| Forfatter |
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sammenligner man CD1 og Saturn, er der ingen tvivl om at Saturn vinder!
Især når du er ude efter en varm klang. Så skal du ikke vælge CD1. Den er lige modsat. Meget detaljeret og fremme i skoene...
Rega Saturn er rigtig rigtig god efter min mening. Jeg har selv Apollo, som jeg synes lyder bedre end CD1...
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Min pointe er ikke at Rega Apollo er bedre eller dårligere end noget andet. Min pointe er, at man IKKE må kategorisere eks CD-afspilleres lydmæssige egenskaber i form af prisklasser. Man kan ikke sige, at en eller anden maskine kan klare sig mod maskiner op til 14.000,-. Det er virkelig noget vrøvl!! Tager du en række afspillere i prisklassen omkring 14.000,- vil lydkvaliteten absolut ikke være sammenlignelig. Nogle af dem vil helt sikkert lyde super godt, men andre vil sikkert fø røde ører ved mødet med en 2.000 kroners SONY. |
|
|
Jeg kunne da egentligt godt tænke mig at høre hvilke 14.000,- kroners cdafspillere der efter din mening ville blive tævet af en 2.000 kroners Sony?
Vi er ikke branchemedlemmer, så der er vel ingen der forhindrer os i at hjælpe hinanden.
Jeg har i øvrigt selv haft en Rega Apollo - og den er god synes jeg - til prisen!!
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Hurtig skrev:
Min pointe er ikke at Rega Apollo er bedre eller dårligere end noget andet. Min pointe er, at man IKKE må kategorisere eks CD-afspilleres lydmæssige egenskaber i form af prisklasser. Man kan ikke sige, at en eller anden maskine kan klare sig mod maskiner op til 14.000,-. Det er virkelig noget vrøvl!! Tager du en række afspillere i prisklassen omkring 14.000,- vil lydkvaliteten absolut ikke være sammenlignelig. Nogle af dem vil helt sikkert lyde super godt, men andre vil sikkert fø røde ører ved mødet med en 2.000 kroners SONY. |
|
|
Jeg kunne da egentligt godt tænke mig at høre hvilke 14.000,- kroners cdafspillere der efter din mening ville blive tævet af en 2.000 kroners Sony?
Vi er ikke branchemedlemmer, så der er vel ingen der forhindrer os i at hjælpe hinanden.
Jeg har i øvrigt selv haft en Rega Apollo - og den er god synes jeg - til prisen!!
|
|
|
har også haft en Apollo den er rystende god til 6800,- super best buy
har faktisk hørt den give en afspiller til 13000,- total stryg...
jeg vil igen understrege.... til i omegnen af 20000 er der ingen der slår Eera'en
hvis nogen skulle være uenig, så har du ikke prøvet den vil jeg påstå...
her må gerne kommes med modsvar..........
jeg overvejede at skifte til Saturn men da jeg hørte Eera op mod Apollo vidste jeg det var spild af tid
den eneste afspiller jeg har hørt der er bedre end Eera DL1.0 er............ DL2.0
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacobsen
Det er nu ikke spild af tid at høre på en Saturn, den er, for at sige det mildt, ret kompetent. Jeg har ikke hørt en bedre CD afspiller, men jeg har selvfølgelig heller ikke hørt alle, er det Jensen jeg skal besøge for at høre en Eera ?
venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Jacobsen
Det er nu ikke spild af tid at høre på en Saturn, den er, for at sige det mildt, ret kompetent. Jeg har ikke hørt en bedre CD afspiller, men jeg har selvfølgelig heller ikke hørt alle, er det Jensen jeg skal besøge for at høre en Eera ?
venligst
Bent
|
|
|
jeg påstår ikke det er spild af tid at høre på Saturn... jeg tror faktisk den er rigtig rigtig god ... jeg synes Apollo er rigtig og hvis saturn den er bedre så må den være rigtig god
til 6800,- og er det 15000,- er det yderst kompetente afspillere. men Bent accepter at det ikke er verdens bedste
at jeg har valgt en afspiller til 22000,- jeg synes der retfærdiggør merprisen (og jeg er vist ikke alene)
den ved jeg også måske ikke er verdens bedste.... men den er eddernahme god
og 20000,- er max for mig resten af mine penge bliver brugt på pladespiller der alligevel nemt slår
alle CD afspillere i verden..........
OG Bent du ved jo UDEMÆRKET at det er Jensen der forhandler Eera... så hvis der er noget mellem linierne, du ikke fik med før så kom da endelig frem på bordet med det ....... ellers hold venligst bøtte tak.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacobsen
Rolig nu, der var intet mellem linierne i mit indlæg. Har du læst dit eget indlæg ?
jeg påstår ikke det er spild af tid at høre på Saturn... jeg tror faktisk den er rigtig rigtig god ... jeg synes Apollo er rigtig og hvis saturn den er bedre så må den være rigtig god
Du skriver i dit oprindelige indlæg, at da du havde hørt Apollo så vidste du, at det var spild af tid at høre Saturn.
til 6800,- og er det 15000,- er det yderst kompetente afspillere. men Bent accepter at det ikke er verdens bedste Hvorfor ?
at jeg har valgt en afspiller til 22000,- jeg synes der retfærdiggør merprisen (og jeg er vist ikke alene) Kun super, at du er glad for den.
og 20000,- er max for mig resten af mine penge bliver brugt på pladespiller der alligevel nemt slår
OG Bent du ved jo UDEMÆRKET at det er Jensen der forhandler Eera... så hvis der er noget mellem linierne, du ikke fik med før så kom da endelig frem på bordet med det ....... ellers hold venligst bøtte tak Jeg regnede med, at det var Jensen, men var ikke sikker, ellers havde jeg ikke spurgt.
Nu var mit indlæg ikke et forsøg på, at fravriste dig glæden ved dit indkøb, mere en undren over at man, uden at høre et givent produkt, "ved at det er spild af tid"
Held og lykke med musikken
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes altså den Eera ser voldsomt skrabet ud mht. finish. 
Men bare den lyder fantastisk så er det jo det vigtigste. __________________ Stue:
Accuphase E-408
Accuphase DP-67
Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
mictor001 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Medlyd]
Hej Jacobsen
Rolig nu, der var intet mellem linierne i mit indlæg. Har du læst dit eget indlæg ?
Du skriver i dit oprindelige indlæg, at da du havde hørt Apollo så vidste du, at det var spild af tid at høre Saturn.
til 6800,- og er det 15000,- er det yderst kompetente afspillere. men Bent accepter at det ikke er verdens bedste Hvorfor ?
at jeg har valgt en afspiller til 22000,- jeg synes der retfærdiggør merprisen (og jeg er vist ikke alene) Kun super, at du er glad for den.
OG Bent du ved jo UDEMÆRKET at det er Jensen der forhandler Eera... så hvis der er noget mellem linierne, du ikke fik med før så kom da endelig frem på bordet med det ....... ellers hold venligst bøtte tak Jeg regnede med, at det var Jensen, men var ikke sikker, ellers havde jeg ikke spurgt.
Nu var mit indlæg ikke et forsøg på, at fravriste dig glæden ved dit indkøb, mere en undren over at man, uden at høre et givent produkt, "ved at det er spild af tid"
Venligst
Bent
------------
Jeg tror, at ham hifijan er en snu rad, der smider sådan et spørgsmål ind i forummet, for derefter at læne sig tilbage og grine godt og grundigt af alle de mange kloge mennesker, der hver for sig synes, at lige netop deres maskine, eller lige nøjagtig den maskine de kunne få råd til, er den bedste cd-afspiller af dem alle.
Først har han nok 20K engang i juli og så lidt senere har han nok kun ca. 16K engang i juli!!! A tror dæleme hån tår gas på jer bette venner.
For det kan da ikke passe, at en voksen mand med 15 -20K til rådighed, spørger hvad han skal købe. Mon ikke han selv finder ud af det.
Men sjovt er det.
Bortset fra det, så hørte jeg for 14 dage siden en Rega Saturn cd afspiller og må sige, at den falder i min smag. Man kan nemlig ikke sige, at den eller den cd-afspiller er bedre end den eller den, men man kan have en mening om, hvad der lyder bedst i ens egne ører. Jeg skal undlade at reklamere for egne produkter og i stedet blot anerkende Rega Saturn samt i øvrigt Lector CD 7 som noget af det, der bekom mine høresanser bedst. Og jeg har hørt rigtig mange gode cdp´s i tidens løb - også langt dyrere med meget eksotiske navne.
I øvrigt vidste jeg heller ikke, at noget ved navn Eera forhandles ved min i øvrigt gode ven jensen. Så det er Bent da ikke alene om ikke at vide!
Hvad er mest lækkert? En lyshåret eller en mørkhåret pige? Det er ikke til at sige. det kan være, at ham du spørger svarer: En rødhåret mand!
Husk nu, at smag og behag er forskellig og undlad at få blodtrykket helt op i det røde felt!!
Mvh.
Michael/Mictor
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan,
Nu ved jeg hvad du kører med af grej, og også har haft fingere i alle de CD afspillere Holfi har lavet, bortset fra den nye Xandra MP .
Min anbefaling vil klar være en marantz SA11 men den koster jo lidt over dit budget. Du kan nøjes med lille broren, SA15 men den skal moddes en del før den kommer op i Holfi niveaut.
Sendt ellers en PM til mig hvis du ønsker mere info.
Desværre har jeg ikke haft tid til at lytte til den nye xandra som efter hvad det siges skulle være klar til levering samt rigtig fed
venligst
Panos
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Jacobsen
Venligst
Bent
|
|
|
Nå så siger vi da bare det... men så du må jo være lidt glemsom Bent.... for du kom med ca. samme spørgsmål i "Apollo" tråden... og du fik svaret.
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så så - hold jer nu til topic - det andet kan i tage via PB
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Nyt brugernavn... før hifijan... de 14 dage tog lidt længere tid end forventet... og budgettet er yderligere sat ned... er jo også blevet forlovet i mellemtiden, så nu går pengene jo også til andet... blomster, pikant undertøj m.m.... og nye møbler, fælles hjem.. i kender det vist...
Nå, til sagen.. i morgen kommer der en Lyngdorf CD-1 forbi, og jeg skal se om den klarer sig mod min Holfi Xenia
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
  I dag skulle jeg ha' en Lyngdorf CD-1 med hjem, men så viser det sig at den eneste de har hjemme er defekt, så nu kommer den først på lørdag... Til gengæld kom der et demosæt hjem af Dali Euphonia MS4, så noget godt kom der ud af det..
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|

Fandens.... nu er Lyngdorf CD-1 yderligere forsinket, nu kommer den først på tirsdag...
mvh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
r1r1 Branchemedlem

AVCentrum.dk
Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 15 December 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
indlæg slettet af witzel, grundet reklame på forum
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Nu er Lyngdorf'en landet, og den er sat til at spille... de næste dage skal den A/B testes op imod min Denon DVD-A11... så må vi se på sagerne...
mvh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
ægidius Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jan.
Hvordan spiller lyngdorf så. Jeg har selv tænkt mig at købe en. er det en ok maskine.
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Hej ægidius...
Det er en rigtig fed maskine, og sine 12k værd... den lægger ikke noget til eller trækker noget fra...
mvh. Jan |
|
| __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |