| Forfatter |
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 10 Maj 2014 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, det er jo ret generelt, at musikere (især sangere/sangskrivere) bedømmes til at være bedst i den første del af deres karrierer. Det er osse ofte dér, de er mest originale - senere værker er ofte en slags finpudsning af deres oprindelige ideer. Det er der ikke noget galt i, men det betyder, at folk, der først får fat i materiale fra den senere del af karrieren, tit kommer til at opfatte det tidlige som groft og ufærdigt. Omvendt kommer andre til at se det senere som kedeligt og gentagende...
Tom Waits lavede jo det smarte, at han simpelthen skiftede spor midt i det hele - pladeselskab, produktion, personligt liv, livsstil. Det bliver en slags ny start .
Jeg har hørt Van Morrison live, men kender kun et par af hans senere album. Jeg synes, at de er gode.
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 10 Maj 2014 kl. 04:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går jo som regel galt, når de mister deres inspirationskilde, fordi man åbenbart skal stoppe sit stofmisbrug, hvis ikke leveren skal tage skade.
Musik lyder sgu bedst, hvis den er skrevet på en blanding af piller, kokain og whisky ;-)
Ikke at jeg synes stoffer er noget godt, men det bør lovliggøres for musikere :-D __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 10 Maj 2014 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved hjælp af Ebay fandt jeg dette album med Coldplay. Albummet blev uddelt gratis til nogle af deres koncerter, men jeg var ikke så heldig at få fat i eksemplar. Det har jeg så endelig nu. albummet var stadig i celufan
Teknikken er ikke værd at skrive om til gengæld er atmusfæren helt fænomenal og især Fix You i denne koncert udgave får de små hår til at rejse sig.
Coldplay - leftrightleftrightleft
Trackliste
1."Glass of Water" – 4:44
2."42" – 4:52
3."Clocks" – 4:40
4."Strawberry Swing" – 4:16
5."The Hardest Part/Postcards from Far Away" – 4:15
6."Viva la Vida" – 5:24
7."Death Will Never Conquer" – 1:39
8."Fix You" – 5:38
9."Death and All His Friends" – 4:24
__________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
Thoeg Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 10 Maj 2014 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Tja, lidt drillende kunne jeg så påstå, at den lige så godt kunne ha' heddet "Over The Top", da det på udgivelsestidspunktet vel var et sted mellem 25
og 30 år siden, at Van Morrison havde toppet kunstnerisk og musikalsk  |
|
|
Man kan godt argumentere for at Astral weeks fra 1967 er toppen for Van, men der er så bare en hel del andre nærtopstakes i hans samling, og Back on top er en af dem.
Claus
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 10 Maj 2014 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en mere til samlingen.
Købte The Best Of Eva Cassidy på vinyl naturligvis.
Glæder mig til at komme hjem og høre den.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 17 Maj 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Tjah, det er jo ret generelt, at musikere (især sangere/sangskrivere) bedømmes til at være bedst i den første del af deres karrierer. Det er osse ofte dér, de er mest originale - senere værker er ofte en slags finpudsning af deres oprindelige ideer. Det er der ikke noget galt i, men det betyder, at folk, der først får fat i materiale fra den senere del af karrieren, tit kommer til at opfatte det tidlige som groft og ufærdigt. Omvendt kommer andre til at se det senere som kedeligt og gentagende...Tom Waits lavede jo det smarte, at han simpelthen skiftede spor midt i det hele - pladeselskab, produktion, personligt liv, livsstil. Det bliver en slags ny start .Jeg har hørt Van Morrison live, men kender kun et par af hans senere album. Jeg synes, at de er gode.
|
|
|
Så har vi nok været til samme koncert. Jeg har hørt ham 2 gange i Den Fynske Landsby.
Tom Waits har jeg desværre aldrig oplevet live, det kunne ellers være fantastisk. Van Morrison bruger ikke meget energi på snak mellem numrene, her er Tom Waits jo mere underholdene.
Men musikalsk er de begge fremragende både før og nu om end enkelte af Vans nyere skuffer lidt.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 18 Maj 2014 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, det var i Den Fynske Landsby. Tom Waits er faktisk den sidste (nulevende) musiker, jeg har på min 'live' ønskeliste - men det blir' nok svært .
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 18 Maj 2014 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eleanor McEvoy "Alone"
Dejlig, nærværende musik, tilsat nogle gode tekster - fortolket af en smuk, smuk stemme!
 __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 19 Maj 2014 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom det endelig på CD. Jeg har lyttet til dette album gennem itunes skrammel et eller andet, men på CD kommer dette album til sin ret. Hader Itunes........
Coldplay har endelig fået fat i teknikken og stemningen på albummet er bare FED. Lækkert album der dog deler vandene både blandt andre Coldplayers og anmeldere. Jeg er mere end tilfreds
 __________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 23 Maj 2014 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan: Biograph ( 3 CD box med hæfte - købt på QXL for 30 kr + porto 38,50)
CDerne bliver stadig billigere second hand.
Den Coldplay må jeg også have fat i.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Mesterhak Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 24 Maj 2014 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var et smut på plademesse i Brørup i dag, og kom hjem med:
Black Sabbath - Collection Vol. 2 3 LP box, spansk udgivelse indholdene: Master Of Reality, Vol. 4 og Sabotage
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 24 Maj 2014 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Posten kom med 2 ud af 3 bestilte cd'er i dag.
Og
Havde fulgt en tråd herinde hvor netop Pat Metheny var emnet, lidt Toutube, og jeg var solgt
Efter en tur til fødebyen for at besøge Boydk, tak for din gæstfrihed og generøsitet, både flydende og vellydende  blev jeg anbefalet denne
Så efter jeg kom hjem i min mørke hule i det Midterste af jylland, på nettet, gik "søgemaskinen" i gang, og den er nu bestilt, self som vinyl
Så nu nynner jeg "Please mister postwoman"
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 25 Maj 2014 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Banks/Vig-pladen har længe stået i min samling. Fik den foræret af en underbo som tak for blomstervanding (eller noget i den stil). Og ja, det er selvfølgelig på vinyl ... og musikken er glimrende, musikerne spillelystne og lyden er analog på den gode måde
Methenys output er enormt ... min personlige holdning er, at det nok ikke er det stærkeste af hans materiale, du har købt. Er der nogen bestemt grund til, at det lige netop skulle være disse udgivelser (blandt et som nævnt ganske omfattende output)?
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2014 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den 3 og som kommer senere er 80/81. Missouri sky og netop 80/81 fordi enkelte anbefalede disse, hørte det efterfølgende på Youtube  ,
Watercolors fordi jeg ramlede ind i en engelsksprogede tråd hvor der igen var enkelte der anbefalede den, og man skal starte et sted. Så ja, jeg kigger
anbefalinger/test/review, og ud fra dette forsøger jeg mig frem, både det musikalske som med diverse dele til anlægget, nå ja, så økonomien  ,
lidt begrænsninger skal der være  . Mine musikalske grænser har flyttet sig enormt, og min nysgerrighed stadig er intakt med alt der fanger min
interesse, så skal det bare prøves af. For mindst 20 år siden kom der ikke jazz indenfor mine døre, var hamrende træt af hver morgen, på
Clockradioen lidt i 6 at blive vækket af messingsuppe  , i dag, når noget fanger min opmærksomhed på den fede måde, så ryger det fluks over
disken, og det er hamrende fedt
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 25 Maj 2014 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Véd ikke helt, om jazzprædikatet generelt passer så godt til Metheny, men behovet for at putte musikere og genrer i små kasser skal da ikke skille os ad
80/81 er en fornemt god lp - ikke mindst pga. Dewey Redmans fremragende saxspil.
Hvis du har et godt øje til guitarister, så kunne du også prøve at lytte til fx Mike Stern. Har bl.a. spillet med Miles Davis, men hr. Stern har for længst skabt sig sin egen solokarriere. Han er noget mere "rocket" i sin måde at spille guitar på, men det skorter nu heller ikke på lyriske øjeblikke (dog stadigvæk spillet på en tilsyneladende uopslidelig Fender Telecaster - ikke noget akustisk fis her  ).
Anbefalingen er hermed videregivet ...
John Scofield er også en mulighed - har også spillet med Miles. Scofield er mere bluesinspireret end Stern, hvilket også kan høres.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2014 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anbefalingen er modtaget
Ang. Jazz, nej det er ikke for at forklare hvilken "kasse" Metheny tilhørte, mere en forklaring hvorledes min smag har flyttet sig.
Miles Davis, ja de to nævnte strengespillere florerer jo på samme "Star People" som sammen med "TUTU" og "You're under arrest" står og hygger sig
sammen med de andre vinyler i mit ydmyge lytterum  , købt ved en, som sagde jeg bare kunne plukke, og da jeg så havde været der, kunne jeg
se han var lettere brødbetynget, fordi nu var det han så som perlerne væk
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2014 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Det er ved at være for spændende at kigge ens vinyler gennem.
Og så er det da endda signeret
Tror snart jeg skal hive et par dage ud til organisering og storvask
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 25 Maj 2014 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Hmm. Det er ved at være for spændende at kigge ens vinyler gennem.
Og så er det da endda signeret Tror snart jeg skal hive et par dage ud til organisering og storvask  |
|
|
Dit dumme sv..   Nåede aldrig at få den på vinyl..... Den er herlig, har du 2, så afleverer du bare  . Tak for i går btw, det var rigtigt hyggeligt, og så så jeg i en anden tråd, at du også godt ku´ li´ lyden af min DAC, jow da, den spiller s´gu heller ikke så ringe (beskedent jydsk)  . Det må vi gøre om igen, eller måske MC´en skal en lille tur sydligere på et eller andet tidspunkt __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2014 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, et godt dumt jysk svin
Jeg takker igen, det var rigtig hygge. Har desværre kun den ene, stod og roede med et par omslag i morges, og stod pludselig med den i hånden.
Havde hørt den engang, og ellers svedt den ud igen, og nå ja, den var åbenbart fulgt med også, da jeg købte den Thorens jeg omtalte i går. Hørte den
lige kort efter, og ja, glad i låget bliver man sgu med den glæde. Absolut en ommer, om det så er det ene eller andet sted, det kan kun fremtiden
gisne om
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 27 Maj 2014 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|