Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Onkel Leon Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i øvrigt lavet lokalradio i omkring 10 år i Korsør, men stoppede for omkring 6 år siden
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2011 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har da godt med sendetid. Jeg må prøve om jeg kan hive dem ind i sildekassen her oppe nord på
|
Til top |
|
|
blabla Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
blabla Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Glemte lige en advarsel i forbindelse med smøring af elektronik komponenter.
Brug endelig ikke silicone under nogen form. Silicone er isolerende, så da vil man først få problemer ved anvendelse af dette.
Det er jo ikke tilfældigt at Håndcream indeholdende silicone er total forbudt hvor der produceres elektronik.
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så fik jeg besøgt julemandens værksted i dag, og sikke gaver der kom med hjem.
Jeg er blevet en TR220, en Sølv Super 12, og en båndoptager TCD 320 rigere. Men bedst af alt så virker det hele rigtig godt!!
Så tusind tak til Tante Berg for hyggelig snak, kaffe, Yello lytning og mest af alt for det dejlige gods! Skal lige have fat i en
ny
skalasnor til T220, så er alt perfekt!
Jeg må så lige tilføje, at T2075 sammen med Fasett højttalerne slog benene væk under mig, jeg havde på ingen måde
forventet så meget bund i de små supermarkedhøjttalere
Jeg fik så også lige lavet den antenne der kom en opskrift på, og det virker bare rigtig fint.
Børge, tak for info omkring rens/smøring.
Leon.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon: Velkommen til.  Advarsel... Store billeder! (det er jo som Tanten selv siger, en billedtråd). Herhjemme kører det gamle Tandberg grej også på fuld damp... i både stue og køkken  Min køkken receiver, en lille TR200 er også doneret af Santa-Berg.  Og den er jeg dælme glad for, Tante  Den står og troner på et af overskabene i køkkenettet.   Den var desværre begyndt at forvrænge udover det utålelige i venstre kanal, men her til aften har jeg udskiftet de to forreste store kondensatorer med et par NOS guldfarvede tyske ROE 50V 2200uf, og det var heldigvis noget der virker! Jeg har netop bestilt to mere, for også at udskifte de to bagerste grønne kondensatorer, for jeg har ikke den store tiltro til dem, eftersom de har samme alder som de to syge jeg lige har udskiftet.  Lige p.t. står den og bliver gennemtestet til en heftig gang elektronisk unga-bunga musik på P3. Når jeg fyrer godt op for volumen, pulserer stereo lampen i takt til bassen. Hahahahaha  Selvfølgelig tilført et diskret stænk Loudness!! Men den kan sq ta' det!  Det kunne den bestemt ikke inden jeg skiftede de trætte kondensatorer. Lækkert lille apparat!! 
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den TR200 er en dejlig lille sag, og jeg håber virkelig at jeg får den til at makke ret, ellers må jeg råbe om hjælp
herinde..
hjælper det ikke bliver du ejer af flot mørkt fejlfrit palisander til din reciever, og en masse reservedele
Jeg har lavet en behovsanalyse, og den lyder således.
1: TR200 spiller ikke stereo, og kanalerne står ikke helt skarpt på skalaen.. Help!
2: Alle pærer til Sølvsuper 12 søges, eneste der virker en den der lyser når den spiller stereo. Hvor får jeg den slags fra?
3: TR220 mangler lys ved den lille signal nål, og ved den lille skala nål ved siden af. Måske der slet ikke skal være lys i?
4: Skalatråd til TR220 mangler, og montering af samme overgår mine evner.
Gode råd og tips modtages med kyshånd.
Sølvsuper 12 spiller faktisk godt sammen med Hi-Fi system 19, giver en dejlig åben lyd på Gasolins "masser af succes"
Billederne må vente lidt, da der bare er prøveopstilling på spisebordet. Men de skal nok komme.!
I øvrigt flot at du selv lodder nye ting og sager i radioen. Jeg har da lodet en masse, men ville nok være bange for at
ødelægge noget hvis jeg gik igang med den slags selv. Din ser ud til at have blå skala,min acryl er også blåt, men det ser nu
hvidt ud når der er lys i lamperne, måske de er lidt for stærke, eller også har solen bleget acryler som Santa Berg var inde
på.?!
Du ser ud til at være P4 lytter :o)
Ja ham Tante Berg at da en flinke mand. Tror jeg skal have lidt flere øl med derned næste gang, og et klippekort til S-Toget
Leon
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon skrev:
Lidt voldsomt at de højttalere starter nede i 25 hertz, det kan jo kun mærkes og ikke høres. Jeg mener at lowpass på den pult
jeg arbejder mest med skærer ved 80 hz. 100 W kontinuerligt er da også en slat for et par stuehøjttalere, dog skriver de ikke
noget om drifteffekten?
De der standere er så knap så heldigt designet efter min mening. Kønne er de i hvert fald ikke
|
|
|
Uha uha... du kan tro at 25 hertz både kan mærkes OG høres.  Det er bare de færreste indspilninger som ikke har fået skåret for meget af bunden af, desværre. Jeg har selv fornøjelsen af at have dette lækre sæt kasser stående i knapt tre år nu, og jeg hverken kunne eller ville leve uden dem og den måde de formidler musikken på.  Klik bare på min signatur.  Selv de udtalte 70'er fødder de står på, er kønne i mine øjne. Beauty is in the eye of the beholder, ved du jo nok. De går ganske rigtigt dyyyyybt ned i hertz, og det er rene lækkerier.   Og min TR2075 leverer power med spændt overarm til de strømkrævende kasser.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu stopper I simpelthen med de fede 2075ére, jeg er vildt forelsket efter at have høre Tante Bergs. Jeg bliver fristet over evne,
men så er det jo heldigt at der ikke er nogle til salg (har ikke tjekket e-bay).
Det er nok forskellig hvad vores ører kan høre, mine ører er hovedtelefon slidte... Men mærkes kan 25 HZ i hvert fald. Eneste
grund
til brug af Lowpass for mit vedkommende, er typisk på mikrofoner som bruges af personer der har det med kraftige P ér tæt på
denne osv. det lyder ikke så heldigt uden Lowpass.
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
Den var desværre begyndt at forvrænge udover det utålelige i venstre kanal, men her til aften har jeg udskiftet de to forreste store kondensatorer med et par NOS guldfarvede tyske ROE 50V 2200uf, og det var heldigvis noget der virker! Jeg har netop bestilt to mere, for også at udskifte de to bagerste grønne kondensatorer, for jeg har ikke den store tiltro til dem, eftersom de har samme alder som de to syge jeg lige har udskiftet. |
|
|
Go' aften - Det er de 2 grønne "dem der ikke er skiftet endnu", som tager sig af henholdsvis venstre og højre kanal. Dem du har skiftet sidder parallelt i supply - som 'udglatning' - til forsyning af både venstre og højre udgang samtidig.
Kort: Skynd dig at få skiftet de grønne - inden fejlen kommer igen. Hvad den burde .
Fortsat Go' weekend.
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
seansmiller skrev:
Den var desværre begyndt at forvrænge udover det utålelige i venstre kanal, men her til aften har jeg udskiftet de to forreste store kondensatorer med et par NOS guldfarvede tyske ROE 50V 2200uf, og det var heldigvis noget der virker! Jeg har netop bestilt to mere, for også at udskifte de to bagerste grønne kondensatorer, for jeg har ikke den store tiltro til dem, eftersom de har samme alder som de to syge jeg lige har udskiftet. |
|
|
Go' aften - Det er de 2 grønne "dem der ikke er skiftet endnu", som tager sig af henholdsvis venstre og højre kanal. Dem du har skiftet sidder parallelt i supply - som 'udglatning' - til forsyning af både venstre og højre udgang samtidig.
Kort: Skynd dig at få skiftet de grønne - inden fejlen kommer igen. Hvad den burde .
Fortsat Go' weekend.
|
|
|
Tak for tippet X-ray.  Det lyder som om at det ville være en god ide slet ikke at bruge receiveren før jeg får skiftet de to grønne ud, lyder det som om??? Desværre var sælgeren af de guldfarvede ROE kondensatorer ikke ligefrem hurtig til at sende de første to, men jeg håber at han får fingrene ud lidt hurtigere denne gang. EDIT: De gamle kondensatorer som jeg skiftede ud i dag, vil jeg prøve at lodde i de grønnes plads i morgen. Det kunne jo være at de faktisk ikke fejler noget kritisk i forhold til de grønne. Og det vil jeg jo kunne høre med det samme. Hvis ikke, får receiveren en pause indtil de to næste guldfarvede ROE dukker op. Det er i hvert fald min umiddelbare nødplan.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ser de gule dér - ret fine ud. Jeg skulle måske have haft et par stykker med! Jeg har lige købt nogle 2200µF/63V - dem ga' jeg ca 35,- for. Nye og afhentet Kbh NV!
Husk nu at checke for løse forbindelser - ovre omkring udgangstransistorerne .
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav ca. 65,- kr. pr par for de gule ROE, inkl. forsendelse. Problemet er, at det er udenfor EU, så hvis man køber mere end et par ad gangen, risikerer man at fjenden (postdanmarks skod-elendige over emsige toldere) slår kløerne i pakken. Det har jeg desværre prøvet for mange gange.  Jeg har ikke lige helt styr på præcis hvorhenne jeg skal tjekke for løse forbindelser, X-ray.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkel Leon: Ja, tak for besøget og så glæder det mig at du kan begejstres over klenodierne, til trods for at de ikke just er i 'mint condition'  Men de spiller. Og som du selv var inde på, så har det gamle grej jo bedst af at være i brug
Lamperne til Sølvsuper 12 kunne før i tiden købes i Brinck Elektronik inde ved Nørreport Station(Frederiksborggade 42). Men jeg tør ikke svare på om de stadig fører dem. Tjek selv her: Brinck Elektronik Ellers er der tysk ebay, hvor de er lige nu: Lamper til SS12
Jeg kan oplyse, at der ikke originalt er lys i skalanålen på TR220. Der sidder en lille lampe i signalmeteret på TR220. Med lidt snilde kan den fiskes ud, og det er ikke utænkeligt at jeg har en fra en båndoptager. Det skal jeg lige tjekke, og så må du melde tilbage når du når så langt. Indtil videre kunne du ta' lampen fra centermeteret til du får skalasnor på apparatet og kan bruge den store skala igen. For det er jo signalmeteret du bruger nu som skala. Tandberg har tænkt på det hele
Du er iøvrigt ikke den første der har måttet knibe sig i armen over de små Fasett'er  De kan altså noget, de lækre små højttalere
Her er den i hvid:
Lad dig ikke narre, den skal helst ha' fra 25 Watt og opefter. Du snakkede om Trapez også. Her er et billede af mine gamle Trapez'er som jeg havde i over 20 år  Men så opdagede jeg Tandberg og jeg har ikke kigget tilbage siden
Onkel Leon, du er til hovedtelefoner, si'r du. Så må dette billede jo bringe minder frem:
Seansmiller: Det er godt nok nogle flotte billeder du har uploadet  Og godt arbejde du har udført  Jeg véd at du får den TR200 i mål  Og den står godt derude i køkkenettet
Og så har du fat i noget, når du siger at det er en BILLEDE-tråd. Jo flere, des bedre. Så 'keep them coming' __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud, Seansmiller!  Og så kan jeg også bidrage med et billede til tråden:  Jeg er blevet den lykkelige ejer af et sæt hifisystem 15! Nærmere betegnet det sæt Jesper Olsen var faldet over - og som han heldigvis ikke havde plads til. Seansmiller var lynhurtig til at spotte dem da de røg til salg, og gi' mig et praj - taaaak! Jeg har jo længe kigget efter sådan et sæt, og nu lykkedes det altså endelig at få dem i hus! Nu har du så ikke eneret på dem mere, X-ray  Lige nu kører de med Tr 2055, og det lyder faktisk ganske glimrende. Der er dog ingen tvivl om at Huldraen er det oplagte match, og jeg har da også fået lyttet lidt til den kombination, selvom den ikke kører optimalt. Det er den der mangler på hylden, da jeg piller lidt ved den. Jeg håber snart den kan komme til at virke, så hifi system 15'erne kan få den forstærkning de fortjener!
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt Tunghør - Jeg har egentlig gået med lidt dårlig samvittighed over - ikke bare at have givet dig et par. Men nu har du dem - og det er bare super - Du har jo virkelig ønsket dig dem længe. Godt at tingene somregel bare ryger videre fra Jesper, Heldigt Heldigt .
Fortsat Go' weekend . __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg.. Jeg må fuske lidt, så jeg kan se hvad der foregår ved de små nåle.
Hvad trapez angår så min brors slet ikke sådan ud.. Jeg syntes at huske, at de måske hed Carlsson Trapez eller noget i den
retning, men omvendt kan det snildt være at jeg tager fejl, for det er rigtig mange år siden.
Jeg må forbi Brinck en dag min vej går forbi, for jeg er sikekr på at den Sølsuper 12 bliver fin med lys over land.
|
Til top |
|
|
Onkel Leon Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante så fandt jeg min storebrors højttalere, eller billede af modellen altså.. Jeg havde lidt ret, for de hedder Carlsson OA52.
Det var som at høre englene
synge når de spillede. Nu står de så hjemme hos min svigerinde sammen med resten af det fede setup, og spiller P1 dagen
lang :o(
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 26 Februar 2011 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak X-ray!  Ja, det er vel nærmest lige siden jeg første gang hørte Hifi System 12'erne hos Tanten, at jeg har kigget efter 15'ere. En lang jagt, så skønt det endelig lykkedes
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|