Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Det er ellers en fin hjemmeside du har lavet dig der Peter..

Det er rart med lidt entusiasme, og jeg har da også tilladt mig at printe et par af dine fine Diagrammer ud til dagligt brug. Takker.

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Mht din fine opsætning derhjemme Non-B&O vs B&O radio.. Hvorfor har du ikke koblet din NAD Preamp direkte på TVéts PC indgang? du kan jo spare et fordyrende mellemled og dermed signal tab fra B&O radioén og din fine CD-spiller.

Har godt nok kun skimmet din opsætning, men hvis du har noget andet siddende i forvejen, kan du jo bare flytte det over i Nadén, og derved få flere muligheder.. f.eks kopiering af lyden.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Historien om B&O, uskylden der forsvandt.

Med hvad med designet? Berlingskes Kunst- og arkitekt­anmelder Torben Weirup guider os gennem skiftende tiders formgivning, og hans kærlige konklusion er klar. Historien om B&O er alt for god til ikke at fortsætte.

B&O. Bang & Olufsen. En af de danske mærkevarer og firmanavne - brands - som på det nærmeste bringer Dannebrog til tops.

B&O er en national stolthed i klasse med f.eks. sølv fra Georg Jensen eller plakater af Per Arnoldi, Birger Christensen-pelse, Grundfos-pumper, Danfoss-ventiler, Ole Mathiesen-ure eller de klassiske, genialt udtænkte insulinpenne fra Novo Nordisk. For slet ikke at tale om guldalderen i dansk møbelarkitektur, da store skikkelser som Børge Mogensen, Hans J. Wegner, Poul Kjærholm, Finn Juhl, Arne Jacobsen og siden - på helt anden vis - Verner Panton skabte begrebet Danish Design eller Danish Modern, der vakte betydelig opmærksomhed rundt om i verden.

Efter manges opfattelse ligger B&O’s storhedstid også i 1950’erne og nogle tiår frem, da fabrikken i Struer nærmest fra år til år overgik sig selv. Produkterne blev mere og mere elegante og syntes som skabt til netop bølgen af smuk møbelarkitektur bygget på moderne formgivning og solide håndværksmæssige traditioner.

Det er i de år, Bang & Olufsen udskifter 1940’ernes dannebrogsbærende bondepiger med moderne sofistikerede kvinder, der i reglen selv kunne reklamere for va­rerne, men undertiden dog fik selskab af elegante mænd i smoking. Det var designprodukter skabt til en verden karakteriseret af ønsket om på den ene side at lægge krigen bag sig og på den anden af nye forbrugsmuligheder.

Nok var der kold krig og den ubehagelige skygge fra atombomben over Hiroshima og Nagasaki, men mange steder i Danmark og i den vestlige verden i det hele taget var der også optimisme, voldsom reallønsfremgang og nye forbrugsmuligheder og en følelse af, at the sky was the limit.

En slags klimaks blev det, da nogle af B&O’s produkter blev indlemmet i samlingerne på Museum of Modern Art i New York med en bemærkning fra direktøren om, at det forekom ham - Arthur Drexter - at B&O i det hele taget var det eneste firma i verden med en sammenhængende designpolitik.

B&O blev et ikon, og vi tog det gerne til os som et ikon for Danmark og som en fortælling om, hvordan et lille folk også kan have noget at komme med, og det hjalp på mindreværdsfølelsen og den sårfeber fra Dybbøl, nationen aldrig rigtigt har forvundet.

B&O er kvalitet. Det er muligt, grammofonerne og transistorerne nemt gik i stykker, men det er mere sandsynligt, at man blot lagde mærke til det og talte om det, fordi det var B&O. Og der var tider, da stereoanlægskyndige frarådede at købe B&O, for det var Philips, der var inde i kabinetterne. Som til gengæld var så utrolig smukke. I hvert fald i B&O’s designguldalder.

Fra lokumsrør til skulpturer
Det begyndte i 1905 med en drøm, som grundlæggerne, de to ingeniører Peter Bang og Svend Olufsen, havde om først at konstruere en radiomodtager tilsluttet lysnettet og siden udvikle en produktion af underholdnings­elektronik.

Det var ikke så nemt, som det lyder. Fædrene til Peter Bang og Svend Olufsen insisterede på, at den første fabriksbyg­ning blev opført, så den kunne genanvendes som skole, hvis det viste sig, at radioen ikke slog an som medie. For som det hed i samtidens aviser:

”Radiobevægelsen er en Modebe­vægelse, et Fænomen som i Lighed med Spiritisme, Jazz-Musik og Kassebedragerier er en Følge af Udviklingen.”

Som bekendt var radioen mere end en mode, og som ligeledes bekendt blev B&O en industriel triumf, som med tiden også - og de to forhold er intimt forbundne - blev til en designmæssig succes.

De første mange apparater var nog­le voluminøse skuder, som blev kriti­seret af tidens førende arkitekter som Ole Wanscher og Poul Henningsen. PH fandt med vanlig bramfrihed, at fronten på radiomøblerne lignede en lokumsdør, og Wanscher kaldte dem ”Teaterdekorationer tegnet af Møbelhandlerens yngste Lærling”.

B&O svarede ved at knytte nogle af tidens bedste arkitekter og formgivere til fabrikken i Struer. Ib Fabiansen var en af de første, og siden fulgte bl.a. Acton Bjørn, der f.eks. tegnede Beolit 500 i 1965, og Henning Moldenhawer, som skabte tresserklassikerne Beomaster 900 og Beovision 400. Jacob Jensen er naturligvis et centralt navn. Med radioer som Beolab 5000, Beomaster 3000 og den flade Beomaster 1200 (med funktionerne placeret på toppen frem for foran på den stadig mere flade og kompakte kasse) introduceredes det ergonomisk brugervenlige og logiske betjeningssystem, vi om noget forbinder med godt B&O -design.

Siden kom Jacob Jensens fine række af transistorradioer og Beocenter-serien og med den integration af flere muligheder for at spille - bl.a. med kassettebånd - musik i samme kabinet. Andre fornemme designprodukter er det elegante B&O-fjernsyn med funktionerne diskret gemt af vejen til fordel for den kølige, slanke og logisk opbyggede fjernkontrol Beolink 1000 fra 1985, formgivet af David Lewis. Navnlig nogle af hans designløsninger synes at minde om stramme og mini­ma­listiske skulpturer og vægobjekter, man kunne finde på en kunstudstilling.

Og apropos kunst: B&O’s designafdeling henvendte sig på et tidspunkt til en dansk kunstner med en ikke ubegrundet formodning om, at han kunne inspirere dem. Han sad længe og kiggede på det smukke apparat med den elegante finish, den mørke flade og den røde lysdiode. Det gik først galt, da han tændte for skærmen og afmægtigt så på det bras, de forskellige kanaler spiser deres kunder af med. Så han foreslog B&O at producere et fjernsyn med et indbygget kvalitetsfilter, der sikrede, at kun gode udsendelser kunne ses i et så designmæssigt vellykket produkt. Det havde trods alt nok ikke solgt flere fjernsyn, så designafdelingen og kunstneren måtte sige farvel til hinanden med gensidig beklagelse såvel som agtelse.

Minder om rumstationer
Med 1990’erne var guldalderen, B&O classic, definitivt overstået, og skønt der er stor visuel enkelhed over David Lewis’ Beosystem-center og -sound, er uskylden væk, og mange af apparaterne ligner internationale produkter, der tilsyneladende helst skal minde om en rumstation eller et fartøj af en slags, der kan bevæge sig rigtig hurtigt.

Måske har det været nødvendigt? Måske er B&O’s store flagskibe fra 1990’erne bestræbelser på at tolke de senere års krav om ny minimalisme, og måske er det - som så ofte tidligere i B&O’s designtradition - et forsøg på at bryde den gængse opfattelse af, hvordan underholdnings­elektronik kan se ud.

Karakteristisk for B&O i de seneste mange år har været et forsøg på at positionere sig internationalt som et kva­litetsbrand i en epoke, hvor fremstilling af radioer, forstærkere, tv, cd-spillere, mobiltelefoner osv. osv. er blevet så billigt, at der må andre konkurrenceparametre til for en virksomhed, der ikke kan hamle op med f.eks. den effektive japanske industri og dets strategier på verdensmarkedet.

En af forklaringerne er måske også, at en del unge ikke køber den samme underholdningselektronik som deres forældre, og der er da også eksempler på andre globale brands - Burberry eksempelvis, eller Pringle og Louis Vuitton - der ændrer stil og vareudbud for at tækkes nye generationer og dermed i virkeligheden risikerer at ødelægge deres image hos de kunder, virksomheden allerede har.

Engang var der 20 danske fjernsynsfabrikker. I dag er der kun B&O med store dele af produktionen placeret i udlandet. Siden 1990 har kriser, afskedigelser og omsætningstilbagegang, nedjusterede forventninger og usikre markedssituationer kendetegnet pressedækningen af B&O, men fabrikken i Struer ligger der stadig, og det bliver den forhåbentlig ved med. Det giver et lille gib i en, når man ser en B&O-butik på et forretningsstrøg i udlandet, og historien om B&O er alt for god til ikke at fortsætte. B&O er et natio­nalt ikon.

Af Torben Weirup. April 2008

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

B&O Manden skrev:

Mht din fine opsætning derhjemme Non-B&O vs B&O radio.. Hvorfor har du ikke koblet din NAD Preamp direkte på TVéts PC indgang? du kan jo spare et fordyrende mellemled og dermed signal tab fra B&O radioén og din fine CD-spiller.

Har godt nok kun skimmet din opsætning, men hvis du har noget andet siddende i forvejen, kan du jo bare flytte det over i Nadén, og derved få flere muligheder.. f.eks kopiering af lyden.

Hej B&O Manden og tak for

Tak for dit svar, selv om det er skuffende

Når jeg har valgt at lade NAD forforstærkeren sende liniesignalet fra min Beogram TX / CD til Beocenter 9300 er det grundet mit gamle MCL linksystem.

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Okay så forstår jeg bedre din opstilling.. Har du egentlig prøvet den opstilling jeg foreslog for at prøve at høre om der er forskel i lydkvaliteten? kunne være sjovt at prøve..

Ja B&O har meget "strikse" regler om hvem som må sige hvad omkring hvad som kommer på markedet.. det er også derfor jeg ikke kan give et konkret svar på om der er nye TV på vej.. Jeg ville få piskeslag. he he..

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

B&O Manden hej igen.

På AV5 indgangen har jeg tilsluttet min PC og bruger denne tilslutning til at høre netradio. På AV2 er min digitale DAB radio tilsluttet via et S/pdif coaxial kabel, her vil jeg bemærke at det er vigtigt at kablet er af god kvalitet for at undgå elektrisk støj, og at det uden adapter er umuligt at tilslutte mange kvalitets kabler på markedet fordi at tilslutnings hullet på BV7 er for lille.

Ja jeg har prøvet en direkte analog tilslutning af Cayin 257 CD afspilleren, men syntes ikke at kunne høre forskel. Mellem Beocenter 9300 og BV7 bruger jeg MLC til Link converter (1611) og herfra  ML kabel til BV.7.  Beocenter 9300 står i option 0, og BV.7 i option 2. Jeg syntes denne overførsel lyd er meget fin.

Jeg har dog et problem du måske kan løse. Jeg benytter en X-TRA speaker kit med MCL-2A relæboks (8920475). Når jeg vil høre DAB radio i stuen trykker jeg A-DVD2 på Beo4. Går jeg så i link rummet kan jeg hvis det er radio fra BC.9300 eller tv der allerede køre i stuen, bare trykke på MCL transceiver panelet for at få lyd igennem, eller bare starte en af delene fra link rum med Beo4.

Dette gælder dog ikke det digital signal der føres ind i BV7 via S/pdif  fra DAB radioen på indgang AV2. Da det kun er min nyeste Beo4 der giver mulighed for at aktivere A-DVD2 i LIST, har jeg også prøver at tage den med til linkrummer, men der kommer stadig ikke hul igennem. MCL transceiver står i option 6, og jeg har prøvet ligt forskellige option nr. men det hjælper heller ikke.  

B&O Manden, har du en medicin for denne sygdommen   

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
B&O Manden hej igen.

På AV5 indgangen har jeg tilsluttet min PC og bruger denne tilslutning til at høre netradio. På AV3 er min digitale DAB radio tilsluttet via et S/pdif coaxial kabel, her vil jeg bemærke at det er vigtigt at kablet er af god kvalitet for at undgå elektrisk støj, og at det uden adapter er umuligt at tilslutte mange kvalitets kabler på markedet fordi at tilslutnings hullet på BV7 er for lille.

Ja jeg har prøvet en direkte analog tilslutning af Cayin 257 CD afspilleren, men syntes ikke at kunne høre forskel. Mellem Beocenter 9300 og BV7 bruger jeg MLC til Link converter (1611) og herfra  ML kabel til BV.7.  Beocenter 9300 står i option 0, og BV.7 i option 2. Jeg syntes denne overførsel lyd er meget fin.

Jeg har dog et problem du måske kan løse. Jeg benytter en X-TRA speaker kit med MCL-2A relæboks (8920475). Når jeg vil høre DAB radio i stuen trykker jeg A-DVD2 på Beo4. Går jeg så i link rummet kan jeg hvis det er radio fra BC.9300 eller tv der allerede køre i stuen, bare trykke på MCL transceiver panelet for at få lyd igennem, eller bare starte en af delene fra link rum med Beo4.

Dette gælder dog ikke det digital signal der føres ind i BV7 via S/pdif  fra DAB radioen på indgang AV3. Da det kun er min nyeste Beo4 der giver mulighed for at aktivere A-DVD2 i LIST, har jeg også prøver at tage den med til linkrummer, men der kommer stadig ikke hul igennem. MCL transceiver står i option 6, og jeg har prøvet ligt forskellige option nr. men det hjælper heller ikke.  

B&O Manden, har du en medicin for denne sygdommen   

Hmm.. Jeg kom først til i branchen i 1996, og da var MCL så godt som på vej ud..

Men jeg kan forestille mig at det er fordi de "gl" produkter ikke kender denne kommando "A-DVD2".. Har du evt prøvet om det ville være muligt hvis du gav det en anden kommando i din BV7 som f.eks "V-AUX" på AV3? denne kommando er af ældre dato, og der er en sandsynlighed for at dine linkprodukter så ved hvad du mener med dette.. Værd at forsøge syntes jeg.

Dine Option programmering lyder umiddelbart korrekt.

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der hvis du trækker et ekstra phonokabel fra din DAB radio over i Tape 2 indgangen på BC9300? kan du så heller ikke høre det analogt i dit linkrum via A-tape2? eller bliver DABén forvirret? (den er jo B&O styret, og jeg kender den ikke)

Blot en anden mulighed.. tænker bare at det ikke betyder noget for dig at det er analogt i linkrum, og at du så stadig bruger din A-DVD2 i stuen.. dvs en dobbel tilslutning.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Når BV7 AV3 bliver aktiveret med V-AUX tændes skærmes, og der fremkommer lodrette grøn/hvide striber, lyden fra DAB radio spiller samtidigt. Det er dog stadigt ikke muligt at få lyd i linkrummet.

Hvis jeg tilslutter et phonokabel mellem den analog udgang på DAB radioen, og til en Scart/Phono adapter i AV2 er der ingen problemer. Så aktiveres lyden i linkrummet fint.

Så ind til jeg evt. finder udad aktivering af den digitale løsning, bliver det bare sådan. 

Tak for hjælpen.  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Peter Pans hjemmeside: B&O - DIN - Adapter - Kabler - Connection.

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Okay.. det var da godt den analoge del fungerer.. det er alligevel analogt når det sendes fra BV 7 til dit linkrum.

Kan du køre den gl. kommando med spdif i stuen og så samtidig analogt til Nadén?

(I såfald er du da nået stykke vej..)

Når jeg nu tænker mig om, kan jeg godt forstå at dit billede starter op, da V-AUX er en Video kommando.. Jeg forstår bare ikke at dit Linkrum ikke starter op også.. Hvis vi skal få lyden uden om nadén tror jeg det er nødvendigt at prøve de forskellige kommandoer i linkrummet.

Jeg vil engang i den kommende uge prøve at kontakte support i struer, for der er mulighed for at en A-DVD2 på et gl. Link måske hedder (f.eks) A-TP2 eller lignende.. Men for ikke at bruge for meget tid kan jeg gå den direkte vej på det.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej B&O Manden

Det vil jeg da være glad for, jeg tror dog ikke at MCL linksystemet virker på andet end de analog signaler.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 April 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

B&O debatten raser på de Danske avis sider. Her en af mange.

»David Lewis’ design er smukt og sikkert. Men der er et generationsskifte på vej
i hans virksomhed, hvor yngre kræfter er på vej til at tage over. B&O vil også
bruge flere yngre designere fra andre designfirmaer,«
siger Flemming Møller Pedersen.

jaje83
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Køb af brugt Beovision!

Hej jeg går med tanker om at købe et brugt Beovision 7. Hvad skal jeg være opmærksom på i denne forbindelse. Skal man holde sig langt væk fra
de første modeller grundet HD eller har det ingen betydning?

Jeg har også overvejet et Beovision 5, men er lidt bange for at røre det, da det jo er plasma.. Har hørt at plasma ikke har en lige så lang levetid
som LCD.. Er det overhovedet korrekt.....

Håber I kan hjælpe mig lidt.

På forhånd tak.
Til top Vis jaje83's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jaje83

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 April 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Hej jaje83, og velkommen til hifi4all

Tryk:  Mit set-up.  Her har jeg beskrevet BV Mk II som var mit første køb
og BV.MkIII som er det TV jeg har nu. Dette TV kan jeg bestemt anbefale.

B&O Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

jaje83 skrev:
Køb af brugt Beovision!

Hej jeg går med tanker om at købe et brugt Beovision 7. Hvad skal jeg være opmærksom på i denne forbindelse. Skal man holde sig langt væk fra

Jeg har også overvejet et Beovision 5, men er lidt bange for at røre det, da det jo er plasma.. Har hørt at plasma ikke har en lige så lang levetid

På forhånd tak.

Det er svært at svare på dine spørgsmål, for det afhænger meget af dit behov/krav/pris osv..

Men kort fortalt:

BV7 HD-Ready (gl. model) : Vælges hvis man er ligeglad med Full HD og ikke har behov for mere end bare en fladskærm i høj kvalitet. Skal have eftermonteret HD Kit for HD TV. (ca 4-5.000,- monteret)

BV7 Full HD: Sidst nye model.. BlueRay kompatibel, minimum 4 Digital indg. og et hav af andre muligheder.. SUPER KVALITET, menHøj pris! (fra 83.000,- + remote, stand osv)

BV5-42": Efterhånden ældre model, men i meget høj kvalitet (gl. B&O flagskib) MEN vær opmærksom på modeller som IKKE er HD-Ready.. Plasma har ikke begrænset levetid i den forstand mere. Displays afmattes dog som tiden går. (forventet levealder ca 25 år) Lidt ligesom billedrør..du ved.. Fosfor teknologi. Fordel: Meget bløde behagelige billeder. Minus: Ikke særlig høj opløsning, og mangel på digital kompatibilitet (ligesom den første BV7).

Men et godt råd herfra: kig på pris, dit behov for indgange, opløsning og ikke mindst: kan du selv lide billedet.

Kan du få dette til at gå op i en højere enhed, ja så har du fundet dit TV. God Jagt

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 April 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Her et svar på det vi tidligere har drøftet, og lidt mere om nyheden BV.4 der er billeder af på side 14.

BeoBrian skrev:

BeoVision 7-40 kan ikke på nuværende tidspunkt gengive 24P. Der kommer en opdatering til produktet, hardwaremæssigt er produktet klar, så det er rent software der mangler, det kommer indenfor et par måneder.

BeoVision 4 sendes på gaden i denne uge med D10 plasma panel og håndtering af 24P ved 96hz, samme version vælges til BeoVision 7-40.

BeoVision 4 har endnu en genial feature ved navn Automatic Colour Management hvilket i bund og grund er et indbygget kamera i fronten på rammen af TV'et. Dette kamera kører ned foran skærmen for hver 100 timer produktet har kørt, eller hvis du selv kalder det frem. Herefter måles niveauet for den hvide farve, fordi netop en plasma over tid mister sine farver, og den mest fremtrædende for vores øjne er den hvide. Efter målingen af skærmen, tilføjes automatisk blå, så den hvide farve bliver kridhvid igen, herefter vil farverne se ud som da skærmen var helt ny. Med over tid mener man ca. 5 til 6 års almindeligt brug.

Udover dette kan vores BeoSystem 3 ved hjælp af Automatic Picture Control, måle niveau for kontrast, lys, farve og nu også farvetemperatur i rummet, og herefter perfekt indstille TV'et til enhver situation, dette sker konstant og automatisk og er ikke en ting du lægger mærke til, men over en hel dag vil billedet forblive ensartet rigtigt. Ingen andre kan måle farvetemperaturen i rummet automatisk og justere billedet herefter.

BeoVision 7-40 og BeoVision 4 + BeoSystem 3 bør opleves, og ydermere bør man opleve de ekstra muligheder man automatisk får med ved de to produkter, fordi BeoSystem 3 som nu er indbygget BeoVision 7-40 er den perfekte scenemester for den ultimative hjemmebiograf, med styring af optil 2 fulde surround opsætninger i samme rum (skærm den ene vej og lærred den modsatte.

Klik på start præsentation ude til højre og oplev hvordan det hele vil fungere i dagligdagen.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 April 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Er der nyt om BeoVision 4-103 tommer

Det vi mener at vide om BeoVision TV. er at det vejer 500 kg. og er et 103 tommer plasma TV. Det kommer op
i en ramme (TV væggen) med et liftsystem så det kan dreje og tilte, det er lidt spændende om center højttaleren
BeoLab 10 så kommer ud bag fra tv'et, eller hvordan B&O løser det.

Har B&O løst problemerne med liftsystemet så det hele når at blive færdigt til den tid hvor dette nye BeoVision TV skulle langernes.

jaje83
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 11 April 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar!
Til top Vis jaje83's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jaje83

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 April 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

B&O Manden skrev:

jaje83 skrev:
Køb af brugt Beovision!

På forhånd tak.

Det er svært at svare på dine spørgsmål, for det afhænger meget af dit behov/krav/pris osv..

Men kort fortalt:

BV7 HD-Ready (gl. model) : Vælges hvis man er ligeglad med Full HD og ikke har behov for mere end bare en fladskærm i høj kvalitet. Skal have eftermonteret HD Kit for HD TV. (ca 4-5.000,- monteret)

BV7 Full HD: Sidst nye model.. BlueRay kompatibel, minimum 4 Digital indg. og et hav af andre muligheder.. SUPER KVALITET, menHøj pris! (fra 83.000,- + remote, stand osv)

BV5-42": Efterhånden ældre model, men i meget høj kvalitet (gl. B&O flagskib) MEN vær opmærksom på modeller som IKKE er HD-Ready.. Plasma har ikke begrænset levetid i den forstand mere. Displays afmattes dog som tiden går. (forventet levealder ca 25 år) Lidt ligesom billedrør..du ved.. Fosfor teknologi. Fordel: Meget bløde behagelige billeder. Minus: Ikke særlig høj opløsning, og mangel på digital kompatibilitet (ligesom den første BV7).

Men et godt råd herfra: kig på pris, dit behov for indgange, opløsning og ikke mindst: kan du selv lide billedet.

Kan du få dette til at gå op i en højere enhed, ja så har du fundet dit TV. God Jagt

Hvad mener du med Blu-Ray kompatibel?

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes