Forfatter |
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 17 April 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1875
|
Sendt: 17 April 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Hej Jens
Tillykke med det færdige projekt... 
de er rigtig rigtig flotte........... du kan være rigtig rigtig stolt 
og så kan de jo også spille |
|
|
Ja, det tog sin tid - men det lykkedes til sidst. Og lyden kan jeg (også) stå inde for __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Gaboing sagde det da kæben ramte gulvet, så mine bætte højttalere var ved at vælte. Det er bare flot arbejde!! Tillykke - må de bringe meget nydelse!  |
|
|
Håber ikke du slog dig!
Og mange tak! __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Man bliver jo næsten helt bange for dem... 
Tillykke med et flotte projekt!  |
|
|
Bange - ja, når de spiller, kan det være ret skræmmende! __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 17 April 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ASKA
Et stort tillykke herfra med det flotte resultat. Det er altid dejligt når det færdige resultat bliver som man gerne vil have det.
Velodyne SMS 1 kan jeg kun anbefale som filter for basserne såfremt du en dag ønsker at prøve noget andet. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hej ASKA
Et stort tillykke herfra med det flotte resultat. Det er altid dejligt når det færdige resultat bliver som man gerne vil have det.
Velodyne SMS 1 kan jeg kun anbefale som filter for basserne såfremt du en dag ønsker at prøve noget andet. |
|
|
Hej Henrik,
Tak!
Jeg deler mine basser ved 250 Hz, hvilket er en nødvendighed, da mellemtonen ruller af deromkring helt af sig selv - Velodyne kan vist kun gå op til 150 Hz, såvidt jeg ved ...... __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 17 April 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvad skal man sige, det er jo fantastisk hvad du har fået ud af noget træ og nogle enheder, det synes jeg. Jeg har som du ved fulgt dit projekt fra starten af og jeg har hele tiden været begejstret og jeg må sige at det er da ikke blevet mindre nu hvor jeg ser dem færdige i det rette miljø. Du har bestemt ret, godt du ikke lyttede til min svaghed overfor mørke træsorter i stedet for, det ville have været forkert til din stue.
Godt gået....Det er sg en skam der er så langt over til dig, kunne ellers godt have tænkt mig en lyttesession, men det må jeg tænke mig til, i alle tilfælde i nærmeste fremtid.
Hvad kom det endelige resultat egentlig til at stå dig i??
Michael
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Ja hvad skal man sige, det er jo fantastisk hvad du har fået ud af noget træ og nogle enheder, det synes jeg. Jeg har som du ved fulgt dit projekt fra starten af og jeg har hele tiden været begejstret og jeg må sige at det er da ikke blevet mindre nu hvor jeg ser dem færdige i det rette miljø. Du har bestemt ret, godt du ikke lyttede til min svaghed overfor mørke træsorter i stedet for, det ville have været forkert til din stue.
Godt gået....Det er sg en skam der er så langt over til dig, kunne ellers godt have tænkt mig en lyttesession, men det må jeg tænke mig til, i alle tilfælde i nærmeste fremtid.
Michael |
|
|
Hej Michael,
Takker - og hvis du en dag kommer til staden og har en times tid eller to til overs, så send lige PB forinden, så du ikke blot skal nøjes med at kigge
Jeg har ikke regnet på projektet i detaljer, men det ligger på omkring 35k - fuldstændig sindssygt billigt, når man tager lyden i betragtning __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
rattanhuset skrev:
Michael
|
|
|
Hej Michael,
Takker - og hvis du en dag kommer til staden og har en times tid eller to til overs, så send lige PB forinden, så du ikke blot skal nøjes med at kigge
Jeg har ikke regnet på projektet i detaljer, men det ligger på omkring 35k - fuldstændig sindssygt billigt, når man tager lyden i betragtning  |
|
|
Mange tak for tilbudet, det sker da at jeg engang om året eller lign kommer en tur til Djævleøen, så når det sker igen sender jeg dig en BB.
Tjah 35K er da mange penge for de fleste, men omvendt, så har du været beskæftiget med noget godt i meget lang tid, og har oven i købet for det lige præsis som du vil have det. Har man det for øje så synes jeg faktisk ikke at det er slemt. Alt i alt har du fået fantastisk lyd og mange gode timer til at gå, hvor kan man få det for 35K?
Mig bekendt ikke ret mange steder.
Michael
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Henrik300 skrev:
Hej ASKA
Velodyne SMS 1 kan jeg kun anbefale som filter for basserne såfremt du en dag ønsker at prøve noget andet.
|
|
|
Hej Henrik,
Tak!
Jeg deler mine basser ved 250 Hz, hvilket er en nødvendighed, da mellemtonen ruller af deromkring helt af sig selv - Velodyne kan vist kun gå op til 150 Hz, såvidt jeg ved ...... |
|
|
Hej igen
Den deler ved 200 Hz så det er ikke nok i dit tilfælde, surt for det er en super maskine .
Har du overvejet et electronisk delfilter til bas sektionen? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
SANmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Equilibrium0.5 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
"The Two Towers" ... har en lidt kedelig historie  men os her kan kun håbe på at historien kan skrives om 
Strømkabler,lyder som et strømstærk projekt her .......
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Aksa skrev:
Henrik300 skrev:
Hej ASKA
Velodyne SMS 1 kan jeg kun anbefale som filter for basserne såfremt du en dag ønsker at prøve noget andet.
|
|
|
Hej Henrik, Tak! Jeg deler mine basser ved 250 Hz, hvilket er en nødvendighed, da mellemtonen ruller af deromkring helt af sig selv - Velodyne kan vist kun gå op til 150 Hz, såvidt jeg ved ...... |
|
|
Hej igen
Den deler ved 200 Hz så det er ikke nok i dit tilfælde, surt for det er en super maskine .
Har du overvejet et electronisk delfilter til bas sektionen? |
|
|
Næh, det har jeg ikke overvejet - for det har jeg allerede!
Bassektionen styres af en Behringer Ultradrive Pro DCX2496, som er et kombineret elektronisk delefilter/equalizer, der også kan anvendes til rumkorrektion, hvilket jeg benytter mig af __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SANmann,
Jo, Rega'en kom til kort over for en modificeret Philips DVD963SA, der spiller som en drøm. Om der så på et tidspunkt kommer noget endnu bedre til, det må tiden (og pengepungen) vise
Du må jo komme forbi igen en dag, hvis du ellers kan finde tiden __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 18 April 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Det ser bare kanont flot ud!!! Tillykke, hvordan lyder det så? |
|
|
Fik desværre ikke lyttet ret meget i går, da vi havde familiebesøg, så en nærmere beskrivelse af forbedringerne vil jeg godt vente en smule med. Men der er overhovedet ingen tvivl om, at der er tale om væsentlige forbedringer __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Henrik300 skrev:
Aksa skrev:
Henrik300 skrev:
Hej ASKA
|
|
|
Hej Henrik, Tak! Jeg deler mine basser ved 250 Hz, hvilket er en nødvendighed, da mellemtonen ruller af deromkring helt af sig selv - Velodyne kan vist kun gå op til 150 Hz, såvidt jeg ved ...... |
|
|
Hej igen
Har du overvejet et electronisk delfilter til bas sektionen?
|
|
|
Næh, det har jeg ikke overvejet - for det har jeg allerede!
Bassektionen styres af en Behringer Ultradrive Pro DCX2496, som er et kombineret elektronisk delefilter/equalizer, der også kan anvendes til rumkorrektion, hvilket jeg benytter mig af  |
|
|
En gang imellem går det for stærkt for det har du jo skrevet.     til mig selv.
Kan kun sige til elektronisk delfilter DET VIRKER SKU.... __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Aksa skrev:
Henrik300 skrev:
Aksa skrev:
Henrik300 skrev:
Hej ASKA
|
|
|
|
|
Hej igen
Har du overvejet et electronisk delfilter til bas sektionen?
|
|
|
Næh, det har jeg ikke overvejet - for det har jeg allerede! Bassektionen styres af en Behringer Ultradrive Pro DCX2496, som er et kombineret elektronisk delefilter/equalizer, der også kan anvendes til rumkorrektion, hvilket jeg benytter mig af  |
|
|
En gang imellem går det for stærkt for det har du jo skrevet.     til mig selv.
Kan kun sige til elektronisk delfilter DET VIRKER SKU.... |
|
|
Jeg vil sige det på denne måde: Har man først én gang haft et elektronisk styret bassystem, så vil man aldrig mere have noget andet __________________ mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 18 April 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|