Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 21 Maj 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo så også rimelig godt egentlig. Jeg har kun 2,25m. når troldtekten er opsat godt nok. Er det 10cm. i højden det Ecophon?  - hvad er kravene så til materiale oppe bagved? Tænker på kraven til troldtekt med isolering eks.
|
Til top |
|
|
BowieCool Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 21 Maj 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sombra A pladerne er 2 cm tykke. Jeg har forstået det sådan, at der bare skal være luft mellem pladerne og dampspæren....
__________________ BenQ W5000
Lissau White Flex 120"
M&K 750 system 7.1
Panasonic BD35
Supra-Cables
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 22 Maj 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
BowieCool skrev:
The Elite skrev:

Det her billede er i øvrigt et jeg tidligere i min tråd har linket til. Biografstolene bliver de samme som dem på billedet. Samme antal også, mine bliver bare byttet rundt, så der kommer 4 for oven, og 3 for neden. Puffene/skamlerne skal jeg også kopiere Synes det ser smart ud. Mine bliver nok bare med et andet mønster, ikke helt så iøjnefaldene.
|
|
|
Hej Ole
Det var faktisk også den bio, som jeg brugte til inspiration til min gamle bio Stolene er kanon gode, og til 1.000 kr pr stk er det et røverløb !! Glæder mig til at se nogle flere billeder, når du kommer videre med projektet....
Bo
|
|
|
Hej
Fed bio du er ved at have fået lavet. Det ser rigtig godt ud
Er lidt nysgerrig på de stole der. Hvor kan man købe dem til 1000 kr. stykket og hvor henne? __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 22 Maj 2011 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
De stole køber du hos jysk. De er ofte på tilbud til 1000,- stk. Normalt koster de 1500,- Det er ca. 4 gange om året de er på tilbud.
Siddekomforten er rigtig fin, og byggefinishen udstråler ikke prisen. Der er desuden vippefunktion m. benstøtte.
Jeg synes de er federe end rigtige biostole. Desuden passer de rigtig godt ind i biografmiljøet 
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 22 Maj 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Hejsa
De stole køber du hos jysk. De er ofte på tilbud til 1000,- stk. Normalt koster de 1500,- Det er ca. 4 gange om året de er på tilbud.
Siddekomforten er rigtig fin, og byggefinishen udstråler ikke prisen. Der er desuden vippefunktion m. benstøtte.
Jeg synes de er federe end rigtige biostole. Desuden passer de rigtig godt ind i biografmiljøet 
|
|
|
Det har du helt ret i de gør, de ser rigtig fede ud. Tak for oplysningerne. Nu ved jeg hvor jeg skal købe stole henne næste gang. Det vil jeg kigge efter nede ved Jysk, næste gang jeg er der.
M.v.h Jack __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg færdig med at lægge gulvtæppe i biffen. Helheden viser sig at være fantastisk, og et perfekt valg af gulvtæppe. Det passer perfekt ind som biotæppe Biografen har masser af plads, det er så lækkert. De færdige mål er endt på - 6,4m. lang * 4,6m. bred.
Pics...
Here we go again!!!

Gulvtæppet som ser anderledes ud, er altså samme gulvtæppe, bare vendt 180 grader. Billedet snyder. I virkeligheden ser du det ikke.

Godt med plads til benene, også på bagerste række Der er stadig en meter bagved at gå på.

Stolene er et fantastisk køb. 4800,- for alle 7 - det er sgu et røverkøb!

Her ses fordelene ved at bygge en væg til elektronik og højttalere 

Indgangspartiet 
I morgen ankommer mine stuklister så. De bliver 50*50mm. De skal på både i loft og gulv. Molton stoffet skulle være klar i starten af næste måned. klimaanlægget skal også installeres... Så er det ellers snart tid til at få anlægget ind 
|
Til top |
|
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud. 
Et rigtig spændende projekt at følge med i.
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 24 Maj 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser virkelig godt ud lækkert bio den skal du være stolt af
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 24 Maj 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life skrev:
det ser virkelig godt ud lækkert bio den skal du være stolt af |
|
|
Det er jeg skam også - MEGET Jeg har også cirka lagt 300 timer i den indtil nu, og skal nok ligge yderligere 100. De bedste 100 
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 24 Maj 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg finito med racket. Bundpladen blev knaldet i i dag. Desuden har jeg lagt gulvtæppe i teknikrummet - samme som i biffen 
Er også i fuld gang med stuklisterne. Biografen får en lækkert kontrast med stuk hele vejen rundt, loft og gulv. Jeg sætter ikke stuk op på lærredsvæggen, for at øge fokus på filmen. Der kommer molton scenestof på begge sider af lærredet, fra gulv til loft.

Har desuden fuld skrald på internettet i biffen, så jeg slipper for at trække kabel.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der bestilt ny projektor; JVC DLA-HD550, Chief loftbeslag samt NRG4 IEC-C19 strømkabel til min Lexicon RX-7 
Til kommende JVC købere. Hvis I vil ha en 550´er skal i skynde jer. Der er få styk tilbage, og der kommer formentlig ikke flere. HD350 kan ikke fås længere, med mindre de få forhandlere har nogle på lager.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Så blev der bestilt ny projektor; JVC DLA-HD550, Chief loftbeslag samt NRG4 IEC-C19 strømkabel til min
Lexicon RX-7 
Til kommende JVC købere. Hvis I vil ha en 550´er skal i skynde jer. Der er få styk tilbage, og der kommer formentlig ikke
flere. HD350 kan ikke fås længere, med mindre de få forhandlere har nogle på lager. |
|
|
Har nu lade mig høre at man skulle kunne få en JVC X3 til omkring de 23.000,- kr. i Tyskland, ved ikke om det har sin rigtighed
?
|
Til top |
|
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt en del godt om JVC x50 serien, men må man spørge, hvorfor valget er faldet på denne "gamle" model?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
The Elite skrev:
Så blev der bestilt ny projektor; JVC DLA-HD550, Chief loftbeslag samt NRG4 IEC-C19 strømkabel til min Lexicon RX-7 
Til kommende JVC købere. Hvis I vil ha en 550´er skal i skynde jer. Der er få styk tilbage, og der kommer formentlig ikke flere. HD350 kan ikke fås længere, med mindre de få forhandlere har nogle på lager.
|
|
|
Har nu lade mig høre at man skulle kunne få en JVC X3 til omkring de 23.000,- kr. i Tyskland, ved ikke om det har sin rigtighed ? |
|
|
Har godt undersøgt prisen i Tyskland og England, på ebay osv. Prisen i Tyskland lyder 3219 euro ca. 24100,- + 500,- i fragt.
HD350 fås i England hos richersound til 1800£ = ca. 15.500,- + 500,- i fragt. Men de sender ikke til udenfor UK. Har snakket med dem, da det ellers havde blevet min næste projektor. Ingen steder sælger de HD550 så billigt som i DK.
Men er glad for jeg ikke ventede længere, ellers havde en JVC måske været uopnåelig for mig. Jeg har længe ønsket mig en JVC.
Har ikke umiddelbart nu lyst til at betale for en X3.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jisimu skrev:
Har hørt en del godt om JVC x50 serien, men må man spørge, hvorfor valget er faldet på denne "gamle" model? |
|
|
Fordi den er fremragende, og den er billigere end X3 
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, som din bio den udfolder sig. Du må glæde dig som en lille dreng for at fyre en film af! Nøøj, jeg er ikke i tvivl om at biocity i Aalborg godt kan pakke sammen, samlignet med dit!
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Hold da op, som din bio den udfolder sig. Du må glæde dig som en lille dreng for at fyre en film af! Nøøj, jeg er ikke i tvivl om at biocity i Aalborg godt kan pakke sammen, samlignet med dit!
|
|
|
Det kan du tro. Om et par måneder, så skal der ses film 
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lærredet op, og er blevet færdig med stuklisterne. Det har givet noget liv i rummet, og kontrast til det sorte.

Lærredskanten går præcist ned til kanten hvor højttalerstoffet begynder.

3 stikkontakter monteret. Den sidste er til klimaanlægget, som skal sidde der under.

Her er stuklisterne så opsat i teknikrummet også. Som i kan se har jeg sat kabelbakkerne op også, så der nu er styr på dem.
I morgen skal jeg hente moltonstoffet. Desuden skal jeg ha købt mørklægningsgardiner til alle ruderne.
Er desuden ved at undersøge hvordan jeg får bygget den aflange puf til benene til forreste stolerække, samt puder med samme stof 
|
Til top |
|
|
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er gennemført!
Er der en grund til, at du har valgt at genbruge dit 104" lærred i stedet for at anskaffe et større? Hvor langt er der fra forresten
række til lærredet?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 29 Maj 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo et fint lærred jo. Vil dog hellere ha haft en Stewart, Screen Research, men vil også gerne ha scope engang. Når det er sagt, så vil et større 16:9 blive for højt, så det vil gå ned over højttalerstoffet. Bevares de 20cm. kant kunne købes mindre, så man kunne vælge lidt større lærred, men så er det heller ikke så pænt og eksklusivt at kigge på. Så mit QualityScreen forbliver i min biograf noget tid endnu. Mit næste lærred skal være en eller anden form for scopeløsning. Har tænkt på at afmaske de sorte bjælker, men er godt klar over det er en lappeløsning.
Jeg har 3,85m. til forreste stolerække. Ca. samme som jeg havde i min gamle bif, og jeg synes det passede fint (men heller ikke mindre). En af fordelene ved at jeg byggede forsatsvæggen var, at jeg fik lærredet ca. en meter tættere på den forreste stolerække. Ca. 5,2m. er der til den bagerste stolerække, og hvis nogle synes lærredet virker for stort på første række (det oplevede jeg i den gamle bio), så virker det dog lidt mindre på anden. Jeg skal dog altid sidde på forreste række 
Hele væggen er lavet efter mit lærreds størrelse, men hvis jeg får et scopeløsning engang, så kan der hurtigt laves en anden løsning med fronthøjttalerne.
|
Til top |
|
|