| Forfatter |
|
bergholt Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 14 April 2026 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kloge mennesker,
Jeg det kribler lidt i fingrene for at bestille et sæt KT88-rør til min Leben (CS-600).
Jeg har indtil videre lyttet til de 5881-rør fra Sovtek, den kom med fra fabrikken, 6P3S-rør fra Reflector-fabrikken produceret i 1984 - og
senest 7184A-rør fra Tung Sol, som jeg havde læst virkelig meget godt om. Jeg synes ikke, jeg fornemmer den store forskel versus 6P3S-E-
rørerne her efter omkring 500 timer.
Så next up var at prøve KT88-familien.
Jeg har læst godt om både Psvane og Linlai.
Er der nogen, der har erfaringer med den? Eventuelt andre typer og i andre forstærkere, tænker, antallet af Leben-ejere et ret begrænset.
Højttalere er Harbeth M30.1.
Sidst jeg bad om gode råd, fik jeg beskeder fra folk, der gerne ville sælge mig ting. Det vil jeg gerne frabede mig.
Tak på forhånd,
Kasper
__________________ -- Kasper Bergholt
|
| Til top |
|
| |
isle Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 18 April 2026 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var Tung Sol 7581A jeg anbefalede, da du i et tidligere indlæg spurgte om råd. Der er ikke et Tung Sol rør, der hedder 7184A.
Jeg har ikke meget erfaring med KT88.
|
| Til top |
|
| |
bergholt Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2026 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
isle skrev:
Det var Tung Sol 7581A jeg anbefalede, da du i et tidligere indlæg spurgte om råd. Der er ikke et Tung Sol rør, der hedder
7184A. |
|
|
Det er sandt. Jeg har fået tastet forkert. __________________ -- Kasper Bergholt
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 4901
|
| Sendt: 18 April 2026 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver lige mit besyv med her 
KT88 (og 6550) er et af de mest udbredte og producerede rør, så der er heldigvis mange muligheder. Og pris og kvalitet/lyd hænger oftest sammen.
Og det er min(!) oplevelse, at Psvane absolut leverer noget af det bedste der findes, især deres Art og Acme serie. Summit er meget dyre, og jeg forventer ikke at du vil opleve nogen forbedring i din forstærker i forhold til Art og Acme. Også GoldLion og TAD leverer sublime rør i samme lyd-klasse.
Linlai har jeg ikke selv erfaring med, men er gået uden om dem alene pga. dårlig omtale af deres holdbarhed, i andre - og måske mere anerkendte foras?
Til gengæld er der også hele rækken af 6550 typen, som oftest deler indmad med KT88 men i et andet glasrør, så det er oftest kun type-navnet og det fysiske udseende der er forskelligt. Og her kan man få fremragende og økonomisk mere tilgængelige rør fra Sovtek, TungSol og TAD.
Audio Research benytter blandt andet Sovtek og TungSol i deres meget dyre forstærkere. Og jeg har også haft et par af dem til test her på siden.
Håber det kan svare lidt på dit spørgsmål 
|
| Til top |
|
| |
bergholt Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2026 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan helt bestemt svare lidt, meget, på mit spørgsmål :)
Det er lidt forvirrende med både Classic (som jeg havde kigget på til en start), Cossor, Horizon, Summit, Art og Acme - og så er der også nogle
nyere, tror jeg, der er neonblå i tonen (uden separat navngivning).
Det var din anmeldelse af en ny rørforstærker for ikke så længe siden, der fik meget på sporet. Og at Audio Note UK indgik et samarbejde om et
300B-rør for noget tid siden også.
|
| Til top |
|
| |
Musikelsker Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2019 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 22 April 2026 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bergholt: Jeg vil absolut anbefale Svetlana Winged C KT88. Det er rør som er produceret indtil for ca. 15 år siden. Jeg Googlede og fandt et
quad NOS/NIB og med testdata. De er i Sverige og prisen er meget rimelig.
|
| Til top |
|
| |
bergholt Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2026 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet!
Har du haft lejlighed til at lytte det og eventuelt andre rør op mod nogle fra de kinesiske producenter? Og hvilken forstærker har du dem siddende i?
|
| Til top |
|
| |
bergholt Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2026 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Så fik jeg lidt tid til at kigge på sagerne her i weekden.
Jeg landede på et sæt udmålt Linlai-rør - entry-level. Blandt andet ud fra nedenstående 'analyse' fra Claude, som stemmer okay overens
med, hvad jeg kunne finde på andre forummer.
Skal nok vende tilbage med en status, når er er landet og lyttet til.
Jeg skal også have lavet mod'et, så låget på forstærkeren kan løftes cirka 5 centimeter, så der er plads til dem.
Det var vist bare det for now :)
|
| Til top |
|
| |