Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 04 December 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Dine billeder får mig til at tænke på goe gamle SM - Dem savner jeg en gang i mellem
Det første gang jeg har set 3016 monstret på dansk grund. Lader dog ikke til at der er meget rift om den.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=204660
|
Til top |
|
|
Bartesam Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 17 December 2011 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har to slike hjemme i stua jeg   __________________ Mvh Tom
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 18 December 2011 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky: Ja, det er en fantastisk højttaler, dén Tandberg Studio Monitor  Jeg må tilstå at jeg ikke som sådan savner Studio Monitor's, da jeg er ualmindeligt godt tilfreds med mine Tandberg TL3520 i rio-palisander  Størrelsen på TL3520 er ret perfekt til min stue, og der er rigtig god lyd i de klejne kasser
Bartesam: Det er stærke sager, du dér flasher  2 styk 3016 A. Det er vildt!  Jeg kan ikke huske hvilke højttalere du spiller på
Jeg har ikke rigtigt været her i et godt stykke tid efterhånden. Jeg har en anden tidskrævende hobby som jeg har brugt kræfterne og energien på. Det har jeg selvfølgelig kun kunnet, fordi der intet har været med mit Tandberg-setup  Det spiller bare. Jeg har afskaffet cd-afspiller(Tandberg TCD 3015 A) og bruger nu bare min pc. Og så har jeg selvfølgelig min dejlige pladespiller (Tandberg TT500) og min båndoptager (Tandberg TCD300). Det hele 'styret' med stor myndighed af Tandberg TR2075
Jeg har iøvrigt haft TR2075 i mere end 5 år nu, og det har jeg ingen planer om at lave om på
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Bartesam Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et sett JM Lab Alcor som jeg bruker til dette 
Bartesam: Det er stærke sager, du dér flasher 2 styk 3016 A. Det er vildt! Jeg kan ikke huske hvilke højttalere du spiller på __________________ Mvh Tom
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 18 December 2011 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i Tandberg tråden, de JM Lab Alcor, er før blevet flashet her i tråden på denne side  scrool halvt ned  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bartesam Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en TR2075 i verkstedet på jobben. Vakker reciverdet. Hadde 4 stk 3009A før jeg fikk tak i 2 stk 3016A. 3009A har jeg stående hjemme for bruk sammen med et annet anlegg.  __________________ Mvh Tom
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 20 December 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bartesam skrev:
Har to slike hjemme i stua jeg 17_154711_Tresider_3016A_Lite.jpg"> |
|
|
Det ser sgu godt ud!
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Bartesam Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder meget godt også  __________________ Mvh Tom
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 14 April 2013 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bedt om at få åbnet tråden igen, da den stadig bliver pænt besøgt. Det er snart halvandet år siden at sidste indlæg blev postet her. Om den 'gamle traver' kan stå distancen ved endnu en tur i manegen, det vil kun tiden vise
Status for mit eget Tandberg setup er som følger;
Tandberg TR2075 (reciever)
Tandberg TCD300 (båndoptager)
Tandberg TT500 (pladespiller)
Tandberg TL3520 (højttalere)
Tandberg Fasett (højttalere i køkkenet)
Med andre ord er der ikke skiftet noget som helst ud. Det har heldigvis ikke været nødvendigt  Det hele spiller upåklageligt.  Ganske imponerende når man tænker på hvor gammelt grejet er ved at være. Det hele er mindst 37 år gammelt
Jeg har afskaffet cd-afspiller og cd'er fuldstændigt. Så min laptop fungerer som endnu en lydkilde. Jeg har på ingen måde savnet at spille cd'er siden  Den største hurdle ved at afskaffe cd-afspiller(i dette tilfælde en Tandberg TCP 3015 med fjernbetjening), har været at sælge cd'erne. Det har været en drøj omgang...
Sådan ser klenodierne ud i dag:
Tænk engang, jeg har haft TR2075 i små 7 år nu. Og jeg er stadig meget tilfreds __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 14 April 2013 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen tilbage Tante Berg.
Lad os håbe at du aldrig forlader det Tandberg tossedes paradis igen. Du er jo overguden med denne tråd og uden den så er internettet jo ikke så interesant. Det kræver konstant info og opdateringer men du har jo klaret det hidtil med stor bravour. 
Så atter engang FEDT AT SE DENNE TRÅD TILBAGE! 
Mvh
Anderz
Old school B&O tråden
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2013 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz: Mange tak for velkomsten
Nu er det jo ikke sikkert at vi kan holde fanen helt så højt som før. For mit eget vedkommende er det fordi der ikke kommer nye klenodier ind i samlingen. Det hele virker og spiller mere eller mindre på daglig basis. Ingen ballade og det er på 7'ende år  Så der er ikke noget videre nyt, hvilket er godt nyt
Men måske 'Tandberg-monopolet' er blevet endegyldigt brudt? Vi må vente og se.
Mens vi venter, så er der måske nogen der kan be- eller afkræfte om dette rack er et originalt Tandberg-rack. Jeg har prøvet at forstørre billedet, da der er logo oppe i højre hjørne. Desværre bliver det bare grynet og jeg kan ikke læse det. Billedet er fra en eBay auktion for ca 1 år siden:
Her er en rigtig flot Tandberg TR2075 i sort svøb(just for the hell of it):
Sådan så mit ideal ud, dengang i midten af 1980'erne:
Det kostede kassen, og med god grund __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandbergs 50 Watt blok, afbildet i tandbergs jubilæumsbog 1958   Og her noget lidt mere vintage, fra 1938. 
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2013 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stiv: Hold da op  Det er godt nok nogle bedagede apparater du der flasher  Jeg må erkende at jeg intet ved om så gamle grejer fra hverken Tandberg eller andre fabrikker.
Er det din, eller er det billeder fra nettet, som jeg gætter på at det er? Det ser umiddelbart ud til at apparatet trænger til en kærlig og kyndig hånd. Men så spiller det vel også som det skal igen  Det er trods alt Tandberg, og det har jo efterhånden bevist at det er temmeligt slidstærkt __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
pekaill Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2011 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 06 Juni 2013 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Veldig hyggelig at tråden er vekket til live igjen selv om aktiviteten for tiden ser laber ut.
Utrolig artig tråd med mange artige historier rundt det å ha Tandberg utstyr uten tendenser til krangling!
Har selv blitt inspirert til å få tak i TR200C, TR1000 og TL3520. Høyttalerne skal få nye skumkanter så snart jeg får tid.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2013 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
pekaill: Velkommen til. Og tillykke med dine fine grejer  Det er ganske nemt at skifte ophæng på dine TL3520. Jeg har selv gjort det på mine og jeg er meget tilfreds
Med hensyn til TR1000 med et sæt TL3520 på, så kan jeg ikke bidrage med noget, da jeg ikke har hørt det. Så jeg vil da rigtig gerne høre hvad du synes når du er klar med setup'et
Men min egen ringe erfaring siger mig at den allerbedste lyd får man, hvis man holder sig til samtidige produkter. Forstået på den måde at TR1000 til i hvert fald TR1040(TR1055 er en overgangs-model, til især eksport) er bygget så de passer med hhv TL1210,TL1610,TL2510 og TL5010. Altså de højttalere der slutter på '10'. De hører til 1000-serien og selvfølgelig Huldra 10 og TR200. Nævnte højttalere er såkaldt 'let-drevne' højttalere.
TL3520 er samtidig med 2000-serien. Der findes desværre ikke en TL3510  Men spændende bliver det at høre hvad du mener om kombinationen. Det kan være at TR1000 med sine 2 x 35 Watt i 8 Ohm får lidt svært ved at følge med(jeg ved det ikke), for TL3520 er RET tunge at drive
Om denne tråd er jeg meget enig med dig  Der er en god tone fra en masse vidende mennesker gennem årene. Og tråden bliver stadig læst, men mange har desværre set sig lidt 'sure' eller skuffede på hifi4all. Jeg har intet at klage over, for via hifi4all har jeg kunnet udbasunere det glade Tandberg-budskab i ro og mag
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------
Jeg har ikke kigget på Tandberg til salg længe, og jeg er derfor meget overrasket over de uhyrlige priser som meget af det gamle grej forventes solgt til i dag  Både på tysk, engelsk og amerikansk eBay. Men også på den blå avis kan de være med i den dyre ende. Jeg vil da opfordre til at man ikke går i panik og køber til eksorbitante overpriser. For meget af det kører med garanti ikke fejlfrit. Så ro på derude, sov på det
Jeg har sat min reserve reciever til nu. Min TR2045. Den får nu mindst en måned, hvor jeg nøje vil vurdere om jeg skal nedgradere fra min meget velspillende TR2075  TR2045 spiller altså ret godt, sådan umiddelbart betragtet
Go' Tandberg-weekend __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2013 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2013 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
pekaill Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2011 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 22 Juni 2013 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da har jeg skiftet skumkanter på mine TL-3520. Jeg har ikke rørt delefilteret eller noe annet på de.
Har prøvd dem med 2 forskjellige TR-1000 i går kveld, og det er noe merkelig som skjer. De blir veldig lyse med lite bass. Har også prøvd TL3520 med en gammel 2x15watt Pioneer, og der er det en helt annet lyd.
Så langt høres dette ikke ut som en god match. Det var litt synd, fordi TL3520 er svært pene vintage høyttalere uten å være altfor store.
Jeg vil teste mer i kveld.
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2013 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pekaill, har du set efter om alle tre delfilter-spoler sider fast !...i de to sæt TL3520 jeg har åbnet, sad en eller flere delfilter-spoler ikke fast på printet.  Måske skal det hele bare spille en uges tid, før det lyder rigtigt. Har du nogle foto's ?
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|