| Forfatter |
|
thomas f Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende med alle dine projekter...
Vi sidder jo nogle stykker og venter spændt på at se hvad der sker
Har du tænkt dig at lave nogle "baser" til dine J.S. fødder, som på hans SF? Eller kan de bare placeres under dine Equilibrium?
Vi ses __________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas f skrev:
Har du tænkt dig at lave nogle "baser" til dine J.S. fødder, som på hans SF? Eller kan de bare placeres under dine Equilibrium?
Vi ses |
|
|
Hej Thomas,
Ja, ideen er, at der skal være nogle baser. Jeg skal dog først lige afprøve fødderne direkte under ht'erne. Måske du vil være med?
Det bliver spændende at sammenligne mellem de "dyre" SD-fødder og Jespers flotte ting __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
aakilde Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Aksa,
Stor respekt for dit projekt!! Virkeligt flot!!
-Som du måske kan læse i min tråd om Si6'erne, ville jeg egentligt gerne have bygget nøjagtigt din højtaler... -Og med lige præcis de der Accuton-enheder... -Og med en DCN28'er på hylden er de aktive forstærkermoduler lige på vejen.
Var det en god ven, der var snedker på projektet, eller har du fået det lavet i byen??
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
aakilde skrev:
Hej Aksa,
Stor respekt for dit projekt!! Virkeligt flot!!
-Som du måske kan læse i min tråd om Si6'erne, ville jeg egentligt gerne have bygget nøjagtigt din højtaler... -Og med lige præcis de der Accuton-enheder... -Og med en DCN28'er på hylden er de aktive forstærkermoduler lige på vejen.
Var det en god ven, der var snedker på projektet, eller har du fået det lavet i byen?? |
|
|
Mange tak
Ja, det hele er linet op til at gå helt aktiv her, men det kniber med tiden. Når man lige er flyttet, er der rigtigt mange andre ting, som skal på plads, inden der kan blive rigtig tid til at gå i gang med det store projekt. Men det kommer!
En særdeles velkvalificeret snedker lavede de flotte kabinetter til mig i sin tid __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og her kommer så et par skud af de fødder, som Jesper har lavet til mig.
Som det kan ses, er der også her en "top" (det var nemlig mig, der foreslog Jesper dette  )
Jeg har så fået en o-ring på selve foden, både for at gøre den nemmere at dreje ved højdejustering og fordi, jeg syntes, at det passede i designet __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Ja, det ville da være en ære og få lov til at være med til den test! Skriv gerne en mail når du når så langt....
Aksa skrev:
thomas f skrev:
|
Vi ses |
|
|
Hej Thomas,
Ja, ideen er, at der skal være nogle baser. Jeg skal dog først lige afprøve fødderne direkte under ht'erne. Måske du vil være med?
Det bliver spændende at sammenligne mellem de "dyre" SD-fødder og Jespers flotte ting  |
|
|
__________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedes endelig at få afprøvet J.S. højttalerfødderne!
Normalt står mine Equilibrium-højttalere på afpassede, "tykke" SD-fødder (audiofil-udgaven), som har gjort underværker ved lyden.
Sammenligningen blev derfor foretaget ved blot at udskifte SD-fødderne under hver højttaler med J.S. fødder.
Umiddelbart var det særdeles tydeligt, at J.S. fødderne gav en yderligere, væsentlig opstramning af bassen (SD-fødderne strammer den i forvejen kraftigt op i forhold til traditionelle fødder, spikes m.m.). Meget flot og for mig et helt klart tegn på, at disse fødder kan noget!
Opadtil i frekvensområdet var der ikke umiddelbart de store ændringer at spore, men det skal dertil siges, at SD-fødderne gør det aldeles fremragende, så hvis man kommer fra ingenting eller noget andet, vil det være en kraftig forbedring
Jeg havde et lille muligt forbehold omkring den øverste top, som jeg dog ikke vil komme ind på, før jeg har haft mulighed for at lave en lidt mere uddybende test. Jeg er heller ikke sikker på, om Thomas, som hjalp mig med testen, er enig, men det kan han selv kommentere
Testen var nemlig forholdsvis kort, da det ikke var muligt for os at sætte fødderne fast i højttalerne (ingen gevind), så det hele var lidt vakkelvornt. Der vil blive testet yderligere, når jeg har fået lavet en plint med gevind til fødderne, og det kan godt være, at mine mulige forbehold ikke holder vand, når fødderne kommer til at stå lidt mere sikkert. Vi brugte i øvrigt også kun 3 fødder pr. højttaler for at gøre det nemmere at få dem til at stå uden at rokke.
Under alle omstændigheder vil jeg ikke tøve med at anbefale fødderne til alle, der trænger til at få strammet bassen op - med de tilhørende gevinster i det øvrige frekvensområde til følge!
Godt arbejde, Jesper
P.S. De øvrige opgraderinger af mine ht'ere er absolut ikke lagt på is - mere senere __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen - og, tak for sidst (og for lækker mad..). Spændende med det nye lytterum (stue). Det lyder allerede rigtig godt og når
alting er på plads ka der nok forventes lyd af ypperste klasse (har flere gange måtte gå smilende ud fra div hifibutikker og -
messer, hvor jeg har lyttet til udstyr i flere hundredetusindkronersklassen og været glad for den referenceramme AKSA har
opstillet og, til en vis grad ladet mig kopiere...)
Ja, jeg vil bestemt gi AKSA ret i, at der var tale om en trimning af basområdet. Det virkede umiddelbart som om at der blev
skruet en smule ned, men det var jo nok et udtryk for, at der blev strammet op...
Mht mellemtonen og længere op i frekvensområdet kunne jeg ikke lige spore den store ændring, hvilket jo nok skyldes, at jeg
ikke har lige så stor kendskab til udstyret og ikke mindst den musik vi lyttede til.
Det bliver spændende at se, hvad der sker når de nye fødder bliver mere solidt placeret under højttalerne....
Vi ses.
__________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 03 Juli 2011 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
P.S. De øvrige opgraderinger af mine ht'ere er absolut ikke lagt på is - mere senere  |
|
|
Er det senere nu......
Hilsen Thomas 
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2011 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Aksa skrev:
P.S. De øvrige opgraderinger af mine ht'ere er absolut ikke lagt på is - mere senere  |
|
|
Er det senere nu......
Hilsen Thomas  |
|
|
Hmmmm - njahej, ikke rigtigt. Desværre. Var også lige så "heldig" at få vandskade i kælderen her i weekenden, så måtte endnu engang udskyde at begynde at rode videre med filtre m.m.
Jeg er dog startet i det små og har fået mig en god målemikrofon og har installeret HolmImpulse på computeren. Altså en slags første skridt. Næste skridt bliver at få sat strømforsyningen til det andet Groundsound filter ...
Ting tager pludselig længere tid, når man er flyttet i ny bolig og skal afse tid til få den til at fungere også. I den forbindelse kan jeg dog sige, at anlæggets nye "hjem" (= reolsystem) er ved at være sat op, og jeg skal i gang med at trække ledninger til det hele - så lidt sker der. Der kommer billeder, når jeg kommet lidt længere __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 05 Juli 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Surt med vandskaden, men jeg håber at du får tid til at lave resten færdigt
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et uheld kommer sjældent alene!
Jeg har været i gang med at placere preamp, multiafspiller og tuner i den nye reol - og hvad sker der: En transistor til under en krone gjorde den ene kanal ukampdygtig (ikke relateret til reolen  ) Det vidste sig desværre også, at den var udsolgt hos Brinck, så jeg måtte tage på sommerferie uden at have fået den op og køre igen. Har så fået fat i transistoren andetsteds, men måtte lige en uges tid på arbejde i USA - så, ja det kniber med tiden.
Meningen er nu, at preamp'en skal laves hurtigst muligt - og så skal jeg videre med resten af projektet. Forstærkere og filtre er fundet frem af flyttekasserne - så nu håber jeg bare at kunne finde tiden
I mellemtiden er jeg ved at få fremstillet nogle baser til højttalerne, et lille side-projekt - og så snart jeg får dem, kommer der billeder  __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon. det skal nok blive et lækkert system. Glæd dig til at få liv i DCN24. Har selv samme filter. og det er guf
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
Kanon. det skal nok blive et lækkert system. Glæd dig til at få liv i DCN24. Har selv samme filter. og det er guf  |
|
|
Hæhæ - det er skam allerede et lækkert system, men det bliver endnu lækrere __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 29 August 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lige besked om, at mine J.S. Feet samt baser er færdige fra matforkromning!
Med lidt held får jeg dem her i weekenden
Der kommer naturligvis billeder __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bliver spændende at se med den nye overflade..
som du nok har set bliver fødderne nu fremstillet i Alu ( hård legering ) de har samme afkoblings egenskaber, men med den sølv blanke overflade..
er selv igang med nogle baser til mine Tangent Prestige, de bliver formet som et bredt "kødben" hvor enderne er samme runding som J.S feet og fremstillet i 12 mm Alu..
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
bliver spændende at se med den nye overflade..
som du nok har set bliver fødderne nu fremstillet i Alu ( hård legering ) de har samme afkoblings egenskaber, men med den sølv blanke overflade..
er selv igang med nogle baser til mine Tangent Prestige, de bliver formet som et bredt "kødben" hvor enderne er samme runding som J.S feet og fremstillet i 12 mm Alu.. |
|
|
Ja, jeg er også selv spændt på det
Jeg var helt klart ude efter en mat overflade, og så kan jeg jo godt lide den gedigne tyngde, som messing har ...
Mine baser er også en slags "kødben" med afrundede ender - naturligvis også matforkromet! __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 04 Oktober 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må skynde dig at få smidt nogle billeder op af resultatet..
kan regne ud at du stadig er glad for føddernes egenskaber siden de bliver belønnet med en makeover og stadig bliver brugt..
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
du må skynde dig at få smidt nogle billeder op af resultatet..
kan regne ud at du stadig er glad for føddernes egenskaber siden de bliver belønnet med en makeover og stadig bliver brugt.. |
|
|
Ja, nu har jeg jo altså ikke fået dem endnu
Men der kommer billeder, så snart jeg får mulighed for det!
Faktisk har jeg kun testet fødderne kort under lidt dårlige betingelser, men jeg synes, at det jeg hørte, berettigede en mere "gedigen" test, hvor fødderne var monteret som jeg ønskede det. Lige nu benytter jeg de audiofile SD fødder, og måske ender jeg op med en kombination - vi får se __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |