Forfatter |
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt at se hvor mange der klynker over at en anden person tjener 4 kr på en brugt vare.. Det er simpelthen for sørgeligt hvis man ikke har
andet at gå op i..
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man handle med avance på brugt HiFi ?  Den var sq ny for mig. Medmindre, naturligvis, der er tale om hælervarer uden kvittering  , hvis i krejlere forstår den lille hentydning  Mvh... PS. Min sidste brugtbil blev solgt med fortjeneste i Jylland, med kvittering.
|
Til top |
|
|
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også det lyder lidt som klynkeri  At en anden er hurtigere til købe grejet end en selv, og der efter bliver man lidt stødt/fornærmet over at den hurtigere køber vælger at sælge varen dyre igen.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes spørgsmålet ligner lidt nogle af de spørgsmål som nogen gange kommer på Mads og Monopolet; spørgeren ved godt ved det rigtige er at gøre, men
spørger lige nogle andre (som de ikke er ansigt til ansigt med) om de også opfatter tingene (forkert) som de selv gør. Som jeg ser det er det rent og skær
misundelse; at nogen kan tjene en skilling på dette og hint; det kan jeg ikke selv, ergo strider det mig imod.
Hvis trådstarter købte noget rigtigt billigt til sig selv og var klar over at det var billigt, ville han vel ikke tilbyde sælger lidt mere, så priserne blev jævnet ud?
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv gjort det samme, altså købt til videresalg. Har da også tjent en del på det, Hifi er jo dyrt nok i forvejen og kan man tjene lidt kan man jo tjene lidt. Det er dog ret besværligt og timelønnen er ikke altid lige høj. Så jeg er faktisk holdt op, men jeg byder da stadig en gang imellem man ved jo aldrig om man kunne være heldig. Jeg syntes det er med til at gøre interessen mere alsidig __________________ Quad 2905
|
Til top |
|
|
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kunne vel alle sammen godt tænke os at betale mindre, end den pågældende vare er værd.
Jeg solgte for godt 3 år siden mine Dali til - hvad jeg synes er - en fair pris. Der kom så en gut forbi, som synes
det var et røverkøb - han satte dem i hvert fald til salg umiddelbart efter, til en noget højere pris.
...Og de dukker stadig op på KBS til denne horrible pris hos samme gut, og jeg griner hver gang overat han tror
nogen vil give så meget for de højttalere
|
Til top |
|
|
MadsC Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det svare lidt til at der på markedet er 4 sæt højtalere. De 3 koster 25000,- kr. og det sidste 20000,- kr. til salg. Køber skynder sig at købe det billigste sæt til 20000,- men beslutter sig for at sælge igen. Hvad gør han nu, skal han sælge til samme pris som han gav, eller sætte dem til en højere pris. Han vælger at sætte dem til 25000,- som var prisen på de andre sæt. Gør han noget forkert! Det synes ikke han gør, om han så havde sat prisen til det dobbelte. Prisen er ikke afgørende om det er forkert eller ej. Der er ingen der tvinger folk til at købe dyrt, tværtimod kan man blive tvunget til at sælge billigt.
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
donjon skrev:
Kan man handle med avance på brugt HiFi ? Den var sq ny for mig. Medmindre, naturligvis, der er tale om hælervarer uden kvittering , hvis i krejlere forstår den lille hentydning Mvh...PS. Min sidste brugtbil blev solgt med fortjeneste i Jylland, med kvittering.
|
|
|
Det kan man nemt , når man køber et sæt Dali Ikon 6 til 2000 kr med kvit.Brugt prisen på denne serie fra Dali går nemt for 3000 til 6000 kr . så er der da lidt avance.
madmax
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ærgerligt ja. Men synes sku stadig, at er man en dygtig sælger, så er der jo penge i det. Jeg har dog ikke benyttet mig af det.
Havde dog sidste sommer købt et Supra Sword rca kabel til 1500kr og solgte det for 2500kr., men KUN fordi jeg ikke kunne høre nogen forskel fra
tidligere rca til Sword! Det var det/2500kr værd og fik prisen for det. Efter det fik jeg faktisk tanken at lede efter gode tilbud for at sælge videre igen.
Uanset hvad, så kan der være penge i det og hvem vil ikke tjene lidt ekstra.? Det kræver jo også at man bruger tid på det og skal være sikker på det
kan sælges igen, hvis man begynder på "direkte" opkøb til videresalg.
Tror for mange, at der går sport i det, udover selve pengene.
Synes det er iorden, men samtidig self. Lrgerligt for dem der rent faktisk godt kunne bruge den specifikke varer!
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at understrege... Min pointe er slet ikke noget med sure rønnebær, at nogen er mere kloge eller at nogen har ondt i røven over at andre tjener penge.
Min pointe er at sådanne folk presser priser op ved den metode. Og det går jo ud over os alle. Nu det eksempel jeg faldt over igår. Der var prisen som den skulle være, måske 10-20% billigere end det før er set til.. Så køber en opkøber det op og mener det skal koste det dobbelte.
Men som jeg skriver kan det sagtens være det bare er mig..
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må se det fra 2 sider. Køber og sælger.
Går priserne op, gavner det sælgerne. Vi er vel alle sælgere ind i mellem, når man anskaffer sig nyt.
For mit vedkomne plejer jeg at sælge lidt ud, når der er kommet nyt ind, eller er nyt på vej.
I det tilfælde skal priserne gerne helt op under skyerne :-)
Omvendt, når jeg skal anskaffe nyt/brugt, skal priserne helst i kælderen.
Kan ikke se det her som andet end handel mellem mennesker :-)
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes personligt at det er spild af spalteplads denne her tråd, men det er bare sure gamle mig. Havde sådan set svoret bare at ignorere denne tråd;-) Hvis folk kan opkøbe og sælge dyere, fedt for dem og bad luck for mig. Det er da super fedt at nogen formår at være hurtige og købe... hvor svært kan det være??? Come on sådan fungerer selv DK i 2014, mig bekendt er DK endnu ikke Cuba.
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der mange der gør ikke kun i dk.
Kender mange opkøber udenfor DK. mange af dem kommer også og henter brugt her forbi der er gode priser i DK.
Man skal bare huske på laver man for meget i den blå eller på netter så får skat øje på en, kender flere der har haft problemer med dette når de købte biler og solgte dem igen.
Køb med salg for øje er ikke godt, når man er i et lille land.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svar til trådstarter: Jeg synes det fint, er der nogle der er gode til at spotte "tilbud" og tjene en skilling på det, så skal de da
være velkommen. Måske har de hjulpen en presset mand med at slippe af med noget grej, så han kan få mad på bordet inden
han ender i ribers :D...
Jeg kigger da selv efter tilbud, og leder tit mange sider igennem og ser om der er noget spændende til salg. Selvom jeg til tider
har set ting jeg synes har været sat lidt for lavt, så har jeg aldrig nogensinde turde købe det, for så at satse på at kunne sælge
det en smule dyrere. Jeg synes generelt markedet er sløvt, og man ser tit mange vare stå uge efter uge.
Generelt gjorde det bestemt ikke noget, at priserne blev presset op af disse opkøbere, det tvivler jeg desværre bare meget
stærkt på de gør. Jeg synes virkelig tit ting er sat for billige, og selvom man selv sætter til en ok fair pris, så er der idioter der
tror at ens grej man har købt for 1 - 2 år siden, pludselig kun har en værdi af 30 % - eller endda mindre!
Vi desværre blevet sådan et "smide væk" samfund, siden folk åbenbart er ligeglad med deres penge flyver ud af vinduet.
Når det hele så er sagt, så synes jeg faktisk der er langt imellem RIGTIG gode tilbud, som man med sikkerhed ved de kan
sælges meget dyrere. (desuden er jeg nok typen der tænker, er noget for billigt er det nok for godt til at være sandt, derfor
holder jeg mig også langt væk)...
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er gode argumenter for og imod... Ser heller intet problem i at der er nogle der tjener lidt på at sælge videre... Men min
pointe er jo netop når prisen sættes tæt på urealistisk høj, at det går galt, dvs at priserne presses op. Havde varen stadigvæk ligget
i området hvor det burde/eller ligge, så ville jeg heller ikke skænke det en tanke...
Støvsuger flere perosner et marked for en vare er det jo dem der sætter prisen for hvad det skal koste. Om de så får det solgt er en
anden sag, men det sætter en eller anden forkert bundlinje for hvad en brugt ting skal koste, fordi der er nogle der mener prisen
skal være anderledes, så de selv kan tjene "lidt" på det..
Det kan godt være det bare er mig der er for naiv og godtroende. Men køber jeg en vare i fx Holland, som jeg ikke har kunne få
herhjemme pga for høj pris. Hvis den så skal sælges, så smider jeg den i til den pris jeg selv har givet. Og så får jeg det som regel
også solgt indenfor en dag eller tre. Det kunne da godt være jeg skulle prøve at smide prisen noget højere op og så se om jeg kan
få det solgt... Omvendt siger min logiske sans mig at det er forkert, for når jeg så selv vil købe noget tilsvarende en anden gang, så
kommer jeg jo til at betale mere for det, netop fordi jeg har været med til at sætte en alt for høj bundlinje for hvad tingene skal
koste.
Det sjove går lidt af det når man dag efter dag ser nogle fornuftige priser, der pludselig skrues op til det dobbelte, fordi der er nogle
der mener at noget skal koste mere end det oprindelig prissættes til. Men så er det jo godt at man har grej stående, købt billigt i
udlandet, som ikke skal udskiftes
|
Til top |
|
|
MadsC Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er i hvert fald begyndt at dukke mange RIGTIG GODE TILBUD af de fup annoncer op på dba. Hvor varen koster 1/3 af hvad der er normalt, og det er næsten altid lidt specielle vare. Billeder er taget fra udenlandske sider og brugere er nyoprettet, ingen tele nr, ingen adresse eller andre oplysninger. Skrevet med hjælp fra google translate og det er både biler og dyrt hifi. Hvad de har tænkt sig at få ud af det, udover ens email adresse, som er den eneste kommunikations mulighed. Måske er det samme som med de nigerianske emails scams, at de håber der er en der hopper i fælden.
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsC, det er scammere.. Der er desværre stadigvæk folk som godtroende slår til og desværre smider deres penge væk på den
måde.... Men jeg tror de fleste er blevet bedre til at lure fupannoncerne....
|
Til top |
|
|
MadsC Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man skal stadig bruge sin sunde fornuft i 2014, om det så drejer sig om køb eller salg
|
Til top |
|
|