Forfatter |
|
Onkel Leon Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen der er jo nærmest plads til to libanesiske familier inde i den TR220, der er i hvert fald masser plads
Du har ret i, at den trafo er todelt, men hvad betydning det har skal jeg ikke kloge mig på.
Husk at brænde dine olieklude Tunghør, jeg har set den slags selvantænde før
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er god plads derinde! Og oliekludene er vandet og bortskaffet
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske jeg skal flashe mine HiFi-System 19 også, når de er gjort fine. eller er de godt kendte herinde?
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon skrev:
Sikke nogle fede højttalere. Hvad er deres fysiske dimensioner? |
|
|
Fik en fornemmelse af, at der måske var en, som ikke kendte dette link. Og måske heller ikke dette her. To sider jeg selv benytter mig flittigt af . De vigtigste brochure er naturligvis downloaded.
Mener at der for lidt tid siden var snak om et Car-kit til Reiseradio. Kig så lige her - gaflet fra Brochure 1968:

Hilsen X-ray. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray: Tak for billeder af hvordan et Tandberg 'car-kit' ser ud og fungerer  Fantastisk godt tænkt, synes jeg  Jeg er enig med dig i at grossister nok er irrelevante her. Men ellers vil jeg mene at vi ikke kan få info nok her  Tak for de to links.
Onkel Leon: Du må endelig ikke holde dig tilbage med at flashe noget som helst her  Vi æder det råt. Min lille henstilling til at vi holder os til emnet Tandberg skal ikke forstås så bogstaveligt. Vi har gennem tiden haft lidt afstikkere, som du også har set, nu da du har tygget dig gennem hele tråden  Det kan altså lade sig gøre, når bare man lige husker at nævne Tandberg i indlægget
Iøvrigt tror jeg ikke at vi har set Hifi System 19 før... Jeg har selv den lidt mindre Hifi System 18. Den spiller altså rigtigt godt
Og så må jeg sige at det er fantastisk flot arbejde med træværket på TR220  Skulle du blive træt af den, så returnerer du den bare
Her er et link til rigtig mange gamle brochurer, også lidt Tandberg
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Her er et link til rigtig mange gamle brochurer, også lidt Tandberg
 |
|
|
Multitaske kan hun også  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-Ray: Du har helt ret, jeg kendte kun siden fra google hits. Den er faktisk ret informativ må jeg sige. Dog fandt jeg ikke noget
om snortræk til TR220, men derimod til TR200 hvis det bliver aktuelt på et tidspunkt.
Jeg kan læse mig til at 1000 serien som du er så glad for faktisk slet ikke yder så ringe endda.
Tante: Bliver TR220 overflødig her, så ryger den selvfølgelig tilbage til dig, det er klart! Men den spiller som sagt fint nu, eneste
irriterende fejl er den brummen. Kan man komme den kvit er den jo nok så rar at have på lager
|
Til top |
|
|
Fungadgets Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
Man bliver jo helt nostalgisk... Sikke et dejligt retro anlæg.
Men har dine højttalere godt af, at du bruger dem til karaoke? |
|
|
Mon ikke det ville være mere passende at spørge om det gode nabo skab kan holde til karaoke aftner
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon: Du beholder den! Det er nemlig helt fint at ha' en reciever på lager i en snæver vending  Især når vi kører med det ædle gamle grej  Det korte af det lange er at det har allerbedst af at blive brugt. Bliver det stillet væk for længe, så er det ikke sikkert at der er liv i det, når man skal bruge det. Anyway, jeg vil ikke ha' den igen, helt rolig  Jeg har så rigeligt her i huset, stadigvæk  Men igen, det er dælme flot arbejde med lakken/olien
H J E M K A L D E L S E !!!
Jeg har lånt denne bog ud:
Jeg husker bare ikke til hvem...X-ray  Hvem der end har den...så må du meget gerne returnere den, tak __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
H J E M K A L D E L S E !!! Jeg husker bare ikke til hvem...X-ray Hvem der end har den...så må du meget gerne returnere den, tak  |
|
|
Jo - den har jeg da' haft lånt. Og den er ligeledes afleveret igen! Det er godt nok langt tid siden!
Hilsen X-ray. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon skrev:
Roky: Har du egen vindmølle i baghaven til at trække dit udstyr? Imponerende at du har fået stampet så meget lækkert op på
så kort tid! |
|
|
Nej, men vi har så mange vindmøller her i det sydfynske at vi faktisk har overskud af energi
tak - Det var overvældende at have så meget på én gang på mit lille studere kammer
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jazzbear Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2010 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 26 Marts 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Legger inn et lite kveldsbilde av min fantastiske Huldra 11 som jeg
kjøpte ny i 1976 sammen med TL3520. Jeg har dette anlegget på hytta på
fjellet, og i går hørt vi en live-konsert på radio med en deilig, klar
og varm lyd 
Dette anlegget har jo ikke samme punch og detaljrikedom som TR2075 og SM som jeg har
hjemme, men allikevel et imponerende og svært behagelig lydbilde. Så
behagelig var det, at jeg syntes min Huldra 11 skulle få lov til å
skinne litt her på forumet - er hun ikke vakker? Huldra 11 by jazz_bear, on Flickr
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 27 Marts 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et smukt syn!
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 27 Marts 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er flot, Jazzbear  Og jeg fik kondensatorer af X-ray, og fik samlet mine Hifi System 15. Og i dag har jeg så endelig fået tid til at sætte dem til, og få lyttet lidt. Dejlige højttalere!   Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøj hvor er her stille
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 07 April 2011 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tandberg rødder,
Er der nogen som kender nogen, som har tjek på at reparere/udmåle, gennemtjekke en tcd-3014a?
Har selv servicemanual.
Mit Nak kendskab var flygtigt. mindre end 24 timer, så var den ude af huset igen. Hellere en ude af justering tcd, end en nak.
Redfox.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2011 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis sådan en Nakamichi båndoptager lyder ligesom den Nak cd-afspiller jeg engang havde inden for dørene, så er det en tynd og steril kop the.. Jeg prøvede faktisk at forære den til Tanten, der på det tidspunkt var uden cd-afspiller - men efter et prøve-lyt, nægtede han pure at tage imod den Så er norsk lyd altså meget bedre
|
Til top |
|
|