| Forfatter |
|
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har valgt en Rega saturn, jeg havde et prøve lyt i hfk og det tager ikke mange sekunder at vælge mellem apollo og saturn hvis pris forskellen ikke er et problem. Apolloen er på ingen måde dårlig men saturn gør det bare det hele bedere.
Held og lykke
__________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
Thoga Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Bladelius Freja nævnt i et tidligere indlæg. Har selv en Holfi Xenia DC og har netop haft en Freja på prøve. Klangkarakteren er meget lig på de to afspillere (varm og lidt fyldig gengivelse), men Freja'en har en del mere ro over lydbilledet end Xeniaen. Alligevel endte jeg med at foretrække Xeniaen - den virker lidt mere levende og engagerende en Frejaen, som måske er mere HiFi-rigtig (i hvert fald på mit Holfi-anlæg).
Har for nyligt også haft en Creek Destiny på prøve. Utroligt musikalsk CD-afspiller, som er noget slankere i lyden end Freja og Xenia, men en del mere engagerende at lytte til. I mit anlæg og med mit rum, hvor for meget bas er et stort problem, er det simpelthen den bedste maskine, som jeg har hørt endnu. Så når Xeniaen engang er solgt, kommer den hjem på hylden...
Prøv at låne en Destiny hjem. Hvis du ikke er til tung bas, er den i mine øre et hit til sine 14.000 kroner i vejledende pris. __________________ Thomas G.C.
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen rødder...
Jeg må nok desværre skrue lidt ned på budgettet - og ligger nu på ca. 14-16K... det udelukker selvfølgelig nogle... Lyngdorf'en ligger indtil videre lunt i svinget, men jeg er endnu ikke færdig med at lytte, så alt kan ske'
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
KT-radio (kbh) Har en super pris på Freja'en. Deres demo model 
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej igen rødder...
Jeg må nok desværre skrue lidt ned på budgettet - og ligger nu på ca. 14-16K... det udelukker selvfølgelig nogle... Lyngdorf'en ligger indtil videre lunt i svinget, men jeg er endnu ikke færdig med at lytte, så alt kan ske'
mvh. Jan
|
|
|
Hej Jan...
Har du lyttet på RaySonic?? det kunne være spændende at høre din mening om den og holde den op mod de mere kendte producenters... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
rockforlife skrev:
|
Jeg har haft den der Prima ting en gang, og den lyd rigtig godt. Faktisk rigtig godt. MEN. Den larmer HELT VILDT MEGET fra drevet, og virker noget tynd i finishen. Desuden kan den hurtigt blive uvenner med dine CD skiver
Synd for den maskine, der ellers lyder så fedt 
Min stemme må gå til Rega (men jeg har fatisk ikke hørt Saturn)
|
|
|
Ja den spiller rigtigt godt men kan ikke nikke genkende til at den larmede i drevet?? og at den er tynd i finishen?? det er da et halv tykt alukabinet? og ikke plastik:-)
MVH Don |
|
|
Måske det var en "hovsa" udgave jeg havde? Selvom jeg prøve 2 stk. Den/de larmede så meget fra drevet, at det kunne høres som 25 cikader, som var sluppet ud i min stue. Og når man trykkede på knapperne, lavede de samme "knaplyd" som en 300,- Aldi DVD maskine  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
home Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen
Spændende debat. Jeg har en gammel marantz cd 16 som bekendt er ret godt skruet sammen men med en bedaget teknologi. Det vik mig til at tænke på muligheden med at beholde den gamle spille og koble en ny digital converter på.
Er der nogle af jer der har nogle erfaringer med det holdt op imod at købe en ny moderne maskine
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Raysonic den mest velydende jeg har hørt til dato og bygge-komponentkvalitet i top. Den bedste lyd vi har haft i Herlev HiFi klub.  |
|
|
Okay det lyder spændende! Hvad har i ellers haft i overvejelserne inden valget faldt på Raysonic? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har haft masser af maskiner endog Accuphase den nyeste til ca 90.000 NAD 5, Cambridge Azur 840, Wadia 830,Musical Fidelity A 5, Super Modificeret Pioneer 989 o.s.v.
|
| Til top |
|
| |
r1r1 Branchemedlem

AVCentrum.dk
Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Jeg var oppe hos AV-Cenrum i Farum og hører Tentlabs CD-afspilleren til 22.000kr.
Jeg tror det er det nærmeste en cd kommer på en pladespiller.
Den var fantastisk.
Mvh.Jan
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet en Jungson cd afspiller med rør?? Den er godt bygget og har en lyd nær Xenia, men med en lidt højere detaljegrad. Det er en cd afspiller jeg hurtigt kunne vænne mig til
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
r1r1 skrev:
|
Hej Jan
Jeg var oppe hos AV-Cenrum i Farum og hører Tentlabs CD-afspilleren til 22.000kr.
Den var fantastisk.
Mvh.Jan
|
|
|
Den gad jeg godt at høre!
Det lyder nemlig til at være en super-spændende kontruktion - selvom DAC´en ikke er den nyeste!
Man kan vel få den billigere, hvis man samler den selv?
Er der andre, der har erfaringer med TentLabs - evt. ved, hvordan man billigst anskaffer den? Er der nogen der har prøvet at samle den selv?
__________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Analogue Maestro kan ihvertfald anbefales, hvis det er 'analog' lyd, som du går efter. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
r1r1 Branchemedlem

AVCentrum.dk
Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
r1r1 skrev:
|
Hej Jan
Den var fantastisk.
Mvh.Jan
|
|
|
Den gad jeg godt at høre!
Det lyder nemlig til at være en super-spændende kontruktion - selvom DAC´en ikke er den nyeste!
Man kan vel få den billigere, hvis man samler den selv?
Er der andre, der har erfaringer med TentLabs - evt. ved, hvordan man billigst anskaffer den? Er der nogen der har prøvet at samle den selv?
|
|
|
Tentlabs tager 2100euro plus moms hvis man selv samler.
Det er vidst det samme som AV-Centrum tager omregnet.
http://www.avcentrum.dk/product.asp?product=216&sub=15
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Jeg er egentlig ganske godt tilfreds med min Holfi Xenia, den har en rolig sort baggrund - lidt tilbagelænet i lyden, men jeg er vel bare ramt af HiFi feberen og har lyst til at prøve noget andet... men budgettet siger at jeg først har råd til juli, så jeg kan nå at surfe rundt og høre en masse forskelligt inden jeg bestemmer mig.... jeg er nu normalt heller ikke typen som skifter udstyr så tit, det har jeg sku' ikke råd til, så jeg skal være rimelig sikker på at vælge rigtigt for mig, 1. gang.
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er måske ikke lige denne cdafspiller du vil vælge , men vil lige bringe den på banen.
En rotel rcd1072 lyder ok, men når man så skifter strømkabler, og signalkabler ud til det bedre, så følger den velopløste lyd med. Jeg er meget imponeret af denne maskine. Jeg har dog ikke hørt alle afspillere der bliver nævnt her, men jeg kunne dog høre forskel da en Gryphon Audio cd-afspiller kom på banen, og det er imponerende. Her var MF A5 også med i billedet. 
Så kan man begynde at diskutere det med kablers indvirkning, men det gider jeg ikke. Jeg fik det hele demonstreret og som sagt så imponerede rotellen mig meget. Testen var med de samme kabler på begge cdafspillere.
Man kan jo så sige at det er dyrt at smide flere penge på i kabler på en cdafspiller end den koster, men den kan bære det og det skal du jo alligevel på den dyrere cdafspiller.
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da min CD spille gik i stykker for to år siden overvejede jeg længe, hvilken cd spille jeg skulle købe.
En cd spille skal gøre tre ting, læse de rigtige bits på cd'en, lave dem om til en datastrøm med korrekt timing (44.1 kHz) helst uden jitter, og lave dette signal om til et analog signal.
Den første opgave er den sværeste. Da cd-mediet er ret gammelt, er fejlretningssystemet ikke særligt godt, det er ikke de samme checksummer mm. som gælder moderne datalagring.
Konstruktørene valgte derfor at lave interpolationsrutiner, som lavede "passende" data til erstatning for de data som man ikke kunne læse. På et Bilkaanlæg skal der en del "gæt" til før man kan høre det, men på et ordentligt anlæg vil man helst kun høre den musik, der er indspillet på cd'en.
Derfor har nogle ildsjæle lavet nogle programmer fx EAC (Exact Audio Copy), som ved hjælp en en almindelig pc, kan læse bits'ene bedre. Det foregår ved at læse cd'en flere gange, indtil man er nogenlunde sikker på at have læst rigtigt, dette kan kombineres med "Accurate Rip", som er en database på nettet med checksummer.
Det betyder at en cd, som er rippet til en harddisk er mere bitkorrekt, end man kan opnå ved en cd spille, som kun læser een gang.
Da jeg har digitale forstærkere, og derfor kun behøver det digitale signal, har jeg købt en Squeezebox 3, som jeg - sammen med en 500 Gb USB harddisk - og en gammel bærbar pc, kan styre min musik fra.
Det koste væsentlig mindre en en "ordentlig" cd-spille, og samtidig får jeg et bedre signal.
Der er også penge til en fornuftig DA converter, og næsten råd til en Squeezebox Transporter, som har en topklasse DA konvertering.
Forøvrigt er det lækkert at have alle mine cd'er (1100 stk) lige ved hånden/fjernbetjeningen.
Skrot CD spillen.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor lang væk er min Denon S10 MKII i alt det her?
|
| Til top |
|
| |