Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 20:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kinesisk forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

jukuluff skrev:
Nilau skrev:
biceps skrev:
Old_school skrev:

Cattylinks fastlæggelse af værdier på forsendelser har vist nok noget at gøre med at de kører med
standard
forsikringsværdier på deres pakker. Det var den forklaring jeg fik da jeg købte ved dem. Da jeg købte var standarden USD 500.

Mht. skat eller ikke er det vist de færreste danskere der syntes de betaler for lidt i skat. Og da det er afsender, der tager beslutningen om værdien

af forsendelsen mener jeg man har en god sag hvis der skulle opstå problemer.

Jungson DURO/PRIMO kombinationen er meget vestlig i sit udseende og lyder fint til prisen. Husk på der er tale om et forstærkersæt i klasse A til

samlet set omkring 10.000 KR. Det har være udbudt i DK på et tidspunkt til 30.000 KR. Så ingen tvivl om at man kan spare noget ved at gå
utraditionelle veje.

Det faktisk din pligt at sørger for at afsender har noteret den pris du har givet på told papir mm. Og det dig der bliver dømt hvis det opdages.

Og hvordan i Himlens navn skulle man bære sig ad med dét i praksis??   

Niels

Man skriver blot en mail til sælgeren, om at angive den korrekte pris i toldpapirerne.

Lige netop der er det at sælgers standard træder i kraft. Hos Cattylink skriver de 500 USD uanset hvad man handler for, og det hænger igen sammen med værdien af det forsikrede. Det er værd at bemærke at det er Cattylinks forsikringsværdi der er 500 USD, dvs. det er de penge Cattylink får hvis varen bortkommer. Køberen får hele købesummen tilbage hvis den bortkommer eller bliver skadet. Så det er egentlig Cattylink der løber risikoen som de afdækker med forsikringen. Det er dog også den værdi pakken fortoldes til i DK. Så er er en god forklaring på værdien i forhold til Skat. Den faktiske værdi jeg betalte for min pakke var ca. 1.500 USD, men den var altså kun forsikret for 500 USD.

At det nidkære danske Skattesystem ser anderledes på sagen er der ikke noget at gøre ved. Man kan jo ikke fortænke sælger i at den værdi de forsikrer pakken for, netop er den værdi de oplyser pakken har.

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Dem der støtter copy country aka kina støtter også et land som ikke overholder menneske rettigheder. Jeg har haft et par kinerser forstærker det gør
jeg aldrig l**tet går i stykker. Fatter heller ikke folk der synes om designet alt for bling til min smag jeg støtter firmaer der er lavet i vesten. For
kinerser tager vores arbejdskraft væk fra EU

Sonic..... du har været der før med det vrøvl, kom nu ind i 2014.
Jeg har et par Franske effekttrin (de er lavet i Kina),
Old_scool har et par Quad 2905, det fine hæderkronede engelske mærke (de er lavet i Kina),
JBL højttalere og subs er lavet i Kina,
Emotiva bli´r solgt i USA hovedsageligt, de bli´r lavet i Kina,
Vincent bli´r lavet i Kina
osv. osv. osv.
Hvad er bedre, en europæisk "producent" der får lavet sine produkter i Kina og så sætter "Europæiske" priser på, eller et kinaprodukt fra en kinesisk producent (der også laver OEM til Europa og resten af vesten) til kinesiske priser???

Det er utroligt, at hver gang der er en trådstarter der spørger til en kinesisk forstærker, skal vi høre på det vrøvl om menneskerettigheder og andet gøgl, H4A er IKKE et politisk forum, og vil du være forgangsmand for den slags, skulle du starte med at liste alle de europæiske producenter, der får deres produkter lavet i Kina og opfordre til et boykot af dem alle

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om der findes forward shippere i Kina.

Jeg har en adresse i USA hos en forward shipper,

Eksempel.

Jeg køber noget på Ebay.com hos en sælger der ikke vil sende ud af USA.

Jeg køber det til min adresse i USA, hvor jeg kan betale for at få det pakket sammen med andre vare, taget billeder af
indholdet, osv.

Jeg kan så vælge hvem pakken skal sendes med USPS UPS FEDEX og om det skal være express osv.

Så udfylder jeg selv toldokumentet, som de putter på pakken.

Feks skriver jeg USED demo AMP. Brugte vare er fritaget for told, og skal kun betale moms.

Så kan jeg feks finde et fragt firma der ikke samarbejder med Post Danmark, det letter normalt fortoldningen en del, da de
kan se hvad der står på toldokumentet og bruger det som beregningsgrundlag, hvorimod Post Danmarks provisions lønnede
toldbehandlere under ingen omstændigheder vil miste muligheden for at forsinke din pakke og bede om dokumentation for
værdi osv.

Husk dog altid at have en betaling til afsender der svare til det deklarerede beløb. Men du må under ingen omstændigheder
dele din betaling i 2, for at få værdien til at se mindre ud.. Fyyy.. skamme forbudt.

Og for guds skyld sørg for at den deklarerede værdi er over forsendelsesværdien.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
Ved ikke om der findes forward shippere i Kina.

Jeg har en adresse i USA hos en forward shipper,

Eksempel.

Jeg køber noget på Ebay.com hos en sælger der ikke vil sende ud af USA.

Jeg køber det til min adresse i USA, hvor jeg kan betale for at få det pakket sammen med andre vare, taget billeder af
indholdet, osv.

Jeg kan så vælge hvem pakken skal sendes med USPS UPS FEDEX og om det skal være express osv.

Så udfylder jeg selv toldokumentet, som de putter på pakken.

Feks skriver jeg USED demo AMP. Brugte vare er fritaget for told, og skal kun betale moms.

Så kan jeg feks finde et fragt firma der ikke samarbejder med Post Danmark, det letter normalt fortoldningen en del, da de
kan se hvad der står på toldokumentet og bruger det som beregningsgrundlag, hvorimod Post Danmarks provisions lønnede
toldbehandlere under ingen omstændigheder vil miste muligheden for at forsinke din pakke og bede om dokumentation for
værdi osv.

Husk dog altid at have en betaling til afsender der svare til det deklarerede beløb. Men du må under ingen omstændigheder
dele din betaling i 2 for
at få værdien til at se mindre ud.. Fyyy.. skamme forbudt.

Og for guds skyld sørg for at den deklarerede værdi er over forsendelsesværdien.

Vær opmærksom på om det er CE mærket det du køber. Mange USA produkter beregnet til salg i USA er ikke CE mærket, og så kan det give problemer i henhold til forsikringen hvis det brænder af og antænder din bolig. De produkter der sælges ud af Hong Kong til EU er CE mærket, og det er fordi at aftager er EU og ikke et internt USA marked.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

stridsvognen skrev:
Ved ikke om der findes forward shippere i Kina. Jeg har en adresse i USA
hos en forward shipper, Eksempel. Jeg køber noget på Ebay.com hos en sælger der ikke vil sende ud af USA. Jeg køber det
til min adresse i USA, hvor jeg kan betale for at få det pakket sammen med andre vare, taget billeder af indholdet, osv. Jeg
kan så vælge hvem pakken skal sendes med USPS UPS FEDEX og om det skal være express osv. Så udfylder jeg selv
toldokumentet, som de putter på pakken. Feks skriver jeg USED demo AMP. Brugte vare er fritaget for told, og skal kun
betale moms. Så kan jeg feks finde et fragt firma der ikke samarbejder med Post Danmark, det letter normalt fortoldningen
en del, da de kan se hvad der står på toldokumentet og bruger det som beregningsgrundlag, hvorimod Post Danmarks
provisions lønnede toldbehandlere under ingen omstændigheder vil miste muligheden for at forsinke din pakke og bede om
dokumentation for værdi osv. Husk dog altid at have en betaling til afsender der svare til det deklarerede beløb. Men du må
under ingen omstændigheder dele din betaling i 2 for at få værdien til at se mindre ud.. Fyyy.. skamme forbudt. Og for guds
skyld sørg for at den deklarerede værdi er over forsendelsesværdien.

Vær opmærksom på om det er CE mærket det du køber. Mange USA produkter beregnet til salg i USA er ikke CE
mærket, og så kan det give problemer i henhold til forsikringen hvis det brænder af og antænder din bolig. De produkter der
sælges ud af Hong Kong til EU er CE mærket, og det er fordi at aftager er EU og ikke et internt USA marked.

Og husk at kontroler om det er ROHS mærket så du og din familie ikke kommer i kontakt med produkter der kan indeholde
bly, og andre sundhedsskadelige kemikalier.

For at være helt sikker på du ikke gør noget forkert vil jeg foreslå en sælskindsbeklædning, et spyd, og en iglo på
indlandsisen. Det skulle være extremt sundt, ikke ret forurenet, og det er sjældent der går ild i igloen.

Husk at bygge din iglo stor nok til hele familien, og sørge for at energiberegningen og materialer stemmer overens med det
gældene byggerelement. Så du ikke risikere at træde en analfikseret hvalros over tærende og derved bliver meldt til sirius
patruljen.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal kineserne da altid have på puklen...? Det er sgu da ikke dem der stjæler arbejdskraften... Det gør de virksomheder, der vil have større
profit... Nå, men jeg er sådan set lige glad med hvor i verdenen produkterne bliver lavet... Bare de virker og det er en kvalitet som jeg vil have... Når
det så kommer til de der fabrikerer disse ting, arbejderen på gulvet, så håber jeg da at deres egen regering sørger for at deres indbyggere har bedst
mulige forhold... Og det er der desværre mange eksempler på, at det gør de respektive regeringer ikke. Så kan vi så håbe ar vores egen regering
sammen med resten af verdenssamfundet lægger pres, så forholdene ændres til det bedre... Og nu er det at der går politik i det hele... For vores egne
folkevalgte er desværre ikke ret fine i kanten...øv. Nå dette var off topic. De produkter jeg har fra kina er i mine øjne af en god kvalitet... Svært at
købe noget, hvor der ikke er en del der bliver lavet under eksotiske himmelstrøg... Og sådan er det bare...

Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
Old_school skrev:

stridsvognen skrev:
Ved ikke om der findes forward shippere i Kina. Jeg har en adresse i USA
hos en forward shipper, Eksempel. Jeg køber noget på Ebay.com hos en sælger der ikke vil sende ud af USA. Jeg køber det
til min adresse i USA, hvor jeg kan betale for at få det pakket sammen med andre vare, taget billeder af indholdet, osv. Jeg
kan så vælge hvem pakken skal sendes med USPS UPS FEDEX og om det skal være express osv. Så udfylder jeg selv
toldokumentet, som de putter på pakken. Feks skriver jeg USED demo AMP. Brugte vare er fritaget for told, og skal kun
betale moms. Så kan jeg feks finde et fragt firma der ikke samarbejder med Post Danmark, det letter normalt fortoldningen
en del, da de kan se hvad der står på toldokumentet og bruger det som beregningsgrundlag, hvorimod Post Danmarks
provisions lønnede toldbehandlere under ingen omstændigheder vil miste muligheden for at forsinke din pakke og bede om
dokumentation for værdi osv. Husk dog altid at have en betaling til afsender der svare til det deklarerede beløb. Men du må
under ingen omstændigheder dele din betaling i 2 for at få værdien til at se mindre ud.. Fyyy.. skamme forbudt. Og for guds
skyld sørg for at den deklarerede værdi er over forsendelsesværdien.

Vær opmærksom på om det er CE mærket det du køber. Mange USA produkter beregnet til salg i USA er ikke CE
mærket, og så kan det give problemer i henhold til forsikringen hvis det brænder af og antænder din bolig. De produkter der
sælges ud af Hong Kong til EU er CE mærket, og det er fordi at aftager er EU og ikke et internt USA marked.

Og husk at kontroler om det er ROHS mærket så du og din familie ikke kommer i kontakt med produkter der kan indeholde
bly, og andre sundhedsskadelige kemikalier.

For at være helt sikker på du ikke gør noget forkert vil jeg foreslå en sælskindsbeklædning, et spyd, og en iglo på
indlandsisen. Det skulle være extremt sundt, ikke ret forurenet, og det er sjældent der går ild i igloen.

Husk at bygge din iglo stor nok til hele familien, og sørge for at energiberegningen og materialer stemmer overens med det
gældene byggerelement. Så du ikke risikere at træde en analfikseret hvalros over tærende og derved bliver meldt til sirius
patruljen.

.. det er nu ikke kun spøg det hele. Jeg ville på et tidspunkt gerne have en Mcintosh MC2102 til at drive mine Quader, da Ken Kessler selv har den combo. Men den sælges ikke i EU fordi den er for blyholdig og jeg tror netop det var ROHS den ikke var compliant med. Sært, når man godt må købe den i USA, og der er mange andre Mcintosh i EU. Endte i øvrigt med en MA2275 der også er et dejligt apparat istedet for.

midget
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er godt tilfreds med min Advance Acoustic forstærker, fransk mærke produceret i Kina under supervision, absolut konkurrencedygtig i pris.
Til top Vis midget's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af midget

rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for de mange svar. Jeg ville gerne have nogle mærker jeg kunne gå efter, men det virker til at der er et hav af muligheder.

Hvis vi skulle være politiske forbrugere helt til benet tror jeg det ville være noget nært umuligt at leve i Danmark.
Elektronik er som udgangspunkt produceret i de billige lande, der har forholdsvist dårlige arbejdsforhold. Mon ikke alle har et eller flere elektronikprodukter i hjemmet der er produceret i et af de "dårlige" lande?
Ellers har man været villig til at betale rigtigt meget ekstra for produktet.

Jeg kigger videre på: www.head-fi.org/t/684159/chinese-asian-brand-info-thr ead-headphones-iems-amps-dacs
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Rajmando

Du kunne prøve at se lidt på Vincent

Struktøren

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Januar 2014 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

God made heaven and earth - the rest come from China

Tilbage til topic, er det mest oplagte jo at kigge på de kinesiske mærker der sælges i DK. Her kan du let beregne om besparelsen er stor nok i forhold til risikoen og besværet.

Ser du noget interessant hos en kinesisk forhandler hvor du ikke kender mærket, så prøv at google det. En del af de produkter der laves i Kina sælges under kinesiske navne på hjemmemarkedet. Eks. sælges Vincent i kina under brandet shengya (se: http://www.cattylink.com/page236.html)

Når det er sagt, kan du få meget vellyd i DK indenfor dit budget. Efter en del lytten rundt, har jeg eks. netop anskaffet en Yamaha a-s1000. I mine ører det bedste jeg fandt i netop den prisklasse, men der var meget godt at vælge imellem.

Happy hunting.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jep.. Til det budget er der masser at vælge mellem... Vincent er også kun et bud... Og ja, det sælges under et andet navn, men der er mange tråde
hvor der diskuteres flittigt om det nu også er det samme man får, og der er jeg svar skyldig, men kineserne er jo dygtige forretningsfolk... Man laver
et kvalitetsprodukt i 12 timer, sender arbejderne hjem ,medmindre de sover på fabrikken, og når så det næste skifte kommer ind, laver man samme
apperater, bare med et andet navn , og måske med andre, men lignende komponenter... Det er ikke alle der gør det... Heldigvis...

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Tager til Kina i slutningen af indeværende uge - skal bl.a. på virksomhedsbesøg og pleje forretningsforbindelser. Skal nok aflægge rapport om arbejdsforholdene derude, når jeg er tilbage. Har endnu ikke oplevet, at arbejderne overnatter på de virksomheder, som jeg har besøgt. Der findes dog virksomheder med skifteholdsarbejde, men det er såmænd også tilfældet herhjemme på fx Novo Nordisk eller på alle landets hospitaler.

Jeg skulle måske ved lejlighed forsøge at finde frem til en seriøs producent af hifiudstyr og aflægge dem et besøg. Er der nogen af d'herrer, der i givet fald skal have en forstærker med hjem i kufferten
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

God tur derud Analogueman.
Jeg har kigget nærmere på Xindak og yushang classic 6.6. Xindak har de hos AVCentrum i Farum. Kunne være man skulle kigge lidt nærmere på deres modeller.

Lige en sidste ting, er der mulighed for at købe direkte af producenten i Kina, eller på en kinesisk hjemmeside, for at skære et forhandlerled/udgift væk? Jeg fandt et par kinesiske sider, men det er umuligt at navigere rundt på dem grundet deres skrifttegn er umulige at forstå på nogen måde.
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Cattylinks fastlæggelse af værdier på forsendelser har vist nok noget at gøre med at de kører med standard forsikringsværdier på deres pakker. Det var den forklaring jeg fik da jeg købte ved dem. Da jeg købte var standarden USD 500.

Mht. skat eller ikke er det vist de færreste danskere der syntes de betaler for lidt i skat. Og da det er afsender, der tager beslutningen om værdien af forsendelsen mener jeg man har en god sag hvis der skulle opstå problemer.

