| Forfatter |
|
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 13 September 2014 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
boyscoutdk skrev:
Mit seneste køb er Tina Dickows seneste album Whispers der udkom 25/8-14. Det er et sindsygt lækkert album hvor der i den grad er kælet for lyden. Læs mere via linket hvor hun bla udtaler at hun er træt af loudness og at hun ønsker at musikken skal blive levende igen. Og læg mærke til detaljerne omkring udstyret i hendes studie.
https://www.hifiklubben.dk/hifiscenen/2014/08/Vi-ma-fa-musik ken-til-at-leve-igen/
|
|
|
Jeg har også lige købt dette album (faktisk efter at have set din post og læst artiklen), og jeg sidder og lytter til det for første gang nu. Indtil nu har jeg været meget glad for lydkvaliteten, men hvad sker der lige for trommerne i nummeret Drifting? De lyder som om de er gemt væk nede under en pude, der er slet ingen punch eller åbenhed i trommerne. De lyder som trommer fra et album der har været udsat for en hæslig gang Loudness War. Er der nogen der kan forklare hvorfor?
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 13 September 2014 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
The Beatles Mono Box. Og ja, blot for at fjerne enhver tvivl, så er det naturligvis vinyludgaven,
jeg har købt. |
|
|
Du kan roligt regne med at kvaliteten af dit MONO sæt er væsentligt bedre end de oprindelige mono udgaver, det var
ihvertfald tilfældet med stereo udgaven både på vinyl og CD.
Men mangler du ikke Abbey Road, Yellow submarine og Let it be. De er ikke udgivet i mono så vidt jeg ved. Og det er vel
egentlig kun Please, please me, With the Beatles, A hard days night og Beatles for sale at mono udgaverne har haft et
væsentligt salg. Så mono sættet bliver næppe nogen sællert, nok snarere et samler objekt for Beatles fans. Men du kan
købe nye vinyl udgaver af de manglende albums i stereo. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Draagmad Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 14 September 2014 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyggelig lille pladebørs ved Hadsten i dag.
Der røg en pæn stak cd'er med hjem:
Aretha Franklin - A Rose Is Still A Rose
Talking Heads - Little Creatures
Tom Waits - Rain Dogs
Queen - Greatest Hits
Queen - Greatest Hits II
Michael Jackson - Thriller (special edition)
Neil Young - This Note's For You
B.B. King - Indianola Mississippi Seeds
Stan Getz/Joao Gilberto - Getz/Gilberto (Verve Master Edition)
Lou Reed - New York
Iron Maiden - Somewhere In Time (ikke remastered)
Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son (ikke remastered)
Man kommer langt for 150,- i det jyske.
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 14 September 2014 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
The Beatles Mono Box. Og ja, blot for at fjerne enhver tvivl, så er det naturligvis vinyludgaven, jeg har købt.
Jeg har intet med The Beatles i forvejen, så efter adskillige års tilløb tænkte jeg, at den nye Mono Box var en god begyndelse
Det er jo både dyrt og besværligt - ja, måske endda umuligt - at finde mint eller tæt på mint originalpres, og så må jeg jo nøjes med ovennævnte. Jeg har derfor heller ikke mulighed for at sammenligne lydkvaliteten mellem originalpressene og genudgivelsen, så please don't ask!
Og boksen - et lille stykke koncentreret musikhistorie omviklet med bølgepap - blev i øvrigt lige så forsigtig fragtet fra Route 66 på Fælledvej og hjem til Vangede i barnestolen på min cykel - man skal jo køre forsigtigt med små nytilkomne
Købet af boksen er også en god anledning til at overveje en mono-PU - så lige, at Ortofon i anledning af udgivelsen af boksen lancerede en ny serie mono-PU'er (2M Mono og 2M Mono SE), men der er jo også andre muligheder (herunder Ortofons mono-SPU'er).
Nå, det tager jeg stilling til en anden dag ... |
|
|
Inspireret af dit indlæg kiggede jeg lige min vinyl samling igennem og der var minsandten original presningen fra 1965 af Rubber Soul i mono. Så vidt jeg husker er den arvet fra min mor. Det er den eneste plade jeg ejer med The Beatles. __________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 14 September 2014 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lucky you ... hvis den altså er i god stand. Har hørt nogle stort set uspillelige eksemplarer, der var sat til salg til absurde summer.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 September 2014 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Analogueman skrev:
The Beatles Mono Box. Og ja, blot for at fjerne enhver tvivl, så er det naturligvis vinyludgaven,
jeg har købt. |
|
|
Du kan roligt regne med at kvaliteten af dit MONO sæt er væsentligt bedre end de oprindelige mono udgaver, det var
ihvertfald tilfældet med stereo udgaven både på vinyl og CD.
Men mangler du ikke Abbey Road, Yellow submarine og Let it be. De er ikke udgivet i mono så vidt jeg ved. Og det er vel
egentlig kun Please, please me, With the Beatles, A hard days night og Beatles for sale at mono udgaverne har haft et
væsentligt salg. Så mono sættet bliver næppe nogen sællert, nok snarere et samler objekt for Beatles fans. Men du kan
købe nye vinyl udgaver af de manglende albums i stereo. |
|
|
"Men mangler du ikke Abbey Road, Yellow submarine og Let it be."
Hermann., mangler i forhold til hvad? Min intention med købet var ikke at få en komplet The Beatles-samling eller de største sællerter. Mit motiv for at købe boksen tog udgangspunkt i, at jeg intet havde med The Beatles i samlingen, og at jeg med købet af mono-boksen kom så tæt på originaludgiverne, som det vel nok - i hvert fald i øjeblikket - er muligt. Og det er i min optik en genudgivelse baseret på de originale mono-masterbånd.
Mig bekendt er der ikke lagt samme vægt på originalitet i stereoversionerne, da de - tvunget af omstændighederne - baserer sig på en digital master, jf. fx denne anmeldelse/artikel http://www.hi-fiworld.co.uk/index.php/music-reviews/605-beat les-stereo-lp-box-set.html
Det kan jo selvfølgelig være både godt og skidt, at masteringen er baseret på en digital kopi, men vi kan vel godt blive enige om, at taler vi originalitet, så havde det været mest ideelt at benytte det originale, analoge masterbånd.
På diverse fora er striden om, hvad der lyder bedst (mono eller stereo, gammel eller ny, analoge eller digitale) allerede søsat, og der udkæmpes drabelige slag. Jeg skal helt afholde mig fra at give mit besyv med, da jeg ikke kan eller vil foretage sammenligningen.
Min intention med købet er som sagt en ganske anden: Jeg har (havde) intet med The Beatles i forvejen, og jeg håber, jeg kan li', hvad jeg hører af musik ... i mono
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige kommet ind af døren i vinyl ltd.-udgaver: My Bloody Valentine: Cult:
__________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wauuw - havde helt bevidst valgt ikke at høre den før jeg fik den hjem på vinyl. Og Cult er da helt klart back in business igen. Rigtig fed Duffy og Astbury skæring!! __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men forfærdelig lyd
Selv om den musikalsk er en (kærkommen) genoplivning af The Cult, når de var mest vitale, så bliver den desværre ofte valgt fra, fordi lyden er så gyselig. Der var en gang (især i 1970'erne), hvor det var muligt at optage rock og skære en vinyl-master, så det lød p***efedt. Hvad er der blevet af den kunnen
Jeg synes efterhånden, der er meget langt mellem snapsene ... og det er jo forstemmende, når man ved, det er muligt!
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Ja, men forfærdelig lyd
Selv om den musikalsk er en (kærkommen) genoplivning af The Cult, når de var mest vitale, så bliver den desværre ofte valgt fra, fordi lyden er så gyselig. Der var en gang (især i 1970'erne), hvor det var muligt at optage rock og skære en vinyl-master, så det lød p***efedt. Hvad er der blevet af den kunnen
|
|
|
Øhh - der må jeg jo nok melde mig aldeles uenig lige umiddelbart.... __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det lyddelen eller den musikalske del, du melder dig uenig i ... eller at rockplader lød bedre i 1970'erne, fordi kunnen er gået tabt
Det kan selvfølgelig være mit anlæg (mine anlæg), som den ikke lyder godt på ... eller jeg kan have været uheldig med min presning. Men når jeg spiller andre gode rockplader (fx Nick Cave, Raconteurs, Wilco, Radiohead, The Who og AC/DC for blot at nævne nogle få, som jeg har lyttet til den seneste uges tid), så er lyden altså ikke særlig god, ligesom der mangler dybde- og bredde i lydbilledet.
Og jeg har netop lyttet til den, hvilket blot har styrket mig i min opfattelse. Men, at det er et revitaliseret The Cult, kan jeg trods alt høre
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Er det lyddelen eller den musikalske del, du melder dig uenig i ... eller at rockplader lød bedre i 1970'erne, fordi kunnen er gået tabt
|
|
|
Lyddelen.... __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det anede mig
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Det anede mig  |
|
|
Ja nu har jeg lige lyttet den koncentreret igennem igen efter at ha' hørt 3 andre LP'er som jeg synes har en fantastisk lyd. Og jeg må sige - jeg synes altså den har en rigtig fed lyd - desværre??? :) Det er iøvrigt denne release jeg har, hvis det måske gør en forskel... __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
broelling Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2014 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
broelling skrev:
Analogueman skrev:
Det anede mig  |
|
|
Ja nu har jeg lige lyttet den koncentreret igennem igen efter at ha' hørt 3 andre LP'er som jeg synes har en fantastisk lyd. Og jeg må sige - jeg synes altså den har en rigtig fed lyd - desværre??? :)
Det er iøvrigt denne release jeg har, hvis det måske gør en forskel...
|
|
|
Århh for h**vede da også. Hvorfor kan man ikke rette sine indlæg??? Men jeg kom lige til at tænke på - det er sgu' da nok produktionen af skiven du ikke ka' li' analogueman..... __________________ Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 17 September 2014 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 17 September 2014 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
broelling skrev:
broelling skrev:
Analogueman skrev:
Det anede mig  |
|
|
Ja nu har jeg lige lyttet den koncentreret igennem igen efter at ha' hørt 3 andre LP'er som jeg synes har en fantastisk lyd. Og jeg må sige - jeg synes altså den har en rigtig fed lyd - desværre??? :)Det er iøvrigt denne release jeg har, hvis det måske gør en forskel... |
|
|
Århh for h**vede da også. Hvorfor kan man ikke rette sine indlæg???Men jeg kom lige til at tænke på - det er sgu' da nok produktionen af skiven du ikke ka' li' analogueman..... |
|
|
Hvis du med produktionen mener utilsigtet forvrænget lyd og et lydbillede, der kollapser, så snart der sættes bare lidt tryk på med mere end to instrumenter, bækkener, der ikke klinger ordentligt ud og en vokal, der er alt for "close miked" og uden omgivende luft, så ja, så er det produktionen jeg ikke kan li'
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 17 September 2014 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt vinyl til samlingen
Daft Punk 180g Vinyl, det er et særdeles godt album.
Bob Dylan 180g Vinyl, normalt er jeg ikke så meget til Bob Dylan, men der er et eller andet ved dette album, og lyden er gooood, f.eks. er
nummeret "Man in the Long Black Coat" vildt fedt.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 17 September 2014 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Miav. "Oh Mercy" har jeg aldrig hørt. På en skala fra 0 - 10, hvordan vil du så bedømme den i forhold til "Love and Theft"??? Ingen tvivl om, at han bli´r bedre og bedre, jo ældre han bli´r  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 18 September 2014 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boydk
Jeg syntes faktisk "Oh Mercy" er et lidt bedre album end "Love and Theft", jeg syntes Bob bliver en tand for Blues'et på Love and Theft", jeg
kan godt lide blues, men Bob er ikke en rigtig blueskunstner i "min" verden, ikke at jeg ikke kan lide albummet "Love and Theft", for det
kan jeg godt.
På "Oh Mercy" er Bob Dylan den Pop/Rock, Folk/Rock og Sing/Songwriter som han gør bedst, så på en skala fra 0-10 vil jeg i forhold til
"Love and Theft" give "Oh Mercy" 12.
"Oh Mercy" har 3 numre som alene gør hele albummet værd at eje, og det er "Everything is Broken", "Man in the Long Black Coat" og
"Shooting Star", resten af numrene er bare ren bonus.
|
| Til top |
|
| |