| Forfatter |
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
| overvejer selv at gøre mit projekt aktivt da jeg jo i forvejen hqar 2 zappulsemoduler med overdimensionerede strømforsyninger ( 1000 VA ringkerne og 120.000 uF x2) |
|
|
Spændende! Hvad slags filter vil du bruge? __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
et digitalt5 et til PA brug ...skulle være fint nok
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
| et digitalt5 et til PA brug ...skulle være fint nok |
|
|
Ja, hvis det er et af de virkeligt gode. Har selv en Behringer DCX2496 - fin nok til bassen, men jeg kunne aldrig drømme om at benytte den længere oppe ... __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
til AKSA
Havde du ikke købt groundsound DCN 24 som digitalt filter??
Det mente jeg at have læst længere tilbage i din efterhånden lange tråd 
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
til AKSA
Havde du ikke købt groundsound DCN 24 som digitalt filter??
Det mente jeg at have læst længere tilbage i din efterhånden lange tråd 
|
|
|
Jo. Behringer filteret kommer fra den tidligere version af højtallerne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ok.... for jeg mente da også at DCN 24 skulle være rigeligt til det hele. har det selv og det virker perfekt i mit 4 vejs system
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt rigtigt med Behringer'en. Den sidder i systemet nu, men DCN24'rne er indkøbt til opgraderingen. Opgraderingen er bare ikke udført endnu. Når GroundSound filtrene kommer i, bliver Behringer'en "pensioneret" __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
thomas f skrev:
|
Ja, tid er ikke det man har mest af....
Jeg er meget spændt på at se, hvordan det kommer til at ta sig ud med de nye amps samt filter! Specielt hvordan du vil designe kabinet mv til forstærker/filter og monteringen på højttalerne - MEN sandelig også hvordan resultatet bliver rent lydmæssigt!!!
Vh
Thomas
|
|
|
Hej Thomas,
Der bliver ikke noget kabinet. Forstærkerne bliver monteret direkte på bagpladerne. Men der bliver en form for "afslutning". Mere vil jeg ikke afsløre lige nu
Lydmæssigt - ja, vi får se hvordan det går  |
|
|
Ja, det er netop denne "afslutning" jeg er spændt på at se... Hvis jeg kender dig ret kommer det nok til at se lækkert ud
Jeg vil jo gerne inspireres til evt fremtidige projekter og med pilfingre i huset kræver elektronikken jo en eller anden form for beskyttelse her i huset...
__________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2011 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas f skrev:
Ja, det er netop denne "afslutning" jeg er spændt på at se... Hvis jeg kender dig ret kommer det nok til at se lækkert ud
Jeg vil jo gerne inspireres til evt fremtidige projekter og med pilfingre i huset kræver elektronikken jo en eller anden form for beskyttelse her i huset...
|
|
|
Foreløbig er det bare en tanke, men hvis den virker, så vil den også beskytte mod de små pilfingre hjemme hos dig __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, tingene går ikke altid helt så hurtigt, som man godt kunne tænke sig
Alt pånær nogle småting er nu indkøbt til ombygningen til helt aktiv drift - trafoerne til de 4 stk. 100 watt moduler kom i sidste uge. Men med en forestående flytning til nyt hus om ca. 1 uge, er der ikke tid til at gøre mere ved projektet lige nu.
Det vil dog have 1. prioritet, når vi er flyttet ind og kommet lidt på plads, og jeg håber, at jeg inden for den næste måneds tid kan få nogle fridage, som jeg vil sætte af til kun at lave højttalere __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... det kender jeg godt
Er selv i gang med mine fuldt aktive højttalere. Og det tager bare den tid, som det tager. Hastværk er lastværk... men for
dælen man glæder sig
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
Hehe... det kender jeg godt
Er selv i gang med mine fuldt aktive højttalere. Og det tager bare den tid, som det tager. Hastværk er lastværk... men for
dælen man glæder sig  |
|
|
Helt enig! Det nytter ikke noget at forhaste sig - når jeg laver noget, skal det være ordentligt! Ellers ærgrer jeg mig bare bagefter __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er selv nået så langt med mit projekt at næsten al indmad er bestilt hjem nu og noget er kommet allerede ...mangler så 4 forstærkermoduler og et par aluplader....og så selfølgelig kabinetterne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu bruger DCN 24. så er de 4 x 100W da kun til en side... ikke? Eller skal du "kun" kører 2 gange 2vejs?
Eller er det stadig lidt en hemmelighed, hvad du "brygger" på
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
Når du nu bruger DCN 24. så er de 4 x 100W da kun til en side... ikke? Eller skal du "kun" kører 2 gange 2vejs?
Eller er det stadig lidt en hemmelighed, hvad du "brygger" på  |
|
|
Næh, ingen hemmelighed. 100 watts modulerne er kun til bassektionerne. Dem er der fire af, så det passer fint. Til diskant/mellemtone sektionerne benytter jeg 70 watts stereomoduler, hvor den ene kanal driver diskant og den anden mellemtone.
Da bassektionerne fødes med samme signal, benytter jeg kun 3 af DCN24's kanaler. Den sidste kanal "gemmer" jeg til et specielt bassystem, som jeg pønser på ... __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Digital_Thor skrev:
Eller er det stadig lidt en hemmelighed, hvad du "brygger" på  |
|
|
Næh, ingen hemmelighed. 100 watts modulerne er kun til bassektionerne. Dem er der fire af, så det passer fint. Til diskant/mellemtone sektionerne benytter jeg 70 watts stereomoduler, hvor den ene kanal driver diskant og den anden mellemtone.
Da bassektionerne fødes med samme signal, benytter jeg kun 3 af DCN24's kanaler. Den sidste kanal "gemmer" jeg til et specielt bassystem, som jeg pønser på ...  |
|
|
bliver lige lidt nysgerrig her....undskyld hvad begruner du med at behringer kun kan bruges i bassen.....har godt kigget på groundsound, men synes ikke rigtig at kunne se på deres side hvad er indgange, og hvad ud...fåes det kun i byggesæt? og hvad er prisen på et sådant???
jeg har selv nævnte behringer, og et dbxpa+.....synes de kører rimeligt.....men kan jo være der går et lys op for en når man hører det groundsound!!!!!
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Aksa skrev:
Digital_Thor skrev:
Når du nu bruger DCN 24. så er de 4 x 100W da kun til en side... ikke? Eller skal du "kun" kører 2 gange 2vejs? Eller er det stadig lidt en hemmelighed, hvad du "brygger" på  |
|
|
Næh, ingen hemmelighed. 100 watts modulerne er kun til bassektionerne. Dem er der fire af, så det passer fint. Til diskant/mellemtone sektionerne benytter jeg 70 watts stereomoduler, hvor den ene kanal driver diskant og den anden mellemtone. Da bassektionerne fødes med samme signal, benytter jeg kun 3 af DCN24's kanaler. Den sidste kanal "gemmer" jeg til et specielt bassystem, som jeg pønser på ...  |
|
|
bliver lige lidt nysgerrig her....undskyld hvad begruner du med at behringer kun kan bruges i bassen.....har godt kigget på groundsound, men synes ikke rigtig at kunne se på deres side hvad er indgange, og hvad ud...fåes det kun i byggesæt? og hvad er prisen på et sådant???
jeg har selv nævnte behringer, og et dbxpa+.....synes de kører rimeligt.....men kan jo være der går et lys op for en når man hører det groundsound!!!!!
mvh velkommen |
|
|
Lytning, ganske enkelt! DCX2496 farver lyden ganske betragteligt i diskant/mellemtone. Bevares, den farver også i bassen, men det høres ikke så meget.
Lige kører jeg passivt på diskant/mellemtone, og det er lydmæssigt milevidt bedre end DCX2496. Men det jeg har lyttet til GroundSound (hos en god ven), så er lyden virkelig god. Du kan downloade instruktionen for tilslutninger på GroundSounds hjemmeside ... DCN24 har 2 indgange (men man behøver kun bruge én) og 4 udgange. __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad koster de filtre så ....har selv lige bestilt et dbx 234 xl
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2011 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
| hvad koster de filtre så ....har selv lige bestilt et dbx 234 xl |
|
|
DBX'en er mig bekendt blot et delefilter.
GroundSound DCN24 kan frekvenskorrigere, fasekorrigere, tidsforskyde etc. ud over at være et delefilter med høj flankestejlhed (mener det er op til 96 db/oktav, så det er en helt anden funktionalitet, vi taler om. Prisen er selvfølgelig også derefter - et komplet stereosæt med strømforsyninger ligger vist på ca. 6600 kr.
Hvis man har brug at korrigere for rummets unoder (og det har næsten alle, der bor i almindelige boliger), er det nødvendigt at have de funktioner, der skal til for at få et godt resultat i lytterummet. Selv med samme filtrering (delefrekvens og flankestejlhed) gør det en himmelvid forskel, om der bliver korrigeret for rummet, specielt i basområdet. __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nyt herfra: Opgraderingen med GroundSound filtrene ligger stadig i venteposition, da jeg er flyttet.
Equilibrium højttalerne var simpelthen for gode til det lytterum, jeg havde, så jeg tog den ultimative konsekvens og skiftede lytterummet ud!!!
I det nye lytterum spiller det hele simpelthen bare bedre! Kombinationen af stue på ca. 40 kvm, mustensvægge og træloft (med godt med isolering over) og plankegulv er milevidt bedre end den gamle "betonkasse", jeg boede i før!
Der er også investeret i nogle nye højttalerfødder - de er indkøbt, men ikke afprøvet endnu (det er J.S. fødder - se tråden om dem her) - billeder kommer senere  __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |