Sendt: 19 August 2024 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg har brugt ordene “årsag og virkning” har de adresse til min oplevelse hos Boman.
Sørger man for at rummets efterklang (RT60) reduceres, tydeliggøres effekten af at "der er ro mellem tonerne".
Det oplevedes hos Boman som en forbedret oplevelse af det, der er lykkes hos mig. At reducere rummets efterklang mest mulig.
Resultatet vil man formodentlig aldrig fortryde. Især hvis resten af anlægget er optimeret til opgaven.
Herunder at sikre højttalerne reagerer lynhurtigt. Såvel ved opstart som stop af membranerne.
Her er elektrostathøjttalernes superlette kontrollerede membraner naturligvis i en liga for sig.
Med "de almindelige" dynamiske enheder humpende bagefter.
Lav membranvægt og svingspolernes kobling til magneten som to vigtige årsager hertil.
Audio Group Denmark og Purify er to af de førende repræsentanter for forbedring af denne problemstilling.
Lavere membranvægt og større stivhed suppleret med hver deres måde at forbedre højttalernes motorer.
Øget magnetstyrke og svingspolens kobling dertil.
Her er et billede fra PURIFY hvor anvendelsen og placeringen af kobberkapper i nærheden af svingspolen omkring magneten.
I den hensigt at øge højttalerens linearitet. Herunder reducere forvrængningen.
Reducere enhedens reaktionstid både ved opstart som stop. Forbedre koblingen af membranen til forstærkeren.
|