Jungson DURO/PRIMO kombinationen er meget vestlig i sit udseende og lyder fint til prisen. Husk på der er tale om et forstærkersæt i klasse A til samlet set omkring 10.000 KR. Det har være udbudt i DK på et tidspunkt til 30.000 KR. Så ingen tvivl om at man kan spare noget ved at gå utraditionelle veje.

Ja der er meget at sparre på alt, man kan startet med at fyre alle de højt betalet ansætte i banker forsikringer selskaber med flere, vi kan købe kopimedicin til alle de syge, dem uden job de kan klare sig selv, men heldigvis tænker de fleste dansker ikke sådan.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Der er altså stadig den forskel, at er det producenter udenfor kina, der får produceret grej i kina, er det ofte ikke det samme, som decideret kina-grej,
der er LAVET af kinesere og hvor de er kinesere der ER producenten. Det ses bla. Når det går hen og bliver alt for meget bling bling!
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 08 Januar 2014 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Sonic skrev:
Dem der støtter copy country aka kina støtter også et land som ikke overholder menneske rettigheder. Jeg har haft et par kinerser forstærker det gør jeg aldrig l**tet går i stykker. Fatter heller ikke folk der synes om designet alt for bling til min smag jeg støtter firmaer der er lavet i vesten. For kinerser tager vores arbejdskraft væk fra EU
Sonic..... du har været der før med det vrøvl, kom nu ind i 2014.Jeg har et par Franske effekttrin (de er lavet i Kina),Old_scool har et par Quad 2905, det fine hæderkronede engelske mærke (de er lavet i Kina),JBL højttalere og subs er lavet i Kina,Emotiva bli´r solgt i USA hovedsageligt, de bli´r lavet i Kina,Vincent bli´r lavet i Kinaosv. osv. osv.Hvad er bedre, en europæisk "producent" der får lavet sine produkter i Kina og så sætter "Europæiske" priser på, eller et kinaprodukt fra en kinesisk producent (der også laver OEM til Europa og resten af vesten) til kinesiske priser???

Det er utroligt, at hver gang der er en trådstarter der spørger til en kinesisk forstærker, skal vi høre på det vrøvl om menneskerettigheder og andet gøgl, H4A er IKKE et politisk forum, og vil du være forgangsmand for den slags, skulle du starte med at liste alle de europæiske producenter, der får deres produkter lavet i Kina og opfordre til et boykot af dem alle

Det er ikke noget vrøvl....

Ser meget af det skrammel der bliver lavet i Østen.. har tit noget af det til rep, og flere og flere mærker er ved at gå væk fra det område..

En del store kendte mærker er heller ikke hvad det har været,, har lavet en del af det omtalte mærke, dårlige elektrolytter forkert brug af lim.

I dag ejes mange af de mærker af store selskaber der kun tænker på en ting penge penge.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2014 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har ved selvsyn kunnet konstatere, at ordentlig kvalitetskontrol hos virksomheder i Kina kan være et problem.

Kineserne har meget svært ved at erkende fejl i produktionsfasen. Det er en del af deres kulturelle kode. Så hvis de fx ved en fejl kommer til at bore 10 mm samlehuller i et produkt, som skulle have været forsynet med 12 mm samlehuller, så lukker de øjnene og sender produktet.

Så står man med fx 1500 styk af et produkt, som skulle have været samlet med M12 bolte. Kineserne erkender så sædvanligvis først efterfølgende fejlen og leverer en ny sending (forhåbentlig uden fejl!), men det ændrer ikke ved, at man står med en hær af utilfredse kunder, der ikke kan få leveret deres produkt til den aftalte tid.

Kineserne er sædvanligvis meget høflige og servicemindede, men man skal af og til være meget klar i mælet - endda ofte flere gange - i forhold til krav og specifikationer. Der bliver ofte sagt "ja" af høflighed, men uden, at der ligger et egentligt tilsagn eller forståelse bag ja'et. Det er som sagt kulturelle forskelle, som man skal være opmærksom på.

Nå, det er de dårlige eksempler - mange har også totalt styr på produktion og kvalitetskontrol. Man skal bare se sig godt for i forhold til at skelne - som jensen kalder det - skrammel fra ikke-skrammel.

I takt med den økonomiske krise har en række af de anerkendte og kendte (og dermed ikke-kinesiske?) mærker givetvis også set sig nødsaget til at slække lidt på kvaliteten - eller også har deres underleverandører. Det kan vise sig at være en særdeles dårlig strategi på lang sigt, idet det betyder et tillidstab fra kundernes side, men hvis det er forskellen på at lukke eller overleve her og nu, så er det måske nok et dårligt, men ikke desto mindre forståeligt træk.

For det er da helt utænkeligt, at der skulle ligge profitmotiver bag, ikke sandt

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 08 Januar 2014 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

rajmando skrev:
God tur derud Analogueman. Jeg har kigget nærmere på Xindak og yushang classic 6.6. Xindak har de hos AVCentrum i Farum. Kunne være man skulle kigge lidt nærmere på deres modeller. Lige en sidste ting, er der mulighed for at købe direkte af producenten i Kina, eller på en kinesisk hjemmeside, for at skære et forhandlerled/udgift væk? Jeg fandt et par kinesiske sider, men det er umuligt at navigere rundt på dem grundet deres skrifttegn er umulige at forstå på nogen måde.

Jeg vil anbefale, at du køber hos en dansk forhandler. Prangende billeder af et produkt på en hjemmeside er ikke ensbetydende med, at det så også er det produkt, du modtager. Med mindre det er fra en anerkendt producent (jensen vil sikkert mene, at de overhovedet ikke findes i Kina ). Og hvis det viser sig at være noget juks, eller det går i stykker, så er garantier og producentforpligtelser ofte en by i, nå ja, Kina.

Og igen - jeg ville aldrig købe noget, som jeg ikke havde haft mulighed for at lytte til - og helst i mit eget set-up.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 08 Januar 2014 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Ja, jeg har ved selvsyn kunnet konstatere, at ordentlig kvalitetskontrol hos virksomheder i Kina kan være et problem.

Kineserne har meget svært ved at erkende fejl i produktionsfasen. Det er en del af deres kulturelle kode. Så hvis de fx ved en fejl kommer til at bore 10 mm samlehuller i et produkt, som skulle have været forsynet med 12 mm samlehuller, så lukker de øjnene og sender produktet.

Så står man med fx 1500 styk af et produkt, som skulle have været samlet med M12 bolte. Kineserne erkender så sædvanligvis først efterfølgende fejlen og leverer en ny sending (forhåbentlig uden fejl!), men det ændrer ikke ved, at man står med en hær af utilfredse kunder, der ikke kan få leveret deres produkt til den aftalte tid.

Kineserne er sædvanligvis meget høflige og servicemindede, men man skal af og til være meget klar i mælet - endda ofte flere gange - i forhold til krav og specifikationer. Der bliver ofte sagt "ja" af høflighed, men uden, at der ligger et egentligt tilsagn eller forståelse bag ja'et. Det er som sagt kulturelle forskelle, som man skal være opmærksom på.

Nå, det er de dårlige eksempler - mange har også totalt styr på produktion og kvalitetskontrol. Man skal bare se sig godt for i forhold til at skelne - som jensen kalder det - skrammel fra ikke-skrammel.

I takt med den økonomiske krise har en række af de anerkendte og kendte (og dermed ikke-kinesiske?) mærker givetvis også set sig nødsaget til at slække lidt på kvaliteten - eller også har deres underleverandører. Det kan vise sig at være en særdeles dårlig strategi på lang sigt, idet det betyder et tillidstab fra kundernes side, men hvis det er forskellen på at lukke eller overleve her og nu, så er det måske nok et dårligt, men ikke desto mindre forståeligt træk.

For det er da helt utænkeligt, at der skulle ligge profitmotiver bag, ikke sandt

Nej og for 15år siden sagde alle at det ville aldrig blive et problem, hvad er det blevet til, kun et land forstår at holde igen, det er Tyskland, det er også dem der holder hele EU oppe uden dem var vi alle gået på ..... .

Men det sjove ved det hele er at EU er lige til at lukke op og ..... i, de lukker alt ind fra østen af vare, men skal lande fra EU sælge i disse lande er der en så stor kontrol at det næsten er umuligt, derfor det går som det går i EU.

Har en god kunder der står for alt kvalitetskontrol ved MB i hele verden, hvad han ikke fortalte hvad de skulle igennem er sygt.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes