Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Helicon 800 vs Yamaha NS-F901 Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2026 kl. 18:53 | IP-adresse registreret Citér Allan. A

Jeg har gået det sidste tid og sparet lidt op til et par gode brugte højttalere og har altid været lidt lun på Dali Helicon 800 og
målet er nu ved at være indenfor rækkevidde. I mellemtiden dukkede der jo så en anden interessant højttaler jeg ikke har haft i
kikkerten før, nemlig Yamaha NS-F901 Soavo. Jeg så dem udstillet oppe hos sound2vision i Viborg men jeg havde ikke tiden til at
få en demo på dem, men ud fra det smukke udseende var jeg temmelig forelsket i dem..

Er der nogen herinde som har/haft disse Yamaha højttalere indenfor dørene? Jeg læser story set kun godt om dem på diverse
udenlandske fora tests, men kan ikke finde nogen test på dem herhjemme ud over forgængeren Soavo 1 som Jyllandsposten
(lyd og billede talte RIGTIG pænt om)

Dali Helicon har jeg aldrig haft mulighed for at lytte til, og efter at have læst testen af Helicon 800 herinde, blev jeg slået lidt
tilbage grundet der ikke var den store begejstring for bas-gengivelsen af en højttaler i den størrelse, men jeg har bestemt ikke
afskrevet den 👍👍 Jeg har ikke kig på MK2 udgaven da der ikke er en sådan til salg..

Jeg mener jeg har power nok til at drive højttalerne uanset om det er Helicon 800 eller Yamaha NS-F901 da jeg spiller med et
Yamaha MX1/CX2 forstærkersæt på 200 watt og som er stabilt i 2 Ohm..

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes