| Forfatter |
|
EltaxForever Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay dvs. jeg har 1 indlæg og derfor har jeg ik noget at sku ha sagt?
Jeg aner så lidt om ht'er og har ik hørt et hav af forskellige ht'er, men at eltax spiller dårligt - holder ik helt. De spiller dårligt sammenlignet med fx cerwin vega og andre store mærker, men som sagt spiller de udemærket.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
fair nok... hvad spiller de godt sammenlignet med? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - surt at spilde sin tid på at lave indlæg i så useriøs en tråd......
Cerwin Vega - og andre store mærker..... __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry, forstår ikke lige ordlyden af dit indlæg?  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at Cerwin Vega bliver fremhævet som representant for gode højtalere 
(Hint: De er ofte ret udskælte for at være 'dårlig hi-fi') __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Schriver Lukket konto

Lukket efter egen anmodning
Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jamhvasåda? Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, hvis en højtaler "ligger ... i bunden af ht verdenen", så må den godt nok spille temmeligt dårligt...
Jeg var engang i en af de der store elektronik-kæde-butikker (jeg husker ikke hvilken), hvor en gut, der lignede en sælger, var ved at demonstrere et musikanlæg for et par; det lød simpelthen forfærdeligt (ikke parret, forståes) der var godt nok en menneskestemme i musikken, men resten flød sammen til et rodet udefinérbart hvad-ved-jeg. Da jeg satte mig ud i min bil, og tændte for den billige bilradio med de billige højtalere, lød musikken bedre! Jeg ved ikke om den dårlige lyd i forretningen skyldes CD'en, CD-spilleren, forstærkeren, noget kabelværk, strømkilden, akkustikken, Eltax-højtalerne, mine ører eller én eller anden kombination af nævnte; men jeg er glad for, at jeg ikke har så dårlig en lyd hjemme i stuen!
Og for nogle få dage siden, var jeg i Bilka, hvor der stod et par højtalere og spillede - jeg ofrede dem ikke den store opmærksomhed, men de lød temmeligt dårligt, og de hed noget i retning af Eltax eller Eltac eller sådan.
Uanset ovenstående, så håber jeg dog, at Marting får lyttet til nogle højtalere, og får købt nogle, han synes lyder godt - om de så er røde eller blå, hedder Eltax eller noget helt andet.
Held og lykke med højtalerjagten, Marting __________________ Og så ovenikøbet tonedøv...
|
| Til top |
|
| |
A-M-P Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
EltaxForever skrev:
| Okay dvs. jeg har 1 indlæg og derfor har jeg ik noget at sku ha sagt? |
|
|
Hej EltaxForever!
Mit indlæg var ikke mønstret på, at du ikke havde lov til at udtrykke din mening om Eltax højtalere.
Jeg antog at dit indlæg var en joke, da din profil nu engang hedder EltaxForever, det var dit eneste indlæg.
Jeg beklager meget mit indlæg, når nu du giver udtryk for at din hensigt faktisk ikke var en joke, men at forsvarer Eltax højtalere. My bad!  __________________ Be careful of your thoughts, they may become words at any moment
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amp... Det var faktisk en joke i starten.
Alle herinde hader Eltax, så besluttede at nu sku de ha noget ros.
Har selv Eltax, og er meget tilfreds med dem. Tro det eller lad vær - Men jaja, det jo sikkert min hørelse der er noget galt med..
|
| Til top |
|
| |
Popmart Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Tannoy´s 5.1 sæt til ca. 2500 kr. det er simpelthen det bedste du kan få i prisklassen omkring 5000kr. og ned efter..
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme jeg er blevet lidt overrasket en gang imellem når jeg har set bag på en eltax højttaler i Bilka, og der har været forgyldte bi-wire terminaler, det er lidt usædvanlig for en discount højttaler. Jeg skal så ikke kunne sige noget om lydkvaliteten, eller om der er lagt flere penge i "indpakningen" frem for selve enhederne.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
EltaxForever skrev:
|
Amp... Det var faktisk en joke i starten.
Alle herinde hader Eltax, så besluttede at nu sku de ha noget ros.
Har selv Eltax, og er meget tilfreds med dem. Tro det eller lad vær - Men jaja, det jo sikkert min hørelse der er noget galt med..
|
|
|
Næ, så længe at du er tilfreds - det er hovedsagen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin
Ja, det nemlig rigtigt 
|
| Til top |
|
| |
Madmanden Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et stereoanlæg til låns af et familiemedlem, som er draget til USA nogle år. Det består af Yamaha CD+forstærker, samt Eltax Linear Response højttalere. Nu er jeg ikke nogen ekspert på området, men jeg synes sgu de gør det okay. Det er helt sikkert ikke high-end eller noget, men lyden er ganske fin (altså, man kan sagtens nyde musikken uden at tænke 'hold kæft en klam lyd/diskant/bas/etc.').
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke mange negative ting der kan siges om eltax, jeg tror (og håber) det er værd at skelne mellem de pakker de sælger i bilka for 499 og på deres lidt dyrere serier.
jeg kan se Linær respons serien har da fået gode anmeldelser, selv om det ikke er high end....... Test:
http://www.eltax.com/documents/reviews/linearresponse_homeci nema2002.pdf
jeg har selv lige købet en 5.1 pakke som nok kommer til at stå i soveværelset, jeg kan ikke sige så meget om dem da jeg først skal hente dem i morgen.... __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax højttalere er en udmærkede højttalere til fest brug og lignende, de kan måske lige brugesgå til at se en film, men til stereo lytning duer de slet ikke. __________________ Hellere være stor og doven, end lille og vågen.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg selv haft, og har stadigt eltax højttalere ( Universe ). Og synes de klare det fint til prisen. Jeg havde dem som hovedekilde i 3 år, og i de 3 år fandt jeg ud af hvad jeg forventede af et anlæg. Derfor vidste jeg hvad jeg skulle invistere i næste gang jeg købte noget. Ingen tvivl om at mine 850'ere er mange gange bedre, men jeg synes nu stadigt at mine eltaxer klarede det fint da de stod for lyden i stereo og surround. De havde rigeligt med bas, ok mellemtone og diskant. Det eneste jeg med sikkerhed kan sige er, de er meget ineffektive, og bassen mudder en del ( ihvertfald i den serie jeg har ). Der var først styr på bassen da jeg satte en lånt NAD 216 foran, så gjorde bassen som den skulle .
Anyway, hvis det skal være nyt og billigt, er eltax et fint sted at starte, men du får meget mere ud af at handle brugt. Så det er klart det jeg vil anbefale.
Se evt. mit setup med dette link http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27979&P N=1& TPN=1
|
| Til top |
|
| |
niels_lyn Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver Ascari ret.
har selv et sæt universe og de spiller bedre end jeg regnede med da jeg købte dem. - lidt mudret bass men ellers spiller de godt. - og det er ikke fordi jeg ikke har hørt bedre. men jeg vil så osse give alle de andre ret. da jeg kender et par personer der osse har eltax et eller anded, der er lidt ældre end mit universe sæt. deres højtallere stinker mildtsagt.
som ascari skriver kræver eltax nok en del forstærker effekt for at spille godt. men ikke noget jeg har prøvet. så skal ikke spille klog på det.
|
| Til top |
|
| |
goodsound Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax monitor 3 spiller rigtigt godt til prisen bedre bund end dali(små Højttalere)hvis man har ampen til det.
|
| Til top |
|
| |
Ridderen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
har haft et par eltax højtaler siden jeg var 13 år... nu er jeg 20 og er på kig efter noget nyt. har en marantz pm7000 forstærker og har blæst højtalerne ud op til flere gange de kan ikke holde til noget, har bare lappet på dem 2-3 gange fordi jeg ville spare op til nogle ordentlige højtaler...
så hold dig fra dem :D
|
| Til top |
|
| |