Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2024 | 15:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vinyl klub sjælland ..med besøg 25 septem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne takke for en kanon dag, ikke mindst fordi der i den grad var sørget for gæsterne af husets frue, mange tak for det, det var rigtig flot.

Og så var det også en dejlig dag hvor der blev lyttet mere til musikken end til forskellige tweaks, men det afspejler nok kvaliteten af det anlæg der blev lyttet til. Det var meget overbevisende.

Tak til Fruen og Martin.

mvh sund



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Ja mange tak for en rigtig hyggelig dag med vinylens vellyd, her blev spillet en masse god musik, og den Telarc 1812 oveture, ja den vil jeg også have fingrene i, den er virkelig sager, ja man kunne næsten lugte krudtet!!

Men vi fik jo også snakket en del!

og mange tak for en yderst lækker beværtning, med både weisbeer, boller, kaffe, ost og kage, ja der var virkelig disket op.

Det var godt at der var andenpilot med! hi hi

Vil lige nævne at vi fik prøvet en diy outer limit, på den meget fine pladespiller, og den magtede også at rette en temmelig skæv plade.

vi fik kigget på en Ortofon mc trafo, virkelig kram må man sige, den kunne være sjov at få på banen igen, når der er mc pick upper på spillen



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Desværre gik jeg jo glip af alt det spændende!  Ikke sådan når man booker forkert i kalenderen og dukker op 24 timer for tidligt

Jeg må så have alt det hyggelige til gode en anden gang. Ellers ærgerligt for lørdag stod jeg der kl 13.00 med næsten 15 kg hifi og tweaks. Må nok hellere tage mig sammen og invitere til næste træf her hos mig - vil en gang i november være passende?

Belært af jeres erfaringer måske man kunne enes om et tema som "mine bedste 3 plader"..... det er jo musikken det kommer an på!




__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej gutter...

Også stor tak herfra.

Joææh...det var godt nok en forplejning der sagde spar to. Det var heldigt vi ikke havde timeglasfigurer at pleje! :-) Og så er det altid lækkert med stribevis af special-øl. Ikke noget med Hof og Grøn Tuborg hér!

Også musikken var go'. Der blev, for mit vedkommende, gjort et par notater til kommende pladeindkøb. Al musikken blev gengivet på fornem vis. (Jeg er sikker på at værten vil komme med et par bemærkninger vedr. det benyttede udstyr..?). Min hukommelse rækker kun til en svag erindring af Dynavector PU, Holfi Vitalis RIAA, Classic forstærker (og det var ikke en énøres-kineser!) og Intruder højttalere. Jeg fandt aldrig ud hvad det egentlig var for en pladespiller... Det hele spillede rigtig godt. Min 'fornemmelse' var, at især gengivelsen af klassisk musik var i top. Men måske er det bare mig....

Min gamle medbragte Telarc-plade med 1812 Ouverturen, kom vist som en overraskelse for flere? Den er sandelig også en 'killer' af format. Hvis man var lidt yngre, ville man vel sige at den var...kanon!  

Takker for en herlig søndag. Det var en fornøjelse, at møde 'ligesindede' på uformel vis. Der er altid ting som man kan diskutere. Og nu er det jo ikke sådan at alle er enige om alting - så der er en Sund grobund for givende diskussioner...hmm...

Gentagelse er påkrævet! Det ser foreløbig ud til, at næste 'møde' bliver hos undertegnede. Datoer vil blive undersøgt.

See you!

Med venlig hilsen

Niels L.  (Nilau)

 

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Janils det lyder som et godt tema, og november er da helt fint.

Og Nilau jeg glæder mig til næste møde.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Alrune
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 27 September 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hej Aecrewboss og jer andre

tak for et fedt arrangement. Det kan vanskeligt gøres bedre. Desværre var jeg jo på motorcykel, så jeg kunne ikke smage de lækre øl. Til gengæld kunne kagen og brødet jo så konsumeres istedet. Hils kæresten og sig tak for den hjemmebagte kage.

Endnu engang blev det bekræftet at selv små ændringer såsom anden plademåtte og/eller pladestrammer giver hørbare forandringer. Og jeg mener hørbare forbedringer.

Ellers som sædvanligt en udbytterig eftermiddag og lyst og glæde til at ses igen. Jeg ser frem til at mødes hos Nilau og høre NLE´s signalkabel i hans opsætning. Ja i det hele taget at høre anlægget og få nogle nye input.

Til Sund, du havde helt ret - det var køreren som afhoppede til suzuki.

Mange hilsener fra

Alrune 

 

 

Til top Vis Alrune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alrune
 
Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 180
Sendt: 05 November 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Nå, er det ikke snart ved at være på tide at der sker noget igen med vores lille vinylklub?

Jeg havde et lille uofficielt møde her i onsdags hos undertegnede, hvor Sund ,Rp og Mikael Karstensen (manden bag Intruder højttalere)var på besøg.Det var nu en meget hyggelig aften hvor der blev diskuteret lystigt.Hr Karstensen er ikke ligefrem vinylentusiast ,men jeg tror nu aligevel han blev positivt overrasket.

Min Tiny Tube skiftede ejer den aften så den er RP nu i besiddelse af.Er den kommet op og køre hvordan lyder den hjemme hos dig RP?Håber at den passer bedre ind hos dig end den gjorde hos mig.

Så er der kun et spørgsmål tilbageHvem tager initiativet til det næste møde?

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 05 November 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Ja, det var en, som sædvanlig velfodret, rar og oplysende aften.

Mange tak til Martin for mad, kæresten for tålmodighed og evne til at overhøre en masse for hende ligegyldigt vrøvl, og Michael for oplysende informationer. Som sædvanlig er spørgsmålet: Kan man forlange mere?

Med hensyn til Tube'n er det min klare opfattelse at den er kommet til et hjem der sætter pris på den og dens måde at spille på, det fremgår med al ønskelig tydelighed i den mail jeg har fået fra RP.

 



__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes