Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt. MV-5 får så kæmpe prygl af MC-12, efter hvad jeg netop har hørt. MC-12 er langt bedre. Den eneste rumkorrektion der skulle være bedre end MC-12´s, skulle være den der følger med JBL synthesis serien. Der skulle MC-12 få baghjul Jeg har selvfølgelig hørt MC-12 mange gange, men ikke op imod MV-5. Jeg kan tydeligt genkende den ultra detaljerede lyd, men en A/B har jeg ikke lavet.
Hvad med rumkorrektionen på MC-8. Er den lig MV-5´s?
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
som man kan læse på lexicon hjemmeside så er der mc12hd ,mc-8 samt mv-5 de køre med pt...så mc-8 burde kune noget når den er stedig til salg selv uden hdmi ...
jeg er ikke hel sikker om den har rum korrektion.... men hvad der angå lyden så er den identisk som mc-12 har... og der er det som gleder mig mest at prøve ...
jeg har sms rumkorekktion på min velodyne ang bas,,, og der er det jeg har brug for ,,, resten må jeg klare med målemicrofon manual... der er trods alt vores hobby så vi skal også laver noget selv og ikke alt skal være automatisk ... så bliver det for kedelig  __________________
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rumkorrektionen i MV-5 er også åndssvag. Du skal ikke bruge den alligevel, så that don´t matter Jeg bruger den heller ikke hos mig. Har til gengæld et par kammerater med MC-12 EQ, og det blev tre gange bedre end uden. Den er sindssyg den rumkorrektion. Det fede ved MC-12 er, at køber man en "standard" MC-12 HD, så kan du senere udbygge den til balanceret, EQ, nyeste firmware osv. Nogle synes det er for ringe den maskine ikke er udgået for længst, da den jo egentlig er forældet. Jeg synes på en måde det er fedt de fortsætter med den, når nu den er så dyr, men dog stadig for dårligt den ikke har fået de nye lydformater. Men lad nu det ligge. Der hvor jeg vil hen er bare, at jeg synes det er kanon service.
Tror så ikke MC-8 er MC-12 lyd, men den er da sikkert fremragende. Den er dog ikke et issue for mig, da jeg ikke gider at købe et sådan produkt uden HDMI.
Men fedt med Lexicon Tillyke med det hele.
|
Til top |
|
|
danniair23 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed Fed bio du selv har champ  En projekter er noget jeg ser frem til at få når der bliver plads til det  Det ser alt for nice ud dit
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig hjemmebio er ikke en rigtig hjemmebio uden en projektor. Jeg synes ligesom det er et "varemærke" for en hjemmebio.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC-8 og 12 har identiske D/A konvertere, så klangen skulle være identisk. men ud over det har 12eren mere processor kraft, og et hav af justeringsmuligheder. mener der sidder 4 stk shark processore i 12eren.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 16 Oktober 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay hvor mange sharc processorer sidder der så i vores MV-5/RV-5? "Vores" D/A konvertere er så ikke helt så gode som MC-8/MC-12?
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener ikke at det shark processorer der er i mv/rv -5. men der er 2 stk.
|
Til top |
|
|
troelsfilm Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Den eneste rumkorrektion der skulle være bedre end MC-12´s, skulle være den der følger med JBL synthesis serien. Der skulle MC-12 få baghjul |
|
|
Nu er JBL SDP-40/HD og Lexicon MC-12/HD jo den samme maskine - så den forskel er nok placebo
Jbl og Lexicon er ejet af Harman/Kardon (HARMAN International Industries)
mvh
Troels
|
Til top |
|
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsfilm skrev:
The Elite skrev:
Den eneste rumkorrektion der skulle være bedre end MC-12´s, skulle være den der følger med JBL synthesis serien. Der skulle MC-12 få baghjul |
|
|
Nu er JBL SDP-40/HD og Lexicon MC-12/HD jo den samme maskine - så den forskel er nok placebo
mvh
Troels
Hej Der er ikke indbygget rum EQ i JBL SDP-40/hd.
Men en sperart EQ SDEC-4500 Til den "lille pris af 120.000 kr.
Hvor den måler alle højtaler i fuld frekvens
power'
|
|
|
|
troelsfilm Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
power skrev:
troelsfilm skrev:
The Elite skrev:
|
|
mvh
Troels
Hej Der er ikke indbygget rum EQ i JBL SDP-40/hd.
Men en sperart EQ SDEC-4500 Til den "lille pris af 120.000 kr.
Hvor den måler alle højtaler i fuld frekvens
power'
|
|
|
|
|
|
I stand corrected
Troels
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Ole
er der nogen grund til at du har anvendt diamonback, frem for king cobra? cobraerne er noget mere åbent end Diamondback .jeg kan se at du bruger AQ cv-8 til dine fronter, som er en kende varmere og lidt mere lukket , end de rocket 88 jeg bruger. syntes du at der er "hul" nok igennem?
/Peter
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 06 December 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
hej Ole
er der nogen grund til at du har anvendt diamonback, frem for king cobra? cobraerne er noget mere åbent end Diamondback .jeg kan se at du bruger AQ cv-8 til dine fronter, som er en kende varmere og lidt mere lukket , end de rocket 88 jeg bruger. syntes du at der er "hul" nok igennem?
/Peter
|
|
|
Hej Peter
Grunden til at valgte Diamondback, er simpelthen at den er noget billigere. Jeg ville jo gerne ha MC12 på et tidspunkt, og så køre balanceret imellem for-effekt. Derfor er Diamondback kun midlertidigt. Er der en særlig stor forskel på de to? De er jo ens pånær lidt renere kobber i KingCobra.
Jeg har rigeligt hul igennem på mine CV-8. Det er et fedt kabelsom har vundet tilrige tests. Jeg blev anbefalet at købe CV-8 til mine M&K. Har ikke hørt Rocket88, men det er jo et biwire kabel, som i princippet ikke er beregnet til singlewire (selvfølgelig kan det sagtens bruges dertil) 
NB; jeg er jo i gang med at flytte biografen over i nye lokaler. Jeg skal nok smide nogle billeder op når jeg lige får tid. Når det hele er færdig, om laaaang tid - det er et stort projekt. Men det bliver konge fedt. Glæder mig sinddsygt til det bliver færdigt. Den bliver jo stor, 40kvm. 
Men jeg savner godt nok bio´en. 
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
p.las skrev:
hej Ole
/Peter
|
|
|
Hej Peter
Grunden til at valgte Diamondback, er simpelthen at den er noget billigere. Jeg ville jo gerne ha MC12 på et tidspunkt, og så køre balanceret imellem for-effekt. Derfor er Diamondback kun midlertidigt. Er der en særlig stor forskel på de to? De er jo ens pånær lidt renere kobber i KingCobra.
Jeg har rigeligt hul igennem på mine CV-8. Det er et fedt kabelsom har vundet tilrige tests. Jeg blev anbefalet at købe CV-8 til mine M&K. Har ikke hørt Rocket88, men det er jo et biwire kabel, som i princippet ikke er beregnet til singlewire (selvfølgelig kan det sagtens bruges dertil) 
NB; jeg er jo i gang med at flytte biografen over i nye lokaler. Jeg skal nok smide nogle billeder op når jeg lige får tid. Når det hele er færdig, om laaaang tid - det er et stort projekt. Men det bliver konge fedt. Glæder mig sinddsygt til det bliver færdigt. Den bliver jo stor, 40kvm. 
|
|
|
mit er termineret til single wire......sådan blev det leveret fra audioquest. Jeg havde også cv-8 hjemme, men valgte rocket 88 da der var mere spræl i det. cv-8 er til gengæld varmere.
Der er mere hul igennem på cobra i forhold til diamondback.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 06 December 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
The Elite skrev:
p.las skrev:
hej Ole
/Peter
|
|
|
Hej Peter
|
|
|
mit er termineret til single wire......sådan blev det leveret fra audioquest. Jeg havde også cv-8 hjemme, men valgte rocket 88 da der var mere spræl i det. cv-8 er til gengæld varmere.
|
|
|
Så kan du da glæde dig over, at det er halv pris af CV-8 
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
p.las skrev:
The Elite skrev:
p.las skrev:
hej Ole
/Peter
|
|
|
Hej Peter
|
|
|
|
|
|
Så kan du da glæde dig over, at det er halv pris af CV-8 
|
|
|
gid det var så vel........... rocket 88 3m 4395,- cv-8 5995,- .....håber ikke at du er revisor
hvor langt fra reference level ser du film på?
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 07 December 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
3m... haha jeg har 2*7m. & 6m. til centeren = 16000,- dertil kommer 35m. type8 Hvad bruger du til bagkanalerne?
Reference level. Det er ikke et udtryk jeg anvender Jeg ser film så det lyder godt, altid. Undtagen når familien osv. er på besøg. Jeg har spillet på 0 nogle få gange. Ellers står den mellem -5 - -8 afhængig af filmen. Men glæder mig til mine MX350 får lov at folde sig ud rigtigt på de 40kvm. Min gamle bio var kun 20kvm. Når jeg spillede på reference level bavægede membranerne sig næsten ik. Så meget var der skruet ned for dem. Med andre ord var det overkill med 2 stk´s på 20kvm. Unødvendigt, men hva faen Generelt kommer hele anlægget mere til sin ret med et stort rum. Rummet bliver 5*8m.
Ser du altid film på reference level?
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 07 December 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
der bliver vesentlig sjovere at ser film , da lyden ikke vil være sammenpraset som den var i rum på 20m2...
hvornår forventer du at indvi den ny bio,, der er after hånden styk tid siden du er begyndt på projektet ....du er vel ikke gået i stå ... __________________
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
3m... haha jeg har 2*7m. & 6m. til centeren = 16000,- dertil kommer 35m. type8 Hvad bruger du til bagkanalerne?
Reference level. Det er ikke et udtryk jeg anvender Jeg ser film så det lyder godt, altid. Undtagen når familien osv. er på besøg. Jeg har spillet på 0 nogle få gange. Ellers står den mellem -5 - -8 afhængig af filmen. Men glæder mig til mine MX350 får lov at folde sig ud rigtigt på de 40kvm. Min gamle bio var kun 20kvm. Når jeg spillede på reference level bavægede membranerne sig næsten ik. Så meget var der skruet ned for dem. Med andre ord var det overkill med 2 stk´s på 20kvm. Unødvendigt, men hva faen Generelt kommer hele anlægget mere til sin ret med et stort rum. Rummet bliver 5*8m.
Ser du altid film på reference level?
|
|
|
NEJ!
jeg syntes at mange film har en meget pågående dialog ved reference. som regel....når jeg er alene hjemme står den på ca -5. Mit er sat op så 0db er reference (75db på alle kanaler)
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 07 December 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
der bliver vesentlig sjovere at ser film , da lyden ikke vil være sammenpraset som den var i rum på 20m2...
hvornår forventer du at indvi den ny bio,, der er after hånden styk tid siden du er begyndt på projektet ....du er vel ikke gået i stå ...
|
|
|
Ja det er jo det. Det er betydeligt anderledes. Den der meget intense lyd der ofte opleves i små rum, at når en helikopter suser hen over lydbilledet, virker det som den er i rummet. Det synes jeg er fedt, men det kan man selvfølgelig også få i et større rum. M&K´erne er så højttalerne der virkelig formår at være til stede på en utrolig levende og engageret måde, bla. skyldet deres tripole system. Rummet skal selvfølgelig bygges så det hele kommer til sin ret bedst mulig 
Jeg er faktisk ikke gået i gang endnu Jeg har mange ting at tænke ved siden af, med nyt hus osv. Regner med biffen er definitivt færdig og afsluttet engang til sommer. Så er det hele også indstillet, justeret og kalibreret, og alt er klar til brug. Der er jo en masse overvejelser der skal tages med materialevalg osv.
Jeg går og overvejer at skifte til JVC projektor. De er faldet ret drastisk i pris. Deres nye modeller der netop er på vej ind på markedet, skulle være ligeså lysstærke som W6000. Det spil kombineret med det fænomenale sortniveau glæder jeg mig til at opleve 
|
Til top |
|
|