Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 05:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny Highend pu (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget med, at Allaerts har en leveringstid på 2-3 år
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Måske det så var værd at gå efter????

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej
Hvem sælger Clearaudio i Danmark?
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 16 Juni 2014 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Munkebo for h......

Hvad med selv at gøre fodarbejdet? Nå, ikke?!? Et besøg på Clearaudios hjemmeside gav "Activ Hifi" som resultat. Det er sgu næsten pinligt, at du spørger om sådan noget i disse google-tider, din dovne hund
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hej Munkebo.
Hvis du efter Stridsvognens indlæg, godt tør vove dig ud med en Colibri, passer den fint til din Sme-v.
      mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Det er jo ikke kun "Stridsvognen" der maner til forsigtighed ved indkøb af vdH-pickup.
At nogen har 'nerver' til at betale en mindre formue for en PU, hvor der kan være bare den mindste tvivl om hvorvidt den overhovedet virker, forstår jeg ikke.

En anden ting vedr. pickup'er, som jeg heller ikke forstår, er at  mange brugere tilsyneladende accepterer at nålefanen er skæv på en ny pickup. Ja, det virker som om at det er helt almindeligt i vore højteknologiske dage!
Jeg finder, at en skæv nålefane er aldeles uacceptabelt på enhver pickup i enhver prisklasse!

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau.
Selvom dit gamle hus står med skæve væge, er det jo ingen hindring i at sætte din pladespiller "lige" op.
Om man ønsker at købe en "skæv" pu, afhænger jo af hvor meget, man ønsker den "skæve" pu
vdh´s puér spiller unikt, og nogen tager gerne lidt eks. besvær med injustering for at opnå den lyd.
Spørgsmålet er så om de "skæve" bør være billigere, end dem der ikke er skæve, men det burde markedskræfterne vel nok selv kunne regulere. Og da det ikke er sket, sælger den gamle nok sine puér anyway.
Under alle omstændigheder er vdh-erne billigere end andre "tilsvarende" puér. (måske en erkendelse af at mange er skæve ).
                             mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Ah skæv nålefane? Tænkte lige jeg ville google denne colibri, og dette billede både undrer, men også interesserer mig

Spændende
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

MUNKEBO skrev:
Tusind tak for alle jeg kommentarer, jeg vil i løbet af de næste timer nærlæse alle input.

Jeg vil købe den nye PU som en gave til mig selv, da jeg snart runder et skarpt hjørne.

Jeg ved sgu ikke om jeg tør begive mig ud i VDH, men en ting er sikkert jeg køber ikke en ny PU, jeg ikke har hørt på mit eget setup, det har jeg
prøvet en gang med en Benz PU i den gode ende og hvilken skuffelse.

Det er da trist du havde så dårlige erfaringer med Benz. Jeg har selv haft flere og har nu LP-S Class. Det er en fremragende pick up som jeg har svært
ved at se/høre spille dårligt på den rigtige arm/pladespiller/riaa kombination. Jeg har iøvrigt aldrig stødt på andet end virkelig gode anmeldelser af
denne pick up. Deres retipnings politik er blandt de bedste ( måske den bedste) på markedet.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
  så snart du kommer op i de håndbyggede modeller er der ca 0,01% mulighed for
at det virker mere end 3 timer.

VDH pick upper har desværre fået et rigtig dårligt ry her i Danmark fordi Stridsvognen kommer med de her vilde og vanvittige bemærkninger hver eneste gang nogen spørger til VDH.

Jeg har selv haft mange VDH pick up's gennem årene og har haft NUL problemer, der er heller ikke problemer med de nye VDH pick ups jeg har nu  (Black Beauty og en ny Canary som jeg for nylig har solgt til Troels Gravesen, der også er kisteglad for den, og hvor den kører uden problemer). Tilsvarende kender jeg flere rundt i verden, der har VDH... Og de kører ligeledes uden problemer.

Det er rigtig ærgerligt, hvis Stridsvognen har oplevet så mange problemer med sine pick up's, men jeg synes de ekstreme udtalelser som den jeg citerer her skal tages med nogle kg salt, så det ikke skræmmer folk væk fra at købe nogle af markedets bedste pick ups.

PS... Jeg har også en ny EMT  (købt ved Vassago i Odense, som også tidligere er nævnt som forhandler). Dejlig pick up og et fund til prisen! Den er mere tilgivende og knapt så levende og transparent som en VDH, til gengæld er den nemmere at justere og få til at køre godt.

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2014 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender EMT / JSD6 ?

hvordan er den i lyder? Tænker på om den er varm eller kontant som feks. Sumiko Palo Santos

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 17 Juni 2014 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvordan ''varm'' og ''kontant'' kan sættes overfor hinanden... Men EMT har mere varme og ro, end eks Sumiko og VDH. Den er dog samtidig ganske kontant og dynamisk.

Jeg kunne forestille mig, at du vil opleve EMT som værende lydmæssigt et sted mellem din Shelter og din Sumiko.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 17 Juni 2014 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

MortenB skrev:

stridsvognen skrev:
  så snart du kommer op i de håndbyggede modeller er der ca 0,01% mulighed for
at det virker mere end 3 timer.
VDH pick upper har desværre fået et rigtig dårligt ry her i Danmark fordi Stridsvognen kommer med de her vilde
og vanvittige bemærkninger hver eneste gang nogen spørger til VDH.Jeg har selv haft mange VDH pick up's gennem årene
og har haft NUL problemer, der er heller ikke problemer med de nye VDH pick ups jeg har nu  (Black Beauty og en ny
Canary som jeg for nylig har solgt til Troels Gravesen, der også er kisteglad for den, og hvor den kører uden problemer).
Tilsvarende kender jeg flere rundt i verden, der har VDH... Og de kører ligeledes uden problemer.Det er rigtig ærgerligt, hvis
Stridsvognen har oplevet så mange problemer med sine pick up's, men jeg synes de ekstreme udtalelser som den jeg
citerer her skal tages med nogle kg salt, så det ikke skræmmer folk væk fra at købe nogle af markedets bedste pick
ups.PS... Jeg har også en ny EMT  (købt ved Vassago i Odense, som også tidligere er nævnt som forhandler). Dejlig pick up
og et fund til prisen! Den er mere tilgivende og knapt så levende og transparent som en VDH, til gengæld er den nemmere at
justere og få til at køre godt.

Selvfølgelig kommer meget an på hvilke forventninger og krav man har til en PU, for der kommer da lyd ud af de fleste
VDH.

Pånær når spoletrådene knækker, ikke et helt ukendt VDH problem.

Jeg kender mange andre der har og har haft VDH, og for nogle år siden da jeg prøvede at få nogle af mine grashoppere
repareret andetsteds, talte jeg med Expert stylus i england, og han ville ikke røre de åbne VDH pickupper med en ildtang.

De havde nogle år forinden modtaget en VDH grashopper som de havde gennemgået og givet pris på at renovere, det viste
sig at den var nyrenoveret fra VDH, og ejeren brugte deres tilbud til at rejse et krav mod VDH, og det havde de ikke lyst til
igen.

Jeg har snakket med tidligere forhandlere rundt i verden, som havde opgivet VDH på grund af alt alt for mange reklamations
sager.

Hvis du kan få Ortofon Benz eller en anden lignende pickup producent til at teste opmåle og dokumentere et antal VDH
Grashopper pickupper efter dit valg, og jeg stiller med lige så mange, og mere end 10% af dem holder en geometri
tolerance der er bare nogenlunde, og balance frekvensgang og spore evne holder, så betaler jeg gerne for den rapport, og
du kan få en af de grashoppere jeg sender til test efter dit ønske.

Er fejl % over 90% lader jeg dig hænge på regningen..

Du kan også kigge forbi med dine VDH pickupper, så skal jeg fortælle dig hvad de fejler, det kan for det meste ses uden
forstørelse.

Vi kan også skiftes til at poste close up billeder af Grashoppere, hvad vil du helst se.? sammenloddede spoler, limede
dæmpere.? Eller stylus der er vredet i forhold til X amaturet, eller magnet layout der er kastet sammen med en skovl.?

Du skal så ikke tro at jeg ikke elsker mine Grashoppere, for jeg håber da det en dag vil lykkedes at få bare 1 til at fungere
optimalt, for så letter taget.

Jeg kender en der har en Grashopper der virker 100% og det er mageløst.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 17 Juni 2014 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kender efterhånden din måde at argumentere Stridsvognen: Du har sandheden og du har pr definition ret. Dialog med mennesker, der har den fulde sandhed giver ikke mening, så det holder jeg mig fra. Jeg har heller ikke brug for at få eksperten til at fortælle mig, hvilke defekter mine pick upper har.

Du har dine oplevelser som du bombastisk farer frem med hver eneste gang nogen spørger til VDH. Hvis dit mål er at skræmme folk fra at investere i VDH pick upper, så må man sige, at du lykkes rigtig, rigtig godt. Tillykke. Personligt synes jeg det er ærgerligt, at du via din bombastiske stil skaber sådanne skræmmebilleder, men sådan er hifi fora jo...

Vi andre kan så glæde os over, at vi har VDH pick ups, der kører upåklageligt.

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2014 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

MortenB skrev:
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvordan ''varm''
og ''kontant'' kan sættes overfor hinanden... Men EMT har mere varme og ro,
end eks Sumiko og VDH. Den er dog samtidig ganske kontant og dynamisk.
Jeg kunne forestille mig, at du vil opleve EMT som værende lydmæssigt et
sted mellem din Shelter og din Sumiko.

I
Hej Morten

Du har ret, det med var noget vrøvl jeg fik skrevet. Shelter er varm og Sumiko
kontant og begge meget detaljeret. Din beskrivelse af EMT gør mig virkelig
interesseret i at prøve kræfter med den.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 17 Juni 2014 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jeg synes pick upper som VDH og Sumiko er fantastiske for deres klarhed, dynamik og levende gengivelse. Alt andet lyder nærmest kedelig i sammenligning... Men de er jo også hysterisk krævende...

De Shelter (ikke Harmony, den kender jeg ikke) jeg har hørt har jeg synes var lidt for laid-back. Det er en EMT bestemt ikke, der er knald på, men den er varmere, knapt så detaljeret og generelt mere tilgivende, end VDH og Sumiko.

Du kan jo ringe og spørge Rene (Vassago), om han har en låner du kan prøve...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes