv. (som er overskredet for længst )
Jeg er godt nok glad nu Det har været en lang tid uden min kære bio, og spændingen på hvordan det ville spille...
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 06 Juli 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
super fedt og tillykke har du fået skudt dine king cobra af
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak 
Ja de er solgt 
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Tillykke!! :D Det må fandme være super fedt. Nu må du bare fyre en masse billeder herind, så vi kan se det endelige resultat!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay jeg skulle lige høre kunne godt have brugt dem begge til noget effekforstærker
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
okay jeg skulle lige høre kunne godt have brugt dem begge til noget effekforstærker |
|
|
Så skulle du jo ha købt dem første gang jo 
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige kørt en auto-kalibrering på min sms1, og den sidder lige i skabet. Så ved sgu ikke om jeg gider betale Christian for at komme og lave en manuel kalibrering, for at se om han kan hente noget overhovedet. Det er lidt sjovt, for i min gamle bio duede den automatiske kalibrering nemlig slet ik. Nu sidder den lige i skabet. Hvis jeg skulle ha den kalibreret manuelt, skulle det være for at få en lidt mere ens bas på begge rækker. Bagerste række har lidt for meget bulder, men forreste række sidder den lige i skabet. Ved en manuel kalibrering bruges 5 individuelle mikrofoner. Så kunne man sætte 2 på forreste række, og 3 på bagerste.
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Har lige kørt en auto-kalibrering på min sms1, og den sidder lige i skabet. Så ved sgu ikke om jeg gider betale Christian for at komme og lave en manuel kalibrering, for at se om han kan hente noget overhovedet. Det er lidt sjovt, for i min gamle bio duede den automatiske kalibrering nemlig slet ik. Nu sidder den lige i skabet. Hvis jeg skulle ha den kalibreret manuelt, skulle det være for at få en lidt mere ens bas på begge rækker. Bagerste række har lidt for meget bulder, men forreste række sidder den lige i skabet. Ved en manuel kalibrering bruges 5 individuelle mikrofoner. Så kunne man sætte 2 på forreste række, og 3 på bagerste.
|
|
|
Er der 5 individuelle mikrofoner med til SMS'en så du ikke behøver flytte ved hver måling? Eller samme mikrofon de 5 forskellige positioner?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
The Elite skrev:
|
|
|
Er der 5 individuelle mikrofoner med til SMS'en så du ikke behøver flytte ved hver måling? Eller samme mikrofon de 5 forskellige positioner?
|
|
|
De følger ikke med sms1 boksen. Der er kun en mikrofon med. Men det Christian tager med er der 5 mikrofoner med, som måler på en gang.
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende! Ved du hvilket udstyr han måler med? Jeg har selv overvejet en løsning med flere mikrofoner, men man skal helst
have software som kan behandle de 5 mics individuelt og først beregne gennemsnittet efter de individuelle målinger behandlet.
Og det er små-pebret. Medmindre han bruger pink noise til at måle?
Men fedt du er tilfreds med resultatet! Glæder mig til at se billeder af det færdige rum i aktion.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det skulle jeg have gjord men det er nemt at være bagklog dengang havde jeg ikke planer om en effekforstærker
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 07 Juli 2011 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
Spændende! Ved du hvilket udstyr han måler med? Jeg har selv overvejet en løsning med flere mikrofoner, men man skal helst have software som kan behandle de 5 mics individuelt og først beregne gennemsnittet efter de individuelle målinger behandlet. Og det er små-pebret. Medmindre han bruger pink noise til at måle?
Men fedt du er tilfreds med resultatet! Glæder mig til at se billeder af det færdige rum i aktion. |
|
|
Ja det er noget Velodyne grej han har med. Han har sådan et board med, og så 5 af de mikrofoner der følger med sms1.
Jeg er tilfreds med resultatet på forreste række, bagerste kræver nok en manuel med flere punkter/mikrofoner, for at det skal fungere ordentligt.
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 05:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
STORT tillykke herfra, det skulle jo helst også spille MAKS, med alt det lækre udstyr  __________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|