Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dit nyeste musikkøb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 129
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 August 2015 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Mere vinyl.

Sade. The best of
Pat Metheny. 80-81
Keith Jarret. Tribute
Pink Floyd. The division bell
Trente Møller. The last resort
Gary Burton. Common ground
Jamie Saft. The new atandard
Depeche Mode. Music for the masses
Michael Hedges. Aerial boundaries

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 August 2015 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Mere af de sorte skiver.

Fik så lige lettet lidt på tegnebogen.

Kunne heldigvis bytte lidt rock, da den ville jeg bare have. Kunne desværre ikke finde den i en genbrug i nærheden.

Mahler 15LP box set med Bernstein.

discogs Mahler

Puha hvor kommer den til at få et godt hjem.
Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 27 August 2015 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne opfordre til, at vi i vores indlæg genfokuserer i forhold til trådstarters oprindelige intention med tråden: Til gensidig inspiration at skrive lidt om, hvorfor vi har købt musikken.

Jeg synes, at en del af indlæggene bærer præg af at være en mere eller mindre lang opremsning af kunstnere og titler, og det er omtrent så spændende, som at læse telefonbogen ...

Det behøver selvfølgelig heller ikke at antage anmelder-episke dimensioner - nogle få, beskrivende ord vil helt sikkert kunne gøre det.

Mit indlæg er ikke en kritik af enkeltpersoner, men skrevet i den bedste ånd og mening ud fra en generel iagttagelse og en lyst til at blive inspireret til at købe musik
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 September 2015 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er sku lige gået LP amok her på det sidste. Når man ikke har nogle højttalere, så har man jo tid til at købe nyt musik

Glæder mig helt VILDT til at få lyttet til mange af disse LP`r. Man må vente lidt endnu

Jeg har ikke tænkt mig at komme med en større smøre omkring hvorfor jeg lige netop har valgt disse albums, det vil jo tage hele
aftenen.

Men Rodger Waters siger vel sig selv, Cassandra Wilson, Jakob Bro, Vestbo Trio, Anne Bisson og Neil Young er alle kunstre jeg
holder af og så manglede jeg lige netop disse. Alle andre udgivelser fra dem har jeg.

East Drive Studio Konzert er en studie live optagelse, optaget analogt og lavet efter alle kunstens regler. Så den glæder jeg mig til
at høre.

Alle de andre er bare fed musik

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 08 September 2015 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Jeg vil gerne opfordre til, at vi i vores indlæg genfokuserer i forhold til trådstarters oprindelige intention med tråden: Til
gensidig inspiration at skrive lidt om, hvorfor vi har købt musikken.

Jeg synes, at en del af indlæggene bærer præg af at være en mere eller mindre lang opremsning af kunstnere og titler, og det er omtrent så
spændende, som at læse telefonbogen ...

Det behøver selvfølgelig heller ikke at antage anmelder-episke dimensioner - nogle få, beskrivende ord vil helt sikkert kunne gøre det.

Mit indlæg er ikke en kritik af enkeltpersoner, men skrevet i den bedste ånd og mening ud fra en generel iagttagelse og en lyst til at blive inspireret
til at købe musik

Det problem kan jeg godt løse for dig, jeg skriver ikke mere her i tråden.
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2015 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Man kan vælge at læse alt negativt, som nogle gør tydeligvis. Man kan også tage ting og livet med et glimt i øjet og lade være med at blive pigesur  Forstår godt Analogueman`s indspark, men det er dog skrevet pænt og uden kritik. Så KP bliv du bare med at skrive på tråden, på den måde du ønsker

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 September 2015 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Det skrevne ord er godt nok en vanskelig størrelse - fraværet af nuancer i tonefald, intonation og kropssprog besværliggør i den grad afkodningen af budskabet

Mit indlæg var ment som en venlig opfordring. Jeg ønsker bestemt ikke at indtage en position, hvor jeg kan eller vil bestemme, hvad og hvordan den enkelte skriver. Og jeg har ikke i mit eget, indre hierarki ophøjet det til ligefrem at være et problem, som KP ellers indikerer?

Så alle kan selvfølgelig selv bestemme både form og indhold - og jeg skal i stedet fremadrettet indtage en mere indifferent holdning og helt undlade at kommentere på, hvad jeg synes, der er interessant at læse.

Ordet er naturligvis frit - også i oplistningsform

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 September 2015 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Jeg er sku lige gået LP amok her på det sidste. Når man ikke har nogle højttalere, så har man jo tid til at købe nyt musik

Glæder mig helt VILDT til at få lyttet til mange af disse LP`r. Man må vente lidt endnu

Jeg har ikke tænkt mig at komme med en større smøre omkring hvorfor jeg lige netop har valgt disse albums, det vil jo tage hele
aftenen.

Men Rodger Waters siger vel sig selv, Cassandra Wilson, Jakob Bro, Vestbo Trio, Anne Bisson og Neil Young er alle kunstre jeg
holder af og så manglede jeg lige netop disse. Alle andre udgivelser fra dem har jeg.

East Drive Studio Konzert er en studie live optagelse, optaget analogt og lavet efter alle kunstens regler. Så den glæder jeg mig til
at høre.

Alle de andre er bare fed musik

Nogle af kunstnerne kender jeg til

Hvor køber du nye LP'er?

Nogle af de nyere lp'er du har. Kan også købes på cd, fx. med Eric Bibb. Har du sammen lignet dem med cd?

Hvordan er lyden på de genoptrykte?

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 September 2015 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Jeg blander mig lige ... nye lp'er kan bl.a. fås hos www.jpc.de

De har et kæmpe udvalg, priserne er fornuftige, og det samme er forsendelsesomkostningerne. Jeg køber vel ca. 150 titler hos dem om året og har gjort det igennem flere år.

Og så er det et tysk firma, så jeg behøver næppe fortælle, at kundeservicen er helt i top

Sammenligningen mellem cd og lp vil jeg lade Pierre om, da jeg ikke ejer en cd-afspiller. Du skal dog nok forvente, at Pierre udskyder svaret en smule, da han ikke har noget at spille på, den stakkel

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2015 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Ja som Analogueman er inde på så kan jeg ikke samtlige, da jeg ikke har nogle højttalere.

Men jeg behøves heller ikke samtlige, da min pladepusher (pladekisten) altid fraråder mig de dårlige tryk. Så derfor har jeg meget få albums som
lyder dårligt på lp.
Derudover så er mit lp setup så langt bedre end mit digitale. Jeg har prøvet at få et digitalt setup som kunne matche mit analoge, men det var bar
ikke muligt.

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2015 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Det er da noget skidt, med anlæg, du må da snart få hiftitisk abstinenser.

Jeg har lavet en tråd med nye gode lp udgivelse, hvor du måske, kunne liste lidt LP'er ved lejlighed. Du har ikke helt dårlig musik smag, med det valg af musik du har købt

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2015 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

De har et kæmpe udvalg, priserne er fornuftige, og det samme er forsendelsesomkostningerne. Jeg køber vel ca. 150 titler hos dem om året og har gjort det igennem flere år.

Og så er det et tysk firma, så jeg behøver næppe fortælle, at kundeservicen er helt i top

Sammenligningen mellem cd og lp vil jeg lade Pierre om, da jeg ikke ejer en cd-afspiller. Du skal dog nok forvente, at Pierre udskyder svaret en smule, da han ikke har noget at spille på, den stakkel

Tak for det. Det vil jeg lige kigge inde engang, ved lejlighed og pengepungen tillader det.

Hvad med fragt, fra generelt tyske sider og for den sags skyld engelske, er det dyrt?

Hvad hvis en lp, tager skade under fragt? Hvordan håndterer de det?

M.v.h Jack

Min hjemmebio

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 September 2015 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Har længe gået og tænkt på Leif Ove Andsnes' indspilning af Beethovens 5 klaverkoncerter med Mahler Chamber Orchestra på Sony CD. Hørte for nylig nr. 4 i radioen, hvorefter jeg bestilte dem fra Amazon. Har også købt hvad Rudolf Serkin fik indspillet af Mozarts klaverkoncerter, ca. halvdelen, med Claudio Abbado og LSO på DG. Absolut mest for Abbados skyld, Serkin er blevet lidt gammel. Hvis man gerne vil have dem "komplet", de 4 første er ret ligegyldige, så kan Andras Schiff med Sandor Vegh og Salzburger Mozarteum på DECCA, Alfred Brendel med Marriner og ASMIF og Geza Anda med Salzburger Mozarteum på DG alle anbefales.

Jamen hva' så med den gode Barenboim? Ja, det er så her, jeg kommer til at tænke på den engelske forfatter P. G Woodhouse, der skriver nogle hyggelige historier om Bertie Wooster og hans tjener Jeeves Bertie har en tante, der skriver damebladsromaner, der "berører hjertets strenge". I én af historierne optræder der en anden kvindelig forfatter, der "ikke blot berører hjertets strenge, men trækker dem ud og slår knude på dem". Sådan opfatter jeg Barenboims indspilninger af Mozart. Især kan nr. 21 "anbefales" til skræk og advarsel..

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2015 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Det var en dyr omgang

David Gilmore - On an Island
Ginman/Jørgensen - Ginman/Jørgensen

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 September 2015 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Der blev shoppet lidt plader, efter meget meget lang tid stilstand. Den dyreste blev en Aaron Neville - Warm Your Heart, nummerede deluxe udgave på
180 gram.
Ellers er der bestilt noget heavy, i stærk kontrast til Aaton Neville, i form af:
In flames - Colony
In flames - Reroute to remain
In flames - Come clarity

Mercenary - 11 dreams
Invocator - Through the flesh to the soul
Hatesphere - Serpent smiles an killers eyes
Hatesphere - The sickness within

De sidste er pre-orders, og forventes at lande den. 11 oktober :-)
Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 17 September 2015 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Stevie Ray Vaughan: In the beginning
Stevie Ray Vaughan: Stevie Ray Vaughan and double trouble live at Carnegie Hall
Stevie Ray Vaughan: A tribute to (diverse bl. a. Bonnie Raitt, Clapton, BB. King og Robert Cray)
Stevie Ray Vaughan: The real deal (Greatest hits 2)
Joe Satriani: The extremist

Købt på Qxl for 96 kr ialt for alle 5 CDer incl porto.

Stevie Ray Vaughan er en af mine favoritter, har alle 4 studiealbums og Live Alive på både CD og LP. Samt selvfølgelig SRV (3CD +
1DVD) boxen. På den findes knap halvdelen af hans studieindspildninger den er et absolut must, men den er meget blandet, da det er
alt det materiale der ikke er på de oprindelige studie albums. Se link

http://www.allmusic.com/album/srv-mw0000105882

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 17 September 2015 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Analogueman skrev:

Tak for det. Det vil jeg lige kigge inde engang, ved lejlighed og pengepungen tillader det.Hvad med fragt, fra generelt tyske sider og for den sags skyld engelske, er det dyrt? Hvad hvis en lp, tager skade under fragt? Hvordan håndterer de det?

Hvis du selv tjekkede hjemmesiden (!), så vil du se, at fragt til DK er EUR 5,99 uanset mængde - så ikke specielt dyrt, men det kan godt betale sig at bestille en ordentlig spandfuld, så udgiften "spredes" ud over så mange titler/lp'er som muligt

JPC pakker ekstremt grundigt - jeg har aldrig oplevet beskadigede varer.

Jeg har oplevet et par fejlpresninger, der blev erstattet med en ny vare. De sendte ganske enkelt nye eksemplarer - jeg skulle end ikke returnere de defekte.

Restordrer sendes også uden yderligere omkostninger for kunden. Du betaler kun forsendelse for din samlede ordre, også selv om den skulle blive sendt ad flere omgange.

Malurtsdråben i bægeret er, at det kan tage lang tid, før du modtager dine varer - de samler til "bunke" og venter derfor på ikke-lagervarer, før de sender - lige som jeg har oplevet, at enkelte titler, der ikke er lagervare, alligevel ikke kan skaffes, da titlen er udsolgt hos pladeselskabet.

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Sendt: 17 September 2015 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Men alt i alt et rigtig godt sted at handle, lige som hos Presto i England, nu er Crotchet desværre lukket, men henviser deres kunder til Presto. Her kan der ofte opnås overskuelige rabatter. Presto er interessant for dem, der køber klassisk musik. De har især etv fantastisk udvalg i SACD, som der er en sand overflødighed af inden for den klassiske genre. Vinyl køber jeg især hos jpc

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 17 September 2015 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jens-B skrev:
Men alt i alt et rigtig godt sted at handle, lige som hos Presto i England, nu er Crotchet desværre lukket, men henviser
deres kunder til Presto. Her kan der ofte opnås overskuelige rabatter. Presto er interessant for dem, der køber klassisk musik. De har især
etv fantastisk udvalg i SACD, som der er en sand overflødighed af inden for den klassiske genre. Vinyl køber jeg især hos jpc

Ja deres udvalg er godt og de har også mange SACD som ellers er svære at finde, men de er ikke så billige som WOWHD når det gælder
CDer, men de er billigere end WOWHD når det gælder vinyl. Deres priser er excl. forsendelse, mens forsendelse er incl. hos WOWHD. Jeg
har endnu ikke købt hos JPC, mens jeg nok har købt mere end 50 gange hos WOWHD, og jeg er aldrig blevet fortoldet selv om prisen i
nogle tilfælde har været over 80 kr. Men jeg kommer nok også til at bruge JPC for butikkerne lukker i Danmark, senest Stereo Studio, og
det er lidt trist.

Wega
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2011
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 September 2015 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Fandt et godt tilbud på Ebay og slog til:

En af Trip-hop klassikerne er på vej til mig, det glæder jeg mig rigtig meget til
Til top Vis Wega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wega

<< Forrige Side af 129 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes