Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eltax (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

EltaxForever skrev:

Yo

Ved i overhovdet hva i snakker om? Eltax ligger måske i bunden af ht verdenen, men dårlig er de skut. Tag jer sammen. I sammenligner Eltax med Cerwin vega o.lign hvilket ik holder. Eltax lyder ik godt? tag jer sammen!! Gu gør de da så.. hvor god hørelse har i?

He he he... ... Det er humor...  Du siger at ELTAX godt nok ligger i bunden af HiFi verdenen, men at de altså ikke er dårlige.
Så bliver jeg nødt til at spørge dig: Har du nogensinde oplevet noget dårligt, eller er dit indtryk generelt, at ALT er godt, og at andre mærker blot er endnu bedre end ELTAX???

Man kan sagtens være tilfreds med selv de ringeste højtalere... Det kræver bare at man sætter sine forventninger til absolut nul!

Og så til det oprindelige spørgsmål:
Mit råd: Brug søgefunktionen her på forum... Søg på ELTAX. Så er du næppe i tvivl om hvorfor du skal holde dig fra ELTAX.
Når du så er færdig med det, og er blevet overbevist om hvorfor ELTAX ikke er sagen, er der helt sikkert mange herinde der vil være meget behjælpelige med at finde noget, som du kan holde ud at lytte til....
ELTAX er super billigt, men det er ikke fordi ELTAX er verdens flinkeste firma, der forærer guldet væk.. Man får hvad man betaler for, og når man køber højtalere i ELTAX prisklassen og trækker transportomkostninger, emballage osv fra, er der IKKE ret meget til overs til at bygge noget kvalitet.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

marting skrev:

hey er der nogen herinde der har erfaring med Eltax højtalere??

Jeps.. det er gode og fyre op med, men desværre er de lavet af "silde kasser" så derfor løber ham hurtigt tør, men efterudover kan man ikke bruge dem til ret meget. Ikke musik lydning i alle tilfælde *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Nu bliver jeg nok slagtet, men jeg havde et sæt 2 vejs standerhøjttalere fra Eltax, som spillede ganske fortrinligt. Kan på stående fod ikke huske hvad de hed. ++++ Fandt dem Liberty 3+

Da jeg annoncerede dem til salg i den blå avis, blev jeg kimet ned, og jeg forlangte immervæk en god pris for dem.

http://www.audioreview.com/cat/speakers/floorstanding-speake rs/Eltax,Liberty,3+/PRD_119475_1594crx.aspx

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hvad er nu det,  hakker i på Eltax, nu skal jeg fa....,  nå men jeg har lige investeret i Eltax, men ikke i noget elektronik,  men et par højtaler standere (48 cm),  og jeg må sk. sige at det er ufatteligt at det kan sælges til denne pris,  200,- for et sæt, da jeg havde et par små Gale 4020 der skulle lidt op, så billige højtalere og billige stander.

Der er spikes med til både top og bund,  og for at det ikke skal være løgn er der både et sæt blanke og et sæt sorte med til de standere.

Nej det holder ikke at sammenligne Cerwin Vega med Eltax,  da det ville synd for eltax,  jeg har selv fået lov at prøvet et sæt Eltax med en 10" Bas,  mener de hed noget med 300, og det var så det.

At det bliver nævnt at CV er dårlig hifi lyd er vel ok,  dem køber man vel ikke for at lytte til flot musik.

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Grunden til at Eltax får mange hug er mest kendt for at lave dårlige supermarkedshøjttalere, MEN de laver også rimelige højttalere, eksempelvis har deres linær Respons serie fået megen ros.

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

jeg har en hjemmebio med 6.1 tangent millennium højtalere (som i essens også er eltax) og jeg er virkelig tilfreds. eneste jeg kunne ønske mig er mere ensartet lyd fra center/front højtalerene.
jeg har spændty en yamaha RX V459 og en ukendt model 10" sub i systemet

i alt et lydsystem til små 6000 kr

til den pris er det svært at finde et komplet hjemmebiograf med så stilfulde højtalere og vellyd fra nyt.
brugt kan det måske lade sig gøre, men der kan man ikke altid bare hive det ned fra hylderne man vil have.

jeg kan kun forestille mig at et sætup til 25000 spiller bedre. men er man ikke interesseret i at bruge så mange penge på lyd så er eltax (i mit tilfælde tangent millennium) virkeligt et godt bud

se evt cableman.dk der er masser af muligheder
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Skal man ikke tage det for, hvad det er, uanset mærke, koster et sæt højttalere 500,-kr, får man i 99% tilfælde kun lyd for 500,-kr, sådan er det også med Eltax. De har lavet meget 'skidt', passer til prisen, Jamo har også billigt 'skidt' på programmet, og meget godt, kan huske Eltax lavede et surround-sæt, som også blev testet i High fidelity med meget godt resultat, der blev anvendt Vifa bas-mellemtone tone-enheder med sort glas-fibermembran og stor magnet, sammen med en Morel MDT 40 diskant, de spillede rigtig godt..
Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

hassan14a
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hvad med Eltax Monitor III? Er den virkelig også gal på den til prisen? Altså den har nu fået 5 stjerner af WHATHifi?.

Nogen der har erfaringer med den? Overvejede nemlig at købe 4 stks af dem, men nu er jeg i tvil igen :P

Til top Vis hassan14a's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hassan14a

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

hassan14a skrev:

Hvad med Eltax Monitor III? Er den virkelig også gal på den til prisen? Altså den har nu fået 5 stjerner af WHATHifi?.

Nogen der har erfaringer med den? Overvejede nemlig at købe 4 stks af dem, men nu er jeg i tvil igen :P

Det er en fremragende højttaler til 500.- sættet. Glem alt om neutralitet og alle de andre hifi termer - den er underholdende!

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv hørt den, men til 500 kr. er jeg sikker på at den klarer det godt. Du skal dog tage ud og være kritisk, og det er ikke så meget fordi det er Eltax eller det at den koster 500 kr. man skal altid være kritisk overfor det man vil købe. Hvis du ikke kan lide lyden er der også en del gode bud på brugte højttalere!

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

hassan14a
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hej.

Problemmet er jeg helst MAX vil bruge 4000 kr. måske på 4 stks reolhøjttaler, helst lidt mindre.

Men mange siger det bedre kan betale sig at købe dem brugt, men en som mig har ikke lige helt styr på hvilke sider der er god til den formål og hvilke højttaler man lige skal ud og købe osv.

Jeg plejer dog bare at søge på nettet hvis jeg har fundet noget jeg syntes er rimlig i prisen.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hvad skal du med 4 stk. reol ht'ere?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

hassan14a
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Til surround.

Fik også lige øje på nogle Cambridge S30 fra hifiklubben, men ved ikke helt med dem endu.

Har købt en Eltax atomic 10.2 sub for 1100kr. brugt, og skal ud og købe en yamaha RX-v640 for 1500kr. brugt på tirsdag.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

Som Hassan14A så rigtigt skriver: Eltax har da vundet mange test, isär med Liberty 3 og 5, Monitor III og Nexus-serien. Best buy og value for money! Og vi taler om eksportmarkedspriser, cirka det dobbelte af Dansk Supermarkeds udbudspris. 2 spritnye höjttalere til bare 499,-!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

i hvilken butik seri monitor III til 500.. har læææænge overvejet om der ike skulle stå sådan 2 i mit lejeværelse

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
i hvilken butik seri monitor III til 500.. har læææænge overvejet om der ike skulle stå sådan 2 i mit lejeværelse

Der er flere sæt til salg på QXL under Reol højtalere,  det er sjældent de når 500,- sættet, så det er måske et kig værd,  og det er ikke brugte højtalere..

goodsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej.

Cableman.dk har højttaleren både i sort og lyst træ til 395kr stk, og de spiller ok og har fået 5 stjerner i what hifi har selv købt dem der og må nok indrømme de spiller rigtig godt til prisen.

Til top Vis goodsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af goodsound

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

goodsound skrev:

Hej.

Cableman.dk har højttaleren både i sort og lyst træ til 395kr stk, og de spiller ok og har fået 5 stjerner i what hifi har selv købt dem der og må nok indrømme de spiller rigtig godt til prisen.

ja jeg har også handlet der et pargange. men lige netop 400 kr stykket er lidt rigeligt bare til lejeværelset

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

AndersenA; de har dem tit i Dansk Supermarked, eks.vis Føtex.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

http://www.cableman.dk/getdoc.asp?id=8&md5hash=6524524A0 574B571B3D9C1AADC7BF886

5 ud af 5 stjerner... års bedste buget højtaler i 2003.
Ganske godt gået for liberty 5+

købes her : http://www.cableman.dk/product.asp?product=95&sub=1& page=1

koster Pris DKK 1.695,00 (pr stk)

Men ellers så laver Eltax også noget billigt l**t som er BILLIG

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum