Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 12:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige sige, at jeg ikke vil anbefale sprit til den slags, da det efterlader en fedtet hinde (prøv at pudse en kameralinse med
det og se hvad der sker. Derimod er rensbenzin et godt alternativ til isopropylalkohol.. Jeg bruger det ofte på mit job, og har
ikke været ude for at det har ødelagt noget, men kan selvfølgelig ikke lægge hovedet på blokken hvad din båndoptager angår.

Redfox: Pas lige på... Jeg er en af dem der nyder at skyde ræve!

X-Ray: Tusind tak det lyder næsten for godt til at være sandt!

Tanteeeeeeeee!!!! Har du engang fået en stor kondensator til TR220 af x-ray, og vil du meget gerne af med den?
Til top Vis Onkel Leon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Onkel Leon

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2011 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Så lige en servicemeddelelse til dem der har fået penge tilbage i skat:

Har du fået mange penge så kig her:
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/10491967

Har du fået ikke så mange penge så kig her:
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/10251530
Eller her:
http://www.dba.dk/hoejtaler-tandberg-tl-2510/id-72111160/

Til sidst til dem der må samle flasker :o) :
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/radio/annonce/10411783

Ved ikke hvorfor man ikke kan klikke på de links, men så må I kopiere og sætte ind.

Over and out!

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Marts 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle Tandbergnørder!
Her er så en lille update på mit tcd-3014a problem:

Nu har jeg renset forsigtigt, og derefter prøvet at kalibrere et sprit nyt TDK MA-XG 90 min bånd.
Det kunne jeg ikke tilfredsstillende, og jeg kom længere og længere ud i yderpositionerne med alle potmetrene.

Derfor besluttede jeg følgende: At stille alle 4 potmetre (2 til bias current, 2 til record current) til midterpositioneni deres fulde bevægelighed.
Derefter optog jeg Katie Melua med The closest thing to crazy (meget passende), og her efter lyttede jeg til optagelsen.
Der var ingen overstyring som jeg tidligere har erfaret med kalibrerede bånd (som jo altså ikke lykkedes).
Der var en meget lille kanalforskel TIL VENSTRE.
Metrene udstyrede ikke så meget som jeg optog med. Jeg optog til maks 0 db, og ved afspilning, viste de maks -2 db.

Dette burde fortælle mig, at justering af optagestrømmen (record current) både i højre og venstre kanal var ude af justering.
Før var den for høj i højre kanal, og nu en lille bitte smule i venstre.

Problemet er her, at når man kalibrerer, skal man ved hjælp ad to testtoner 15 Khz og 315 hz, indstille record current for højre og venstre kanal, til det samme, og til det samme for bias i højre og venstre kanal, alle til 0 db.

Det er lige præcis dette jeg ikke kan, da metrene viser lidt forskelligt når maskinen er slukket, og når den er tændt, er der stadig denne forskel.
Metrene er ikke som hos ReVox med indbygget lampe (jeg tog låget af maskinen). De er af Tandberg monteret et stykke bagved urene, og vil efter min mening ikke påvirke så meget, som hos ReVox, men hvad ved jeg.

Altså kan man sige, at nu er min situation således, at jeg har stillet alle 4 potmetre til ca. midterstilling på gefühl, og derved opnået at se, at min record current er lidt lavere sat end bias, både for venstre og højre kanal, og med en smule overvægt i venstre kanal.

Jeg har derved også set, at for at indspillestyrken også skal være den samme som afspillesignalets styrke, (da det er peakmetre, som viser det reelle signal, efter indspildningen), skal både record current og bias current, være helt den samme, og dette gælder jo så også for både venstre og højre kanal.

Derved tror jeg, at jeg er kommet en smile nærmere, idet jeg nu kan sige, at jeg ikke har et kanalproblem på tonehovederne, men et meterproblem, eller elektronisk problem, muligvis relateret hertil.

Jeg skal dog ikke udelukke tonehovedproblemer, da jeg jo som sagt ikke kan udstyre den ene kanal, højre, til 0 db ved 15 Khz. Mærkeligt nok, da det ellers er højre kanals meter, som viser højere end venstre kanal, ved indspilning og afspilning og ved slukket maskine.

Okay, lang snak, men giver dette nogen mening for jer hærdede Tandberg- og bånd-nørder?

Alle gode råd og kommentarer modtages meget gerne.
okay, nu står den på lidt actionfilm ;)

Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej onkel Leon,
Hmm, jeg dukker mig, men er der ikke sæson for ræve?

Min bror er også skydegal og går på jagt. Jeg selv skyder dog kun efter skiver, og de rammer ret godt!

M.h.t. sprit, så er det taget til efterretning.

Redfox, nu lavtflyvende

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

I min jagt på gratis ting, efter at have modtaget en monster ekstra regning på varme, faldt jeg over disse, men opdager til min
skræk at det befinder sig i Broby på Fyn.... PIS!

Der er et par pladespillere mere, men skynd jer hvis I vil have noget af det, han truer med genbrugsstationen.

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/1003 2999?bigimages=1#map

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Redfox: Jeg skyder skam også på skiver, men kun for at holde mig i træning, så jeg rammer dyrene ordentligt i første skud

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2011 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Update på tcd-3014a problemer med kalibrering.

Jeg har nu lavet samme optagelse på et sprit nyt BASF CM II bånd, i dets respektive båndposition. Indstillet azimuth og derefter justeret en anelse på record current på venstre kanal.
Viola, en god optagelse, som er udstyret korrekt og som ikke forvrænger.
Venstre meter viser en lille smule mindre end højre, men det gør de også i slukket tilstand, og optagelsen lyder fint.

Jeg mener nu, at jeg er kommet et stykke nærmere en ordentlig optagelseskvalitet på tcd-3014a.

I morgen vil jeg tilnærme mig det samme med metalbånd, håber jeg.
Jeg har endnu ikke prøvet med ferro bånd, men måske i morgen.
Mere følger, da jeg mener, at det er på tide, at der bliver skrevet om denne kassettemaskine, da dem der har een, ikke har skrevet noget om dette, ej heller er det særligt godt forklaret i manualen.

Redfox

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 15 Marts 2011 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
Hej alle Tandbergnørder!
Her er så en lille update på mit tcd-3014a problem:

Nu har jeg renset forsigtigt, og derefter prøvet at kalibrere et sprit nyt TDK MA-XG 90 min bånd.
Det kunne jeg ikke tilfredsstillende, og jeg kom længere og længere ud i yderpositionerne med alle potmetrene.

Derfor besluttede jeg følgende: At stille alle 4 potmetre (2 til bias current, 2 til record current) til midterpositioneni deres fulde bevægelighed.
Derefter optog jeg Katie Melua med The closest thing to crazy (meget passende), og her efter lyttede jeg til optagelsen.
Der var ingen overstyring som jeg tidligere har erfaret med kalibrerede bånd (som jo altså ikke lykkedes).
Der var en meget lille kanalforskel TIL VENSTRE.
Metrene udstyrede ikke så meget som jeg optog med. Jeg optog til maks 0 db, og ved afspilning, viste de maks -2 db.

Dette burde fortælle mig, at justering af optagestrømmen (record current) både i højre og venstre kanal var ude af justering.
Før var den for høj i højre kanal, og nu en lille bitte smule i venstre.

Problemet er her, at når man kalibrerer, skal man ved hjælp ad to testtoner 15 Khz og 315 hz, indstille record current for højre og venstre kanal, til det samme, og til det samme for bias i højre og venstre kanal, alle til 0 db.

Det er lige præcis dette jeg ikke kan, da metrene viser lidt forskelligt når maskinen er slukket, og når den er tændt, er der stadig denne forskel.
Metrene er ikke som hos ReVox med indbygget lampe (jeg tog låget af maskinen). De er af Tandberg monteret et stykke bagved urene, og vil efter min mening ikke påvirke så meget, som hos ReVox, men hvad ved jeg.

Altså kan man sige, at nu er min situation således, at jeg har stillet alle 4 potmetre til ca. midterstilling på gefühl, og derved opnået at se, at min record current er lidt lavere sat end bias, både for venstre og højre kanal, og med en smule overvægt i venstre kanal.

Jeg har derved også set, at for at indspillestyrken også skal være den samme som afspillesignalets styrke, (da det er peakmetre, som viser det reelle signal, efter indspildningen), skal både record current og bias current, være helt den samme, og dette gælder jo så også for både venstre og højre kanal.

Derved tror jeg, at jeg er kommet en smile nærmere, idet jeg nu kan sige, at jeg ikke har et kanalproblem på tonehovederne, men et meterproblem, eller elektronisk problem, muligvis relateret hertil.

Jeg skal dog ikke udelukke tonehovedproblemer, da jeg jo som sagt ikke kan udstyre den ene kanal, højre, til 0 db ved 15 Khz. Mærkeligt nok, da det ellers er højre kanals meter, som viser højere end venstre kanal, ved indspilning og afspilning og ved slukket maskine.

Okay, lang snak, men giver dette nogen mening for jer hærdede Tandberg- og bånd-nørder?

Alle gode råd og kommentarer modtages meget gerne.
okay, nu står den på lidt actionfilm ;)

Redfox

Bare en liten erfaring. Den knappen der du velger inngang/tape/azimuthjustering ,har det med å gå full av støv.Dette er et velkjent problem på disse spillerne. Potet er såpass åpent på innsiden at det er mulig å komme til med el-spray.Se til at du får rensevæsken inn i potet,og ikke spill noget!! (om mulig) Vri potet fram og tilbake mange ganger etter at væsken har fått virke en stund.
Om dette hjelper,så kan likevel problemet komme tilbake senere. Du KAN også forsøke med en god el-olje i potet til slutt,men da må du virkelig være forsiktig med doseringen! I midlertid kan det hjelpe på at problemet ikke kommer tilbake på lang tid.
Mvh Rune

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Marts 2011 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

redfox: Godt arbejde, indtil videre Det var da en utrolig højr*vet melding du fik af ham 'reparatøren' Det havde klædt ham at indrømme at hans evner trods alt ikke rækker til ædle, norske klenodier. Inferiør, min bare....!
Jeg havde manualen engang til min TCD300, og der stod at hovederne skulle renses med rense benzin på en vatpind. Om det gælder for TCD3014 også, tør jeg ikke svare på.
Med hensyn til finjustering på fronten, så startede det med TCD440. TCD420 er som alle dens forgængere, altså uden de 6 huller på fronten.Her er TCD440 i hhv alu og sort:

Jeg tror ulfsn har en pointe med den båndvælger

Onkel Leon: Skalasnoren løber på bagkanten af det røde stykke plastik der vender ind mod elektronikken. Jeg kan ikke huske om der er en slids i selve det røde plastik Jeg husker at fjederen og altså samlingen af skalasnoren, løb under og bagved skalaen....Jeg tror altså at du skal ha' både top og bund af TR220, for at kunne gøre det.
Med hensyn til at linke,så brug den runde pil(4'rde knap fra venstre ovenover feltet du skriver indlæg i).

NGHNGH: Jeg kender et par af de apparater du nævner. Jeg har selv det du kalder 'Tandberg HI FI FM'. Den hedder retteligt 'Tuner-Amplifier HIFI FM' Den spillede en hel weekened her for nyligt. Jeg tror dog at der noget med den, for der er alt for meget bas i den, selv med bassen skruet på minimum. Den spillede på et sæt Hifi System 20 og et sæt TL1210. Problemet med bassen var konstant, hvadenten den spillede på et eller to sæt højttalere.

Og så har jeg en TCD300, som spiller over al forventning, til trods for at den snart er 40 år gammel Så jeg har hvad jeg skal bruge, mht båndoptager.

Har lige kigget på Norsk Radiohistorisk Forening   Der er forårsauktion. Se lige denne herlige lille sag. En 'Tandberg Ext. Loudspeaker 16. Kjøkkenhøyt'. :

Småt men godt, er jeg sikker på

X-ray: Nå, jeg kunne ikke lige huske hvor jeg havde den TR220 fra. Så den er fra dig Den er som sagt i Onkel Leon's varetægt nu, så jeg har ikke noget der passer i sådan en

Tanteeeeeeeee!!!! Har du engang fået en stor kondensator til TR220 af x-ray, og vil du meget gerne af med den? spørger du, Onkel Leon... og jeg må desværre sige ja, og nej. Den 'lyt' loddede jeg i en værdigt trængende Huldra 10, som herefter er udlånt, da jeg kunne konstatere at det virkede Så desværre, jeg har ikke noget du kan bruge

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2011 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej Ulfsn,
Jammen det må prøves.
Jeg vender tilbage.

Tante Berg,
Det er dog en helt utrolig lækker model den tcd-440a i sort. Gad vide, om den har samme metre som tcd-3014a?
Super lækker spille.

Redfox

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Marts 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hej Tante.

Det ser stadig skide hyggeligt ud, godt du endte med at blive her. Det er alligevel lidt hyggeligere.

Ikke fordi det interesserer.... men hvem pokker er Apple?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Hej Rune,
Jeg har prøvet at komme lidt kontaktrens i knappen, dog uden at afskille den del af maskinen, for det ser ud som om, at man skal have flere printkort ud, for at kunne komme til knappen. Det må blive næste skridt.
Spørgsmål: vil støv i denne knap, få tonegeneratoren til at svinge, og være ustabil, på for eksempel 15 Khz testtonen?

Jeg har prøvet at kalibrere til metalbånd her til aften, men det er ikke lykkedes rigtigt. Det gik sådan her:
Jeg stiller azimuth til så høj men samtidig stabil værdi, som muligt. Dette er ikke ensbetydende med at de udstyres til 0 db på skal'erne, men lidt under, netop for, at de også skal være stabile, det vil sige, svinge så lidt frem og tilbage, som muligt.

Dernæst over på 15 Khz testtone. Urene svinger noget i det, og er ikke på 0 db.

Over på 315 hx. Urene er helt stabile, men ikke på 0 db.

Herefter sætter jeg alle 4 trimpotmetre til midterposition, og da det tidligere ikke gav nogen mening at udstyre til 0 db på urene, trimmer jeg lidt på record current, derefter optager jeg, og bruger medhør, så jeg kan høre, om det er samme lydniveau, hvilket det ikke er. Lidt mere på record current, og så er den der.

Over på 315 Khz. Urene er ude af trit, og viser ikke 0 db. Jeg trimmer en smule på bias current, oglytter igen frem via en optagelse af musik.

Tilbage til 315 hx. Urene har nu ændret visning, så de står et andet sted.

Således går jeg små bitte skridt frem og tilbage, uden at holde mig til urene, dog sørger jeg for, at de aldrig viser over 0 db på noget tidspunkt, hverken ved 15 Khz, 315 hz, eller ved optagelse.

Herefter er lydniveau og diskantindhold ca. ligesom ved den indgående liniesignal, det vil sige den cd jeg optager fra, og som er direkte forbundet til tcd-3014a. Ingen forstærker indkoblet her.

Problemet er bare, at jeg ved afspilning, ikke har det samme niveau, som ved indspilning på urene.???

Et andet problem er at hvis jeg stiller optagelsen til samme niveau som ved monitor signalet (det indgående signal fra cd), begynder optagelsen at forvrænge.

Hvis jeg skruer lidt ned for signalet, viser urene stadig mindre, men optagelsen forvrænger mindre???

Hvad er relationen mellem bias, og record current ? Og hvad er ralationen mellem disse og azimuth?

Pyha, det er svært at ramme.

M.v.h.
Redfox

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Zakken: Tak, og jeg er helt enig. Det er noget hyggeligere her Jeg har alle dage været af den holdning, at tråden sagtens kan bære ALT vedrørende Tandberg. Det er også derfor at den lever endnu, og har det godt Ovre på den anden side kom jeg kun lige igang, og straks var der tale om at det hele skulle splittes i mange forskellige tråde. Ikke på vilkår! De fleste(i hvert fald her på sitet) kan godt selv navigere i tråden, og ellers hjælper jeg gerne

Onkel Leon: Du skrev at du nu har tygget dig igennem de første 100 sider. Hatten af! Der er som sagt ikke læsetvang. Du får herfra

Redfox: Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men det ved du vist allerede. Jeg kan kun sige: 'been there, done that'.... Jeg skruede i det uendelige, og slæbte den til rep i det uendelige. Det er over 20 år siden, men jeg husker det som var det igår. Dog skal jeg lige ha' med, at når det rent faktisk lykkedes at optage et godt bånd, så lød det ALTID bedre end kilden Så jeg vil godt tro at man er glad for sådan en TCD3014 når den bare spiller Og du må aldrig bare smide den ud! Der er købere til dem, selvom de ikke er tip-top iorden

Jeg har eksperimenteret med mit kamera, og nu har jeg fundet ud af det Nu kan man faktisk se støvkornene på apparatet

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Jamen man kan jo dårligt være bekendt at spørge om noget før man har været kompendiet igennem Tror jeg mangler 50
sider nu, ret morsom læsning ind imellem. Men skam også lærerigt!

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Onkel Leon skrev:
X-Ray: Tusind tak det lyder næsten for godt til at være sandt!

Jeg har fundet en kondensator - som du vil kunne bruge. Den har den rigtige størrelse men andre specs. - det vil gå alligevel! Jeg håber så, at du kan afhente den!

Jeg må dog indrømme, at jeg tvivler på at den vil afhjælpe din fejl. Har du efterset, om der måske skulle være lodninger - i strømforsyningen ved kondensatorer - der er løse. Eller evt. i udgangene ved udgangstransistorer. Hvordan med lyset i lampen i strømforsyningen - hvor meget lys er der i den?

Go' dag.    

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Øh X-Ray nej det har jeg ikke tjekket, er ikke lige min spidskompetence.

Jeg vil meget gerne hente den kondensator hos dig, og vil da også gerne tage min ven ved navn TR220 med, sammen med
dens venner Slots Classic

HVis du mener den lille pære på bundprintet ved strømforsyningen, så mener jeg at der er svagt lys i den.

Du siger bare tid og sted, så er jeg der på en studs!

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Onkel Leon: Set i lyset af dit indlæg - lagt sammen med det du skriver i din PM - er det så ikke bedre at vi leder efter en TR-200 til dig istedet. Så får du tilfredsstillet konen - i samme hug.....

Altså en pæn TR-200 i rimelig stand kosmetisk - som jeg så får frisket lidt op - og alle er glade . For du får altså ikke min......200 eller 2075 .

Hilsen X-ray.

EDIT: Hva' med den her TR200? Jeg vil meget gerne aftage højttalerne! 

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Ork den annonce har jeg svaret på da den kom på, men nu bor radioen på Fyn og jeg på Sjælland

Jow da, selvfølgelig er den optimale løsning, men både og altså.. En TR200 til køkken/alrum, og en TR2075 i stuen, det er et
ønske der skal og må opfyldes i år, og helst inden et par mdr. er jo indehaver af danmarks største tålmodighed :o)

Jeg havde lige låget af 220 igen for at kigge på pæren. Den lyser sårn middelt, og når man dapper lidt på den kan det høres i
højttalerne. Prøvede at rokke ved div. kondensatorer osv mens den var tændt uden at kunne høre nogen effekt.

Men pt. en Tandberg status her i huset. Et stk. velspillende fin SS12, et par rigtig vellydende HIFI-SYSTEM 19 i palisander
tror
jeg, og så den drilske TR200, som brummer og gør sig til, og til sidst den TDC 320 som jeg sammen med det andet arvede
fra
tanten.

Så har jeg pløjet samtlige 254 sider i tråden igennem.. Gad hvide hvor mange gange i alt Tanten har flashet sin TR2075

Onkel Leon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ikke nogle af jer Tandberg tosser der skal have den gamle spolefætter med rød i, som jeg linker til længere
oppe på siden.? Den er da for lækker/sød.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

EDIT: Hva' med den her TR200? Jeg vil meget gerne aftage højttalerne! 

Orv, det var ellers et godt tilbud! Den ser flot ud, den TR200, og nogle dejlige højtalere

Det er forøvrigt også en sjov lille sag du linker til Tante - den lille køkkenhøjttaler 
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes