Forfatter |
|
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 29 August 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Det rum har jeg set før Er det det du siger der er et akustisk mareridt? Projektoren står på en reol bagerst? Hvad bruger du så som lærred - rullelærred, og hvad størrelse? |
|
|
der er ikke kun akustisk mererid . men akustisk "halveder" ,,, jeg har motor lærred som er på 120 som er monteret i/på loftet (jeg blev inspireret af petars løsning) hvad der angå projektor så har jeg enlig modtaget grøn lys fra kone at lave hul i vegen melem stue og soveværelse så den er på plads der
... __________________
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 29 August 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja bortset fra BD55 ikke kan dekode de nye lydformater. Den har dem ikke indbygget. Den kan kun afspille dem via bitstream (igennem en processor/reciever)
Men du har vel de nye lydformater i din Denon, så bruger du jo bare den som dekoder. Men hvis du sælger den og køber en evt. MV-5, så skal du ud og investere i en anden blurayafspiller der kan dekode de nye formater 
Når du kører det over pcm, så er det afspilleren der skal dekode lyden, og bitstream, så er det forstærkeren/processoren.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 29 August 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
The Elite skrev:
Det rum har jeg set før Er det det du siger der er et akustisk mareridt? Projektoren står på en reol bagerst? Hvad bruger du så som lærred - rullelærred, og hvad størrelse? |
|
|
der er ikke kun akustisk mererid . men akustisk "halveder" ,,, jeg har motor lærred som er på 120 som er monteret i/på loftet (jeg blev inspireret af petars løsning) hvad der angå projektor så har jeg enlig modtaget grøn lys fra kone at lave hul i vegen melem stue og soveværelse så den er på plads der
...
|
|
|
Det er kvinderne der er et mareridt Nå men det er en lækker stue i har. Kunne godt forestille mig den ikke umiddelbart ser egnet ud til hjemmebio, men stilren. Så er projektoren simpelthen skudt ind i væggen og gemt væk. Det med lærred på loftet er også en rigtig smart idé. Så kan man sidde med projektor i stuen og på loftet 
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Ja bortset fra BD55 ikke kan dekode de nye lydformater. Den har dem ikke indbygget. Den kan kun afspille dem via bitstream (igennem en processor/reciever)
Men du har vel de nye lydformater i din Denon, så bruger du jo bare den som dekoder. Men hvis du sælger den og køber en evt. MV-5, så skal du ud og investere i en anden blurayafspiller der kan dekode de nye formater 
Når du kører det over pcm, så er det afspilleren der skal dekode lyden, og bitstream, så er det forstærkeren/processoren.
|
|
|
jo jo denon har alt hvad der angå nye formater... der her er mere tænkt hvis jeg vælger at hope på vogen med lexicon procesor ... u he så kan jeg godt høre at jeg skal ud og investere i oppo kan den dekode ny formater ?
men ved der så sige at after du har skiftet til lexicon så kan du ikke køre HD da du ikke kan sende HD lyd fra PS3 igenem digital /optisk udgang ?
kan logic 7 køre på en 5.1 system da jeg i vores stue ikke kan køre 7.1 da jeg ikke har side væge
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 29 August 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det jeg mener. Det er for dårligt at Lexicon er så langt bagefter, og undrer mig over hvorfor de ikke har fået de nye lydformater for længe siden. Et firma der efter skulle være banebrydende på power, ydelse & værdi ifølge deres slogan Nu har de heldigvis lanceret en afspiller der kan dekode de nye lydformater, så kan Lexiconfolket ånde lettet op. Jeg fristes en lille smule til at købe Lexicon´s bluray. Den skulle performe lidt anderledes omkring 80hz ift. OPPO´en. Det skulle være en af grundene til at den er blevet THX godkendt. Det med en anderledes performance ved 80hz er netop noget jeg kan udnytte med mine højttalere (dine også ) Derudover skulle den reducere en lille smule jitter også ift. OPPO´en. Har jeg ladet mig fortælle. Den er desuden også mere støjsvag. Men jeg tror nu jeg køber en OPPO alligevel.
OPPO´en er jo ekstrem "value for money", så det er et rigtig godt køb. Den har alle de nye formater ja.
Logic7 skal du glæde dig til. Det format rykker fra din Denon med flere længder. Logic7 kan indstilles til 5,1 musik/film & 7,1 musik/film.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 30 August 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Det er det jeg mener. Det er for dårligt at Lexicon er så langt bagefter, og undrer mig over hvorfor de ikke har fået de nye lydformater for længe siden. Et firma der efter skulle være banebrydende på power, ydelse & værdi ifølge deres slogan Nu har de heldigvis lanceret en afspiller der kan dekode de nye lydformater, så kan Lexiconfolket ånde lettet op. Jeg fristes en lille smule til at købe Lexicon´s bluray. Den skulle performe lidt anderledes omkring 80hz ift. OPPO´en. Det skulle være en af grundene til at den er blevet THX godkendt. Det med en anderledes performance ved 80hz er netop noget jeg kan udnytte med mine højttalere (dine også ) Derudover skulle den reducere en lille smule jitter også ift. OPPO´en. Har jeg ladet mig fortælle. Den er desuden også mere støjsvag. Men jeg tror nu jeg køber en OPPO alligevel.
OPPO´en er jo ekstrem "value for money", så det er et rigtig godt køb. Den har alle de nye formater ja.
Logic7 skal du glæde dig til. Det format rykker fra din Denon med flere længder. Logic7 kan indstilles til 5,1 musik/film & 7,1 musik/film.
|
|
|
en eneste forskel på denon og lexicon er hvor dekodningen foregår henne. det er stadig med Hdmi overførsel på lexicon.
mv-5 og rv-5 kan ikke køre logic7 når det 5.1 digital PCM.........desværre. Mc-12 kan godt. der er INGEN forskel på oppo bdp 83 og lexicon bd30. de 80 hz der hentydes til er kun når man benytter analog udgangene. så det har i ingen gavn af.........men også her er de to fuldstændig ens.
ud over det skal du have en dvdo edge til at splitte billed og lyd op med, hvis der skal stå mv-5 på kassen. det kan til gengæld reducere jitter.......måske
man kan dog sagtens nøjes med oppo bdp 80, da man ikke har noget at bruge opscaleringen til. det gør edgen jo.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
The Elite skrev:
|
|
|
jo jo denon har alt hvad der angå nye formater... der her er mere tænkt hvis jeg vælger at hope på vogen med lexicon procesor ... u he så kan jeg godt høre at jeg skal ud og investere i oppo kan den dekode ny formater ?
men ved der så sige at after du har skiftet til lexicon så kan du ikke køre HD da du ikke kan sende HD lyd fra PS3 igenem digital /optisk udgang ? overførslen sker stadig igennem hdmi. men her det som PCM/dekodet ,hvorimod at du kører bitstream/ikke dekodet. dekodningen skal bare gøres ordentlig........og det gør oppoen
kan logic 7 køre på en 5.1 system da jeg i vores stue ikke kan køre 7.1 da jeg ikke har side væge
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 August 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
The Elite skrev:
|
|
|
en eneste forskel på denon og lexicon er hvor dekodningen foregår henne. det er stadig med Hdmi overførsel på lexicon.
mv-5 og rv-5 kan ikke køre logic7 når det 5.1 digital PCM.........desværre. Mc-12 kan godt. der er INGEN forskel på oppo bdp 83 og lexicon bd30. de 80 hz der hentydes til er kun når man benytter analog udgangene. så det har i ingen gavn af.........men også her er de to fuldstændig ens.
ud over det skal du have en dvdo edge til at splitte billed og lyd op med, hvis der skal stå mv-5 på kassen. det kan til gengæld reducere jitter.......måske
man kan dog sagtens nøjes med oppo bdp 80, da man ikke har noget at bruge opscaleringen til. det gør edgen jo.
|
|
|
Vil det sige at du kører DTS eller DD på blurayfilm? For de fleste bluray er jo kun med 5,1 lydspor. Kan man ikke bare køre Logic7 5,1 film? Har ikke nået at lege med min PS3 endnu.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
p.las skrev:
The Elite skrev:
|
|
|
|
|
|
Vil det sige at du kører DTS eller DD på blurayfilm? For de fleste bluray er jo kun med 5,1 lydspor. Kan man ikke bare køre Logic7 5,1 film? Har ikke nået at lege med min PS3 endnu.
|
|
|
du har misforstået det.
for at kunne bruge logic7 til pcm 5.1 (dekodet hd lyd fra bd afspilleren) skal man have et 7.1 opsæt .Hvorfor det er sådan ved jeg ikke. Hvis det er bitstream (alm dts og DD) er det ingen problem. Så hvis man har et 7.1 eller 7.2 kan man bruge logic7 til alt.
prøv at checke brugervejledningen..........der er et skema med div opsæt. her står det også
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 August 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay men vi har jo også et 7,2 system, men Logic7 virker ikke over digital PCM??? Men dvs. at man ikke kan køre logic7 via PCM over HDMI fra en blurayafspiller? Men der er selvfølgelig de nye lydformater man kan glæde sig over så.
Det er da en rimelig stor grund til at købe MC12´eren første gang så.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Okay men vi har jo også et 7,2 system, men Logic7 virker ikke over digital PCM??? med 7.1 opsæt gør det.......men ikke med 5.1 Men dvs. at man ikke kan køre logic7 via PCM over HDMI fra en blurayafspiller? jo...hvis du har et 7.1 setup. Men der er selvfølgelig de nye lydformater man kan glæde sig over så.
Det er da en rimelig stor grund til at købe MC12´eren første gang så.det er billigere bare at købe 2 stk bagkanaler mere
|
|
|
der er kun begræsninger, hvis man har et 5.1 setup
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
for mig vil der være næsten umulig i vores stue at opstile 7.1 system ,vil der så sige at jeg ikke vile kune bruger logic 7 i min 5.1 opstiling eksempl med kombo af oppo og mv-5 ,mc 12 eller mc -8 jeg er lidt forviret  __________________
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay nu er jeg med så. Det er jo meget godt at vi har 7,2 så Hvad er årsagen til at den ikke kan det? Endnu en software opdatering, som aldrig kommer før den udgår. Det sidste ny jeg har hørt er, at der ikke kommer en efterfølger til MV-5, men programmet for processorer starter længere oppe prismæssigt.
Dvs. det er decideret dumt at købe MV-5 hvis man kun 5,1 system... Så skal man nok søge andre alternativer. Men det er selvfølgelig vigtigt for Sonny, at han liige ved det, inden han går ud og køber MV-5 
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Okay nu er jeg med så. Det er jo meget godt at vi har 7,2 så Hvad er årsagen til at den ikke kan det? Endnu en software opdatering, som aldrig kommer før den udgår. Det sidste ny jeg har hørt er, at der ikke kommer en efterfølger til MV-5, men programmet for processorer starter længere oppe prismæssigt.
Dvs. det er decideret dumt at købe MV-5 hvis man kun 5,1 system... Så skal man nok søge andre alternativer. Men det er selvfølgelig vigtigt for Sonny, at han liige ved det, inden han går ud og køber MV-5 
|
|
|
jeg syntes ikke at det er dumt at købe mv-5...........den er meget mere end logic7
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
for mig vil der være næsten umulig i vores stue at opstile 7.1 system ,vil der så sige at jeg ikke vile kune bruger logic 7 i min 5.1 opstiling eksempl med kombo af oppo og mv-5 ,mc 12 eller mc -8 jeg er lidt forviret 
|
|
|
Haha jeg var også forvirret, men har forstået det nu Jo men ikke over PCM, kun via bitstream (forstærkerens dekodning)
Ps. det gælder kun MV-5. MC-12 kan godt alle de ting der. MC-8 er decideret ubrugelig, da den ikke har HDMI, så valget står mellem MV-5 & MC-12.
Tror snart der kommer et stort indslag i Lexicon´s program, i hvertfald opdateringer.
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
The Elite skrev:
|
|
|
jeg syntes ikke at det er dumt at købe mv-5...........den er meget mere end logic7
|
|
|
Arggg det ville hvertfald være en stor ballast for mig til at fravælge den. En af grundstenene for at vælge Lexicon er jo deres lækre Logic7 format. Hvis man så aldrig kan komme til at bruge det, og bluray stormer fremad. Det gad jeg sgu ik. Den er jo i forvejen forældet, så ville det være dråben for mig. Nu er den så helt "up to date". Det har edge´n sørget for 
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

her er problematiken i vores stue , bileder er fra gammle opstiling men de ydre rammer er samme __________________
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har prøvet at surfe lidt i håb at finder en procesor fra harman kardon ,, da de skriver i USA at mange at de fine ting lexicon kune har de overført til HK men jeg finder kun dæres recivere ingen stand alone procesore 
der kan edne med at jeg skal ud og prøver den "emotiva" procesor haloj og så må jeg kommer med den under armen hos jer to så vi kan teste om den kan noget __________________
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:

her er problematiken i vores stue , bileder er fra gammle opstiling men de ydre rammer er samme
|
|
|
Ja kan jeg godt se. Typisk problem med opsætning af 7,1 i det rum. Det kræver jo lidt af rummet for at det kan blive pænt og harmonere med resten. Men du kan jo hænge et par bagkanaler på hver side, midt i det hele. Jeg ved godt det er træls, men alt kan lade sig gøre Jeg har selv gjort det med min venstre side-baghøjttaler, men der er jo ofte trukket for, og så hænger den ikke i vejen, og den hænger også lige præcis så højt oppe, så man kan gå under den (om dagen, når det er dagligstue )
Hvor meget koster sådan en Emotiva?
|
Til top |
|
|
sonny73 Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|