| Forfatter |
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 04 Januar 2016 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et styk album med ABBA The singles - First ten years
Den opmærksomme ABBA kender vil vide at det er på dette album at vi finder det sidste nummer ABBA indspillede. The Day before you came er det
sidste nummer de indspillede sammen inden opløsningen. Det specielle ved dette nummer er i øvrigt manglen på instrumenter idet Anderson nørder
med en synthesizer sammen en en lille smule acoustic guitar fra Ulvæus. Det er Faltskog der synger.
Albummet er ivrigt ikke blevet genudgivet på vinyl, som så mange af deres andre albums, hvis man ser bort fra den polske udgave der først blev
udgivet 1987, 5 år efter den oprindelige udgivelse.
Nå, nok om ABBA selv om jeg ikke er træt af dem
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2016 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min er naturligvis på vinyl.
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2016 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Den 20. november udkommer der et nyt album fra Electric Light Orchestra, det første nye materiale siden ZOOM fra år 2000. Det var det første band jeg var fan af, og jeg har hørt det så meget at jeg kan alle deres albums udenad. Den er bestilt hos WOWHD på CD for godt 80 kr.
Det udgives som Jeff Lynne's ELO, men ifølge de anmeldelser der er kommet skulle det lyde som klassisk ELO. Men gad vide hvor mange eksemplarer den vil sælge. Da jeg var 18 udkom Time og den solgte godt 340000 vinyl kopier det første år (1981) og skulle efter sigende være det 3. bedst sælgende album i Danmark. Jeg hører stadig både Out of the Blue og A new world record rimeligt meget. Når jeg har fået den og hørt den et par gange smider jeg lige en kort anmeldelse. |
|
|
Den lyder som klassisk ELO, og de fleste vil straks kunne høre det er ELO. Den har ikke de helt store hits, men den har mange gode numre, sådan en som man kan høre rigtig mange gange. Den findes i to udgaver med henholdsvis 10 og 12 numre. Den lange er på kun 37:19 minutter og det er ikke meget. Men den kan alligevel anbefales og den vil komme til at ligge meget i min CD spiller i den kommende tid. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4931
|
| Sendt: 13 Januar 2016 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået denne ind af døren:

Fantastisk plade med masser af "referencer" til hans tidligere musik, krydret med en masse spændende deltagelse af andre kendte musikere fra den elektroniske gren af musikverdenen.
Det er JMJ's ode til den elektroniske musik, a la Daft Punk's nyeste som var en ode til disko'en. Fantastiske numre fra ende til anden! Og rent teknisk er den rigtig godt indspillet... især nummeret med Laurie Anderson fik mig helt op af sofaen... puha, hvor er hun realistisk tæt på!!! 
Og så er det kun den første... nummer 2 kommer i løbet af 2016! 
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 13 Januar 2016 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruckner: Symfoni nr. 4 med Wiener Philharmonikerne og Karl Böhm på DECCA 180g dobbelt lp. Er du til senromantiske symfonier, gøres det ikke meget bedre. WPO er i absolut storform i 1972, og de havde altid et fantastisk samarbejde med Herr Doktor Böhm. Han var godt nok Dr. Jur, men det skal vel ikke lægges ham til last! Böhm har også lavet en aldeles fremragende version af nummer 7, men der må man vist nøjes med CD-versionen.
Brahms: Klaverkoncert nr. 1 med Clifford Curzon og Georg Szell, London Symphony Orchestra DECCA 1962, 180 g. Jeg hørte Curzon i Royal Festival Hall i 1972 spille Mozarts klaverkoncert nr. 24, og siden da har jeg været en stor beundrer af ham.
Hvis ikke man kender Szell, kan jeg kun sige, at han var en af de helt store dirigenter, men inderligt hadet af musikerne. Mange af hans indspilninger med Cleveland Orchestra kan særdeles varmt anbefales.
__________________ mvh
Jens-B
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2016 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte disse 3 CDer på QXL for ialt 40 kr. Det er bare med at kikke sig for.
3 klassikere mere til samlingen, selv om jeg nok har dobbelt CDen med stones i forvejen på andre udgivelser. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 14 Januar 2016 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige forudbestilt dette album med Steven Wilson til udgivelse d. 22. januar.
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2016 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var til stereo studios konkurssalg igen idag. De har også åbent i denne weekend og næste, derefter er det slut. Nu er det 75 % rabat på alt,
og de har rigtig mange film og en hel del CDer og nogle vinyler. Det er nok 25% af vinylerne der er med Springsteen i audiofile udgaver. Jeg
købte
Springsteen: Greetings, The wild, Born to run, Darkness .., The River og Nebraska for 40 kr pr stk i super flotte udgaver, tung 180 g vinyl
med både forede og oprindelige inderposer. Og superlyd - Sidder lige og hører Born to run.
Derudover en større stak CDer, bla Led Zeppelin 1 og 3 for 25 kr/stk, Neil Young: Decade for 17,50 kr og flere doors for 12,50
Så nu er priserne i hvert fald overkommelige.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Wega Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik de tre her ved deres fantastiske koncert i går i Viborg, den ene endda signeret
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Så landede Bowie´s BlackStar 180g vinyl med posten. En noget anderledes Bowie, end jeg har været vant til, men så absolut en fin afslutning på en glorværdig karriere. Dejligt album. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så dejligt at få pakkepost  . Så kom der sør´me 2 mere. De sidste 2 der mangler i Dylan samlingen.   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom de,desværre.Direkte fra Bowie's hjemmeside-Ja,den er jo blevet ret dyr,så jeg har ikke specielt lyst til at åbne den. __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4931
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plader er til for, at blive hørt!
...og ikke for at spekulere i om prisen stiger med tiden, fordi manden er død!!! 
Jeg købte selv en udgået og derfor ret dyr plade (1200,-) på et tidspunkt, forseglet ab fabrik... men den blev da "flået" op, da jeg fik den hjem, for den skulle da høres.
Så se at få den plade åbnet og nyd musikken, i stedet for at spekulere i om den kan sælges til en højere pris senere.
|
| Til top |
|
| |
Draagmad Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, tiden er ikke til at købe udgivelser med hverken Motörhead eller Bowie lige nu. Priserne på både nyt og brugt er strøget i vejret
efter de sørgelige nyheder. Sådan er det.
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik en lille samling brugte SACD skiver ind af døren:
James Taylor - JT
Miles Davis - Kind of Blue
Norah Jones - Sunrise
Eric Clapton - Slowhand
Købt af en bruger herinde fra.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2016 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
|
Plader er til for, at blive hørt!
...og ikke for at spekulere i om prisen stiger med tiden, fordi manden er død!!! 
Jeg købte selv en udgået og derfor ret dyr plade (1200,-) på et tidspunkt, forseglet ab fabrik... men den blev da "flået" op, da jeg fik den hjem, for den skulle da høres.
Så se at få den plade åbnet og nyd musikken, i stedet for at spekulere i om den kan sælges til en højere pris senere. |
|
|
Super skrevet Mikkel. Købte på et tidspunkt far en bruger herinde første tryk af Analog Productions AcousTech 45 RPM dobbet vinyl version af Albert King & Stevie Ray Vaughn, uudpakket og original forsegling. Efter at være kommet hjem og ha´ hørt den, skrev jeg en mail og takkede ham mange gange, fordi det var mig, der havde fået lov til at købe den, da den lød aldeles fantastisk. Fik øjeblikkeligt en mail tilbage med beskeden: "Du har da ikke pakket den ud???"  . Jo jo da, havde s´gu da købt den for at høre den  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 04 Februar 2016 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige droppet ind med posten....ccr the complete studio albums
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2016 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg fat i denne perle med Tina Dicow - Where do u go to disappear på 180 gram dobbelt vinyl.
Bemærk at det er med hendes Dico efternavn, der skyldes at den er købt i Tyskland. I mine øjne en perle med fin produktion.
Efter 3 dage døgn på kursus var det en kæmpe fornøjelse at komme hjem og se at postmanden havde været forbi.
__________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wega skrev:
Fik de tre her ved deres fantastiske koncert i går i Viborg, den ene endda signeret
 |
|
|
Har netop købt dem på vinyl
Nu venter jeg bare på, at lp'erne lander på hjemmeadressen. De musikalske kvaliteter er jo fine, og jeg har store forventninger til den tekniske kvalitet ud fra, hvad jeg hidtil har hørt.
Hvis forventningerne bliver opfyldte, får de nok en anmeldelse på min blog - nu må vi se (dog først og fremmest høre  ).
Tak til Wega for inspirationen
|
| Til top |
|
| |