Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 09:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raundall
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 21 August 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hej Peter.

Det er absolut i orden :o)

Mvh. Raundall.
Til top Vis Raundall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raundall
 
beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 21 August 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hej med jer, har netop erhvervet mig en BeoSound 3 pa tilbud men er forundret over den ikke kan handtere 8GB
hukommelseskort. Nuvel, jeg bruger den nu med 512MB kort men hver gang en ny sang starter kommer der en hoj elektronisk
knaselyd som hurtigt forsvinder for sangen gar i gang.
Det er uacceptabelt - er der nogen der kender til dette? Hvordan kan jeg undga det?

PS: Jeg har mine sange i to foldere pa memory kortet hvis det gor nogen forskel.
Til top Vis beomedia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beomedia
 
MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 22 August 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Lennart4 skrev:

Hej folkens. Det er rigtigt at det er langt lettere at bruge Beo4 istedet for Beo5. Tommelfingeren finder selv vej til de rigtige knapper. Tilgengæld er blær-effekten enorm, når man bruger Beo5 ( syns jeg ) Lidt på linie med den sanse oplevelse jeg opnår når når jeg sætter en DVD/Blueray i det elegante Blueray drev. Derfor er jeg rigtig glad for min Beo5.  Min B&o forhandler har iøvrigt, uden at love noget, løftet sløret for at der muligvis kommer en Beo5 i handlen med 2-way komunikation, hvor man eks kan se hvilket nummer man hører på cd osv. Så mon ikke der også  snart kommer en B&o løsning på programmerings problemet? Jeg har "brokket" mig til Beocare over netop programmerings problemerne og det kan jeg forstå, at der er mange der har. Det er på tide at B&o starter med at lytte til os kunder.



Det tvilver jeg nu på, for så kan den ikke bruges til nogle at de produkter som er på markedet fordi de kun er 1-vejs. Bang-Olufsen lavede deres sidste 2-vejs produkt tilbage i slutningen af 90'erne starten af år 2000 år


__________________
Morten

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted
 
Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 22 August 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
Lennart4


Det tvilver jeg nu på, for så kan den ikke bruges til nogle at de produkter som er på markedet fordi de kun er 1-vejs. Bang-Olufsen lavede deres sidste 2-vejs produkt tilbage i slutningen af 90'erne starten af år 2000 år
[/QUOTE skrev:
  Hej MoTini. Jeg spurgte min forhandler om det ikke ville være en smart funktion at genindføre og han sagde så med et smørret grin at der var mulighed for at det ville komme. Det lød bare som om han vidste noget.  Men hvorfor kan man ikke betjene produkter der ikke kan sende tilbage til Beo5? D
  Hej MoTini. Jeg spurgte min forhandler om det ikke ville være en smart funktion at genindføre og han sagde så med et smørret grin at der var mulighed for at det ville komme. Det lød bare som om han vidste noget.  Men hvorfor kan man ikke betjene produkter der ikke kan sende tilbage til Beo5? Det ville da være genialt i Beosound 5`s tilfælde da man jo med den skal rejse sig fra sofaen for at se på 10" skærmen.  
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4
 
beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 22 August 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler ogsa pa at Beo5 vil kunne understotte 2-vejs kommunikation som vi husker detfra 90'erne. Men, hvis nu Beo5
understotter gateway og pa denmade kan fa info om kilder der afspilles etc. via netvarket er det jo straks en mulighed. Kender
intet til detaljerne men var blot en tanke hvormed eksisterende produktet vil kunne give info til Beo5 gennem netvarket.
Til top Vis beomedia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beomedia
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 24 August 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

    5.000 Kr for dit gamle fjernsyn ved køb af nyt.

                 http://www.bang-olufsen.com/



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Stouenberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 24 August 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

- så kan jeg komme af med mine forældres LS4500...

Mvh Steen



__________________
8-) Steen
Til top Vis Stouenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stouenberg
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 24 August 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej Steen, rart at høre fra dig 
 
BeoVision LS 4500 Produceret fra 1990 - 1992
 
Ja du får sku nok ikke 5000 Kr. andre steder  
 
 
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse... + Nyt BeoVision 10-46


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Stouenberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 26 August 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

- jeg tror jeg nøjes med at "afreagere" hos vores ældste som er familiens BeoFreak. Han kører med 4-65 + 4 BeoLab 5 i stuen og ellers er alle rum i huset fyldt med B&O, selv i garagen er der indbygget B&O.

- nu tænder jeg for BUSH...

Mvh Steen



__________________
8-) Steen
Til top Vis Stouenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stouenberg
 
andkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 26 August 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej Peter P

Lige et par spørgsmål til eksperten

1. Kan jeg selv lægge set top box software ind i mit BV8?

2. Er der DVB-C i systemmodulet til BV8?

Jeg har lige købt en to år gammel BV8-26 for 6.500,- inkl. BEO4 og kvittering ok pris ik'?

Mvh.
Andkjaer


__________________
Bang & Olufsen
Beovision 11-40
Beovision 8-32
Beovision 8-26
Beolab 3
Beolab 4
Beo4
Til top Vis andkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andkjaer
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 26 August 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hej andkjaer.

Svar flyttet til side 115.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 August 2010 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

B&O: Pr-strategi som Apples vil give bonus.

Bang & Olufsen synes definitivt at have brudt med traditionen om at bringe nyheder om nylanceringer
i selskabets regnskabsmeddelelser.

Regnskaber er ikke en særlig velfungerende platform, når det gælder om at promovere et nyt produkt.
Det forklarede B&O-topchef Kalle Hvidt Nielsen på en telekonference tirsdag middag.

Vi har brug for mere pr, når vi lancerer nye produkter. Du ser heller ikke Apple lancere sin Ipad i
forbindelse med en regnskabsmeddelelse, sagde Kalle Hvidt Nielsen, der samtidig lovede, at selskabet
vil fortsætte med satse hårdt på udviklingen af nye produkter.

Vi vil fortsat investere markant i produktudvikling. Det er bestemt en driver for væksten i det kommende år.
Vi vil samtidig lægge mere tryk på vores marketingsmaskine fremadrettet, forklarede Kalle Hvidt Nielsen.

RB-Børse



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
minii
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 27 August 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Er det ikke muligt at købe knapbrættet løst, til Beo4 ? Hvis man gerne vil skifte det ? .. Hvis det er muligt.

 - Kim.

Til top Vis minii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minii
 
MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 27 August 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

minii skrev:

Er det ikke muligt at købe knapbrættet løst, til Beo4 ? Hvis man gerne vil skifte det ? .. Hvis det er muligt.

 - Kim.



Jo du kan og du kan sagtens selv skifte det.


__________________
Morten

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted
 
MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 27 August 2010 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Trist nyhed.

Jeg har fået at vide idag at Bang & Olufsen i Salgelse har måtte lukke forretningen.

Så nu må jeg 20km længere væk næste gang jeg vil besøge en B&O butik.


__________________
Morten

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted
 
minii
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 27 August 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Montini - Tak tak. Jeg må prøve og se om jeg kan få fat i sådan noget så :)

Sad og kiggede på deres DAB tuner, og der stå den kun understøtter beocenter 2300 og 2500. Dog står der bagefter, at hvis apparatet kan styres af Beolink 1000 el. beo4, så kan man også bruge den.
 - Skal bruge den til Beocenter 9300.

Trist med det Slagelses-værk. Holbæk har da heller ikke nogen mere, vel ?

 - Kim.

Til top Vis minii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minii
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 27 August 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeg mindes også at den i Holbæk er lukket for noget tid siden, der er stadig en selvstændig B&O butik i Roskilde og 2Tal Roskilde har også B&O.



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Mr. Ace
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 August 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 27 August 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Som ny bruger har jeg tit været med på en ”kigger” i jeres forum, og jeg må sige at jeg har fundet mange interessante indlæg – så tak til jer alle.

Grunden til jeg selv nu er kommet til tasterne, er at jeg som trofast B&O køber i mange år nu efterhånden har en, syntes jeg selv, god B&O samling, senest har jeg udskiftet mit 3 år gl. Beovison 7 32” med et nyt Beovision 7 40”, og her hoppede kæden fuldstændig af for den lokale B&O forhandler.

Det skal siges at jeg aldrig har holdt mig til én B&O forhandler, men altid har forespurgt flere forhandlere for opnå den bedste pris, og som oftest har vi handlet flere sammen for at få priserne lidt længer ned.

Nå nu til historien – den er lidt lang, men vær at læse igennem.

Medio april bliver jeg enig med forhandleren om at bytte mit brugte Beovison 7 32” til et nyt Beovision 7 40”. Vi snakkede lidt frem og tilbage bl.a. om at jeg kunne købe en såkaldt ”p-model”, for de af jer der ikke kender udtrykket, så er det modeller hvor der har været fejl på kort tid efter en slutbruger har modtaget produktet, produktet bliver så byttet, og slutbrugeren modtaget et nyt produkt , og det brugte produkt bliver så sendt retur til B&O hvor det er bliver repareret. Efterfølgende har forhandlerne så mulighed for at købe disse produktet med ekstra rabat, mod at produktet bliver solgt som brugt, B&O yder så kun 2 års garanti på disse produkter mod 3 år på helt nye produkter – denne mulighed var en alt for stor fristelse for forhandleren.

Vores aftale gik på at han tog mit brugte Beovison 7 32” med gulvstand og en 7-1 højtaler retur – jeg skulle så have en ny Beovision 7 40” u/afspiller, en ny gulvstand og en brugt beolab 7-4 højtaler.

Vi aftaler at jeg kan forvente at modtage tv’et sidst i april, men leveringen bliver flere gange udskudt, bl.a. under påskud om at man har fejl i produktionen hos B&O, og ikke sender fjernsyn af den type på gaden før fejlen er fundet. Da jeg mange gange får leveringen udskudt, så sender jeg en mail til B&O’s kundeservice først i juni, og endelig sker der noget – tv’et bliver leveret fredag d. 11/6.

Da tv’et bliver leveret bliver jeg lidt mistænksom på om det nu er nyt, da det ikke kommer i kasse, men da jeg har fået lagt software til mit apple-tv og min blueray afspiller ind hos forhandleren, og forhandleren ankommer i en mindre bil hvor et tv i kasse ikke kan være, så slår jeg det lidt hen. Da jeg senere samme aften selv tilslutter de sidste enheder, så bliver jeg igen mistænksom da der er støv ved stik panelet.

 Grunden til min ekstra opmærksomhed er at jeg har en kammerat, der har været udsat for at få leveret et brugt B&O tv, i forbindelse med en fejl på et nyt tv, han fik ombyttet det defekte tv til et der var ældre end det defekte han havde returneret. (han fik efterfølgende et helt nyt tv)

Tilbage til mit tv, så tjekker jeg service counteren i tv’et og kan konstatere at tv’et har været tændt 320 gange og at det har været i drift i 11 dage – det er altså ikke et nyt tv !!!!!

Jeg kontakter en anden forhandler som vil tjekke serienummeret for mig, men da jeg ikke høre fra ham så tager jeg kontakt direkte til B&O, og da jeg oplyser serienummeret til dem, så får jeg besked om at kontakte forhandleren. Det når jeg ikke, inden der er gået 2 timer så ringer forhandleren til mig, og fortæller at han har hørt at jeg har kontaktet B&O, og han syntes godt at jeg kunne have talt med ham først – nå men han oplyser at jeg selvfølgelig skal være tilfreds, og at han vil ombytte mit tv, helt uden at jeg selv har forlangt det, direkte adspurgt om det er et brugt produkt/”p-model” jeg har modtaget i første omgang, får jeg svaret at jeg skal være tilfreds, og han vil ombytte.

Jeg får efterfølgende besked fra den anden forhandler om at det tv jeg har modtaget d. 11/6 er garanti registreret i B&O’s system første gang d. 5/2-10 og anden gang 10/6-10 med andre ord så er det et brugt tv jeg har modtaget, og det har været ude ved en anden slutbruger først, og har så været defekt og efterfølgende blevet repareret !!!!

Pga. sommerferie får jeg mit nye tv leveret sidst i juli – til min glæde så er det den nye 200hz udgave

Da jeg ikke syntes forhandleren skal slippe så let, så tager jeg kontakt til salgschefen for DK og fortæller ham historien, og han beklager min oplevelse, men han vil selvfølgelig lige have historien bekræftet hos forhandleren, og lover at vende tilbage.

Kort tid efter ringer den lokale distriktschef, og vil også gerne høre historien, han lover at vende tilbage den efterfølgende mandag. Der går mere ende en uge uden at han vender tilbage, så jeg tager selv kontakt til ham, og han har lidt dårlig samvittighed og beklager at han ikke har ringet tilbage. Han fortæller at han dagen efter han har talt med mig første gang, har haft kontakt til forhandleren, og at forhandleren beklager forløbet, og distriktschefen beklager ligeledes min oplevelse, og fortæller at der vil blive holdt øje med den pågældende forhandler. Adspurgt distriktschefen om det er første gang han høre en sådan historie, oplyser han citat ”jeg vil lyve hvis jeg siger det har jeg ikke” Jeg opfordre desuden B&O til at lave deres procedure om omkring salget af ”p-modeller” om, eksempelvis kunne de selv sende garantibeviserne ud til de slutbrugere der køber en ”p-model”, således har forhandleren ikke mulighed for at snyde – lad os håbe at B&O tager den opfordring op.

Jeg får min undskyldning – men det havde da været mere pænt, hvis det var forhandleren der havde givet mig den.

Dette indlæg er ikke oprettet for at hænge enkelte eller flere B&O forhandler ud, jeg er blevet behandlet pænt alle de andre gange jeg har handlet B&O, og vil fortsat købe B&O – så til de der vil spørge, så oplyser jeg ikke navnet på forhandleren. Indlægget er derimod en opfordring til andre om at være lidt på vagt, specielt i disse tider hvor forhandlerne er pressede og nemt kan blive fristet til at ”score lidt ekstra”.

Hvis der er andre der har oplevet, eller hørt om lignende, så vil jeg opfordre jer til at tage kontakt direkte til B&O, så må det være op til B&O om at lukke enkelte forhandlere hvis de gentagende gange har solgt brugte produkter som nye – nu er jeg bekendt med 2 forskellige forhandlere som har snydt, så mon ikke der også er andre slutbrugere der er blevet snydt – men måske bare ikke har opdaget det endnu.

Til top Vis Mr. Ace's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Ace
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 August 2010 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Mr. Ace skrev:

Hej Alle

Som ny bruger har jeg tit været med på en ”kigger” i jeres forum, og jeg må sige at jeg har fundet mange interessante indlæg – så tak til jer alle.

Grunden til jeg selv nu er kommet til tasterne, er at jeg som trofast B&O køber i mange år nu efterhånden har en, syntes jeg selv, god B&O samling, senest har jeg udskiftet mit 3 år gl. Beovison 7 32” med et nyt Beovision 7 40”, og her hoppede kæden fuldstændig af for den lokale B&O forhandler.

Det skal siges at jeg aldrig har holdt mig til én B&O forhandler, men altid har forespurgt flere forhandlere for opnå den bedste pris, og som oftest har vi handlet flere sammen for at få priserne lidt længer ned.

Nå nu til historien – den er lidt lang, men vær at læse igennem.

Medio april bliver jeg enig med forhandleren om at bytte mit brugte Beovison 7 32” til et nyt Beovision 7 40”. Vi snakkede lidt frem og tilbage bl.a. om at jeg kunne købe en såkaldt ”p-model”, for de af jer der ikke kender udtrykket, så er det modeller hvor der har været fejl på kort tid efter en slutbruger har modtaget produktet, produktet bliver så byttet, og slutbrugeren modtaget et nyt produkt , og det brugte produkt bliver så sendt retur til B&O hvor det er bliver repareret. Efterfølgende har forhandlerne så mulighed for at købe disse produktet med ekstra rabat, mod at produktet bliver solgt som brugt, B&O yder så kun 2 års garanti på disse produkter mod 3 år på helt nye produkter – denne mulighed var en alt for stor fristelse for forhandleren.

Vores aftale gik på at han tog mit brugte Beovison 7 32” med gulvstand og en 7-1 højtaler retur – jeg skulle så have en ny Beovision 7 40” u/afspiller, en ny gulvstand og en brugt beolab 7-4 højtaler.

Vi aftaler at jeg kan forvente at modtage tv’et sidst i april, men leveringen bliver flere gange udskudt, bl.a. under påskud om at man har fejl i produktionen hos B&O, og ikke sender fjernsyn af den type på gaden før fejlen er fundet. Da jeg mange gange får leveringen udskudt, så sender jeg en mail til B&O’s kundeservice først i juni, og endelig sker der noget – tv’et bliver leveret fredag d. 11/6.

Da tv’et bliver leveret bliver jeg lidt mistænksom på om det nu er nyt, da det ikke kommer i kasse, men da jeg har fået lagt software til mit apple-tv og min blueray afspiller ind hos forhandleren, og forhandleren ankommer i en mindre bil hvor et tv i kasse ikke kan være, så slår jeg det lidt hen. Da jeg senere samme aften selv tilslutter de sidste enheder, så bliver jeg igen mistænksom da der er støv ved stik panelet.

 Grunden til min ekstra opmærksomhed er at jeg har en kammerat, der har været udsat for at få leveret et brugt B&O tv, i forbindelse med en fejl på et nyt tv, han fik ombyttet det defekte tv til et der var ældre end det defekte han havde returneret. (han fik efterfølgende et helt nyt tv)

Tilbage til mit tv, så tjekker jeg service counteren i tv’et og kan konstatere at tv’et har været tændt 320 gange og at det har været i drift i 11 dage – det er altså ikke et nyt tv !!!!!

Jeg kontakter en anden forhandler som vil tjekke serienummeret for mig, men da jeg ikke høre fra ham så tager jeg kontakt direkte til B&O, og da jeg oplyser serienummeret til dem, så får jeg besked om at kontakte forhandleren. Det når jeg ikke, inden der er gået 2 timer så ringer forhandleren til mig, og fortæller at han har hørt at jeg har kontaktet B&O, og han syntes godt at jeg kunne have talt med ham først – nå men han oplyser at jeg selvfølgelig skal være tilfreds, og at han vil ombytte mit tv, helt uden at jeg selv har forlangt det, direkte adspurgt om det er et brugt produkt/”p-model” jeg har modtaget i første omgang, får jeg svaret at jeg skal være tilfreds, og han vil ombytte.

Jeg får efterfølgende besked fra den anden forhandler om at det tv jeg har modtaget d. 11/6 er garanti registreret i B&O’s system første gang d. 5/2-10 og anden gang 10/6-10 med andre ord så er det et brugt tv jeg har modtaget, og det har været ude ved en anden slutbruger først, og har så været defekt og efterfølgende blevet repareret !!!!

Pga. sommerferie får jeg mit nye tv leveret sidst i juli – til min glæde så er det den nye 200hz udgave

Da jeg ikke syntes forhandleren skal slippe så let, så tager jeg kontakt til salgschefen for DK og fortæller ham historien, og han beklager min oplevelse, men han vil selvfølgelig lige have historien bekræftet hos forhandleren, og lover at vende tilbage.

Kort tid efter ringer den lokale distriktschef, og vil også gerne høre historien, han lover at vende tilbage den efterfølgende mandag. Der går mere ende en uge uden at han vender tilbage, så jeg tager selv kontakt til ham, og han har lidt dårlig samvittighed og beklager at han ikke har ringet tilbage. Han fortæller at han dagen efter han har talt med mig første gang, har haft kontakt til forhandleren, og at forhandleren beklager forløbet, og distriktschefen beklager ligeledes min oplevelse, og fortæller at der vil blive holdt øje med den pågældende forhandler. Adspurgt distriktschefen om det er første gang han høre en sådan historie, oplyser han citat ”jeg vil lyve hvis jeg siger det har jeg ikke” Jeg opfordre desuden B&O til at lave deres procedure om omkring salget af ”p-modeller” om, eksempelvis kunne de selv sende garantibeviserne ud til de slutbrugere der køber en ”p-model”, således har forhandleren ikke mulighed for at snyde – lad os håbe at B&O tager den opfordring op.

Jeg får min undskyldning – men det havde da været mere pænt, hvis det var forhandleren der havde givet mig den.

Dette indlæg er ikke oprettet for at hænge enkelte eller flere B&O forhandler ud, jeg er blevet behandlet pænt alle de andre gange jeg har handlet B&O, og vil fortsat købe B&O – så til de der vil spørge, så oplyser jeg ikke navnet på forhandleren. Indlægget er derimod en opfordring til andre om at være lidt på vagt, specielt i disse tider hvor forhandlerne er pressede og nemt kan blive fristet til at ”score lidt ekstra”.

Hvis der er andre der har oplevet, eller hørt om lignende, så vil jeg opfordre jer til at tage kontakt direkte til B&O, så må det være op til B&O om at lukke enkelte forhandlere hvis de gentagende gange har solgt brugte produkter som nye – nu er jeg bekendt med 2 forskellige forhandlere som har snydt, så mon ikke der også er andre slutbrugere der er blevet snydt – men måske bare ikke har opdaget det endnu.

Hej Mr. Ace, og velkommen på hifi4all.

En sørgelig historie . Tak for dit indlæg.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 August 2010 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  


madskp skrev:
   

Så fandt jeg endelig løsningen på at bruge en non B&O subwoofer med BV8 40".
Når man har valgt at man har en subwoofer tilsluttet kommer der et nyt punkt frem
i lydjustering hvor man kan indstille subwooferens lydniveau.

Det skulle åbenbart bare stilles højere end standardindstillingen, så virker det når man
slutter den til i subwoofer stikket.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes