Forfatter |
|
Niels Aage Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 04 November 2024 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der kender siden audio science review? Elektroingeniøren og hifi-entusiasten/konsulenten Amir tester helt uvildigt hifi-produkter med chokerende resultater. Han er nu frygtet i hele hifi-industrien for sine videnskabeligt baserede målinger og konklusioner, som gang på gang afslører, hvor ringe (eller nu og da fantastiske) gængse forstærkere, DACSs, højttalere etc er.
Især hans hudfletning af kabler river masken af så godt som “high end”-fabrikater. Det er slående, og han har med rette ændret mit syn på ALT hvad der hedder hifi-anmeldelser. ALDRIG ville jeg købe et produkt, han ikke anbefaler, om så de har fået 100vis af best buys-, editors choice- eller spitzenklasse-prædikater.
|
Til top |
|
|
mulle Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2016 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 04 November 2024 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går en stor bue udenom Amir og hans "sensationelle laboratorietest". Man kan ikke måle sig til, hvad der lyder godt.
Amir lever jo af at komme med chokerende nyheder, lidt ligesom en sensationsavis vi alle kender herhjemme.
Helt uvildig vil jeg ikke kalde ham, det drejer sig jo for ham om at fylde sine egne lommer.
Det skulle ikke undre mig, om manden er stokdøv.
|
Til top |
|
|
Niels Aage Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2024 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der bliver vi to aldrig enige
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Niels Aage.
Har du ikke bare fået sat dig i et andet afhængighedsforhold?
|
Til top |
|
|
Aschwarz Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig kan man måle om et stykke hi-fi virker og er konstrueret ordentligt. Amir er god at følge hvis man vil bruge sine penge til hifi hvor de giver størst resultat.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3358
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Science Review - science - videnskab.
Amirs agenda er primært at forholde sig videnskabeligt til det han anmelder på sin side.
Dokumenteret ved målbare fakta gennem brugen af sit måleudstyr af høj kvalitet.
Og er det nok for den enkelte til en vurdering af lydkvalitet er han vanskelig at ignorere.
For de der går efter "klangen" på musikudstyret er det straks vanskeligere at se ham som guruen, man bør læne sig op ad.
I det hele taget har hififolket generelt tendens til at søge den guru, som passer bedst sammen med den enkeltes smag for lyd.
Udstyr med den "rigtige forvrængning" eksempelvis. Uanset ordet "forvrængning" er et fyord hos de fleste.
Det vanskelige ligger i at "oversætte flotte data" til "hvor godt lyden på et givet produkt opleves".
Det er priværdigt at Amir yderst sjældent beskæftiger sig med det.
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Aage skrev:
Er der nogen, der kender siden audio science review? Elektroingeniøren og hifi-entusiasten/konsulenten Amir tester helt uvildigt hifi-produkter med chokerende resultater. Han er nu frygtet i hele hifi-industrien for sine videnskabeligt baserede målinger og konklusioner, som gang på gang afslører, hvor ringe (eller nu og da fantastiske) gængse forstærkere, DACSs, højttalere etc er.
Især hans hudfletning af kabler river masken af så godt som “high end”-fabrikater. Det er slående, og han har med rette ændret mit syn på ALT hvad der hedder hifi-anmeldelser. ALDRIG ville jeg købe et produkt, han ikke anbefaler, om så de har fået 100vis af best buys-, editors choice- eller spitzenklasse-prædikater. |
|
|
Kender den, god til målinger at det forskellige udstyr Prøv også denne her : alpha-audio.net under hi fi søg evt. på Youtube de sender en masse test, med lyd af hi fi grej i høj kvalitet man kan høre på sit anlæg, nogle gange sender de live V. H, madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2024 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
I hifi verdenen - som i så mange andre sammenhænge - et det et spørgsmål om hvilken guru man deler fællesskab med.
Hvem man tror på. Har tillid til. Deler opfattelse med. Uanset om der er faktuelt grundlag for det eller ej.
Set udefra - i helikopterperspektiv - har Hifi verdenen meget tilfælles med religiøs overbevisning og livsstil.
Ofte med det resultat at mennesker med divergerende opfattelse af virkeligheden er vanskelige at omvende.
For hvordan er virkeligheden, når vi oplever den forskellig. På samme måde som vi oplever musik forskellig.
Jeg er sikker på vi hver for sig alle føler os overbevist om at "min opfattelse af virkeligheden er den rigtige".
|
Til top |
|
|
Per2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2024 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undgår som regel anmeldelser og reviews.
Både internationale og de få der er her i DK.
Jeg læser enkelte og altid med mit sædvanlige forbehold, jeg foretrækker at drage mine egne erfaringer og meninger. - selvfølgelig
ikke altid praktisk muligt.
Hvis man absolut går op i anmeldelser og diverse målinger så tag konklusionerne med et kg salt
|
Til top |
|
|
7100Vejle Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2018 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bruger tid på at se hvad han laver, er det faktisk lærerigt.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2598
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger også erins corner men målinger siger ikke noget om hvordan det lyder
|
Til top |
|
|
Niels Aage Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2024 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så en højttaler, DAC eller en forstærker, der bevisligt forvrænger, er præget af egenstøj, disharmoni, resonanser etc. lyder godt?
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2598
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rør forstærker
Nogen enheder måler godt og lyder dårligt andre måler ikke perfekt men lyder bedre
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4843
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Aage skrev:
Så en højttaler, DAC eller en forstærker, der bevisligt forvrænger, er præget af egenstøj, disharmoni, resonanser etc. lyder godt? |
|
|
Det er der nogen der synes! Må de ikke det???
Og bare fordi du har en anden "religion", så har du ikke mere ret. Nyd du blot, at du har "set lyset" og derfor nemt kan vælge udstyr ud fra en "hifi-gurus" målinger.
Så nøjes vi andre bare med at bruge ørerne for at vurdere om vi kan lide lyden 
|
Til top |
|
|
Niels Aage Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2024 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Suk. Du har ikke forstået en bønne af det hele. God aften
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 05 November 2024 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du forklare det bedre... 
Hvad er din forståelse af sammenhængen mellem "gode" målinger og god lyd?
Og hvorfor kan noget der måler "dårligt" ofte lyde godt alligevel?
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2024 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels Aage, som du selvfølgelig ved er et instrument og et hifiprodukts klang kombinationen af grundtone og overtoner
(harmonisk forvrængning) og blandinger heraf.
Man kunne fristes til at spørge hvordan du har undgået oplevelsen heraf? Hvilke produkter du anvender?
|
Til top |
|
|
Tubetram Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2012 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 764
|
Sendt: 06 November 2024 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er godt nok ved at være en tro på at bare forvrængning er 0.00000 ingenting så lyder det perfekt og kan ikke forbedres,
de Sinad målinger på AS forum er blevet en guru for mange...da jeg var yngre kom der mange apparater som opgav forvrængninger til
utrolig lave værdier, lød de så godt ,nej slet ikke .. måske derfor kom der så nye målemetoder til ..TIM feks
mit seneste køb var en Minidsp FLEX iflg. Sinad med mega gode målinger, men lød den godt her, nej, blev sendt tilbage.
brug dog ørene i stedet for de fancy målinger ,,
tag en højtaler der måler som en linial. kan man så regne med den lyder godt, neeej
men selvfølgelig . det er da sjovt at fortælle sine kammerater ,at mine apparater ligger på forstepladsen i Sinad
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 06 November 2024 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig
|
Til top |
|
|
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 271
|
Sendt: 06 November 2024 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vores hobby er for langt de fleste et spørgsmål om smag - hvad syntes jeg lyder godt. Der findes nogle som oplever at et par vintage Rogers BBC monitors, drevet af klassiske, og måske vandvittigt dårligt målende forstærkere, er det rette for dem, mens andre oplever elektrostater som den eneste lyd for dem, eller hvad det nu er vi hver især finder det rette for os.
Min opfordring er egentlig ganske simpel. de fleste af os er i den her hobby fordi vi elsker musik. Brug dine øre til at finde det udstyr som opfylder dit behov. Om det så måler i flade kurver eller ultralave forvrængninger, ja det er vel ikke afgørende for om du oplever at det som kommer frem til dine ører passer til dig.
|
Til top |
|
|