Sendt: 17 Maj 2025 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkel
Jeg synes det er vældig interessant, at du anmelder så fin en bas gengivelse fra Rega pickuppen. Rega vil nok til enhver tid mene, at den skal monteres i en Rega arm med en effektiv masse på 11 gram. Så er det bare plug and play, incl en smule justering
Din kombination er jo meget anderledes. For det første har din Reed 3P tonearm en højere masse end Rega armene. Jeg husker ikke om du spiller på en 9" eller en 10.5"? I hvert fald er massen højere, som du også selv skriver - og når du så kombinerer det med Soundsmiths bronze fingerskruer + ekstra møtrik, så ender du med en ret høj effektiv masse, sammenlignet med de 11 gram original Rega tonearm.
Interessant ja - men det stemmer nogenlunde overens med resultater jeg har oplevet. Og det er ofte får jeg den bedste gengivelse, ved at kombinere en pickup, med en tonearms masse, som er tættere på det tungeste pickup fabrikanten anbefaler - end det letteste.
Men her er du nok ude i, at din opstilling er tæt på det dobbelte af hvad Rega vil anbefale? Og sikkert med en meget lav system resonans?
|