Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 11:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Sound Society 2026 Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2026 kl. 17:39 | IP-adresse registreret Citér 2-mas

gasolin skrev:
Er sikker på jeg sagtens kunne nøjes med noget til under 100.000kr

Radiant acoustics 6.2 og en lyngdorf TDAI-2210

Det de sidste 5-10% der koster kassen lige som en bil der ikke bare "kun" kan køre 200 miles,320kmt, men mere, der koster

ENIG
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Marts 2026 kl. 22:00 | IP-adresse registreret Citér skumflum

Elkjær skrev:
For mig var Buchardt, Fyne, Dynaudio og Elac de bedste lydende. Børresen var slet ikke mig.

Jeg havde fuldstændig samme oplevelse med Børresen. De virkede tonalt så skæve, at jeg har gået og tænkt på det. Kan det
virkelig passe, at noget så dyrt kan opleves nærmest som defekt? Ikke lige dem, men av av av:

https://youtu.be/EfasOu928tQ?si=wZiZxpbmh2eO4ja_

Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum

PrestigeAudio
Branchemedlem
Branchemedlem

PrestigeAudio

Bruger siden: 13 Maj 2025
Sendt: 04 Marts 2026 kl. 10:12 | IP-adresse registreret Citér PrestigeAudio

Efter min mening var TAD-systemet det bedste, men kun om søndagen. Før havde de nogle alvorlige problemer med bassen, men det blev rettet.
Til top Vis PrestigeAudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrestigeAudio Besøg PrestigeAudio's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2026 kl. 11:43 | IP-adresse registreret Citér gasolin

På canton reference højttalerne med inaksustisk kabel og primera forstærker spillede de kim larsen pianomand

Det kunne noget

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2026 kl. 12:15 | IP-adresse registreret Citér svendborg

Kan konstatere at på hotellet Severin, med eks. Raidho, Dali, JBL og Audiovector, der var lyden elendig grundet bygningen. Kender nogle få af udstillerne, og de sagde alle det samme. Bassen ødelagde alt.Og det er også min oplevelse. Jeg var der søndag.

Til gengæld synes jeg der var positive sager på det andet hotel. Da jeg selv kører med rør og effektive højtalere, har det naturligvis mest af min opmærksomhed, og Michael Zingenbergs store horn var dælme lækre. Sjældent har jeg hørt så gode stemmer.

Audionote synes ligeledes at være vellykket. Ligesom Soft Collective i mine ører spillede over evne, al den stund det var åben baffel, reelt uden baffel til den 18". Zikra grejet gjorde nok ingen skade for lyden her :-)

Nu er dette jo en subjektiv vurdering, men generelt synes jeg kritiken jeg har set, er lidt forfejlet, da udstillerne har svært ved at kompensere for dårlig akustik, hvis det er meget slemt. Jeg spurgte en af dem, om ikke de kiggede ind et par uger før udstillingen, for at sondere terrænet, men det virker ikke til at være tilfældet. Måske man skulle gøre det til en vane, hvis lokationer skifter. Tænker ikke der er noget af "de store" som ønsker at være på Severin næste gang.

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

PrestigeAudio
Branchemedlem
Branchemedlem

PrestigeAudio

Bruger siden: 13 Maj 2025
Sendt: 04 Marts 2026 kl. 12:56 | IP-adresse registreret Citér PrestigeAudio

Desværre har udstillere ikke mulighed for at prøve rummene på forhånd. De får nøglerne kl. 10 om fredagen og skal sætte det hele op hurtigt.

Og selv hvis de ønskede at løse problemet med bassen, ville det kræve en enorm mængde absorption, som ingen alligevel kan installere, da reglerne siger, at
man ikke må beskadige rummene.
Til top Vis PrestigeAudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PrestigeAudio Besøg PrestigeAudio's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2026 kl. 12:57 | IP-adresse registreret Citér gasolin

Onkyo sættet som av connection brugte havde room correction, om de brugte det ved jeg ikke men der var super meget bas uden det lød ubehaligt i
toppen

Ved ikke hvad der kunne ud over sb acoustics med gato forstærker der kunne spille bas (meget lille rum)
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

7dage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2026 kl. 21:32 | IP-adresse registreret Citér 7dage

Helt overordnet synes jeg der var problemer med lyden i rigtig mange rum. Alt for dominerende bas. For mig vil sound society 2026 huskes som året hvor det brummede næsten overalt. Men det er betingelserne og det må vi prøve at leve med.

TAD var en stor oplevelse, men det er godt nok også mange penge. De store Dali Kore lød også rigtig godt. Dali har virkelig ramt noget med de nye Kore enheder, super godt gået. Peter Lyngdorf og de nye Radiant 66 lød også godt.

Der var gode oplevelser de fleste steder, hvis man ellers kunne frigøre sig fra basproblemerne. Som så mange andre så flygtede jeg fra Børresen, jeg prøver hvert år at lytte til dem men de har aldrig talt til mig.

Mange små gode højttalere, der er virkelig sket noget de senere år med kvaliteten af enhederne. Specielt Purifi bringer spændende ting som gør markant op med tidligere begrænsninger. Har selv købt et sæt Gato CLC65, så jeg var selvfølgelig også forbi Gato for at lytte til disse fanttastiske Purifi bestykkede højttalere i et ukendt rum.

Til top Vis 7dage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7dage

hixthehot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Marts 2026 kl. 09:05 | IP-adresse registreret Citér hixthehot

Generelt rigtig fin messe, men ville være dejligt hvis det kunne afholdes på et sted (hotel).
Der var meget spændende og dyrt grej, men sjovt nok var den bedste lydoplevelse Buchardt
rummet med E50. Jeg besøgte det rum 3 gange og hver gang blev jeg mødt med en behagelig,
afslappet og homogen lyd. Tak til Mads for at holde fødderne på jorden og lade musikken lede.
Til top Vis hixthehot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hixthehot

Decolour
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Marts 2026 kl. 13:45 | IP-adresse registreret Citér Decolour

7dage skrev:
Mange små gode højttalere, der er virkelig sket noget de senere år med kvaliteten af enhederne. Specielt Purifi bringer spændende ting som gør markant op med tidligere begrænsninger. Har selv købt et sæt Gato CLC65, så jeg var selvfølgelig også forbi Gato for at lytte til disse fanttastiske Purifi bestykkede højttalere i et ukendt rum.

Var også forbi Gato og lyttede til deres CLC65, jeg synes godt nok de spillede godt og med et stort og holografisk lydbillede. Du må jo lige skrive engang om du stadig er glad/tilfreds med dem.
Til top Vis Decolour's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decolour

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Marts 2026 kl. 09:45 | IP-adresse registreret Citér Ronin

hixthehot skrev:
Generelt rigtig fin messe, men ville være dejligt hvis det kunne afholdes på et sted (hotel).
.

Øøøøøh, nu blev messen jo så netop afholdt på et hotel - faktisk endda to ;-)

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum