Sendt: 12 April 2025 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men ærligt talt så har jeg kun hørt KT88 som push/pull tidligere, og her er lyden mere direkte. Men ja, færre komponenter har helt sikkert også betydning, og igen har de KT88 forstærkere jeg tidligere har lyttet til også været mere "komplicerede" i deres konstruktion.
2x10 watt er ca. det et KT88 rør leverer som single-ended, og det Tektron oplyser. Men med flere rør og push/pull kl.A/B så kan man sagtens få dem til at levere både 50 og 100 watt. Mit ønske var ikke mange watt, men god lyd, men en smule flere watt end 2A3. Og her er single-ended og enkle kredsløb vejen frem 
Jeg har ikke volumen på min EAR Phonobox, men den har også så meget gain, at det kompenserer for det lave output på min Benz Ebony TR. Og trods højtaler-følsomhed på 86 dB, så leverer KT88 rørene rigeligt med volumen, og også mere end jeg behøver. Her er 2A3 mere i bekneb, den klarer det kun lige.
Jeg har ikke lyttet til Tektrons riaa, men vi har talt om test i fremtiden og her kunne riaa og forforstærker sagtens blive noget af det der kommer på besøg.
|