Forfatter |
|
Onkel Leon Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en opdatering af min behovsanalyse
Lamperne i de små metre i TR220 begyndte at lyse af sig selv her sidst på dagen, efter at radioen har været tændt hele dagen.
Lamper til SS12 er bestilt på Ebay efter Tantes anvisniger, så nu mangler jeg bare dette:
1: TR200 spiller ikke stereo, og kanalerne står ikke helt skarpt på skalaen.. HJÆLP!
2: Skalatråd til TR220 mangler, og montering af samme overgår mine evner.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er godtnok bette. Er to af de fire ledninger der er lodet på hvert lille meter så til lampen? Kan godt være at det er et lidt
for dumt spørgsmål, men hvad søren, I er nok vandt til spørgejørgener
Den ser bare godt ud den 2075 Tante..!!
Har i øvrigt set Fasett højttalerne på DBA til 650 kr. for et sæt, men først vil jeg have en TR2075
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Yello er en ny ting for mig, og jeg er sikker på at jeg kommer til at høre meget mere til dem i fremtiden. Ligenu sidder jeg
og savner mine gamle Pink Floyd Lpér lidt
Ham animal er slet ikke så tosset
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiler: På det der billede af din TR200 er der noget rødt der lyser melem centermeteret og den store skala. Er der
stereolampen? På min TR200 sidder stereolampen i den store skala i midten.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon skrev:
Seansmiler: På det der billede af din TR200 er der noget rødt der lyser melem centermeteret og den store skala. Er der
stereolampen? På min TR200 sidder stereolampen i den store skala i midten. |
|
|
Ja det er stereolampen imellem tuningmeteret og FM skalaen. Her er et tydeligere billede:  Og så fik jeg flyttet de to nye kondensatorer om på "de billige rækker"  Det var absolut ingen skade til, heller ikke selvom de to gamle "udglattere" igen røg tilbage på deres pladser indtil de to nye kommer med posten. X-ray: tak for din hurtige reaktion.   Desværre har bas-potmeteret det ikke ret godt i min TR200, så jeg skal på jagt efter et donorapparat, så jeg kan få det skiftet ud. Og tuningmeteret er desværre stået af for noget tid siden, efter at have kørt on/off i den tid jeg har haft receiveren. Tuningmeteret er selvfølgelig en feature som kan undværes, men det ville da være rart at vide, at stationerne er indstillet optimalt. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig lige sove på det, men jeg tror godt at jeg vil forære dig min TR200. Du kan så selv vælge om du vil bruge den som
donorapparat, eller få den til at virke optimalt. Det eneste der umiddelbart er galt er, at efter jeg fik rodet ved de forskellige
tunerindstillingsdimser, så ligger stationerne ikke helt skarpt hvor de skal på skalaen, og den spiller ikke stereo. Til gengæld er
den rasende flot i det mørke træ, og alt andet virker rigtig fint!
Men lad mig lige sove på det til i morgen
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon skrev:
Lad mig lige sove på det, men jeg tror godt at jeg vil forære dig min TR200. Du kan så selv vælge om du vil bruge den som
donorapparat, eller få den til at virke optimalt. Det eneste der umiddelbart er galt er, at efter jeg fik rodet ved de forskellige
tunerindstillingsdimser, så ligger stationerne ikke helt skarpt hvor de skal på skalaen, og den spiller ikke stereo. Til gengæld er
den rasende flot i det mørke træ, og alt andet virker rigtig fint!
Men lad mig lige sove på det til i morgen  |
|
|
Onkel Leon, det er umådeligt pænt af dig, og jeg vil naturligvis tage imod tilbudet med kyshånd hvis du vælger at donere den til mig.  Men overvej det nu godt og grundigt... der er ingen grund til forhastede beslutninger. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Det ser godt ud, Seansmiller! 
Og så kan jeg også bidrage med et billede til tråden:

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et sæt hifisystem 15!
|
|
|
I lige måde Tunghør.  Det ser jo også lækkert ud det der med det nye rack og højttalere.  Jeg glæder mig til at lægge ører til det, og jeg håber sq også at du kommer i mål med din Huldra. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiler: Til din info kan siges, at de to bageste kondensatorer i min TR200 ikke er lige store rent fysisk, så den ene er
åbenbart blevet skiftet engang, derimod ligner de to udglattere foran dine guldkondensatorer til en forveksling.
Jeg har tænkt lidt videre, og er jo halv jyde, så her er mit forslag. Hvis du kan finde ud af at lave snortræk på en TR220, kan
vi så ikke lave en lille tjenestehandel. Du skifter snoren som jeg selvfølgelig betaler, og du overtager min TR200 som tak for
hjælpen?!
Så lige et spørgsmål. Er vi alle enige om, at en hjemmegjort balanceret antenne skal fodres med et af de gamle flade
antennestik med to ben på, og så ind i 300 ohms indgangen, og at det moderne runde antennestik kun er til
fællesantenne/tagantenne, og er på 75 ohm.?
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon: Hvor meget jeg end gerne ville hjælpe dig med at skifte det snoretræk i din TR220, så har jeg desværre ingen, eller rettere sagt, kun dårlig erfaring med det. Jeg prøvede engang at reparere et snoretræk på en receiver, og det blev noget værre klamphuggeri. Ikke anbefalelsesværdigt.  Så det ville være at gøre regning uden vært, at overlade det til mig.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2011 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skidt med det, og adressen er rettet til dig og ikke tunghør. TR200 er din.
TR220 fra santa berg spøger for tiden. Den er begyndt at brumme let i højttalerne, og efter lidt tid giver den et lille bum som
når man tænder radioen, så forsvinder lyden i begge kanaler, og signalnålen, som fungerer som skala når jeg kører preset
kanaler går i nul.. Meget mystisk. slukker jeg så radioen gentager seancen sig kort tid efter.. Håber ikke den er klar til de evige
elektronikjagtmarker
Nogle gode ideer til et fumlefingret fjols som jeg?
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lige straks jubilæum med tråden!  Ja, det er fedt omsider at ha' Hifi System 15'ere! I må endelig komme og høre dem - helst en dag underboerne ikke er hjemme Det var forøvrigt noget af et lykketræf at finde et rack til sagerne. Det er åbenbart specialbygget i Singapore, og derefter hjembragt til Danmark. Sådan en lille huldra 10 skal jo ha' et rigtigt herre-rack, før den kan være der!  . Sådan een passer jo ikke i det småtteri de sælger i dag Og jeg ved at du er en stor fan af skråvægge, Tante - så du vil helt sikkert synes godt om min nye lejlighed. Mere skråt bliver det næppe - husk at dukke hovedet!  Onkel Leon. der er desværre tit lidt halløj med de gamle sager. De er jo ikke helt nye længere, så mange af dem trænger til en overhaling. En ting er at det er fed lyd når det kører, men det er desværre ikke altid tilfældet. Skift du bare den skalasnor selv - jeg er sikker på at du kan gøre det lige så godt som os andre! Hvis du vil ha' den fede gamle lyd, så følger der lidt gør det selv arbejde med, før eller siden  På en knap så munter note, så er Kjell B gået bort. Sikke meget i hvert fald jeg, har lært om Tandberg af ham. Du vil blive savnet Kjell B! -Hvil i fred.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en Animal mere  -God Damn, Charlie Rich kan spille trommer! Det er vist den vi plejer at se ude hos dig Tante http://www.youtube.com/watch?v=n_BmeBfV-O4
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon: Det er altid umuligt at få en 100% status på et gammelt apparat, før det har stået og spillet i en rum tid. Der vil melde sig nogle større eller mindre fejl, som det hele bliver varmet igennem. Nogle af dem forsvinder igen, mens andre bliver værre og værre. Motion af samtlige knapper er et godt sted at starte  Især trykknapperne kan være drilske. Men ellers er det bare at gå på med krum hals og få lokaliseret fejlen og få det fikset. Helst ved egen hjælp  Tro mig, vi er mange lægfolk der har været der hvor du er lige nu  Du må fryde dig over at du indtil videre ikke har skullet for dybt i lommerne
Seansmiller: Det er et fantastisk billede du har uploadet ovenfor  Meget pikant at få et kig ind til de mest intime detaljer
Tunghør: Ja, skråvægge er bare iorden. det hygger, gør det  Og erfaringsmæssigt giver det go' lyd, uagtet hvad andre påstår  Og du har fået dig et rack der kommer fra Singapore. Det er godt nok vildt at fragte sådan et halvvejs kloden rundt
Iøvrigt en trist melding om Kjell B's bortgang. Jeg håber at han får sig en go' sludder med Vebjørn Tandberg deroppe!
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg har intet imod at skrue og pille selv, jeg skal blot have et hint om hvad søren det er der skal skrues og pilles ved når
den opfører sig som den gør nu..!
Jeg er fuldt ud klar over at de gamle sager skal løbes igang, og kan være lidt trange at få gang i.
Seanamiler: Du smider bare en PM, så du kan få min TR200.. Din bliver smuk med det fine mørke træ!
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Vi snakkede lidt Clapton.. Prøv at få fat i Journeyman, skæring nummer 5 "Hard Times", og så skru op til klokken 11-12
stykker.. Uha det lyder godt!
|
Til top |
|
|