Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 06:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Nå, no kom jeg endelig hjem fra arbejde, og kan lave noget spændende, he he.

Her er så en update på min e Tandberg TCD-3014a problemer:

Jeg tog et 15-20 år gammelt Maxell UDI 90 minutters bånd, som var slettet på forhånd, og indspillede det på Tandbergen, uden at røre andet end azimuth jsutering.
Lydniveautest op til 0 db, og så indspille pladen, som er Katie Melua med "The Katie Melua collection".
Ved kontrollyt var der ingen kanalforskel, ingen niveauforskel, og ingen forværngning, samt intet diskanttab. MEN, der var tilsyneladende en smule større metervisning på afspilningen bagefter, end da jeg indspillede den??? Hmmm... MEN:

Viola, en klandgod optagelse, bortset fra to små dropouts, som jeg så er en smule krøl.
Det lyder simpelt hen smadder godt.

Jeg kan i den forbindelse nævne, at en Denon DRS-810 kassette, lyder fint, men er som en sodavand uden brus i forhold til spruldende chanpagne i forhold til tcd-3014a. Ydermere kan jeg sige, at et krøllet bånd er Denon DRS-810 ikke god til, da den slev kan finde på det med TDK MA-XG (Grrrr!). Tandberg'en er da ligeglad, den spiller bare videre, blot med et lille drop out, og det var bestemt ikke meget, og ret udramatisk.

Det gør min crombånd optagelse også, så nu er der bare tilbage, at justere til metalbånd. Det er åbernbart meget besværligt. Jeg vender tilbage med hvad jeg finder.

Nu er jeg snart i mål, og kan igen sidde og klappe i mine små hænder over min Tandberg, som bare spiller hamrende godt.
Optimismen er så småt ved at vende tilbage, og jeg mener nu, at jeg fuldstændigt kan udelukke døde eller skadede tonehoveder, forstærkerdele o.lign.Sagde jeg den spiller hamrende godt? Det må altså ligge i kalibreringen og meterne.

20 år gammel ferrobåndhilsen,
Redfox
ps: huskede jeg at nævne, at Tandberg TCD-3014a spiller tæske godt?
pps: når man kigger på et ReVox B215 og et Tandberg TCD-3014a løbeværk, lader de altså ikke hinanden noget at ønske.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Mht. den TR200 med højttalere, så har jeg forespurgt om forsendelse, og har efterhånden afventet svar i et stykke tid nu.

Alt det der kassettebåndsnak skyder lige en 25 år tilbage i tiden. Længe siden den slags bekymringer har plaget en. Dog
bliver der passet på den fine sag jeg fik af Tante i egen højeperson, den skal bruges i særlige lejligheder.

Til top Vis Onkel Leon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Onkel Leon

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hei Redfox.
Har ikke vært innom på en stund,så jeg har ikke sett siste rapporter før nå.

Det at du ikke får samme utslag på VU meterne ved avspilling,som ved innspilling er som det skal være. Se brugsanvisning her:
http://sportsbil.com/tandberg/tcd-3014-om.pdf

Om du ikke kommer til med el-spray inni potet,så må du finne en forlenger på sprayflasken.Da skal det gå an.
-Men nå kan det jo se ut til at du har funnet ut hva som var galt uansett
Mvh Rune

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

http://sportsbil.com/tandberg/
Her finner dere forresten svært mye av brosjyrer og skjema for en drøss Tandberg utstyr.
Bla.undertegnede er bidragsyter her,og registeret er åpent og fritt fram for å copy/paste hvor som helst.
Mvh Rune

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/radio-tandberg-huldra-9-k/id-
72483471/

For dem der gerne vil have en fin Huldra med Højttalere.

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

I øvrigt X-Ray, det er da morderligt pænt af dig at tænke på at tilfredsstille min Frue

"Tandbergtråden.. Vi gør alt for dig - og tilfredsstiller din kone mens du venter"

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Onkel Leon skrev:
I øvrigt X-Ray, det er da morderligt pænt af dig at tænke på at tilfredsstille min Frue

"Tandbergtråden.. Vi gør alt for dig - og tilfredsstiller din kone mens du venter"

Jamen - det manglede da' bare. Her i tråden spredes skam vidt .

Hilsen X-ray.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Onkel Leon skrev:

Mht. den TR200 med højttalere, så har jeg forespurgt om forsendelse, og har efterhånden afventet svar i et stykke tid nu.

Kom lige i tanke om - at jeg da' helt sikkert har en frisk stereo-dekoder liggende til din TR200, hvis det kun er den der er blevet "fejl"-justeret i - mon det er en løsning? Eller havde du givet den væk - Det havde du vistnok!

Det er ikke umuligt, at jeg har en TR1040 med presets - som du evt. kan låne. Kunne dog ikke lige hitte den på hylderne idag, for at se om det er den med presets. Jeg får det lige undersøgt. Den er jo sikkert nok i tråden et sted - men jeg er ikke så god til at søge!

Hilsen X-ray.    

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo lige været alle 255 sider igennem, og har skam set din 1040 (men kan altså heller ikke huske om den er med
presets, men det mener jeg), og vil meget gerne passe på den for dig i kort tid.

SeanSmiler fik min TR200, da jeg vist havde fået skruet så meget på det hele, at det kunne være ligemeget. Men den var pæn,
endda rigtig pæn syntes jeg, og så lød den faktisk godt! Den stakkels mand manglede dele til hans egen TR200, så bedre at
han får en TR200 som virker 100%, end vi er to der har en hver som halter.

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

X-Ray, nu landede du først i Tantetråden på side 167,5 :o)

Er det mon den her fra side 214 og 217, så er der presets:

www.hifi4all.dk/forum/uploads/Xray/2008-
09-17_110725_170908-2.jpg

Jeg får langsomt men sikkert lange n..... af at sætte links ind her, nu har jeg brugt et kvarter på at prøve, men får fejl hver
gang

Her er et andet billede af den, så må der cut´n pastes: http://www.hifi4all.dk/forum/uploads/TanteBerg/2008-10-
02_155125_2008-10-02_152912_LouBP-1.jpg

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2011 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Så kræver jeg ros Tante.. Lamperne i mit skalameter og tuningsmeter blinkede så man skulle tro det var et juletræ, så ud røg
metrene igen. Men denne gang var jeg heldig, for det ene lille print med pæren på røg ud af huset. Jeg havde aldrig gættet at
den sad der, troede den kom ind bagfra (pæren altså) :o).

Så jeg fandt ud af, at de pærer jeg bruger til bilernes instrumentbelysning kunne bruges hvis jeg rettede benene ud. Så de er
nu loddet på, og der er fint lys i TR220´s metre igen, men hold da op hvor den stadig brummer når den har kørt bare 5
minutter.

Dog skal jeg ud og finde en skalapære et sted, den ene røg i går.

Nu får den lov at køre til X-Ray henter vores fangst på Fyn, så er der dømt TR200 i det lille hjem igen, og Fruen bliver sååå
glad!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Onkel Leon: Du får ros, både for at du går på med krum hals, men også for at du har slæbt dig igennem samtlige 255 sider her i tråden. Respekt!!
Jeg må ta' hatten af
Du nævnte Tandberg TP41(en dejlig reiseradio). Jeg havde næsten glemt min...og nu har jeg fundet den frem. Min mor har en mage til. Af den simple grund, at den, som en af de få, kan hive Radio Karen ind med et godt signal

Selvfølgelig er den 101 cm lange antenne intakt, både på min, og på min mors Batteri-rummet er 'spotless clean', og altså helt uden antydning af at der har været batterisyre ude i rummet. En meget flot og vellydende radio. Som de fleste andre, der har sådan en, så har hverken jeg eller min mor batteri-eleminator. Og har aldrig haft det, desværre. Men den skal bare ha' 6 batterier, størrelse 'D', så spiller den Iøvrigt kommer der lys i skalaen, når man trykker volume-knappen(fjederbelastet) ned. Genialt!
Min egen TP41 skal dog i cirkulation igen. Jeg er ved at minimere bohave, og det der ikke bruges, må altså videre til værdigt trængende.

Dengang kunne man få et 'agregat'(også fra Tandberg) som man satte i sin bil, og den passede Tandberg TP41 lige ned i stikkene på, og voila! Så havde man en auto-radio. Der kan iøvrigt sættes båndoptager/pladespiller til den samt ekstern hoyttaler. Ligemeget hvad, så havde Tandberg altid tænkt på det hele, og lidt til

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Den er for sød den bette radio. Den vil pynte i et hvert hjem. Det er noget andet end det skrammel man køber i dag, ingen tvivl
om det.

blabla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej!

Også jeg har TP 41 og TP43. Sidstnævnte er magen til TP41 Men forsynet med netdel. Så det er den i skal have fat på hvis i ikke vil bruge de dyre batterier.

Børge

Til top Vis blabla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blabla

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hey en bil med stereoanlæg! Nå, kun een højtaler, men det kompenseres der vist rigeligt for ved at have en pladespiller! Min bil er vist for hård i fjedrene til det. Men sejt er det! DÈT vil jeg gerne se et billede af!!!

Min mormors gamle Beolit spiller fiiint i garagen. Ikke en tandberg, men stadig en rigtig god radio.

Redfox

Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

blabla: Tak for tippet Jeg skal dog ikke ud og støve en TP43 op. Jeg har rigelig radio i min TR2075 og Fasett'er i hhv stue og køkken
redfox: Jeg kan ikke umiddelbart finde et billede af herlighederne monteret i en bil. Men den er altså go' nok

Jeg nyder dette track i øjeblikket. Frank Sinatra er samplet indover: Hiphip Chinchin Lækker musik på Tandberg

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jamen nu det er Sct. Patricks day, så må det da være tid til Simple Minds og Belfast Child.. Flot nummer.

Ved de er skotske, men Belfast ligger jo i Irland

http://www.youtube.com/watch?v=f6ohaL6y_vQ

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Nu må jeg liiiige løfte en 'advarende' pegefinger.... Denne tråd handler om alt hvad vi har med at gøre i det daglige udi Tandberg's fantastiske grejer, og det er jo ikke så lidt Det er dét som det handler om her, og faktisk kun det. Jeg har selv en anden ret altoverskyggende interesse, som jeg sagtens kunne udbrede mig om, men det gør jeg ikke, for det har ikke noget med Tandberg at gøre. Jeg vil lade dette indlæg være en lille guideline, og måske især til de nyere brugere. Vi er klar på sjov og ballade, ingen tvivl. Så længe det er relateret til Tandberg(også selvom det er perifert, til tider, medgivet).
Og lige så vigtigt; denne tråd er en 'billede-tråd', så husk at uploade billeder, bare engang imellem Det er ikke alle, som læser med her, der nødvendigvis ved hvad vi taler indforstået om
Skulle man have noget på hjerte som intet har med Tandberg at gøre, så send en 'privat besked', tak(ikke nødvendigvis til undertegnede )

Således oplyst, tilbage til emnet:

seansmiller skrev:

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Sorry Tante, men du startede nu selv med Old Frankie boy.. Pegefinger taget til efterretning (kan godt se hvor vi ville havne
hvis vi alle skulle udbrede vores ynglingsmusik)

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2011 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Øj manner, en Tandberg rejseradio har jeg tit og mangen en gang ønsket mig. Jeg kunne godt fristes, hvis ikke du allerede
har
en køber på hånden

Her et billede fra gemmerne. Hvis man har sådan et par basser er det ikke nødvendigt med radiator (100 Watt tomgang pr.
stk
målte jeg dem til)

Kraft eller ej, - Den trofaste supermodel TR2080 fra 1978 havde bedre tag i de MEGET tungtdrevne IMF også fra 1978, eller
lige deromkring

Fuld knald på skalalyset - Jeg foretrækker dog "Light Dim" til hverdag - Har stadigvæk synet i behold
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes