Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: horn og rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Spencer skrev:
MC955 skrev:
Hans skrev:

Tjek lige denne tråd hos vore norske venner :

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =hifi1;action=display;num=1163851052

Ja nice det er jo næsten flovt at være dansker når man kikker i denne tråd.

Flovt, fordi vi ikke har lige så godt gear, eller... ?

jeg forstår heller ikke hvad du mener, mit eget system er mange klasser over de viste anlæg, bygger selv mine forstærkere tilmed, og spiller kun med trioder...

de andre anlæg herinde fra senser og goto er på linje med de japanske high end anlæg, så...

jeg vil sgu ikke spiller med Lowther, kun tad eller goto med be er godt nok til mine sarte ører...

Jeg undrer mig da lidt over, hvad det er, vi skal være flove over ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Marts 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Pludseligt anfald af kvalme, tror jeg går til køjs'forskellen på denne tråd og den norske er vist indlysende

Nu tror jeg jeg ved hvorfor jeg fik kvalme

Men egentlig er det vel bare komisk at kunne tro at kvaliteten og seriøsiteten af en tråd beror på prisen på medlemmernes grej

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Ja, kedelig drejning  !

Tadman for pokker, du kan da ikke mene at du kan sammenlige TAD med GOTO enheder. TAD koster jo kun en 1/10 af GOTO  sååå det må da skurre noget i ørene

En optælling har vist at i min forforstærker sidder der 6 trioder og i effektdelen 4, sååå hvis du kun spiller på een eller to trioder så er mit hjemmebyggede snask 5-10 gange bedre    

Hilsen

Flemming

P.S Jeg håber at ironien og morskabet i indlægget er åbenlys !

Zikraaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Zikra Audio

Bruger siden: 27 November 2006
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:

Ja, kedelig drejning  !

Tadman for pokker, du kan da ikke mene at du kan sammenlige TAD med GOTO enheder. TAD koster jo kun en 1/10 af GOTO  sååå det må da skurre noget i ørene

En optælling har vist at i min forforstærker sidder der 6 trioder og i effektdelen 4, sååå hvis du kun spiller på een eller to trioder så er mit hjemmebyggede snask 5-10 gange bedre    

Hilsen

Flemming

P.S Jeg håber at ironien og morskabet i indlægget er åbenlys !

sikke en masse trioder heheh

angående TAD  så de faktisk blandet verdens  bedste . har selv spillet på Tad TD4001 på deres træhorn TH4001 sammen med tad 1601c  et fantastisk system. spiller nu på goto og jeg må sige ,det er ikke de penge værd som det koster men som det er med alting det er det sidste der koster sådan er det .jeg syntes at GOTO og ALE er bedre end TAD men det er BE der tæller på de super drivere så mine øre er også sarte hehe. GOTO er da mere frigjort og glat end TAD og der er ingen tvivl om at TAD er meget tætæ på verden bedste. GOTO er verden bedste og det er ikke fordi jeg har det . Mendet er super svært at arbejde med der er TAD meget nemmere  mvh michael

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Er der ingen danske forhandlere der har noget af dette fantastiske Goto-/TAD-grej sat op, så man kan lytte?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Spencer skrev:
MC955 skrev:
Hans skrev:

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =hifi1;action=display;num=1163851052

jeg forstår heller ikke hvad du mener, mit eget system er mange klasser over de viste anlæg, bygger selv mine forstærkere tilmed, og spiller kun med trioder...

de andre anlæg herinde fra senser og goto er på linje med de japanske high end anlæg, så...

jeg vil sgu ikke spiller med Lowther, kun tad eller goto med be er godt nok til mine sarte ører...

Der er ikke mange dansker de går op i rør som der er i lille Norge.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

I Norge er det måske nogle gamle "nisser", hohoho

slowmotion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 06 Marts 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Så, så, barn, nå må dere være snille med hverandre, da
Til top Vis slowmotion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowmotion

Zikraaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Zikra Audio

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
tadman skrev:
Spencer skrev:
MC955 skrev:
Hans skrev:

ja sjovt nok så vil de godt punge ud i norge og betale for kvalitet

det er ikke som netto danmark 

de fleste i danmark læser lidt test og så køber de udstyr efter det i stedet for at lytte

så var der nok lidt flere der spillede på rør her hjemme og vinyl  istedet for 200 watt transistore og 6 1/2 tommer basser som aldrig vil kunne spille en meter

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

"200 watt transistore og 6 1/2 tommer basser som aldrig vil kunne spille en meter"

Nu er der mange veje til målet, og der er ingen tvivl om, at højeffektive højttalere er et godt bud på dynamik og nærvær. Men smarte, generaliserende, bedrevidende bemærkninger tjener intet formål - og for nu at skære det ud i pap, så har du, Goto, jo heller ikke lyttet til alle kombinationer af 6½" og transistor, vel?
Prøv at reklamere for dit eget grej, argumenter for det, fortæl om din glæde ved det, vis os, hvor vi kan lytte til det, post nogle flere links - brug kræfter på det i stedet for. Det vil klæde tråden - og dig.

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hej jazzman.

Du kan høre GOTO hos goto og mig, ellers skal du en tur til tyskland eller frankrig og så selvfølgelig JAPAN

Jeg er enig i at der er mange veje til målet. Jeg mener dog at der er nogle som er mere åbantlyse end andre. Der er heller ingen tvivl om at prisen for vejene til målet kan være meget forskellige.

mvh

Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Og lige så vigtigt - vi har forskellige mål

Bortset fra det skal man absolut ikke skamme sig over sit grej, vi kan jo ikke alle have Goto horn

men jeg synes at debatten eller indlæg med inspiration er lidt pinlig - jeg mener pinligt trøvt, der sker jo ikke en sk..., nå det kommer vel blot i små bidder som bare kræver lidt tålmodighed

Men det er vel også et udtryk for at interessen for horn og rør er meget lille - men det er vel blot sådan at den almindelige voksne dansker ikke interesserer sig for musik   

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:
tadman skrev:
Spencer skrev:
MC955 skrev:
Hans skrev:

Hej Jensen

Måske har du ret, men jeg kender alligevel en del i dk, som har horn og rør - men du hører bare aldrig om dem...

Der er i hvertfald et par stykker herhjemme, som i dag har nogle systemer, som bla. jeg sad og savlede over i mange år. I dag er jeg stort set ligeglad, er superglad for mit eget system, som i mine ører kommer nærmere og nærmere egen reference - men det er ikke hifi længere og hifi er ikke mit mål mere!

Jeg synes da stadig at rør og horn er sjovere end solid state og små konsum ht, men de fleste horn spiller altså ikke særlig godt. Desuden interesserer købe rørforstærkere mig heller ikke, jeg vil hellere se noget DIY, som afspejler nogle menneskers udlevelse af deres drømme og ideer.

Linket viste desværre, så vidt jeg kunne se, udelukkende konsum ting, og både foto og tekst illustrerede desværre ingen dybere forståelse for de produkter der blev vist - ex. kobling, udgangstraffoer, rørvalg (og her mener jeg ikke en US frem for en kina type), impedanser osv.

Personligt savner jeg, at folk på dette forum viser noget hjerteblod omkring lyd, frem for produkter og hvor godt disse lyder i kraft af pris og anmeldelser. Den har det dyreste grej, har også den højeste autoritet, selvom vedkommende ikke ved en pind om lyd og hans anlæg egentlig bare består af billige enheder i et dyrt kabinet.

Jeg beklager da derfor også, at jeg ikke selv, bidrager med inventarliste og fotos, men jeg gider ærlig talt ikke, har ikke behov for at vise mit grej frem.

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 09 Marts 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Rør og Horn?

Jo, da. I denne uge er hovedsetup'et Philips AG9015 (ca. 1960)  og et par Jealvox trevejs horn (ca. 1978). Indkøbspris i alt 2.000 kr. Jeg kan sgu godt li' vintage-grej.

Og lyden? Jeg er altså blæst bagover!

Peter Q.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

slowmotion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Norge
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:

Måske har du ret, men jeg kender alligevel en del i dk, som har horn og rør - men du hører bare aldrig om dem...
Der er i hvertfald et par stykker herhjemme, som i dag har nogle systemer, som bla. jeg sad og savlede over i mange år. I dag er jeg stort set ligeglad, er superglad for mit eget system, som i mine ører kommer nærmere og nærmere egen reference - men det er ikke hifi længere og hifi er ikke mit mål mere!
Jeg synes da stadig at rør og horn er sjovere end solid state og små konsum ht, men de fleste horn spiller altså ikke særlig godt. Desuden interesserer købe rørforstærkere mig heller ikke, jeg vil hellere se noget DIY, som afspejler nogle menneskers udlevelse af deres drømme og ideer.Linket viste desværre, så vidt jeg kunne se, udelukkende konsum ting, og både foto og tekst illustrerede desværre ingen dybere forståelse for de produkter der blev vist - ex. kobling, udgangstraffoer, rørvalg (og her mener jeg ikke en US frem for en kina type), impedanser osv. Personligt savner jeg, at folk på dette forum viser noget hjerteblod omkring lyd, frem for produkter og hvor godt disse lyder i kraft af pris og anmeldelser. Den har det dyreste grej, har også den højeste autoritet, selvom vedkommende ikke ved en pind om lyd og hans anlæg egentlig bare består af billige enheder i et dyrt kabinet.Jeg beklager da derfor også, at jeg ikke selv, bidrager med inventarliste og fotos, men jeg gider ærlig talt ikke, har ikke behov for at vise mit grej frem.

Kan være enig i det meste som skrives her.
Nå skal det sies at det er ikke forunt alle å bare designe/bygge sitt eget utstyr.
DIY er vel mere en livsstil. Et evigvarende prosjekt som sannsynligvis aldri blir "ferdig".

Jeg har i hvert fall erkjent at jeg nok aldri kommer til å bli ferdig,
men til gjengjeld slipper jeg som diy'er å forholde meg til kjøpeutsyr
og til hva som til enhver tid er "hot" akkurat nu.

Til top Vis slowmotion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowmotion

Zikraaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Zikra Audio

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

SÅ drenge så har jeg fået mit drømmesystem op og køre med goto horn .

jeg køre nu 4 vejs med elektronisk delning af bassen opad 18db og goto nedre mellem tone cut nedaf med 18 db elektonisk ved 170 hz. jeg bruger det store goto mellemtonehorn fra 170hz til

1 khz horner måler ca 150 cm dyb med enhed og ca dia på 75 cm horbliver delt opad ved 6db passiv, som øvre mellemtone bruger jeg en goto driver på et fostex h325 trælæbehorn som er delt passivt ved en 1 kilo til 5 kilo med 6db filter. diskant er også goto som er delt 5 kilohz med 24 db filter.

Jeg køre 2 amps på en 805 single triode på bassen og en 300b single ended på resten.

det elektoniske delefilter er keneda.

det system er det bedst lydende htsystem jeg har hørt uanset pris selvom det er svine dyrt

så selvbyg betaler sig hehe

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Billeder, billeder! Og en demoaften, fx. med entre i form af øl/vin ;-)

Zikraaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Zikra Audio

Sendt: 28 Marts 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Billeder, billeder! Og en demoaften, fx. med entre i form af øl/vin ;-)

du er velkommen på på sjællland   jyllinge  mvh

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hei goto

Det høres ud som et kanonfedt anlæg du haver. Jeg bliver helt misunnelig.

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

musicus skrev:

Og lige så vigtigt - vi har forskellige mål

Bortset fra det skal man absolut ikke skamme sig over sit grej, vi kan jo ikke alle have Goto horn

men jeg synes at debatten eller indlæg med inspiration er lidt pinlig - jeg mener pinligt trøvt, der sker jo ikke en sk..., nå det kommer vel blot i små bidder som bare kræver lidt tålmodighed

Men det er vel også et udtryk for at interessen for horn og rør er meget lille - men det er vel blot sådan at den almindelige voksne dansker ikke interesserer sig for musik   

Det er måske netop fordi den voksne dansker interesserer sig for levende musik frem for et isoleret trut i den elektroniske kagedåse.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

<< Forrige Side af 27 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes