Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desuden snakket med Carsten fra CSO, og han sagde at hvis jeg man bygger siddevæggene med min. 2 lag gips, så har du indbygget diffusering i dem. Så formentlig slipper jeg for at diffusere ned ad dem. Det vil da bare være dæjli
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg i dag hængt molton op på begge sider af lærredet. Det molton gir bare en rigtig bio fornemmelse når man går ind i rummet 

Moltonstoffet på højre side af lærredet, har jeg lavet som en træk fra/for løsning. Bagved står anlægget fuldstændig i skjul Jeg skal ha anskaffet mig en Logitech Harmony 1100 med IR-extender, så den kan styre alt elektronikken fra lænestolene inkl. lys og klima (Formentlig bliver det en Logitech )
Det næste lille projekt jeg skal i gang med, efter molton og mærklægningsgardiner er opsat, er at hænge ss150 op på beslag. Har købt nogle super beslag, som virker fuldstændig skjult (beslaget ses ik når højttaleren hænger dér )
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mester
Du skal tomme din postkasse ,du kan ikke modtage PM __________________
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så jeg prøver her, hvor lys stark er jvc 550' min stue er ultra hvid med store vindus partier uden mulighed til mørklægning hvad med støj. ....
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sonny
Længe siden...
HD550 outputter 1000 lumen på papiret. I kalibreret stand knap 600 lumen mener jeg. Har læst det hele et sted for ikke så længe siden, men kan ikke huske det præcise tal. Der er lidt mere lys i den end HD950/990, sikkert grundet den lidt mere skæve kalibrering. Det samme var nemlig gældende for deres forgængere HD350/HD750. HD350 havde mere lys end 750.
Har en kammerat som har HD950 på 77" på et Stewart Snowmat lærred. Der er rigelige med lys. Jeg kommer til at få en lille nedgang på lysstyrken ift. W6000 tror jeg. Til gengæld et totalt mørklagt rum, så måske resultatet ender på det samme.
Hvor stort lærred har du? Men umiddelbart er det jo ikke optimale arbejdsforhold for projektoren. Føler du at du har overskud i lys fra din W5000? For vil tro HD550 er en smule mere lysstærk.
PS; så er det ryddet op i beskederne - beklager.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støj! 20db i high-mode. JVC er de mest støjsvage projektorer på markedet. En fordel da den kommer til at hænge lige over stolerækkerne
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lang fra optimale betingelse , men da der er stue bio så skal jeg også tage hensyn til familien og alt kan ikke blive gråt og sort
Mit lærred er på 120 og er lys grå. ,,, om sommer har jeg der rigtig svert at bruge bio da biledet er alt for lyst
Så umild art vil jeg trå at jeg kan ikke får lys nok u henset hvad,,, men for mig er vigtig at den er mere lys stark and min w5000 ellers vil der ikke
give mining at skifte
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
Jeg har lang fra optimale betingelse , men da der er stue bio så skal jeg også tage hensyn til familien og alt kan ikke blive gråt og sort Mit lærred er på 120 og er lys grå. ,,, om sommer har jeg der rigtig svert at bruge bio da biledet er alt for lyst
Så umild art vil jeg trå at jeg kan ikke får lys nok u henset hvad,,, men for mig er vigtig at den er mere lys stark and min w5000 ellers vil der ikke give mining at skifte
|
|
|
Tror ikke du finder mange projektorer der er mere lysstærke end BenQ'erne... (Kender dog ikke 5000'eren, men 1100 og 6000 er ekstremt lysstærke).
JVC'eren har et bedre billede, men det er på betingelse af et mørklagt rum efter min mening.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBLPro skrev:
sonny73 skrev:
Jeg har lang fra optimale betingelse , men da der er stue bio så skal jeg også tage hensyn til familien og alt kan ikke blive gråt og sort Mit lærred er på 120 og er lys grå. ,,, om sommer har jeg der rigtig svert at bruge bio da biledet er alt for lyst
Så umild art vil jeg trå at jeg kan ikke får lys nok u henset hvad,,, men for mig er vigtig at den er mere lys stark and min w5000 ellers vil der ikke give mining at skifte
|
|
|
Tror ikke du finder mange projektorer der er mere lysstærke end BenQ'erne... (Kender dog ikke 5000'eren, men 1100 og 6000 er ekstremt lysstærke).
JVC'eren har et bedre billede, men det er på betingelse af et mørklagt rum efter min mening.
|
|
|
Jeg er ikke helt enig i den antagelse. Jeg mener JVC har et langt bedre billede overall. Det eneste punkt BenQ´erne slår JVC er på lys. Og det gør de ingengang med X-serien. De matcher samtlige BenQ modeller på lysstyrke. Det har Otto selv fortalt mig. 550 har ca. 30% mindre lys end BenQ W6000, og mere skæve farver. Til gengæld vægter JEG sortniveau og kontrast langt højere. For farverne er acceptable, og der er nok lys i forvejen. Til gengæld er sortniveau fesent på BenQ. Det gir bare en fed fornemmelse af billede synes jeg.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 Maj 2011 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
|
|
|
Sådan er det jo desværre i mange opstillinger. Hvis du primært går efter lysstyrke, så skal blive ved BenQ, specielt prisen taget med i betragtning.
Mørklægger du overhovedet ik når du bruger din projektor?
120" til W5000 er måske også liige i overkanten.
|
Til top |
|
|
CoZmatic Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 31 Maj 2011 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg elsker dine THX, Dolby Digital og DTS skilte på væggen
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 31 Maj 2011 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CoZmatic skrev:
Jeg elsker dine THX, Dolby Digital og DTS skilte på væggen  |
|
|
Jah det er vel stille og roligt. De kommer ik op i min nye bio. Der vil jeg køre den rene stil, uden plakater, skilte og andet nams på væggene Måske jeg hænger dem ude i teknikrummet!! Så skal det nok bare være nogle andre som hentyder mit nuværende setup.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 31 Maj 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere billeder...

Her har jeg været i gang med at sætte molton for et af de små vinduer. Allerede dér mørklægger det rimelig godt, men selvfølgelig skal jeg ha mørklægningsgardiner inderst ved ruden. Men solen kommer ikke til at skinne direkte ind ved de ruder. Det er bagvinduet der er udsat.

Så fik jeg flyttet filmene ind også. Dem jeg har... Jeg har ikke flere. Øverst cd hylde - 2 * bluray hylder - 3 * dvd/bluray hylder.
Den midterste I kan se fronten af, er en DTS disc jeg fik af CSN Christian. Hver gang jeg spillede den i min gamle bio, blev folk blæst om kuld. Der er nogle psyko fede soundtracks deri. Tak Christian Og dem der kommer og hører mit setup når det er færdigt, kommer til at lytte til den første gang 

Så fik jeg opsat molton foran døren også. Til jer som har et dedikeret rum, eller bare vil lave en hyggelig opgradering, så kan jeg på det varmeste anbefale det molton. Det gir SÅ hyggelig en atmosfære i en hjemmebio 
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 02 Juni 2011 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Så fik jeg i dag hængt molton op på begge sider af lærredet. Det molton gir bare en rigtig bio fornemmelse når man går ind i rummet 

Moltonstoffet på højre side af lærredet, har jeg lavet som en træk fra/for løsning. Bagved står anlægget fuldstændig i skjul Jeg skal ha anskaffet mig en Logitech Harmony 1100 med IR-extender, så den kan styre alt elektronikken fra lænestolene inkl. lys og klima (Formentlig bliver det en Logitech )
Det næste lille projekt jeg skal i gang med, efter molton og mærklægningsgardiner er opsat, er at hænge ss150 op på beslag. Har købt nogle super beslag, som virker fuldstændig skjult (beslaget ses ik når højttaleren hænger dér )
|
|
|
Hej Elite
Kan se det skrider frem med din bio, godt arbejde.
Jeg er lidt nysgerrig angående hvad du har brugt som beslag til dine Miller & Kreisel S150, tænker på dine front højttalere og center?
M.v.h Jack __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 03 Juni 2011 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
The Elite skrev:

|
|
|
Hej Elite
Kan se det skrider frem med din bio, godt arbejde.
Jeg er lidt nysgerrig angående hvad du har brugt som beslag til dine Miller & Kreisel S150, tænker på dine front højttalere og center?
M.v.h Jack
|
|
|
Hej Jack
Jeg bruger ikke beslag til mine s150. De bliver klodset op på en lecatermblok hver, oven på den rockfonplader. De kommer til at stå lige under lærredet. Jeg skal nok smide nogle billeder op når jeg får højttalerne ind.
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Elite
Øv, bøv, hehe. Troede lige du havde fundet beslag til fronthøjttalerne. Det gevind huller der er i højttalerne er imellem hullerne, 11 cm x 7cm hvis jeg husker rigtigt. Pokkers at de ikke overholder ESA standarderne til fladskærme.
Det bliver interesant at se din løsning.
Jeg vil gerne have monteret mine Miller&Kreisel på vægen, da de efter sigende, skulle være afhængig af bagvægen som baggaffel. Tænk på THX systemer i biografen også hænger på vægene. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
Hej Elite
Øv, bøv, hehe. Troede lige du havde fundet beslag til fronthøjttalerne. Det gevind huller der er i højttalerne er imellem hullerne, 11 cm x 7cm hvis jeg husker rigtigt. Pokkers at de ikke overholder ESA standarderne til fladskærme.
Jeg vil gerne have monteret mine Miller&Kreisel på vægen, da de efter sigende, skulle være afhængig af bagvægen som baggaffel. Tænk på THX systemer i biografen også hænger på vægene.
|
|
|
Det er noget forfærdelig sludder. S150 er ikke afhængig af at skulle hænge på en væg. Ja de spiller sådan set bedre med lidt afstand fra væggen (ligesom alle andre speakers). De kan måske med held monteres direkte på væggen, grundet de ikke spiller dybbas, men holder sig over 80hz. Men i de fleste tilfælde, med fordel, skal de sidde et stykke/stå et stykke fra væggen.
I de rigtige biografer hænger de ikke på nogen væg. Der er de indbygget i en THX væg, som er opbygget af blødt akustisk materiale.
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
JackD skrev:
Hej Elite
Jeg vil gerne have monteret mine Miller&Kreisel på vægen, da de efter sigende, skulle være afhængig af bagvægen som baggaffel. Tænk på THX systemer i biografen også hænger på vægene.
|
|
|
Det er noget forfærdelig sludder. S150 er ikke afhængig af at skulle hænge på en væg. Ja de spiller sådan set bedre med lidt afstand fra væggen (ligesom alle andre speakers). De kan måske med held monteres direkte på væggen, grundet de ikke spiller dybbas, men holder sig over 80hz. Men i de fleste tilfælde, med fordel, skal de sidde et stykke/stå et stykke fra væggen.
I de rigtige biografer hænger de ikke på nogen væg. Der er de indbygget i en THX væg, som er opbygget af blødt akustisk materiale.
|
|
|
Det er ellers hvad jeg er blevet fortalt af en forhandler, med henblik på Miller&Kreisel. Men lad os ligge den her. Er selv ejer af et sæt Miller&Kreisel THX system, der ikke er sat op endnu, så vil ikke udtale mig mere omkring det, indtil jeg selv får sat mit system op, indtil videre kører jeg med Dynaudio fortsat. Gengivelsen af musik, betyder også meget for mig. Så det er jo et valg man må tage. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JackD skrev:
The Elite skrev:
JackD skrev:
Hej Elite
|
|
|
|
|
|
Det er ellers hvad jeg er blevet fortalt af en forhandler, med henblik på Miller&Kreisel. Men lad os ligge den her. Er selv ejer af et sæt Miller&Kreisel THX system, der ikke er sat op endnu, så vil ikke udtale mig mere omkring det, indtil jeg selv får sat mit system op, indtil videre kører jeg med Dynaudio fortsat. Gengivelsen af musik, betyder også meget for mig. Så det er jo et valg man må tage.
|
|
|
Ja det kan M&K´erne i hvertfald ikke, gengive musik som det skal lyde - naturlig roligt og helt igennem uanstrengt De er alt alt for aggressive til musik, men fantastiske til film.
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er svært at få begge dele. Jeg overveger lidt løsningen med at lave et multiroom med mit sæt Gamut højtalere, hvor de også er i stuen. Så er det bare lige det, hvad man gør med Densen anlæget. Luxus problemer haha  Og sine Dynaudio højtalere, bekymringer og bekymringer.  __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|