Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 07:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: SONY BRAVIA X2000 tråd(ÆGTE 1080P) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Evanesco

Tillykke tillykke tillykke, som een fortalte mig engang "Osprey, Du bliver jo helt misundelig". Det DER er bare for sejgt.

Mvh

 

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

De har TV'et i Fona2000 på strøget i København.

Da jeg var forbi viste de fodbold (fra antennesignal vil jeg tro) og det stod grimt at jeg ikke kunne tro mine egne øjne. Selv min kæreste der intet kender til kvalitet, sagde med det samme at billedet stod så grimt at hun måske aldrig havde set grimmere.

Det er sikkert godt til HD, men man skal lige huske på at et 46" billede kræver en del af signalet, og at man bliver slemt skuffet hvis man tror alt står godt på denne skærm.

 

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude
 
Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

moviedude:

Nu er det ikke lige med et halv dårligt antennesignal ( man med sikkerhed har i butik), man skal gå ud og bedømme et LCDTV. Et halv dårligt antenne signal afsløres med det samme på alle LCD TV, nogle er så bare bedre til at filtrere støg fra end andre. Et antenne signal i en butik er typisk meget ringere end det antenne signal man får leveret fra sit antenneanlæg derhjemme.
Ovenikøbet er alle butikkens TV, med til at forvrænge signalet.

Næste gang du kommer ind i FONA2K(hvilket jeg da håber du har mod på endnu  ), så bed en sælger om at smække en DVD via component eller SCART(RGB) på, som jo er i SD format. Men lad nu være med at stå for tæt på. Man vil altid opleve grynethed på skærmen, hvis man kommer for tæt på. Det er kun med et HD signal man kan stå helt tæt foran skærmen, og få den fornemmelse af man næsten kigger ud igennem et vindue. ( Måske lidt overdrevet, men det kan komme meget tæt på )

Her er lige et par billeder af hvordan X2000 håndtere et ordentligt rent SD antenne signal ligesom som dit alm. antennesignal derhjemme forhåbentlig også ser ud.




Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco
 
Benton
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er nu glad for at have ventet med at købe en flad. Stod ellers og var på vippen til at købe Pioneer 436XDE( som iøvrigt er et super tv). Nu er jeg brændt varm på denne model fra Sony. Synes dog at have læst et sted, at der kommer en anden 46" model med 1920 x 1080 og det har vidst 3 HDMI. Er der nogen der ved hvad det er for noget?.
Til top Vis Benton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benton
 
Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hej Benton

Jeg hørt et sted at Pioneer lige skulle være kommet ud med en Plasma der kører med 1080P. Det er måske den du nævner... nej vel?
Toshiba har også frigivet en LCD, men den skulle efter sigende slet ikke kunne hamle op med X2000'eren.
Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco
 
Benton
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hey Evanesco.

Nej det er ikke den jeg nævner. 436´eren har en opløsning på 1024 x 768( mener jeg ), men giver dog stadig et super billede. Den du tænker på er nok  det nye 50" fra Pioneer. Det kører med 1080P, men det koster også kassen ( mener det er 60-70.000 ) Så mange penge ville jeg aldrig give for en flad. Omkring 30 k er toppen for mig (+ - et par kilo)

 

Til top Vis Benton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benton
 
Benton
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Benton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benton
 
moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Evanesco skrev:

moviedude:

Nu er det ikke lige med et halv dårligt antennesignal ( man med sikkerhed har i butik), man skal gå ud og bedømme et LCDTV. Et halv dårligt antenne signal afsløres med det samme på alle LCD TV, nogle er så bare bedre til at filtrere støg fra end andre. Et antenne signal i en butik er typisk meget ringere end det antenne signal man får leveret fra sit antenneanlæg derhjemme.
Ovenikøbet er alle butikkens TV, med til at forvrænge signalet.

Næste gang du kommer ind i FONA2K(hvilket jeg da håber du har mod på endnu  ), så bed en sælger om at smække en DVD via component eller SCART(RGB) på, som jo er i SD format. Men lad nu være med at stå for tæt på. Man vil altid opleve grynethed på skærmen, hvis man kommer for tæt på. Det er kun med et HD signal man kan stå helt tæt foran skærmen, og få den fornemmelse af man næsten kigger ud igennem et vindue. ( Måske lidt overdrevet, men det kan komme meget tæt på )

Yes, jeg ved alt for godt at LCD skærme har det meget svært med halvdårlige antennesignaler, og derfor kan jeg slet ikke forstå at de fremviser et luksusprodukt det på den måde.

En passende analogi ville være at jeg sælger en Porsche, men den er helt dækket til af fugle-klatter så man næste ikke kan se hvordan den ser ud.. men der er flotte billeder af den på et messageboard. Den går bare ikke med en vare til næste 40k.

 

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude
 
Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Fuldstændig enig!! Men det lød lidt som du afskrev X2000 med det samme.. det ville være lidt synd synes jeg.
Ham der satte X2000'eren op i FONA2k har vist ik været al for smart...
Sig til hvis du har haft mulighed for at se denne skærm live igen, og meld tilbage, men med et ordengligt signal
Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco
 
moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Evanesco skrev:
Fuldstændig enig!! Men det lød lidt som du afskrev X2000 med det samme.. det ville være lidt synd synes jeg.
Ham der satte X2000'eren op i FONA2k har vist ik været al for smart...
Sig til hvis du har haft mulighed for at se denne skærm live igen, og meld tilbage, men med et ordengligt signal

Jeg er personligt ikke intresseret i at købe LCD, jeg synes bare lige jeg ville dele min skrækkelige oplevelse af skærmen i Fona2000.
Det skal dog ikke holde jer andre fra at lægge en mindre bondegård for dyret

 

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude
 
MichaelK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

OKay tak for svarene vedr 1080p.
Jeg var bare lidt skeptisk eftersom Philips jo også lovede 1080p modtagelse på deres 9830  (Var det ikke?), hvor det så viste sig at det var noget knald med konvertering fra 1080i -> 1080p..
Til top Vis MichaelK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelK
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 27 Juni 2006 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

Det ser godt nok ud som at det er et lækkert tv. Billedet med alm. digital SD tv ser umidelbart ret imponerende ud

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jep
Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Så TV'et live igår  og legede med computer med det   og det kører 1/1 pixelmaping ved 1920 x 1080   ................. lækkert

Selv på alm antenne signaler var billedet rigtigt godt

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har kigget efter flad i længere tid. Var egentlig indstillet på at vente på en ny topmodel fra JVC, selvom Sony'en blev annonceret sidst på foråret.

Men efter at have set, at folk er begejstrede for KDL-46X2000 og dens "lillebror" V2000, er jeg blevet mere og mere hooked på modellen. Jeg har ikke set den live, men har set en 40V2000, og biledet var kanon-flot (med HD-materiale). Der stod andre - lidt ældre - Sony-modeller ved siden af med samme signal på, men V2000 havde langt det bedste billede, især hvad angår farverne, som virkede meget klarere. Jeg har også set V-modellem med almindeligt antennesignal. Her stod det dog ikke særligt godt - det virkede som om, det var indstillet forkert - overskarpt og lyst og grynet - men der var ikke mulighed for at justere på det. Jeg har dog også set det med SD-signal fra en DVD, og da stod det kanon flot, så jeg stoler på, at TV'et også viser flotte SD-billeder. Da udsagn på avforums.com tyder på, at billedet på X-modellen er mindst lige så godt og endda bedre på HD-materiale, skal det dog være den.

Nå, men for at gøre en lang historie kort, så endte en tur i byen til søndagsåbent i eftermiddags med, at jeg bestilte en KDL-46X2000.

Jeg skal nok skrive en lille "anmeldelse" når jeg har fået mosteret

MVH  Flemming

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings
 
Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

X2000 har endnu bedre billede, først fordi den kører med BRAVIA Engine EX, og for det anden har den lige en dobbelt så høj opløsning .

Glæder mig til at læse dit review, helst med billeder hvis muligt!
Hvad måtte du slippe for den?

Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco
 
flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Evanesco skrev:

X2000 har endnu bedre billede, først fordi den kører med BRAVIA Engine EX, og for det anden har den lige en dobbelt så høj opløsning .

Det er jo det, så selvom jeg ikke har kunnet komme til at se den live, så kan den kun være exceptionelt godt...

Evanesco skrev:

Hvad måtte du slippe for den?

Den stod til 45K, men jeg fik handlet den ned i 38K.

Det er ikke nær så billigt som i Tyskland, hvor jeg har set den til godt 33K på nettet, men nu støtter jeg til gengæld en dansk forhandler, og bliver der mod forventning problemer med den, så er forhandleren tættere på - både i afstand og juridisk...

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hvem er det der tager 45K for det tv... Det er 8000,- over den billigste danske forhandler...

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=203085

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
Evanesco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Dem der tager 45k er sådan nogle som FONA og Merlin osv. Det er Sony's vejledene udsalgspris.

38k, fin pris!!! Spændt på at se hvad 40"eren komme til at stå i, og hvad den kan presses ned i, når det engang bliver min tur.

Det er godt du støtter de danskeforhandlere.. Hvis vi alle rendte til tyskland og handlede, ville det i sidste ende være samfundsskadeligt...
Til top Vis Evanesco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evanesco
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Evanesco skrev:

Det er godt du støtter de danskeforhandlere.. Hvis vi alle rendte til tyskland og handlede, ville det i sidste ende være samfundsskadeligt...

Enig... Jeg har altid handlet i DK, men vil da ikke afvise at jeg en dag handler syd for grænsen, hvis det drejer sig om et specielt produkt der er rigtig mange penge at spare på...

Er dog ikke glad for at skulle købe TV dernede, af hensyn til den tvivlsomme handlingsplan det vil være, at skulle få sit tv derned til reperation/ombytning... Det vil utvivlsomt tage mange flere dage end hvis det skulle foregå i DK. Her er man også sikker på at få en nogenlunde ordentlig garanti for ombytning ved eks. pixel-fejl...

Men jeg ville da lyve hvis jeg sagde at jeg ikke er fristet af de lave priser fra Tyskland, hvem er ikke det?

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes