Hej Alle
Som ny bruger har jeg tit været med på en kigger i jeres forum, og jeg må sige at jeg har fundet mange interessante indlæg så tak til jer alle.
Grunden til jeg selv nu er kommet til tasterne, er at jeg som trofast B&O køber i mange år nu efterhånden har en, syntes jeg selv, god B&O samling, senest har jeg udskiftet mit 3 år gl. Beovison 7 32 med et nyt Beovision 7 40, og her hoppede kæden fuldstændig af for den lokale B&O forhandler.
Det skal siges at jeg aldrig har holdt mig til én B&O forhandler, men altid har forespurgt flere forhandlere for opnå den bedste pris, og som oftest har vi handlet flere sammen for at få priserne lidt længer ned.
Nå nu til historien den er lidt lang, men vær at læse igennem.
Medio april bliver jeg enig med forhandleren om at bytte mit brugte Beovison 7 32 til et nyt Beovision 7 40. Vi snakkede lidt frem og tilbage bl.a. om at jeg kunne købe en såkaldt p-model, for de af jer der ikke kender udtrykket, så er det modeller hvor der har været fejl på kort tid efter en slutbruger har modtaget produktet, produktet bliver så byttet, og slutbrugeren modtaget et nyt produkt , og det brugte produkt bliver så sendt retur til B&O hvor det er bliver repareret. Efterfølgende har forhandlerne så mulighed for at købe disse produktet med ekstra rabat, mod at produktet bliver solgt som brugt, B&O yder så kun 2 års garanti på disse produkter mod 3 år på helt nye produkter denne mulighed var en alt for stor fristelse for forhandleren. ![](smileys/smiley11.gif)
Vores aftale gik på at han tog mit brugte Beovison 7 32 med gulvstand og en 7-1 højtaler retur jeg skulle så have en ny Beovision 7 40 u/afspiller, en ny gulvstand og en brugt beolab 7-4 højtaler.
Vi aftaler at jeg kan forvente at modtage tvet sidst i april, men leveringen bliver flere gange udskudt, bl.a. under påskud om at man har fejl i produktionen hos B&O, og ikke sender fjernsyn af den type på gaden før fejlen er fundet. Da jeg mange gange får leveringen udskudt, så sender jeg en mail til B&Os kundeservice først i juni, og endelig sker der noget tvet bliver leveret fredag d. 11/6.
Da tvet bliver leveret bliver jeg lidt mistænksom på om det nu er nyt, da det ikke kommer i kasse, men da jeg har fået lagt software til mit apple-tv og min blueray afspiller ind hos forhandleren, og forhandleren ankommer i en mindre bil hvor et tv i kasse ikke kan være, så slår jeg det lidt hen. Da jeg senere samme aften selv tilslutter de sidste enheder, så bliver jeg igen mistænksom da der er støv ved stik panelet.
Grunden til min ekstra opmærksomhed er at jeg har en kammerat, der har været udsat for at få leveret et brugt B&O tv, i forbindelse med en fejl på et nyt tv, han fik ombyttet det defekte tv til et der var ældre end det defekte han havde returneret. (han fik efterfølgende et helt nyt tv)
Tilbage til mit tv, så tjekker jeg service counteren i tvet og kan konstatere at tvet har været tændt 320 gange og at det har været i drift i 11 dage det er altså ikke et nyt tv !!!!! ![](smileys/smiley7.gif)
Jeg kontakter en anden forhandler som vil tjekke serienummeret for mig, men da jeg ikke høre fra ham så tager jeg kontakt direkte til B&O, og da jeg oplyser serienummeret til dem, så får jeg besked om at kontakte forhandleren. Det når jeg ikke, inden der er gået 2 timer så ringer forhandleren til mig, og fortæller at han har hørt at jeg har kontaktet B&O, og han syntes godt at jeg kunne have talt med ham først nå men han oplyser at jeg selvfølgelig skal være tilfreds, og at han vil ombytte mit tv, helt uden at jeg selv har forlangt det, direkte adspurgt om det er et brugt produkt/p-model jeg har modtaget i første omgang, får jeg svaret at jeg skal være tilfreds, og han vil ombytte.
Jeg får efterfølgende besked fra den anden forhandler om at det tv jeg har modtaget d. 11/6 er garanti registreret i B&Os system første gang d. 5/2-10 og anden gang 10/6-10 med andre ord så er det et brugt tv jeg har modtaget, og det har været ude ved en anden slutbruger først, og har så været defekt og efterfølgende blevet repareret !!!!
Pga. sommerferie får jeg mit nye tv leveret sidst i juli til min glæde så er det den nye 200hz udgave ![](smileys/smiley1.gif)
Da jeg ikke syntes forhandleren skal slippe så let, så tager jeg kontakt til salgschefen for DK og fortæller ham historien, og han beklager min oplevelse, men han vil selvfølgelig lige have historien bekræftet hos forhandleren, og lover at vende tilbage.
Kort tid efter ringer den lokale distriktschef, og vil også gerne høre historien, han lover at vende tilbage den efterfølgende mandag. Der går mere ende en uge uden at han vender tilbage, så jeg tager selv kontakt til ham, og han har lidt dårlig samvittighed og beklager at han ikke har ringet tilbage. Han fortæller at han dagen efter han har talt med mig første gang, har haft kontakt til forhandleren, og at forhandleren beklager forløbet, og distriktschefen beklager ligeledes min oplevelse, og fortæller at der vil blive holdt øje med den pågældende forhandler. Adspurgt distriktschefen om det er første gang han høre en sådan historie, oplyser han citat jeg vil lyve hvis jeg siger det har jeg ikke Jeg opfordre desuden B&O til at lave deres procedure om omkring salget af p-modeller om, eksempelvis kunne de selv sende garantibeviserne ud til de slutbrugere der køber en p-model, således har forhandleren ikke mulighed for at snyde lad os håbe at B&O tager den opfordring op.
Jeg får min undskyldning men det havde da været mere pænt, hvis det var forhandleren der havde givet mig den.
Dette indlæg er ikke oprettet for at hænge enkelte eller flere B&O forhandler ud, jeg er blevet behandlet pænt alle de andre gange jeg har handlet B&O, og vil fortsat købe B&O så til de der vil spørge, så oplyser jeg ikke navnet på forhandleren. Indlægget er derimod en opfordring til andre om at være lidt på vagt, specielt i disse tider hvor forhandlerne er pressede og nemt kan blive fristet til at score lidt ekstra.
Hvis der er andre der har oplevet, eller hørt om lignende, så vil jeg opfordre jer til at tage kontakt direkte til B&O, så må det være op til B&O om at lukke enkelte forhandlere hvis de gentagende gange har solgt brugte produkter som nye nu er jeg bekendt med 2 forskellige forhandlere som har snydt, så mon ikke der også er andre slutbrugere der er blevet snydt men måske bare ikke har opdaget det endnu.
|