Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 17:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Tante: Jep min far har stadigvæk TR2075 mkII - Og den spiller mindst hver anden dag. Her et dejligt billede fra en sen
eftermiddagsefterårsdag:

Selvom vi ikke har lavet nogle dybdegående test af TR2080 og TR2075 mkII, har vi begge en anelse om at TR2080 er en
kende bedre - Måske det har noget med at TR2080 kører adskillelige timer hver eneste dag?

Med TR2080 alene synes jeg lyden bliver en anelse for lys og skinger (til tider) så jeg bruger den kun som effekt og en
Kenwood L1000 C fra 1995 som pre. Det et skridt mod TR2075 - Og lyden bliver aldrig trættende

Her et par savle billeder mere til ære for trådstarter

Det var et skønt syn at kigge på en sen nattetime til lyden af bastung Trentemøller eller Dire Straits

Her på værelset er jeg lige nu mere eller mindre højttalerløs - Så nu er jeg ved at bygge selv (nyt byggesæt fra Frequence).
Men selvom jeg nedgraderer på volumen, nedgraderer jeg ikke på kvaliteten. Jeg tillader mig at være så fræk at poste et
billede, når tid er, selvom det ikke har noget med Tandberg at gøre.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:
Jeg er forøvrigt også ved at forny delefilter, og har valgt nogle sorte Jantzen folie kondensatorer - men kan ikke få plads til den store 48 uf, på delefilterprintet! Nogle der kender en løsning? Måske X-ray kan kaste lidt lys over land?
Med tre sæt så har man vel lært en del

Ja det har jeg.... Blandt andet at HS15 findes i 3 versioner, hvor du nok har en af de seneste. Selve print udlægget deler den tilsyneladende med HS17. I mine HS17 står der på printet "HS17/HS15 og komponenterne er placeret som på dit . I mine HS15, hvor jeg har skiftet kondensatorer "for de var netop rådnet op - lugtede af rådnede fisk" kom filteret til at se sådan her ud. Pøj-Pøj med renoveringen - det kunne være jeg skulle kigge forbi dig imorgen.....!    

Hilsen X-ray.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Øj, det hele er vendt en kvart omgang i forhold til mit - selv spolerne sidder i hver sin side! Men så er der plads til det hele, ser det ud til 

Forøvrigt helt rigtigt at den deler print med 17'eren - der er udtag på mit print til 17'eren. Det er godt med noget ekspertise!

Ja, kig ind i morgen, og husk endelig min nåletryks vægt - den er savnet!  
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

blabla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej!

Kunne man være så heldig at en af alle de mange Tandberg fans ligger inde med diagram og data for delefilteret i Studie Monitor?

På forhånd tak.

Godt der kom liv i tråden igen.

Børge

Til top Vis blabla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blabla

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:
Ja, kig ind i morgen, og husk endelig min nåletryks vægt - den er savnet!  

Den er i bilen - klar til aflevering .

De her billeder dukkede lige op da jeg ledte efter det med delefilteret.... Så jeg har åbenbart sådan en kampklar model stående... Jeg syntes den er FED..

Ses imorgen!

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

X-Ray: Den er da for flot den 1055ér. Hvad fortæller det grønne lys, at Tape er valgt?

Roky: Har du egen vindmølle i baghaven til at trække dit udstyr? Imponerende at du har fået stampet så meget lækkert op på
så kort tid!
Til top Vis Onkel Leon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Onkel Leon

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Onkel Leon skrev:
X-Ray: Den er da for flot den 1055ér. Hvad fortæller det grønne lys, at Tape er valgt?

Neden under knapper og potmetre kan panelet vippes ud - ligesom på TR200. Dér er der en række knapper. Der kan man bla. vælge om man vil høre i stereo - og så lyser den grønne stereo lampe - Smart hva' . Når den ikke lyser, er det fordi man har valgt, at høre venstre i begge kanaler eller højre i begge kanaler. Eller selvfølgelig mono. Og der er flere endnu... - det er vel egentlig de samme som er på en TR2075 - som jeg lige husker det.....

Pas nu på Onkel Leon - at du ikke ligesom jeg - falder for TR10.. serien, frem for TR20.. serien .

Go' dag.   

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Roky: Flot billede af din far's TR2075 MkII Jeg har sagt det før, det svarer til at komme fra et hjem med klaver, det hjem du kommer fra

Din egen beskrivelse af TR2080 er som jeg selv har oplevet det. Jeg prøvede for nogle år siden en TR2080 her i privaten, henover en weekend. Jeg havde Tandberg Studio Monitor's som højttalere, og selvfølgelig TR2075. Og jeg synes altså også at TR2080 var 'for meget' i toppen. Og leverede slet ikke den bund, som min TR2075 gjorde (og gør) Men det var jo spændende at prøve, og helt vildt at ha' både TR2075 og TR2080 at veksle mellem Og du har endda alle tre indenfor rækkevidde

Lige for at runde TR2075 vs TR2080 af, så lyder TR2080 bragende godt....men jeg foretrækker personligt den 'gamle' lyd Og så betragtes TR2075 blandt kendere som havende for 'lys' lyd, i forhold til tidligere modeller i 1000-serien og Huldra 10.

redfox: Jeg er ganske enig, det er et pragteksemplar af en TR2055. Så billedet tåler en gentagelse:

Billedet er fra en ebay-auktion for nogle år siden

Tunghør: Det er godt nok en noget anderledes trafo der sidder i TR2055, end den runde der sidder i TR2075. Det kunne måske være årsagen til at TR2055 er ca et halvt kilo tungere, end f.eks TR2075
Og så må jeg ta' hatten af for at du 'shiner' kasserne op Men jeg begriber stadig ikke at delefiltrene skal 'ordnes'. Jeg har ikke tal på hvor mange sæt højttalere jeg selv har haft igennem systemet her. Men det er vel 15-20 sæt. Og jeg har stadig tilgode at 'ordne' delefiltre, 'just for the hell of it'

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

X-Ray. Hmmm.. syntes da også at der står stereo i den røde lampe.

Det kan da kun være nordmænd der er så skøre at give en valget mellem at høre venstre/venstre eller højre/højre :o) . Hvad
søren skal det gøre godt for?

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Tunghør: Det er godt nok en noget anderledes trafo der sidder i TR2055, end den runde der sidder i TR2075. Det kunne måske være årsagen til at TR2055 er ca et halvt kilo tungere, end f.eks TR2075  

Det er helt klart trafoen, der gør forskellen rent vægtmæssigt. Har klippet tekst ind med lidt facts! . Jeg tror vi rammer de 200000 "visninger" idag.....

Advantages of Toroidal Power TransformersToroidal Power Transformer

Toroidal transformers offer many advantages over standard laminated power transformers. Toroidals provide quiet, efficient operation with very low stray magnetic fields. Their small size and weight support a package that is easy to design into any application.

Min erfaring mht. udskiftning af kondensatorer i Tandbergs delefiltrer siger mig: Checker man værdierne på dem er komponenterne generelt skredet ret meget i værdi - mange gange til en højere værdi. Det kan på sigt få betydning for levetiden på især mellemtone og diskant højttalere - og de er noget sværere at opdrive end nogle nye kondensatorer. Så det er sådan lidt med "livrem og seler" - når jeg skifter ihvertfald .

Om man så skifter til lidt mere ædle typer eller bare helt almindelige typer - er en helt anden snak. Det er jo helt sikkert, at kommer man ud i plads problemer - så er det fordi man er gået den ædle vej. Det gjorde jeg også i mit første sæt - "man vil jo kun børnene det bedste" - i det andet sæt sidder der almindelige typer. De fylder så til gengæld kun det halve idag .   

Hilsen X-ray.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Ja, mareridtet er jo at man brænder en enhed af! 

Så jeg skifter altså også . Det er vel desuden også fordi det er en overkommelig opgave at overhale det filter - det er bare 4 kondensatorer der skal skiftes, og så kører de (syv-ni-tretten) 40 år mere uden pjat. Det bliver så det første Tandberg-apparat der ikke laver spilopper, her i huset

Jeg tror løsningen for mig må være at vælge en lidt mindre ædel kondensator til bassen, og så skal jeg nok få plads til det! Hvor har du købt de lidt mindre ædle 48 uf'ere X-ray?

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:
Hvor har du købt de lidt mindre ædle 48 uf'ere X-ray?

De hedder så 47µF/100V. Jeg vil helst ikke reklamere for en grossist herinde. Men skal du have nogle med - skal jeg dertil imorgen . De koster højst 10,- stykket - men du skal tage 5 af gangen. Så har du også til dit næste sæt .

Hilsen X-ray. 

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Fedt! Snup endelig 5 stykker med til mig!

-Så kan de snart blive spilleklare

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2011 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

X-Ray: Er det dig der har TL5020 i den blå avis?

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2011 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Her sidder jeg, stille og roligt med morgenkaffen, og så er det alligevel ved at ende helt galt, da jeg falder over denne Tandberg reiseradio   
Beskrivelsen af den lægger sig meget tæt op af min egen, som dog er en TP41. Og jeg har intet gjort ved min De har begge en AM-skala der står fast. Og hvad så, er der måske nogle der vil spørge Jo, tjek prisen... Jeg troede at det var en fejl, men han gider faktisk ikke at besvare bud på under 2500 kroner. Godt nok norske kroner, men alligevel...

Det er da en fair pris - når man ser, hvad sælger tager for denne her   .

Go' dag.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

X-ray: For dælen da, det er hvad jeg vil kalde en hyggelig pris Nu vil jeg ikke uploade billeder, da det ikke er Tandberg. Men jeg linker gerne til apparatet : ) Det er iøvrigt samme sælger. Gad vide hvad der foregå inde i hovedet på ham... Der er jo ikke noget specielt eller særligt ved hans gamle radioer, altså andet end prisen 'Mange nye dele' kan ikke retfærdiggøre de helt uhørte priser han kører med. Måske han bare har en høj timeløn

Du skrev længere oppe 'Jeg vil helst ikke reklamere for en grossist herinde'. Det skal du ikke holde dig tilbage med, synes jeg. Vi har ofte nævnt Brinck her, altså dengang de var til noget. Det er desværre slut, så vidt jeg kan vurdere Så vi er jo lidt afhængige af at andre vil dele deres viden Bare en opfordring

Der er en TR2055 på tysk ebay, med originale manualer og original emballage! Det er jo et godt tegn, da det betyder at der er blevet passet godt på den og den er blevet værdsat og sikkert hæget om Tjek den her!

Her er TR2055 med de nyere knapper:

(Øøøh, TR2055 findes åbenbart med to forskellige skalaer...? Jeg har lige tjekket, og det er ikke en skala fra TR2075)
Der er også forskel på skriftstørrelsen, efter navnet 'Tandberg'. På den herover er skriften stor, og på den nederste er skriften lille og samme størrelse som på TR2075. Det er godt nok nørdet, det her

Og den flotte sag med de 'gamle' knapper igen:

Tunghør: Din TR2055 er mage til den herover, også i skalaen

Det ér altså bare TOP-lækre sager!    

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2011 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok en lækker sag du linker til Tante! "Øjensynlig aldrig benyttet"  , dog så lidt selvmodsigende at den kommer fra medierummet på en skole? Det er sørme nogle flotte apparater de har indkøbt sig i sin tid! 

Det er rigtigt, min 2055 er magen til den sorte. Godt spottet at også skriften er forskellig - det har jeg altså heller aldrig lagt mærke til  . Der er åbenbart en del forskel på de to serier, måske også indeni?

-Det er da forøvrigt helt sort med den radio du linker til X-ray! Gad vide om der medfølger guld og diamanter til den pris?

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2011 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Så har T220 fået den sidste olie :o). Har valgt at stoppe inden den bliver for vammel og skinnende.

Som det ses, er flere af skruedimserne temmelig medtagede. Dog har jeg intet skruet på i denne radio, ej heller er der
sprøjtet noget WD40 i den Printet kunne godt trænge til en fransk vask og føn, da det er temmelig nikotinbefængt, men
jeg har dog valgt ikke at gå i gang med den proces i frygt for at ødelægge noget.

Den ødelagte skalapære lavede jeg bare. Det var bare den ene kappe der var røget af, så den fik noget loddetin og fungerer
fint igen.

Nu I skriver om forskellige skalaer i samme model, så tror jeg faktisk at skalaerne også er forskellige i den TR200 jeg gav
Seansmiler, og den han havde i forvejen.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2011 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Du skrev længere oppe 'Jeg vil helst ikke reklamere for en grossist herinde'. Det skal du ikke holde dig tilbage med, synes jeg. Vi har ofte nævnt Brinck her, altså dengang de var til noget. 

Ja og nej . Jeg vil nu undlade at gøre det alligevel - de har jo ikke umiddelbart et salg til private. Det ligger vel også lidt i ordet "grossist"

Tunghør: Dine kondensatore kan afhentes imorgen!

Hilsen X-ray. 

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Den er dæleme blevet flot, Onkel Leon! 

Sjovt med et billede uden tøj på - jeg har nemlig aldrig kigget indenfor i sådan een. Det ser næsten ud som om trafoen er todelt?! Måske en slags dual-mono af en art?

X-ray - det lyder godt med de kondensatorer! Jeg har fået klaret både nedslibning og oliering i dag, så de kan vist næsten nå at være oppe at spille i weekenden så
 Det kan godt være en rask cykeltur ville være en god ting i morgen, men det kan vi jo lige ta' over en pb!

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes